ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ ΑΜΦΙΣΣΑ, 28.6.2024
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πλατεία Κεχαγιά
ΤΚ 33100, Άμφισσα
e-mail: grafeiotypou@delphi.gov.gr
Α.Δ.Τ.: 140/2024
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Προτάσεις για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Ιτέας
Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δελφών
Για τη μελέτη ανάπλασης στη χερσαία ζώνη λιμένος της Ιτέας, καθώς και εκείνη των συγκοινωνιακών έργων στην παραλιακή οδό 28ης Οκτωβρίου, τις οποίες υλοποιεί το Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας, συζήτησε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δελφών, στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024. Η Δημοτική Αρχή παρουσίασε τη δική της πρόταση, κάνοντας παρατηρήσεις επί του σχεδίου που έχει δοθεί προς διαβούλευση, ενώ το σώμα αποφάσισε να επανέλθει το θέμα και σε επόμενη συνεδρίαση, κατόπιν αιτήματος της μείζονος μειοψηφίας, προκειμένου και οι υπόλοιπες παρατάξεις να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις.
Ο Δήμαρχος Δελφών, κ. Παναγιώτης Ταγκαλής, στην εισήγησή του σημείωσε αρχικά ότι η πρόταση που καταθέτει η Δημοτική Αρχή ψηφίστηκε ομόφωνα από το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Ιτέας, τονίζοντας παράλληλα πως στόχος της είναι η κατάλληλη διαμόρφωση της παραλιακής οδού με τρόπο που θα συμβάλλει στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, στην οργάνωση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης, διαμορφώνοντας μία πόλη που θα εκμεταλλεύεται τα χαρακτηριστικά της με εστίαση στο παραλιακό μέτωπο.
Επί της κυκλοφοριακής μελέτης ο κ. Ταγκαλής τόνισε πως η πρόταση που έχει κατατεθεί από το Λιμενικό Ταμείο για πεζοδρόμηση της παραλιακής οδού νοτιοδυτικά, από την οδό Ευθυμίου έως την οδό Καραϊσκάκη, θα δημιουργήσει αδιέξοδα στις οδούς Στοφόρου, Καποδιστρίου και Καραϊσκάκη, προσθέτοντας ότι το σχέδιο θα πρέπει να λάβει υπ’ όψιν του και τον υπόλοιπο αστικό ιστό, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το παραλιακό μέτωπο, ως ένα ενιαίο σύνολο. Επίσης, παρατήρησε ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί η απορροή των ομβρίων υδάτων, δεδομένου ότι ήδη έχουν παρουσιαστεί μεγάλα προβλήματα με την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, καθώς και να υπάρξει πρόβλεψη για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στην παραλιακή οδό, βάσει του έργου που έχει δρομολογήσει ο Δήμος.
Στην ενότητα προτάσεις επί της κυκλοφοριακής μελέτης, ο Δήμαρχος ανέφερε τα εξής (εικόνα 1):
Μετατροπή τμήματος του δυτικού άκρου της πόλης, σε βάθος δύο οικοδομικών τετραγώνων από το παραθαλάσσιο μέτωπο, από τοπικές οδούς μονής κατεύθυνσης σε πεζόδρομοι. Οι οδοί Τρίγκα, Καραϊσκάκη, Καποδιστρίου, Παπαλεξανδρή να πεζοδρομηθούν έως την Ευθυμίου, όπως και οι Στοφόρου και Ακτή Αγκάλης (Θα διατηρηθεί η απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων προς τα ιδιωτικά γκαράζ των κατοικιών, όσο και των οχημάτων καθαριότητας ή έκτακτης ανάγκης)
Προσθήκη δύο ισόπεδων κόμβων στη συμβολή των κύριων οδών Παπαναγιώτου και Ηρώων, με την λεωφόρο 28ης Οκτωβρίου.
Μονοδρόμηση του τμήματος της 28ης Οκτωβρίου μεταξύ των δύο νέων κόμβων
Η κάλυψη των αυξημένων αναγκών χώρων στάθμευσης θα γίνει μέσω της αξιοποίησης του αστικού ιστού, τμήματος του υφιστάμενου ανοιχτού χώρου του λιμένα και με την αξιοποίηση της Πλατείας Θεάτρου
Για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου ο κ. Ταγκαλής ανέφερε τα εξής (εικόνα 2):
Μείωση του πλάτους της παραλιακής οδού από την οδό Ηρώων μέχρι την οδό Παπαναγιώτου (προτείνεται μονόδρομος με βοηθητική λωρίδα για στάση, φορτοεκφόρτωση και εξυπηρέτηση ΑμεΑ), ενώ παράλληλα αυξάνονται σημαντικά τα πεζοδρόμια
Μεταφορά των περγκολών στο βόρειο τμήμα του παραλιακού μετώπου, στις όψεις των καταστημάτων
Μεταφορά του ποδηλατόδρομου στο νότιο τμήμα του παραλιακού μετώπου, δίπλα στη θάλασσα.
Ανάπτυξη μόνο ομπρελών και τραπεζοκαθισμάτων στο νότιο τμήμα του παραλιακού μετώπου.
Με αυτές τις παρεμβάσεις εξασφαλίζεται βέλτιστη ορατότητα στη θάλασσα, ενώ επίσης δίνεται και η δυνατότητα διατήρησης όλων των υγιών δένδρων.
Με την ολοκλήρωση της εισήγησης του Δημάρχου Δελφών ακολούθησε συζήτηση επί των προτάσεων της Δημοτικής Αρχής, κατατέθηκαν παρατηρήσεις και εν τέλει το σώμα αποφάσισε να αναβάλει τη λήψη απόφασης για την έκφραση γνώμης επί των μελετών, προκειμένου και οι υπόλοιπες παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως αιτήθηκε η παράταξη «Ανανεωτική Δύναμη» του κ. Λουκά Αναγνωστόπουλου, να προσέλθουν καταθέτοντας τις δικές τους προτάσεις, οι οποίες ακολούθως θα μεταφερθούν στο Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας.
«Προσεγγίζουμε το θέμα των εν λόγω μελετών ως μία ευκαιρία για την Ιτέα, προκειμένου να γίνουν σοβαρές αλλά και προς τη σωστή κατεύθυνση παρεμβάσεις κι όχι απλά τακτοποιητικές της υφιστάμενης κατάστασης», σημείωσε ο κ. Ταγκαλής, προσθέτοντας πως «στο πλαίσιο ενός ειλικρινούς διαλόγου και μίας ουσιαστικής διαβούλευσης οι προτάσεις του Δήμου έχουν ως στόχο την ανάδειξη του τουριστικού χαρακτήρα της περιοχής».
Θα μας απαντήσει κάποιος γιατί μεταξύ Μαϊστράλι και Όασης , δεν έχει τοποθετηθεί καμία ομπρέλα στην παραλία ? ( κοινόχρηστη )
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία . Είτε έτσι είτε αλλιώς ...με μικρές διαφορές εγκρίνεται πως το παραλιακό μέτωπο της Ιτέας πρέπει να γίνει ο κύριος τουριστικός πόλος έλξης στην Φωκίδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΡΕΞΤΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΤΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΕΤΕ !!
Ποιος τουριστικός πόλος βρε φίλε. Έχεις δει την βρώμα που έχουν οι κάδοι απορριμμάτων? Έχεις δει να πετάνε τα σκουπίδια από ταβέρνα σέρνοντας την σακούλα μέχρι τον κάδο? Να βρωμάνε οι κάδοι σε ακτίνα 20 μέτρων
ΔιαγραφήΣχετικά με την ασφάλεια που επικαλούνται και οι δυο πλευρές γιατί δεν γίνεται κουβέντα για τη θέση του ΚΤΕΛ; Η προτεινόμενη "λύση" από τη μελέτη του Λιμενικού Ταμείου είναι η προσήκουσα και εξασφαλίζει ασφαλή στάση,στάθμευση λεωφορείων,επιβίβαση,αποβίβαση και αναμονή επιβατών;
ΑπάντησηΔιαγραφήH επιλογή της Ράπτη, που αυτή τη στιγμή είναι διπλής κατεύθυνσης, σαν είσοδος και έξοδος πόλης μπροστά από το τρίτο δημοτικό Σχολείο θεωρείτε ότι είναι σωστή επιλογή;
Το τμήμα της Ηρώων με τη νησίδα που είχε επιλεγεί γι'αυτό το σκοπό και έχουν γίνει και οι σχετικές απαλλοτριώσεις γιατί δεν λαμβάνεται υπόψη στις προτάσεις;
Εν κατακλείδι προχειρότητα, εξυπηρέτηση κοντόθωρων συμφερόντων, αγωνία για την εκταμίευση κονδυλίων και προβολή συγκεκριμένων παραγόντων χαρακτηρίζουν τις προτάσεις.