Δευτέρα 10 Απριλίου 2023

Γιατί πρέπει να κλείνετε το κινητό στο αεροπλάνο; Τι θα συμβεί εάν δεν το κάνετε

Οι περισσότεροι γνωρίζουν πλέον απ΄ έξω τις οδηγίες των αεροσυνοδών σε μία πτήση. Το κάθισμα πρέπει να βρίσκεται στην όρθια θέση, το τραπεζάκι κλειστό, τα σκίαστρα στα παράθυρα ανοικτά και οι ηλεκτρονικές συσκευές στην λειτουργία πτήσης. 



Τα περισσότερα είναι προφανή: Σε μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κανείς θα πρέπει να μπορεί να αντιληφθεί τον ενδεχόμενο κίνδυνο (ανοικτά παράθυρα) και να εκκενώσει τη θέση του άμεσα (όρθιο  κάθισμα και κλειστό τραπεζάκι). Τι πραγματικά συμβαίνει, όμως, με τα κινητά στις πτήσεις; 

Πολλοί δεν γνωρίζουν ακριβώς τον λόγο για τον οποίο πρέπει οι συσκευές αυτές να είναι απενεργοποιημένες κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Και σίγουρα, σε κάθε αεροπλάνο υπάρχουν τουλάχιστον μερικοί που αγνόησαν την οδηγία. 

Ποιος είναι ο κίνδυνος από ένα ανοικτό κινητό μέσα στο αεροπλάνο; Λοιπόν, εξαρτάται από τον ποιον θα ρωτήσεις. 

Η τεχνολογία έχει προοδεύσει 

Τα συστήματα πλοήγησης και επικοινωνίας των αεροπλάνων εξαρτώνται από τις ραδιο-εκπομπές, οι οποίες έχουν συντονιστεί ώστε να ελαχιστοποιούν τις παρεμβολές από τη δεκαετία του 1920, εξηγεί το CNN. 

Η ψηφιακή τεχνολογία που χρησιμοποιείται σήμερα είναι πολύ πιο προηγμένη από τις παλαιότερες αναλογικές τεχνολογίες. 

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές εκπέμπουν σήμα στην ίδια ζώνη συχνοτήτων με τα συστήματα του αεροπλάνου, προκαλώντας αυτό που ονομάζεται  ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές

Όμως, το 1992, η αμερικανική Federal Aviation Authority και η Boeing μελέτησαν την  χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στα αεροπλάνα και διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχαν προβλήματα κατά τις μη-κρίσιμες φάσεις της πτήσης (κρίσιμες φάσεις θεωρούνται η απογείωση και η προσγείωση). 

Η αμερικανική Federal Communications Commission έχει αρχίσει να δημιουργεί χωριστές ζώνες συχνοτήτων –όπως για κινητά τηλέφωνα και συστήματα των αεροπλάνων- ώστε  να μην υπάρχουν παρεμβολές ανάμεσά τους. Και κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο ανέπτυξαν αντίστοιχες στρατηγικές και πολιτικές. Στην Ε.Ε., οι ηλεκτρονικές συσκευές επιτρέπεται να παραμένουν ανοικτές στα αεροπλάνα από το 2014.  

Γιατί, λοιπόν, οι αεροπορικές εξακολουθούν να απαγορεύουν τη χρήση κινητών τηλεφώνων, μετά από όλα αυτά; Όπως εξηγεί το CNN, ένας από τους λόγους θα πρέπει να αναζητηθεί στο έδαφος. 
 
Τα δίκτυα κινητής λειτουργούν με μία σειρά από πύργους. Ένα ανοικτό κινητό τηλέφωνο μέσα στο αεροπλάνο θα προσπαθεί να συνδεθεί με κάθε πύργο πάνω από τον οποίο περνάει. Και αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες κινητής φοβούνται τον κίνδυνο της υπερφόρτωσης. Άλλωστε, το 2021 πέταξαν με το αεροπλάνο πάνω από 2,2 δισ. άτομα, ενώ ο αριθμός ήταν διπλάσιος το 2019. 

Επιπλέον, η μετάβαση στο 5G δημιουργεί προβληματισμό στις αερομεταφορές, καθώς όπως εξηγούν οι εταιρείες του κλάδου, το  φάσμα εύρους ζώνης του 5G βρίσκεται πολύ κοντά στο φάσμα που είναι κρατημένο για τα αεροπλάνα, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν παρεμβολές με τα συστήματα πλοήγησης. 

Τι φοβούνται οι αεροπορικές 

Οι περισσότερες αεροπορικές προσφέρουν τώρα στους πελάτες τους υπηρεσίες Wi-Fi, είτε δωρεάν ή και με πληρωμή. Θεωρητικά, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα κινητά τους  για να κάνουν βιντεοκλήσεις. 

Όμως η χρήση κινητού είναι κάτι που δεν αρέσει καθόλου στα πληρώματα. Όπως εξηγούν οι αεροσυνοδοί, εάν χρειάζεται να περιμένουν τον κάθε επιβάτη να τελειώσει το τηλεφώνημά του για να τον ρωτήσουν εάν θέλει κάτι να πιεί ή να του δώσουν κάποια οδηγία, τότε η δουλειά τους θα γίνει πολύ δυσκολότερη. 

Και βέβαια, κανείς δεν θέλει να βρίσκεται μέσα σε έναν τόσο περιορισμένο χώρο όπου 200 και πλέον άτομα θα μιλούν ταυτόχρονα στο κινητό. 

Σε μία εποχή που η εμπειρία του ταξιδιού με το αεροπλάνο έχει ήδη υποβαθμιστεί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν όλο και συχνότερα περιστατικά έντασης ανάμεσα σε επιβάτες και αεροσυνοδούς, η χρήση κινητού απειλεί ξεκάθαρα να επιδεινώσει την κατάσταση. Έτσι, ενώ τα κινητά δεν φαίνεται να επηρεάζουν τις λειτουργίες ενός αεροπλάνου, τα πληρώματα φαίνεται να προτιμούν αυτά να παραμείνουν κλειστά στα ταξίδια. 

moneyreview.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου