Κυριακή 17 Μαΐου 2020

"ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΦΩΚΙΔΑΣ"

"Με αφορμή τον «διάλογο» που αναπτύχθηκε, μέσω σχολίων, από τη συνέντευξη της Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου"
Σαράντης Μιχαλόπουλος





Πριν λίγες μέρες δημοσιεύτηκε μία συνέντευξη της Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας, στην οποία παρουσιάστηκαν ορισμένες ενέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη σε σχέση με τη λειτουργία των καταστημάτων εστίασης, αλλά και κάποιες σκέψεις που γίνονται για το λεγόμενο «παραλιακό μέτωπο».
Την συνέντευξη αυτή σχολίασε ένας ικανός αριθμός συμπολιτών (πάνω από 20), πράγμα που αναδεικνύει πρωτίστως την ανάγκη για μία ουσιαστική και κυρίως όσο γίνεται πιο διευρυμένη «διαβούλευση», και για τα σημαντικά, αλλά και για τα μικρότερης σημασίας θέματα του τόπου.
Τα ίδια όμως αυτά σχόλια ανέδειξαν και κάποιες αδυναμίες της τοπικής κοινωνίας, οι οποίες πρωτίστως έχουν να κάνουν με τη διαφορετική οπτική γωνία κάτω από την οποία βλέπει κάποιος τα πράγματα.
Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο διαχωρισμός σε «επιχειρηματίες», αυτούς που λειτουργούν τα καταστήματα εστίασης, και τους απλούς πολίτες, αυτούς που κάνουν τη βόλτα τους στον μόλο ή τα μπάνια τους στις διάφορες παραλίες (Μαϊάμι, Βραχάκια, Αναγνέϊκα, κλπ.). Και ο διαχωρισμός αυτός, από ό, τι φαίνεται, φθάνει σε αντιπαλότητα, λες και δεν μπορεί να υπάρξει «συνύπαρξη» που να καλύπτει όλες τις πλευρές.
Αρκετοί από αυτούς που σχολίασαν το εν λόγω άρθρο μίλησαν για «συμφέροντα», μίλησαν για άναρχες κατασκευές, μίλησαν για ενοίκια που δεν πληρώνονται, μίλησαν για ταμείο που κάποια στιγμή θα αδειάσει.
Το θέμα πάντως που συγκέντρωσε τα περισσότερα σχόλια ήταν αυτό της διαμόρφωσης των παραλιών με προσθήκη κάποιου υλικού, τέτοιου που, και να μην έχει μεγάλο κόστος, αλλά και να κάνει αυτές τις παραλίες πολύ πιο όμορφες για τους λουόμενους.
Και στο θέμα αυτό έγινε αναφορά σε «συμφέροντα» που προωθούν συγκεκριμένη λύση, επειδή εκείνα διαχειρίζονται το υλικό που προτείνεται να χρησιμοποιηθεί («νταμαρόπετρα»).
Εγώ θα έλεγα ότι είναι φυσικό σε μία κοινωνία να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Το θέμα όμως είναι να μην οδηγούν αυτές οι διαφορετικές απόψεις σε διαίρεση της κοινωνίας και σε αντιπαλότητες (εμείς και οι άλλοι). Αντίθετα, πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια να γεφυρωθούν οι διαφορές και κυρίως να αναδεικνύονται όλες οι πτυχές ενός θέματος.
Η λειτουργία, για παράδειγμα, των καταστημάτων εστίασης, είναι άραγε κάτι που βλάπτει γενικότερα την τοπική οικονομία; Δεν συνεισφέρει και αυτή στην οικονομική δραστηριότητα αλλά και στην προσφορά υπηρεσιών που οι περισσότεροι από εμάς αναζητούν ; Δεν θέλουμε να πάμε κάπου να απολαύσουμε τον καφέ μας ή το ουζάκι μας μπροστά στη θάλασσα ; Δεν θέλουμε, εκτός από εμάς, να προσελκύσουμε και κάποιους, έστω λίγους, επισκέπτες ; Δεν θέλουμε να υπάρξουν ευκαιρίες και για άλλα καταστήματα, εκτός από εκείνα της εστίασης ;
Από την άλλη μεριά, το αν οι κατασκευές στην παραλία είναι κακόγουστες, αυτό είναι κάτι που μπορεί και πρέπει να συζητηθεί. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα βλέπω να «ξηλώνονται» κάποιες από αυτές τις «κατασκευές» και να υιοθετείται μία διαφορετική λύση για όσους έχουν τραπεζοκαθίσματα εκεί. Μπορύμε να φανταστούμε την Ιτέα χωρίς αυτά τα καταστήματα; Θα μπορούσαν να περιοριστούν μόνο στον κύριο οικοδομικό όγκο και να μη βρίσκονται κοντά στη θάλασσα που είναι και ο βασικός πόλος έλξης ;
Ως προς τα μεγαλύτερα έργα που σχεδιάζονται ή συζητιούνται, όπως η βελτίωση των παραλιών, έχω και άλλες φορές πει ότι αυτό πρέπει να συνδυαστεί με ένα ευρύτερο και πιο φιλόδοξο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης.
Το να λέμε ότι πρέπει να φτιάξουμε το Μαϊάμι ή τα Βραχάκια ή κάποια άλλη παραλία, χωρίς να σκεφτόμαστε πως θα φέρουμε περισσότερους επισκέπτες στον τόπο μας, όχι για να «χαλάσουν την ησυχία μας», ούτε για να «βρωμίσουν τις ακτές μας», αλλά για να προσφέρουν λίγη παραπάνω απασχόληση, αξιοποιώντας το φυσικό πλεονέκτημα της θάλασσας, νομίζω ότι είναι λάθος.
Βέβαια, πίσω από όλες αυτές τις συζητήσεις κρύβονται βαθύτερες αδυναμίες που και άλλες φορές έχω επισημάνει. Είναι οι αδυναμίες ενός σοβαρότερου και πιο μακρόπνοου προγραμματισμού, είναι οι αδυναμίες της έλλειψης ευρύτερης συμμετοχής των πολιτών σε κάθε συζήτηση, είναι οι αδυναμίες της μη χρησιμοποίησης στον βαθμό που πρέπει ειδικών, που θα διαλύσουν μύθους και θα προτείνουν ρεαλιστικές λύσεις.
Στη συνέντευξη διάβασα και για ένα master plan το οποίο ετοιμάζεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Το ερώτημα είναι από ποιους ετοιμάζεται και επάνω σε ποιους άξονες δομείται. Θα είναι κάτι που θα παρουσιαστεί σαν πρόταση και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ; Θα περιλαμβάνει μόνο σκέψεις της Λιμενικής Επιτροπής ή και ιδέες άλλων φορέων ή και πολιτών που δεν μετέχουν στη Λιμενική Επιτροπή ; Θα συζητηθεί αυτό και με τους φορείς Τοπικής αυτοδιοίκησης (Δήμο και τις Τοπικές Κοινότητες), καθώς το αντικείμενό του αφορά άμεσα και εκείνους ;
Τελειώνοντας αυτή την καταγραφή των δικών μου σκέψεων, θα ήθελα να αναφερθώ και στα σχόλια που έγιναν σε σχέση με τις πολιτικές επιλογές κάποιων μελών της Λιμενικής Επιτροπής. Με δεδομένο ότι τα περισσότερα μέλη ορίζονται ex officio δηλαδή με βάση κάποια θέση ή ρόλο που έχουν στην τοπική κοινωνία (π.χ. Λιμενάρχης, Εκπρόσωπος Δήμου, Εκπρόσωπος Εμπορικού συλλόγου, κλπ.), μικρή σημασία έχει κατά τη γνώμη μου ο τρόπος επιλογής των άλλων μελών. Μεγαλύτερη σημασία έχει ο τρόπος λειτουργίας του Οργάνου και όχι τα πρόσωπα που το απαρτίζουν.
Και σαν τρόπο λειτουργίας εννοώ, όχι μόνο τη διαφάνεια, που στο κάτω – κάτω σε ένα βαθμό «επιβάλλεται» με το σύστημα ΔΙΑΥΓΕΙΑ που η Πολιτεία έχει καθιερώσει, αλλά με τις αρχές που το Όργανο αυτό υιοθετεί και εφαρμόζει, όπως για παράδειγμα την ουσιαστική συμμετοχή όλων των μελών του Οργάνου στις αποφάσεις που παίρνονται ή στους σχεδιασμούς που γίνονται, την πραγματική διαφάνεια σε όλες τις ενέργειες με τις οποίες υλοποιείται το έργο του Οργάνου, με πλήρη ενημέρωση των πολιτών ακόμη και για πτυχές για τις οποίες δεν προβλέπεται κάποια άμεση λογοδοσία (π.χ. απευθείας αναθέσεις μικρών έργων), κλπ.
Γι’ αυτό το τελευταίο θα δώσω ένα παράδειγμα : Το ΜΑΪΑΜΙ ήταν κλειστό για μεγάλο διάστημα. Αυτό σήμαινε απώλεια εσόδων. Ποιος ήταν ο λόγος αυτής της καθυστέρησης ; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει επίσημη ενημέρωση των πολιτών ; Το ίδιο συμβαίνει σήμερα με το ΜΟΣΤΡΑ. Μία πινακίδα ενημερώνει ότι το κατάστημα είναι κλειστό, λόγω καινούργιου διαγωνισμού για τη μίσθωση. Απώλειες εσόδων και εδώ. Ξεκίνησε άραγε έγκαιρα η διαδικασία νέας μίσθωσης, ώστε να μην υπάρξει «κενό» ; Προέκυψε κάτι έκτακτο που δεν μπορούσε να προβλεφθεί ;
Πιθανόν να υπάρχουν απαντήσεις για όλα τα παραπάνω. Όμως σίγουρα δεν είναι ευρύτερα γνωστές. Έτσι, ο καθένας μπορεί να έχει τη δική του εκδοχή. Το αποτέλεσμα όμως (απώλεια εσόδων) παραμένει. Αυτό είναι που εννοώ όταν μιλώ για «πραγματική διαφάνεια».
Και θα κλείσω αυτή την παρέμβαση με μία ακόμη επισήμανση. Για την «αξιοποίηση» της μαρίνας με παραχώρηση σε ιδιώτη, τι νέα υπάρχουν; Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μιλούσε γενικά για «παραχώρηση» και καλούσε τους υποψήφιους επενδυτές να υποβάλουν εκείνοι «πρόταση». Τι θα γίνει με τις σημερινές χρήσεις, που κάποιες από αυτές σίγουρα αφορούν κάποιους συμπολίτες ;

( Του Σαράντη Μιχαλόπουλου , κατοίκου Ιτέας )

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

-Όπως πολύ σωστά παρατηρήσατε υπάρχουν ακόμη μερικοί άνθρωποι σ αυτή την πόλη που την αγαπάνε επειδή την έχτισαν οι πρόγονοί τους και θέλουν να την δουν εκεί που της πρέπει , γιατί ΑΞΙΖΕΙ.
-Όπως καταλάβατε την πόλη αυτή την θέλουν στολίδι στον Κορινθιακό κόλπο και τόπο τουρισμού και διακοπών σαν το κέντρο μιας τουριστικής περιοχής που τα έχει όλα (Αρχαίο πολιτισμό-παράδοση-τοπικά εδέσματα-φύση) και όχι νταμάρι όπως μερικοί άπληστοι επιχειρηματίες θέλουν.

Αυτοί οι γηγενείς κάτοικοι λοιπόν κύριε Σαράντη , είναι το ελάχιστο εναπομείναν κομμάτι του υγιούς πυρήνα των Ιτιωτών στο κύτταρο της πόλης , καθότι έχουν απομείνει και ασκούν διοίκηση μόνο τα ηλεκτρόνια..
Αν λοιπόν και σεις θεωρείτε πως το μέλλον της πόλης βρίσκεται στην κατεύθυνση που αυτοί δείχνουν...βρείτε τους και ενωθείτε στον πυρήνα της.
Το πότ-πουρί δραστηριοτήτων , επιχειρήσεων και δράσεων που κατά καιρούς -με καλή πρόθεση- γράφετε πως θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της πόλης , ..μόνον βλάβη επιφέρουν και είναι αυτό που επιδιώκουν κάποιοι κοροιδεύοντας τον λαό της πόλης χαϊδεύοντας τα ώτα των ανθρώπων της.
Σε όλα τα επιστημονικά βιβλία , συγγράματα και papers , η βιομηχανική δραστηριότητα είναι εχθρός του τουρισμού.
Σε άλλα κράτη την όποια βιομηχανική δραστηριότητα την κρύβουν "κάτω απ το χαλί" και δεν της βάζουν κουδουνάκια και φωτάκια να σηματοδοτούν την γαλήνη του τοπίου στις κορυφογραμμές των βουνών που άλλοτε έπαιζαν οι θεοί την λύρα τους..


Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΤΟΠΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΑΡΚΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΠΡΟΣ ΔΥΣΜΑΣ. ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΝΟΣ Η ΔΥΟ ΠΛΩΤΩΝ (ΜΩΛΩΝ) ΛΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ.
ΔΥΟ ΤΡΙΑ ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΑ 10Μ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΤΟΠΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΕΝΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΟΣΤΟΣ ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΜΟΥ.


Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΧΟΣ κε ΣΑΡΑΝΤΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΝΤΟΠΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΤΟΥ ΓΙΩΤΙΓΚ...
ΣΑΣ ΠΙΑΝΩ ΦΑΟΥΛ....ΚΑΙ ΣΑΣ ΒΓΑΖΩ ΚΙΤΡΙΝΗ ΚΑΡΤΟΥΛΑ...

Κουτρολίκος Κωνσταντίνος είπε...

Υπέροχη τοποθέτηση! Νομίζω ότι σε λίγες γραμμές αναλύσατε όλη την ψυχοσύνθεση των Ιτιωτων. Επιτρέψτε μου μόνο να προσθέσω ότι έτσι συνηθίζεται όταν βρεθεί κάποιος που έχει διάθεση, όρεξη για δουλειά για να προσφέρει πέραν του χρόνου του όπως κάνει τώρα η κυρία Σοφία Αναγνωστακακου, μόνο τότε ξέρουμε να τοποθετηθουμε, συνήθως ανώνυμα και να δώσουμε λύσεις ουτοπικες.

Ανώνυμος είπε...

11.43 εκτός θέματος η παρατήρησή σου .

Μιχαλόπουλος Σαράντης είπε...

Ευχαριστώ θερμά και ειλικρινά για τα σχόλια. Χαίρομαι που συντηρείται ένας «διάλογος» για τα θέματα του τόπου. Απλώς να διευκρινίσω ότι εγώ, σε όλες μου τις παρεμβάσεις, πρωτίστως μιλώ για «διάλογο». Διάφορες ιδέες που καταθέτω αποτελούν τροφή και μόνο για αυτόν τον δημόσιο διάλογο και όχι «συνταγές» ή «έτοιμες λύσεις» για το οποιοδήποτε πρόβλημα. Όσον αφορά την παραχώρηση της Μαρίνας, σε καμία περίπτωση δεν εκφράζω επιφυλάξεις για την όποια αξιοποίηση ενός τόσο σημαντικού περιουσιακού στοιχείου του τόπου. Απλώς επισημαίνω ότι και αυτό το θέμα δεν πρέπει να αφήνεται στην εξέλιξή του αλλά να απασχολεί την τοπική κοινωνία, σε επίπεδο τουλάχιστον διαρκούς ενημέρωσης αλλά και συμμετοχής στις όποιες αποφάσεις, πριν αυτές γίνουν οριστικές.

Ανώνυμος είπε...

ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ PROJECTS και MASTER PLANS...
ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΣΕΝΤΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩ...
ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΕΛΑΜΕΝΟΙ ΤΕΛΕΙΩΣ

Ανώνυμος είπε...

Aγαπητοι κυριοι επωνυμοι και ΑΝΩΝΥΜΟΙ πρωτα απόλα πρέπει να γνωρίζετε οτι ζουμε υποτιθεται σε μια χωρα που λειτουργει κατω από ενα νομοθετικό πλαισιο εάν ολοι μας σεβαστουμε τπους νομους τότε ολα ειναι πολύ απλά και θα ζησουμε αρμονικά χωρίς αντιπαλότητες και φυσικά θα δημιουργησουμε μια συγχρονη πόλη . δεν ειναι δυνατόν ομως ο καθένας να στηνει μια παράγκα στο παραλιακο μετωπο χωρίς έλεγχο και χωρίς λογοδοσία δεν ειναι δυνατόν περιπτεράς στο κέντρο της πόλης να έχει επεκτεινει περιπτερο μονο γκαρσονιέρα δεν το εχει κάνει και εμεις οι πολιτες να ανεχομαστε αυτη την αντιαισθητικη μιζέρια πάρτε μια βαρκα και κοιταξτε την Ιτεα από το πέλαγος ειναι αυτο το θέαμα τουριστικής πόλης ? Ερχονται κρουαζεροπλοια πυ σημαινει εισοδος σε μια χωρα ποιά ειναι η πρωτη εντυπωση για τον επισκέπτη ? τι βλέπει ? βλεπει ένα γυφτικο μαχαλά ..Επιτέλους η λιμενική επιτροπη πρέπι να βαλει μια ταξη διαφορετικά θα μηνυθουν για παράβαση καθηκοντος η ανοχή μας τελειωσε !!!! Ολα τα χρονια οι εκάστοτε λιμενικές επιτροπές αδιαφορουσαν ιδόυ τα αποτελέσματα ΟΜΩΣ ΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ...ΛΙΜΕΝΑΡΧΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΕ ΤΟΥ ΛΤ ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΑΚΡΙΒΑ

Ανώνυμος είπε...

Τυπικά η Ιτέα είναι Είσοδος της Χώρας όπως αναφέρεις αγαπητέ 4:25 αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι. Συνήθως η Ιτέα στα κρουαζιεροπλοια έρχεται δεύτερη η τρίτη επιλογή μετά από το Κατακωλο και αυτό οφείλεται μόνο και μόνο στους Δελφούς.

Τι ακριβώς έχουμε να παρουσιάσουμε ως Πόλη για να καταφέρουμε να κρατήσουμε έστω κάποιες ώρες αυτές τις ορδές "σαρδελοποιημένων" Τουριστών που βγαίνουμε από το Πλοίο, μπαίνουν στο Λεωφορείο, γυρνάνε από τον Αρχαιολογικό Χώρο Δελφών και φεύγουν το απόγευμα;

Η αλήθεια είναι μια:
Δυστυχώς δεν έχουμε να δείξουμε τίποτα απολύτως.

Οπότε αν και έχετε απόλυτο δίκιο για το περίπτερο/γκαρσονιέρα πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν πληρώνει αυτά που του αναλογούν;
(προσωπικά δεν ξέρω εάν πληρώνεις και πόσα του ανολογούν φυσικά).

Το πρόβλημα της Πόλης μας είναι πολυδιάστατο και δεν μπορούμε να μείνουμε στα ένα ή δύο ή τρία η δεκατρια περίπτερα που έχουμε και έχουν κάνει κατάληψη κάποιου χώρου.

Πόσες ασχήμιες έχει ο παραλιακός πεζόδρομος μας από τα κάθε λογής καταστήματα εστίασης;

Φυσικά δεν αναφέρομαι στο θέμα της Μουσικής γιατί δεν με ενοχλεί διόλου γιατί σαν νεαρός και εγώ ίσως να ενοχλούσα κάποιους με το μπαρ που πήγαινα που είχε δυνατά την μουσική αλλά και πάλι εάν θέλουμε να λέμε ότι πρέπει να προσελκύσουμε κόσμο να μείνει στην Πόλη μας τότε και η Μουσική επιβάλλεται.

Αλλά πόσα καταστήματα κάνουν παράνομη κατάληψη του Αιγιαλού με ότι αυτό και εάν συνεπάγεται είτε σε ρύπανση είτε σε πόσα άλλα;

Πόσοι είναι οι Συμπολίτες μας που μη σεβόμενοι κανέναν μπαίνουν με τα μηχανάκια τους στους παραλιακούς πεζόδρομους;

Οπότε καλό θα είναι να μην εγκαλούμε το ΛΤ για αρχή αλλά το Λ.Σ./ΕΛ.ΑΚΤ.για την ΜΗ ΣΩΣΤΗ τήρηση της Νομοθεσίας.

Και μια παρατήρηση προς την Αξιότιμη Κα Αναγνωστάκου:
Λέμε την Ιτέα Monaco De Grecia (οποία γελοιότης φυσικά) αλλά να σας θυμίσω ότι η Μαρίνα που εβρίσκονται και τα γραφεία του ΛΤ δεν είναι πίστα μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά αυτοκινήτου και δίτροχων.

Σύντομα από την βλακεία κάποιον συμπολιτών μας θα θρηνήσουμε θύματα εκεί μέσα και τότε ο πέλεκυς θα πέσει επί δικαίων και αδίκων.

Ανώνυμος είπε...

Τωρα ,μεσα στα τοσο σοβαρα προβληματα της μαρινας ,μηπως θα μπορουσε καθε βραδυ τωρα το καλοκαιρι απο 19.00 εως 24.00 να σταματησει η κυκλοφορια ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΤΡΟΧΟΦΟΡΩΝ για να μπορουν να απολαμβανουν την βολτα τους νεοι ,γεροι και παιδια?

Ανώνυμος είπε...

Σκεφτείτε σοβαρά να δημιουργήσετε ένα γεφυράκι στο χείμαρρο δίπλα στο ΖΕΦΥΡΟ, που να ενώνει το παραλιακό μέτωπο Ιτέας - Κίρρας.
Αν επίσης μπορούσατε να το συνδυάσετε με ένα μικρό πεζόδρομο/ποδηλατόδρομο στην παραλία του "Ξενία" (η οποία ανήκει στο λιμενικό ταμείο), όλη η περιοχή της Ιτέας - Κίρρας θα έβγαινε πολλαπλά ωφελημένη, αφού:
- Ο κόσμος θα μπορούσε να περπατεί/ποδηλατεί κατά μήκος του παραλιακού μετώπου, ακόμα κι αν η θάλασσα έχει παλίρροια ή αν ο χείμαρρος φέρνει νερό κατά τους χειμερινούς μήνες.
- Θα τονωθεί η κίνηση τόσο στην περιοχή της "Απόλαυσης" όσο και στην παραλία της Κίρρας με τις αντίστοιχες επιχειρήσεις.
- Θα μπορούσε να αποτελέσει κύρια ποδηλατική οδό, αποτρέποντας την ποδηλατική κυκλοφορία μαζί με τα αυτοκίνητα από την κεντρική οδό Ιτέας - Κίρρας (Οδός Κίρρας στην Ιτέα και Αγίου Ιωάννου στην Κίρρα).

Αυτό θα πει αναβάθμιση της Ποιότητας Ζωής του τοπικού πληθυσμού, παράλληλα με τις επαγγελματικές ευκαιρίες που μπορεί να φέρει μια τέτοια ενέργεια.

Ανώνυμος είπε...

12:52 π.μ Έλεος!!!!!!!!!!!!!!! Μη βάζεις ιδέες για προεκλογικέ υποσχέσεις. Δεν έχουν αποτυπωθεί ακόμα οι όχθες του πόταμου. Ούτε θα γίνει ποτέ.
Να σταματήσει επιτέλους ο κάθε άσχετος να γράφει τη βλακεία του.
Όσο για την περιβόητη νταμαρόπετρα ενώ υπάρχει φυσικό υλικό που το κρατά παράνομος μωλισκος και προχωρήσει το λιμενικό ταμείο σε υποβάθμιση περιβάλλοντος τις συνέπειες του νόμου τις γνωρίζει και τα πρόστιμα. Ένας θα βρεθει να προσφυγει στη δικαιοσύνη και τότε να σας δω πόσα απίδια θα πιάσετε και αν δε κάνω λαθος έχει και μηχανικό το λιμενικό.

Ανώνυμος είπε...

Να φτιάξουμε γέφυρα για 2-3 γέροντες και 10 ρομαντικούς περπατιυεε πως θα συντηρηθεί δε ρωτά κανένας δεν είναι αυτό έργο ανάπτυξης από βιτρίνες χορτάσαμε

Ανώνυμος είπε...

Τι συντήρηση θέλει το γεφύρι βρε στοκε.

Ανώνυμος είπε...

Στα χωριά σας όλοι οι οικονομικοί μετανάστες...δουλέψατε κονομησατε,άντε αδειάσετε μας την γωνία τώρα,τραβάτε αλλου να προμοταρετε ανάπτυξη...

Ανώνυμος είπε...

“Γέφυρα είναι μια κατασκευή που έχει σκοπό της συνέχειας μιας γραμμής επικοινωνίας, όπως μιας οδού (οδική γέφυρα), ενός σιδηροδρόμου, μιας ροής πεζών ή ενός αγωγού, πάνω από ένα εμπόδιο. Τα συνήθη εμπόδια που γεφυρώνονται είναι ποτάμια ή γενικότερα υδάτινες επιφάνειες, άλλοι συγκοινωνιακοί άξονες, τεχνητές υδάτινες ροές, εδαφικές ταπεινώσεις κ.τ.λ.”
Με απλά λόγια οι γέφυρες δεν γίνονται για πλάκα αλλά πλάκα έχουν όσοι πιστεύουν προεκλογικές υποσχέσεις. Υπάρχει δρόμος στ 30 μέτρα και θα συμφωνήσω πως δεν υπάρχει αστυνόμευση και είναι ελλιπής ο φωτισμός. Εάν γίνει η γέφυρα μετά πρέπει να χαλάσει και η παραλία του Ξενία η οποία είναι μοναδικού κάλους. Ήξερε το κράτος που θα φτιάξει τουριστικές επιχειρήσεις. Έχει εκτός την παραλία η Ιτέα για περπάτημα και ποδηλασία έχει και τους Αγίους Αναργύρους. Κόλλησαν μερικοί στο γεφυράκι;
Σχολιαστή 19 Μαΐου 2020 - 12:16 π.μ
Λάμπεις από ασχετοσύνη. Όλα τα τεχνικά έργα θέλουν συντήρηση και ιδιαιτέρα αυτά που βρίσκονται δίπλα στη θάλασσα.