Σάββατο 29 Ιουνίου 2024

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΙΤΕΑΣ (του Σαράντη Μιχαλόπουλου)


ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΙΤΕΑΣ

Αντιγράφω πρόσφατη ανάρτηση του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (FB) :

«Στο τοπικό συμβούλιο της 25/06/2024 και στο δημοτικό συμβούλιο της 27/06/2024 συζητήθηκαν εκ νέου, η μελέτη ανάπλασης της ΧΖΛ Ιτέας και η συγκοινωνιακή μελέτη της 28ης Οκτωβρίου, οι οποίες υλοποιούνται από το Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας.


Η δημοτική αρχή παρουσίασε μία νέα πρόταση, η οποία αξιολογήθηκε από τους συνεργαζόμενους μελετητές και την ΔΤΕ της ΠΕ Φωκίδας, καταθέτοντας αδιαμφισβήτητα συμπεράσματα, τα οποία παρουσιάστηκαν ενδεικτικά στο δημοτικό συμβούλιο και είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.


Ενδεικτικά αναφέρεται πως, η πρόταση του Δήμου Δελφών έρχεται σε αντίθεση με την εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του 2008 και το πρόσφατα συνταχθέν ΣΒΑΚ, το οποίο έχει ορίζοντα 15ετίας. Συνεπώς και καθώς πλέον δε συζητάμε για γνωμοδότηση μα για μία νέα μελέτη, η οποία πρέπει να αναθεωρήσει συνολικά την κυκλοφοριακή μελέτη της Ιτέας, αλλά και με δεδομένο την επερχόμενη πρόταση αποχαρακτηρισμού της 28ης Οκτωβρίου από την Χερσαία Ζώνη Λιμένα, δίνεται η ευκαιρία στον Δήμο Δελφών να αναπτύξει τη νέα του πρόταση, αλλά και να μπορεί να επιλέξει μεταξύ αυτής και της πρότασης του Λιμενικού Ταμείου Ν. Φωκίδας, η οποία έχει βασιστεί στην εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του 2008 και δεν έρχεται σε αντίθεση με αυτήν.


Σε κάθε περίπτωση, η Λιμενική Επιτροπή είναι διαθέσιμη για συνεργασία με τον Δήμο Δελφών, καθώς και εκ νέου με πολίτες, φορείς και συλλόγους, αρκετοί από τους οποίους έχουν καταθέσει απόψεις υπέρ των μελετών, στο πλαίσιο της διαβούλευσης».


Κάποια δικά μου σχόλια :


  • Η παραλιακή οδός 28ης Οκτωβρίου της Ιτέας υπάγεται στη δικαιοδοσία του Λιμενικού Ταμείου και όχι του Δήμου Δελφών. Είναι παράλογο μία βασική οδός του αστικού ιστού της Ιτέας να διαχωρίζεται από όλο το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της πόλης και είναι και αδόκιμο να γίνεται κυκλοφοριακή μελέτη για μόνο αυτόν τον δρόμο, χωρίς να υπάρχει (ή, να γίνεται) κυκλοφοριακή μελέτη για όλη την πόλη της Ιτέας. Διαβάζω για «επερχόμενη πρόταση αποχαρακτηρισμού της 28ης Οκτωβρίου από την Χερσαία Ζώνη Λιμένα» και αναρωτιέμαι γιατί αυτό να μην έχει γίνει εδώ και καιρό.

  • Με δεδομένη τη σημερινή κατάσταση, το Λιμενικό Ταμείο, στα πλαίσια ενός συνολικού σχεδίου Ανάπλασης της Χερσαίας Ζώνης Ιτέας, προχώρησε και σε κυκλοφοριακή μελέτη της οδού 28ης Οκτωβρίου, την οποία έθεσε σε δημόσια διαβούλευση. Ο Δήμος Δελφών διαμόρφωσε μία νέα πρόταση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της 28ης Οκτωβρίου, που στην ουσία απαιτεί μία νέα κυκλοφοριακή μελέτη για όλη την πόλη της Ιτέας. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν ο Δήμος είχε εξ αρχής στα σχέδιά του την συνολική αναθεώρηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της Ιτέας, ή, προχώρησε στην πρότασή του, επειδή «προκλήθηκε» από την εφαρμογή του Master Plan για την Χερσαία Ζώνη Λιμένα Ιτέας.

  • Η αναφορά του Λιμενικού Ταμείου περί «ευκαιρίας του Δήμου Δελφών να αναπτύξει τη νέα του πρόταση, λόγω και της επερχόμενης πρότασης αποχαρακτηρισμού της 28ης Οκτωβρίου από την Χερσαία Ζώνη Λιμένα», οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το Λιμενικό Ταμείο μάλλον δεν θα προχωρήσει σε ο,τιδήποτε αφορά στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την 28η Οκτωβρίου. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα, αν και πότε ο Δήμος Δελφών θα μελετήσει τα κυκλοφοριακά προβλήματα της Ιτέας, μέσα στα οποία συγκαταλέγονται :

    • Η διέλευση μεγάλων φορτηγών μέσα από τον αστικό ιστό της Ιτέας

    • Η στάθμευση φορτηγών και λεωφορείων εντός της πόλης της Ιτέας, κάτι που, και την εικόνα της πόλης πλήττει, και δημιουργεί θέματα ενόχλησης των κατοίκων.

    • Η κυκλοφορία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών με μεγάλη ταχύτητα και κυρίως με τρομακτικό θόρυβο σε ώρες κοινής ησυχίας, αφού ορισμένοι δρόμοι (28ης Οκτωβρίου, Μεταμορφώσεως, κλπ.) χρησιμοποιούνται από τους οδηγούς των προαναφερθέντων οχημάτων σαν πίστες αγώνων.


Οι συζητήσεις σε επίπεδο τοπικών οργάνων (Δημοτικό Συμβούλιο, Τοπικό Συμβούλιο, κλπ.) είναι αυτονόητες, όμως σε θέματα ζωτικής σημασίας που θα επηρεάσουν τη ζωή της πόλης, χρειάζεται ευρύτερη συζήτηση – διαβούλευση με τους πολίτες αλλά και φορείς επαγγελματιών ή Συλλόγους, για την οποία μάλιστα, δεν αρκεί μία ενημέρωση μέσω αναρτήσεων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία πολλοί από τους πολίτες δεν έχουν πρόσβαση. Χρειάζεται εξάντληση όλων των διαθέσιμων μέσων επικοινωνίας και κυρίως μία αμεσότερη επικοινωνία με τους πολίτες, έστω με όσους από αυτούς έχουν το ενδιαφέρον και τη διάθεση να συμμετάσχουν στο γίγνεσθαι της πόλης.


Σε επίρρωση των παραπάνω απόψεών μου, φέρνω το παράδειγμα ανάρτησης δημοτικού συμβούλου, πάλι σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπου με ιδιαίτερη σαφήνεια και λεπτομέρεια παρουσιάζει τη δική του τοποθέτηση για την πρόταση της Δημοτικής Αρχής, και σκέφτομαι ότι, αν δεν έκανε ο συγκεκριμένος Σύμβουλος αυτή την ανάρτηση, από πού θα μάθαιναν κάποιοι περισσότεροι πολίτες πληροφορίες σχετικά με την προτεινόμενη από τη Δημοτική Αρχή λύση ; Ή, ακόμη περισσότερο, πόσες και ποιες αντίστοιχες τοποθετήσεις έγιναν στο Δημοτικό Συμβούλιο και από άλλους Συμβούλους, που και αυτές θα είχαν ενδεχομένως κάτι αξιόλογο να προσθέσουν ;


Η παραπομπή σε πρακτικά συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου ελάχιστοι έχουν πρόσβαση, σίγουρα δεν αποτελεί απάντηση στην ανάγκη ενημέρωσης και ενεργού συμμετοχής περισσότερων πολιτών, σε καίρια θέματα που θα καθορίσουν το μέλλον της πόλης.


Δυστυχώς, η δική μου προσωπική εντύπωση είναι ότι η λειτουργία των τοπικών αντιπροσωπευτικών οργάνων δεν διαπνέεται από μία πίστη και επιθυμία για άνοιγμα και ενεργοποίηση της συμμετοχής των πολιτών, με εξαίρεση τη σημερινή Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, για την οποία πρέπει να ομολογήσουμε ότι προσπαθεί συστηματικά να ενημερώνει τους συμπολίτες, έστω και αν και εκεί υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης αυτής της επικοινωνίας.  






3 σχόλια:


  1. Η απάντηση στο ερώτημά σου είναι ότι : Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ ΕΠΕΙΔΗ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟ.
    Και φυσικά όπως καταλαβαίνεις ζητά να το ΑΚΥΡΩΣΕΙ προκειμένου να προβεί σε νέα κυκλοφοριακή ρύθμιση , που όταν ολοκληρωθεί (αν ποτέ ολοκληρωθεί) πολλοί εξ ημών θα έχουμε αναπαυθεί εν ειρήνη.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν σκεφθεί κανείς πως για την επέκταση του σχεδίου πόλης Ιτέας χρειάστηκαν περίπου 20 χρόνια , αναλογικά , για το κυκλοφοριακό με εισόδους - εξόδους και λοιπά ..πεζοδρομήσεις και τα τοιαύτα θα χρειαστεί πάνω κάτω ο ίδιος χρόνος . Άρα ζωή σε λόγου μας οπως λεει και ο προηγούμενος σχολιαστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η πράξη εφαρμογής της επέκτασης του σχεδίου πόλεως Κίρρας έχει ξεκινήσει από το 1997. Υπολογίστε πότε θα τελειώσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή