του Άλκη Γαλδαδά Ο Αλμπέρ Καμί έχει γράψει στο βιβλίο του «Ο Μύθος του Σισύφου» ότι: «Δεν υπάρχει παρά ένα πραγματικά σοβαρό φιλοσοφικό πρόβλημα και αυτό είναι η αυτοκτονία». Οι άνθρωποι βρίσκονται κατά τον Καμί σε μια κατάσταση όπου συνεχώς προσπαθούν να βγάλουν νόημα από κάτι που ακριβώς δεν έχει νόημα και αυτό είναι τρελό, κατ’ αυτόν.
Ο Κρίστοφερ Χίτσενς που μόλις τον Δεκέμβριο του 2011 έφυγε από τη ζωή (έχοντας και μια μητέρα που αυτοκτόνησε σε συνεννόηση με τον εραστή της σε ξενοδοχείο εδώ στην Αθήνα) έκανε τον κόπο και κατέταξε τις αυτοκτονίες σε τρεις κατηγορίες: Την «εγωιστική», που είναι μια αντίδραση του κόσμου όταν παλιές βεβαιότητες και η αλληλεγγύη αποσαθρώνονται προκαλώντας πανικό στους ανθρώπους, ανασφάλεια και μοναξιά, την «αλτρουιστική» όπου δίνουμε τη ζωή μας για το καλό μιας κοινότητας, της οικογένειας ή μιας ομάδας και τέλος έχουμε την «ανομική» αυτοκτονία που οφείλεται σε μια απότομη αλλαγή της κοινωνικής κατάστασης.
Ένοχοι υπάρχουν για αρκετούς από τους 1727 που… αυτοπροσβλήθηκαν. Είναι οι αναίσθητοι που πήραν κλαδευτήρι και κλάδεψαν ανελέητα οικογενειακούς προϋπολογισμούς χωρίς να τους αφήσουν ούτε ένα πράσινο φύλλο και να προσπαθούν κάποιοι πολίτες να βγάλουν νόημα από το παράλογο αφού είχαν ήδη ενοχοποιηθεί πολύ πονηρά και αποτελεσματικά. Άλλοι πάλι πίστεψαν πως προσέφεραν και υπηρεσίες ή μας κοιτάζουν παγερά αδιάφοροι πίσω από τα γυαλιά τους, βολεμένοι ωραία σε κάποια υπουργική καρέκλα. Έσσεται ήμαρ άραγε, στη μνήμη των αδίκως αυτοπροσβληθέντων;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου