Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Ξανά στο περιφερειακό προσκήνιο ο “διαγώνιος”...

Το θέμα της προώθησης της κατασκευής του διαγώνιου οδικού άξονα απασχόλησε για μια ακόμα φορά τα θεσμικά όργανα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Αυτή τη φορά το ζήτημα συζητήθηκε στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου, μετά από εισήγηση της επικεφαλής της παράταξης “πατρίδα μας η Στερεά”.

Τα μέλη της Επιτροπής συμφώνησαν στην αναγκαιότητα συζήτησης του θέματος στο περιφερειακό συμβούλιο, ώστε να προοκύψει αφενός μια ολιστική ενημέρωση για την πορεία του μείζονος αυτού ζητήματος, αλλά και να υπάρξει μεγαλύτερη πίεση προς το Υπουργείο Υποδομών, ώστε να ενταχθεί το έργο στις κυβερνητικές προτεραιότητες. 

Από την άλλη, δεν έλειψε και η κριτική, από πλευράς Χρήστου Δούρου και Κατερίνας Μπατζελή, για το σχεδιασμό και τις μελέτες των τεχνικών υπηρεσιών της Φωκίδας ειδικότερα και της Περιφέρειας συνολικότερα.

Η εισήγηση της Κατερίνας Μπατζελή αναλυτικά

Το ανωτέρω έργο αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου και είναι προέκταση της Ε-65. Ενώνει την ΠΑΘΕ με την Ιόνιο Οδό και εξυπηρετεί μεγάλο φόρτο τοπικών και διερχόμενων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρειο Ελλάδα με την Δυτική Ελλάδα, δημιουργώντας νέα περιθώρια ανάπτυξης και ασφαλούς διέλευσης. 

Σήμερα η απόσταση Πάτρας – Λαμίας είναι 185χλμ. Και με την κατασκευή του έργου θα μειωθεί στα 160 χλμ, ενώ το ταξίδι θα μειωθεί από 3 ώρες σήμερα σε 1,5 ώρα στο μέλλον. Με το συγκεκριμένο έργο γίνεται παράκαμψη των υφιστάμενων οικισμών. 

Η μελέτη του έργου με τίτλο: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΛΑΜΙΑ – ΙΤΕΑ-ΑΝΤΙΡΙΟ» αναφέρεται σε δύο αυτοτελή τμήματα παρέμβασης: 

Στο πρώτο τμήμα Μπράλος – Άμφισσα υπάρχουν όλες οι μελέτες και περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, ενώ με χρηματοδότηση της Περιφέρειας δημοπρατήθηκε ένα μικρό τμήμα 4 χιλιομέτρων έξω από την Γραβιά. 

Στο δεύτερο τμήμα Ιτέα – Αντίρριο υπάρχουν ώριμες μελέτες με απαλλοτριώσεις για το υποτμήμα Ιτέα – Γαλαξίδι και Γαλαξίδι – Άγιος Νικόλαος”. 

Ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή: 

1. “Ποιες είναι οι προθέσεις της Περιφέρειας; Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών θα εξασφαλίσει χρηματοδοτήσεις, ώστε να δημοπρατηθούν έστω και τμηματικά τα ανωτέρω τμήματα; 

2. Επίσης, θα προχωρήσει στη μελέτη του τμήματος Αγ. Νικολάου – Ναυπάκτου;”. 

Οι τοποθετήσεις των μελών της ΟΕ

“Έχω καταθέσει σαν Περιφερειακός Σύμβουλος, εκπροσωπώντας τη Φωκίδα, ότι έχουμε φθάσει εν έτη 2021 και ένας οδικός άξονας, ο οποίος ενώνει τέσσερις Περιφέρειες, δηλαδή της Δυτικής Ελλάδας, της Στερεάς Ελλάδας, της Θεσσαλίας και της Πελοποννήσου, είναι επί της ουσίας εκτός προγραμματισμού. Αν θα δοθούν χρήματα ή όχι εξαρτάται και από το σχέδιο που έχει το υπουργείο υποδομών, γιατί υπάρχουν αυτή τη στιγμή κάποιες άλλες πιέσεις, ώστε να παρακαμφθεί αυτός ο διαγώνιος και να βγει ένας άλλος διαγώνιος, ο οποίος θα εξαιρεί τη Φωκίδα, τη Φθιώτιδα και επί της ουσίας θα μας βάζει στο περιθώριο”, τόνισε αρχικά κατά την εισήγησή του ο Χρήστος Δούρος.

“θα ήθελα, επειδή και ο Περιφερειάρχης είναι στην ΕΝΠΕ ως Πρόεδρος στην επιτροπή υποδομών, αυτό να το πολεμήσουμε μαζί όλες οι παρατάξεις, γιατί αφορά όλη την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Πρέπει να δούμε πάλι τον σχεδιασμό. Εγώ θα πρότεινα στο Π.Σ. να γίνει μια τέτοια συζήτηση, γιατί οι διαγώνιες αυτές δεν εξυπηρετούν μόνο τη Φωκίδα. Είναι διαγώνιες, οι οποίες εξυπηρετούν τέσσερις Περιφέρειες. Δίνουν μια άλλη προτεραιότητα στο πώς βλέπουμε το τουριστικό και πολιτιστικό κομμάτι των περιοχών, των νομών που εμπλέκονται.

Η διαγώνιος, για την οποία συγκεκριμένα μιλάμε, είναι μεταξύ των ζητημάτων που θέτουν στα δημοτικά τους συμβούλια ο δήμος Δελφών και ο δήμος Δωρίδας. Θα πρέπει από κοινού όλοι μαζί, με την ΠΕΔ, να καθίσουμε και να συζητήσουμε ουσιαστικά τι μελέτες υπάρχουν, να πιέσουμε κατά κάποιο τρόπο το υπουργείο υποδομών, γιατί από εκεί ξεκινούν τα πάντα. Θα ήθελα στο επόμενο Π.Σ. να τεθεί ως θέμα και να έχουμε τις απόψεις από όλους τους φορείς”, πρόσθεσε ο Αντιπρόεδρος της μείζονος μειοψηφίας.

Douros_xristos

Ο Δ. Αναγνωστάκης συμφώνησε στα περισσότερα από όσα ακούστηκαν, τόσο από την Κ. Μπατζελή όσο και από τον Χ. Δούρο. Ο Α. Τασιός αναφέρθηκε στο θέμα των οδικών αξόνων της Φωκίδας και συμφώνησε πως πρέπει να τεθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο, να υπάρξει μια συνολική τοποθέτηση επί αυτού και να δοθεί μια συλλογική απάντηση για την όλη εξέλιξη.

Σε αυτό το σημείο η Κ. Μπατζελή δήλωσε πως “θα επιθυμούσε οι τεχνικές υπηρεσίες, μέσω του κ. Παπαναστασίου, να στείλουν ένα ενημερωτικό σημείωμα για την πορεία, τη φάση που βρίσκονται τα έργα του οδικού αυτού άξονα στη Φωκίδα, έτσι ώστε να έχουν όλοι μια κοινή ενημέρωση για το τεχνικό, περιβαντολλογικό κομμάτι, στο οποίο αφορούν τα ερωτήματα αυτά. Το πολιτικό θα το δουν οι ίδιοι στην Ο.Ε. και στο Π.Σ.” 

Ο Χ. Δούρος έσπευσε απογοητευμένος να συμπληρώσει πως “κανένας σχεδιασμός δεν υπάρχει όσον αφορά στα έργα και τις μελέτες της Περιφέρειας. Υπάρχουν έργα τα οποία είναι για διαγραφή, έργα τα οποία δεν μπορούν να προχωρήσουν, πιστώσεις οι οποίες δεν υπάρχουν”. 

Καλό θα ήταν, συνέχισε ο ίδιος, “να δοθεί μια ολοκληρωμένη, όπως είπε η κα Μπατζελή, εικόνα προς όλους, ως βάση συζήτησης στο Π.Σ., και να τεθούν και σωστότερα ζητήματα, τι διεκδικούν, τι μπορούν να πάρουν και πως μπορούν να προχωρήσουν”. 


πηγή

 


1 σχόλιο:

  1. Διευρωπαϊκό δίκτυο, άξονας Ε65 με υπερτοπική κυκλοφορία κυρίως βαρέων οχημάτων, που χωροθετείται στην παραλία στην περιοχή του Γαλαξειδίου, σε αναπτυσσόμενη τουριστικά περιοχή και παράλληλα και σε περιοχή Natura. Εάν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για την Φωκίδα, σε ό,τι αφορά στην τουριστική της ανάπτυξη και στην αξιοποίηση του φυσικού της πλούτου, θα έπρεπε σε αυτές τις "ώριμες" μελέτες να είχε προβλεφθεί παράκαμψη της κατοικημένης περιοχής, προστασία του παραλιακού μετώπου και ανάδειξή του προς όφελος της ευρύτερης περιοχής, κατοίκων και επισκεπτών. Το ιδανικότερο βέβαια θα ήταν η χάραξη της οδού να ακολουθούσε πορεία από Άμφισσα προς Αγ. Ευθυμία-Βουνιχώρα-Ερατεινή, οπότε έτσι θα εξασφαλιζόταν ουσιαστική μείωση χιλιομετρικής απόστασης μέχρι την Πάτρα και αξιοποίηση τόσο του παραλιακού μετώπου της Φωκίδας όσο και των ορεινών περιοχών. Κρίμα που και στη σημερινή εποχή προκρίνεται ο σχεδιασμός που παραπέμπει στη δεκαετία του 1970 με την ευκολότερη δυνατή χάραξη "παραλιακά" χωρίς αίσθηση των συνεπειών. Έτσι η Φωκίδα θα γίνει ένας νομός που θα εξυπηρετεί τη διαμπερή κυκλοφορία βαρέων οχημάτων από Λαμία προς Πάτρα και θα ονειρεύεται πάντα την ανάπτυξη, ενώ με σωστό σχεδιασμό θα μπορούσε να εξυπηρετείται και η κυκλοφορία και να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα αυτού του τόπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή