Μετάφραση - Απόδοση Γ. Μοτσάκος
Ειδικός σε Θέματα Άμυνας και
Ασφάλειας Πληροφοριών
Οι Αμερικανοί κατασκεύασαν πρόσφατα το υπερσύγχρονο
αεροπλανοφόρο Gerald Ford. Ως συνήθως, σε τέτοιες περιπτώσεις η αισιοδοξία για
την εισαγωγή νέων ναυτικών μονάδων τέτοιου μεγέθους παραμένει υψηλή. Ειδικά,
όταν το παραδοσιακό μπουκάλι σαμπάνιας «έσπασε» επί του πλοίου η Susan Ford, η
μοναχοκόρη του 38ου Προέδρου των ΗΠΑ Τζέραλντ Φορντ.
Ναυπηγοί και ναύαρχοι εξέφρασαν την εκτίμηση τους για το
γιγαντιαίο σκάφος, στο οποίο ενσωματώθηκαν όλες οι προηγμένες στρατιωτικές –
τεχνολογίες καθώς και τα πιο σύγχρονα οπλικά πυραυλικά συστήματα που κόστισαν
στους αμερικανούς φορολογούμενους 14 Δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, σύμφωνα με αξιωματούχους του Πενταγώνου ο καταπέλτης
του αεροπλανοφόρου «έχει σαμαράκια» δημιουργώντας πολλά προβλήματα στα
αεροσκάφη που επιχειρούν από αυτόν, επιπλέον, το ραντάρ του πλοίου είναι
αναξιόπιστο. Εκτός αυτού, ορισμένοι εμπειρογνώμονες στο Υπουργείο Άμυνας των
ΗΠΑ πρέπει να επανασχεδιάσουν πολλά τμήματα του πλοίου στα οποία διαπιστώθηκαν
τεχνικά προβλήματα.
Ωστόσο, σύμφωνα με αξιωματούχους του Πενταγώνου ο καταπέλτης
του αεροπλανοφόρου «έχει σαμαράκια» δημιουργώντας πολλά προβλήματα στα
αεροσκάφη που επιχειρούν από αυτόν, επιπλέον, το ραντάρ του πλοίου είναι
αναξιόπιστο. Εκτός αυτού, ορισμένοι εμπειρογνώμονες στο Υπουργείο Άμυνας των
ΗΠΑ πρέπει να επανασχεδιάσουν πολλά τμήματα του πλοίου στα οποία διαπιστώθηκαν
τεχνικά προβλήματα.
Και έπειτα υπάρχει η οικονομική επιτροπή του Κογκρέσου η
οποία διαπίστωσε ότι το κόστος του πλοίου αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με τις
αρχικές εκτιμήσεις.
Στο πλαίσιο αυτό και στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα στο
Πεντάγωνο προστέθηκε και η εμφάνιση το νέου ρωσικού πυρηνοκίνητου υποβρυχίου
5ης γενεάς K-329 Severodvinsk, κλάσης Yasen του Ρωσικού Ναυτικού, να «ταράξει
τα νερά».
Στον δυτικό Τύπο, κάποιοι ειδικοί στρατιωτικοί
εμπειρογνώμονες που δεν φείδονται φιλοφρονήσεων προσδιορίζουν το ρωσικό
υποβρύχιο «σχεδόν άτρωτο και αόρατο».
Τόσο Πεντάγωνο όσο και δυτικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι
, «με την είσοδο σε μάχιμη υπηρεσία του K-329 Severodvinsk, το ρωσικό ναυτικό
πήρε το προβάδισμα στην τεχνολογία υποβρυχίων».
Το ακουστικό ίχνος του νέου υποβρυχίου είναι τέτοιο ώστε να
καθίσταται σχεδόν αδύνατο ο εντοπισμός του στους ωκεανούς, κάνοντας το K-329
Severodvinsk σχεδόν «άτρωτο» στα νέα ανθυποβρυχιακά συστήματα και εξοπλισμό.
Ένα από τους
αξιωματούχους της υπηρεσίας Πληροφοριών του αμερικανικού Ναυτικού ήταν ακόμη
πιο σαφής: «Η εμφάνιση του νέου ρωσικού υποβρυχίου προκάλεσε ανησυχία στις ΗΠΑ,
επειδή δεν γνωρίζουμε ούτε τα μισά από ό,τι απαιτείται για τις τεχνικές
δυνατότητες του K-329 Severodvinsk». «Αλλά ένα πράγμα είναι ήδη γνωστό σίγουρα.
Το υποβρύχιο Κ-329 Severodvinsk έχει μειώσει το επίπεδο του ακουστικού ίχνους
σε τέτοιο σημείο ώστε είναι δύσκολο να ανιχνευθεί στα βάθη των ωκεανών. Οι
τορπιλοσωλήνες του δεν είναι τοποθετημένες στην πρύμνη του πλοίου, αλλά στο
διαμέρισμα κεντρικού ελέγχου, που επιτρέπει την λειτουργία κεραίας στην πλώρη
του και ενός
νέου συστήματος σόναρ, το οποίο «βλέπει» σε μεγάλα βάθη.
Επίσης διαθέτει οκτώ κάθετους εκτοξευτές πυραύλους Bulava».
Το πολλαπλών ρόλων πυρηνικό υποβρύχιο που θα ανήκει μετά την
επίσημη καθέλκυση του στην δύναμη των ρωσικών στρατηγικών πυρηνικών δυνάμεων
έχει εκτόπισμα 13.800 τόνων, μήκος 119 μ., ταχύτητα 31 κόμβων και δύναται να
φτάσει σε βάθος 600 μέτρων. Επίσης υπηρετείται από πλήρωμα 90 ατόμων,
συμπεριλαμβανομένων 32 αξιωματικών.
Διαθέτει πυραύλους 3M55 Oniks (SS-N-26) και 3M54 (SS-N-27)
Kalibr και Bulava τύπου cruise, τορπίλες και νάρκες.
Σχόλιο: Είναι το πρώτο υποβρύχιο που χρησιμοποιήθηκε η
σύγχρονη τεχνολογία της ρωσικής ναυπηγικής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου και
του υπερσύγχρονου υδροακουστικού συστήματος Irtysh-Amphora με την σφαιρική
κεραία μεγάλης διαμέτρου που έχει καταλάβει όλες τις άκρες της πλώρης, όπως
ακριβώς γίνεται στα υποβρύχια των ΗΠΑ.
Η χρήση τέτοιου είδους κεραίας επέβαλε όπως και στα
αμερικανικά υποβρύχια της ιδίας κλάσης, την ανάγκη της αλλαγής της θέσης
εγκατάστασης των τορπιλών με αυτές να μετατοπίζονται τελικά από τη πλώρη στο
κεντρικό μέρος του σκάφους.
kostasxan.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου