Σε οριακό σημείο ο δρόμος Ιτέα – Γαλαξίδι : Επισφαλής η εκτέλεση του έργου.
Σχεδόν σίγουρη θεωρείται η μεταφορά στο επόμενο πακέτο ενός
μεγάλου έργου της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, που αφορά τη Φωκίδα και πιο
συγκεκριμένα του τμήματος Μπράλος – Γραβιά – Άμφισσα, προεκτιμώμενου κόστους
200.000.000 ευρώ, ενώ σε οριακό στάδιο βρίσκεται και το τμήμα Ιτέα – Γαλαξίδι,
προϋπολογισμού περί τα 50.000.000 ευρώ.
«Οριακά το Ιτέα –
Γαλαξίδι, αν έχει οικονομική επάρκεια ο ανάδοχος»
Για το τμήμα Ιτέα – Γαλαξίδι ο ίδιος ο περιφερειάρχης
Κλέαρχος Περγαντάς, αλλά και η αντιπεριφερειάρχης Γιώτα Γαζή έχουν δεσμευτεί
για την εκτέλεση του έργου, για το οποίο μάλιστα ο πρώτος είχε κάνει αρκετές
συναντήσεις στο υπουργείο.
Ωστόσο, το έργο «φλερτάρει» με το χρόνο για απένταξη, αφού
θα πρέπει μέχρι τις 31/12/2015 να έχει ολοκληρωθεί, παραδοθεί και εξοφληθεί,
δεδομένου ότι λήγει το ΕΣΠΑ. Το έργο, όπως πληροφορηθήκαμε από το αρμόδιο τμήμα
της ΠΑΘΕ που ανήκει στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, προς το παρόν
εξελίσσεται ομαλά, καθώς έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, η οποία βρίσκεται σε φάση
εγκρίσεων. Όμως, μετά την έγκρισή της και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης θ’
ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου, η οποία θα συνοδευτεί αναγκαστικά με την
περίοδο ενστάσεων που είναι τρομερά χρονοβόρα. Σύμφωνα πάντως με την αρμόδια
Διεύθυνση η προκήρυξη του έργου δεν πρέπει ν’ αναμένεται πριν το τέλος του
2013, αρχές του 2014. Όσο για την επιλογή αναδόχου, στην καλύτερη περίπτωση θα
τον έχουμε ένα εξάμηνο αργότερα. «Με την οικονομική κρίση που κυριαρχεί στην
αγορά και την μείωση των έργων, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα έρθουν
πολλοί με “βαριά” πτυχία –όπως απαιτείται- και είναι λογικό να αναμένουμε
ενστάσεις που θα μας καθυστερήσουν», μας λέει υπηρεσιακός παράγοντας, δίνοντας
το κλίμα ανησυχίας για την απρόσκοπτη εκτέλεση του έργου.
Σύμφωνα με τη μελέτη πάντως που έχει ήδη ολοκληρωθεί και
βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης, ενώ ο προϋπολογισμός του είναι 50.000.000
ευρώ και το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης μέχρι το τέλος του 2015 που λήγει το ΕΣΠΑ.
Το έργο είναι ήδη προενταγμένο με τη μελέτη του, η οποία κοστίζει 300.000 ευρώ.
Το έργο, δεν έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας, διότι δεν
περιλαμβάνει ασυνήθιστα τμήματα, με
εξαίρεση δυο γέφυρες (ανισόπεδους κόμβους), στο Λαρνάκι και στην κλειστή στροφή
για Γαλαξίδι. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μικρό τμήμα 13 χιλιομέτρων. «Προλαβαίνει να γίνει, με την προϋπόθεση ότι
η εταιρεία που θα βγει ανάδοχος θα έχει την οικονομική επάρκεια να καλύψει τη
χρηματοδότησή του, μέχρι να βγουν οι λογαριασμοί», εκτιμούν ειδικοί και πάντα
με την επιφύλαξη ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά με τις ενστάσεις. Το έργο, όπως
περιγράφεται στις μελέτες, έχει μια λωρίδα κυκλοφορίας για κάθε ρεύμα και
λωρίδα έκτακτης ανάγκης.
Πρέπει δε, να
αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο κομμάτι ανήκει στον οδικό άξονα Λαμία –
Αντίρριο, ο οποίος είναι επίσημα χαρακτηρισμένος μέρος του Ε65. Αυτό
συνεπάγεται πως πρέπει οπωσδήποτε να εκτελεστεί, για ν’ ανοίξει ο δρόμος της
χρηματοδότησης των υπολοίπων τμημάτων. «Είναι σημαντικό να φανεί στην Κομισιόν
ότι η χώρα ενδιαφέρεται για την ολοκλήρωση του Ε 65 και προχωράει σε αυτό το
μέρος του. Δηλαδή πρέπει να δείξουμε ότι το θεωρούμε απαραίτητο, το θέλουμε. Αν
προλάβουμε να το εκτελέσουμε μέχρι το 2015 έχουμε πολλές ελπίδες να
συγχρηματοδοτηθεί από το 2ο ΕΣΠΑ το άλλο τμήμα του Μπράλου – Άμφισσας».
«Είναι σίγουρο ότι
πάει στο νέο ΕΣΠΑ το Μπράλος – Άμφισσα»
Το τμήμα Μπράλος- Γραβιά – Άμφισσα, αν και αποτελεί
ουσιαστικά μέρος του Οδικού Άξονα Λαμία – Αντίρριο, είναι από μόνο του ένα πολύ
μεγάλο έργο, καθώς το προεκτιμώμενο
κόστος υπολογίζεται στα 200.000.000 ευρώ.
Το έργο βρίσκεται σε φάση προμελετών και Μελέτης
Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.), η οποία έχει δοθεί για διαβούλευση και
πρέπει να συζητηθεί και να εγκριθεί από τους αρμόδιους φορείς. Την ερχόμενη
Τετάρτη δε, θα περάσει από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) που
συνεδριάζει στις 16:00. Η έγκριση της Μ.Π.Ε. αναμένεται περί το τέλος Ιουνίου.
Μετά το στάδιο αυτό θα ξεκινήσει η σύνταξη των οριστικών μελετών. Η παράδοσή
τους προσδιορίζεται περί τα τέλη του έτους το νωρίτερο.
Το έργο αυτό είναι σίγουρο ότι δεν προλαβαίνει να
δημοπρατηθεί και να εκτελεστεί από το ΕΣΠΑ. Άλλωστε είναι μεγάλο και δύσκολο,
διότι εκτός των διαπλατύνσεων και των νέων χαράξεων περιλαμβάνει και δυο μεγάλες σήραγγες. Πιο συγκεκριμένα
στο έργο προβλέπεται μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα εκτάκτων
αναγκών και επιπλέον λωρίδα στις στροφές.
Το έργο, αν όλα πάνε καλά με το τμήμα Ιτέα – Γαλαξίδι θα
μπορέσει να προχωρήσει με το δεύτερο ΕΣΠΑ.
Έχει γίνει αστικός
μύθος
Ο δρόμος αυτός (Λαμία – Αντίρριο) έχει «στοιχειώσει», όπως
σχολιάζουν κατά καιρούς όλοι οι κάτοικοι της περιοχής μας, που τον θεωρούν
αστικό μύθο. «Έχουμε συνηθίσει από μικρά παιδιά ν’ ακούμε ότι θα γίνει αυτός ο
δρόμος, με σήραγγες που θα τον κάνουν μια ευθεία. Με αυτό μεγαλώσαμε και το
παραμύθι του Χιονοδρομικού Κέντρου Γκιώνας. Μακάρι, να γίνει αυτό το έργο, αλλά
έχω πάψει από καιρό ν’ ελπίζω», λέει στην εφημερίδα μας γνωστός
αυτοδιοικητικός, δίνοντας το στίγμα της αντίδραση των κατοίκων της περιοχής,
για το έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου