Πέμπτη 4 Απριλίου 2024

«Δεν πάμε καθόλου καλά» ( άρθρο του Κ.Στούπα από το capital.gr)


1)Δεν πάμε καθόλου καλά

Άκουγα χθες στο ραδιόφωνο την κα Μιλένα Αποστολάκη να αναφέρεται στην ανασφάλεια που νιώθουν οι πολίτες και να χαρακτηρίζει την αυστηροποίηση κάποιων ποινών επικοινωνιακό τρικ. Η ίδια θεωρεί πως αυτό που λείπει είναι ο καλύτερος σχεδιασμός των επιχειρήσεων από την αστυνομία.

Δεν ξέρω που ζει η κα Αποστολάκη και πολλοί άλλοι πολιτικοί εκπρόσωποι θύματα των προοδευτικών δήθεν φληναφημάτων περί σωφρονισμού και αντιαυταρχικής αστυνόμευσης.

Προκειμένου να μας προσγειώσω στην πραγματικότητα, δανείζομαι δυο παραγράφους από κάποιο ρεπορτάζ των τελευταίων ημερών:

"Αυτοί οδηγήθηκαν στη Δικαιοσύνη αλλά επειδή δεσμεύτηκαν ότι θα αποκαταστήσουν τις τρεις περιπτώσεις που ταυτοποίησε η ΕΛ.ΑΣ, αφέθηκαν ελεύθεροι.

Επειδή δέχτηκαν να αποζημιώσουν αυτούς τους ανθρώπους και να επιστρέψουν τα κλοπιμαία, ο ανακριτής τούς άφησε ελεύθερους με περιοριστικούς όρους…

Στον έναν ασκήθηκε δίωξη για απόπειρα ανθρωποκτονίας. Και αυτός αφέθηκε ελεύθερος" είπε ο εκπρόσωπος των αστυνομικών Γιώργος Καλλιακμάνης για τη σκληρή συμμορία διαρρηκτών.

Πρόκειται για τα μέλη της συμμορίας που έπιασε η αστυνομία στις 23 Μαρτίου 2024 και παρέπεμψε στη Δικαιοσύνη. Οι συλλήψεις μάλιστα έγιναν μετά από επεισοδιακή καταδίωξη στην Κηφισιά, με αστυνομικούς να τους εγκλωβίζουν, να πυροβολούν ένα από τα λάστιχα του αυτοκινήτου τους.

Το αυτοκίνητο κατέληξε πάνω σε παρκαρισμένα οχήματα και οι δράστες προσπάθησαν να διαφύγουν πεζή, χωρίς να τα καταφέρουν. Στη συνέχεια συνελήφθησαν.

Παρουσίασα μια αναλυτική περιγραφή των συμβάντων προκειμένου να γίνει κατανοητό πως δεν επρόκειτο περί κάποιου ερασιτέχνη που προσπάθησε να κλέψει κάτι από κάποιο σούπερ-μάρκετ και στη συνέχεια μόλις τον κατάλαβαν έβαλε τα κλάματα ζητώντας συγνώμη. Επρόκειτο περί οργανωμένης σκληρής συμμορίας η οποία απ’ τα φαινόμενα έκανε χρόνια αυτή τη δουλειά.

Επειδή η  αστυνομία κατάφερε να ταυτοποιήσει μόνο τέσσερις από τις ληστείες, ο ανακριτής δέχτηκε να επιστρέψουν τα κλοπιμαία και τους άφησε ελεύθερους.

Δεν γνωρίζω αν φταίει ο ανακριτής ή ο νόμος αν προβλέπει να αφήνονται ελεύθεροι οι ληστές όταν επιστρέφουν την λεία των περιπτώσεων που πιάστηκαν στα πράσα, έστω και αν  έβαλαν σε κίνδυνο τη ζωή των θυμάτων ή των διωκτών τους.

Είμαι βέβαιος όμως πως για δεκάδες άλλες περιπτώσεις ληστειών που δεν ταυτοποιήθηκαν οι ληστές δεν τιμωρήθηκαν και το χειρότερο αφέθηκαν ελεύθεροι να συνεχίσουν το έργο τους.

Υπάρχει μια διχογνωμία στις φιλελεύθερες δημοκρατίες αν η δικαιοσύνη θα πρέπει να είναι τιμωρητική ή σωφρονιστική. Πιστεύω πως κατά περίπτωση πρέπει να είναι και το ένα και το άλλο. Αυτό που δεν πρέπει να είναι η Δικαιοσύνη είναι... παρωδία.

Και στη συγκεκριμένη περίπτωση μοιάζει με παρωδία. Η εικόνα αυτή της ατιμωρησίας επικίνδυνων κακοποιών εξοργίζει την κοινή γνώμη, η οποία προκειμένου να νιώσει ασφαλής στρέφεται προς λαϊκίστικα πολιτικά ρεύματα που θαυμάζουν τα ολοκληρωτικά καθεστώτα και υπόσχονται ευπρεπή  εσωτερική ασφάλεια.

Αλήθεια τι μπορεί να σκέφτεται ο μέσος άνθρωπος αν από τη μια διαβάζει πως συλλαμβάνεται μια γριούλα επειδή πουλάει στη λαϊκή τερλίκια και αφήνονται ελεύθεροι σκληροί κακοποιοί;

Διαβάζω πως η πολιτεία ετοιμάζει νέο αυστηρότερο κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ο οποίος θα περιορίσει τη ταχύτητα εντός των πόλεων στα 30 χλμ. την ώρα. Προβληματίζονται όμως γιατί θα χρειαστεί να αφαιρεθεί το δίπλωμα οδήγησης σε εκατοντάδες χιλιάδες άτομα. Όποιος οδηγεί αντιλαμβάνεται πως τα 30 χλμ. τη ώρα για τα τροχοφόρα  σημαίνουν σχεδόν σημειωτόν.

Με μια πρόχειρη εκτίμηση κάποιος συγκοινωνιολόγος μπορεί να αποδείξει στους νομοθέτες πως το κέρδος των ζωών που θα σωθούν από τα δυστυχήματα θα είναι μικρότερο από τη βλάβη που θα προκαλέσει στην ατμόσφαιρα και τα νεύρα του πληθυσμού η αύξηση των ωρών μποτιλιαρίσματος.

Επίσης ο νέος ΚΟΚ προβλέπει ποινές μέχρι ισόβια φυλάκιση. Προφανώς μιλάμε για φαιδρότητες από τη μία πλευρά κατά συρροή επικίνδυνοι ληστές δεν φυλακίζονται καν και από την άλλη οι παραβάτες του ΚΟΚ αντιμετωπίζονται σαν κατά συρροήν δολοφόνοι.

Από τη μια πλευρά περιπτώσεις σαν των σατανιστών που διέπραξαν προμελετημένες δολοφονίες στα 40 τους κυκλοφορούν ελεύθεροι και κάποιος που θα περάσει με κόκκινο ρισκάρει να φυλακιστεί. Δεν υποστηρίζω να μένει ατιμώρητη η οδικής ανευθυνότητα, αλλά θα πρέπει να υπάρχει μια αναλογικότητα στις ποινές ανάλογα με την ανευθυνότητα ή τις προθέσεις.

2) Παρακαλώ για δημοσιεύση μήπως διορθωθεί λάθος

 Πριν ένα χρόνο η μεγάλη μου κόρη έβγαλε ταυτότητα σε μια μέρα στο τοπικό Αστυνομικό Τμήμα.

Για τη μικρή μου κόρη βλέπω ότι για το σύστημα έκδοσης νέων ταυτοτήτων κλείνεις ραντεβού μόνο μέσω gov.gr. Τα ραντεβού είναι όμως είναι κλειστά για μήνες !

Ραντεβού για έκδοση νέων ταυτοτήτων (π.χ. παιδιά) κλείνουν μέσω της ίδιας πλατφόρμας με αυτά για την αντικατάσταση των παλιών. Είναι αυτό λογικό; Έχουν κλείσει τα ραντεβού για κάτι που δεν επείγει και το οποίο μπορούν να αιτηθούν 10.000.000 Έλληνες  και δεν υπάρχει δυνατότητα για νέο ραντεβού για κάτι που μπορεί να επείγει και το οποίο μπορούν να αιτηθούν μόνο 140.000. Αφού μας υποχρεώνουν σε έκδοση ταυτότητας για 12χρονους γιατί δε σκέφτηκαν μια ξεχωριστή γραμμή ραντεβού για τα παιδιά;

Χρειάζεται να ταξιδέψω με την οικογένεια μου στο εξωτερικό. Χωρίς ταυτότητα ούτε έκδοση διαβατήριου επιτρέπουν για τους 12χρονους ! Θα πρέπει να αναβάλλω το ταξίδι για μήνες;

Γ Θεοδωρίδης

3)Βαλτιμόρη και Ελλάδα

Καλημέρα και καλό μήνα! Δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο… η διαχείριση κρίσεων στην Ελλάδα τείνει να γίνει κακόγουστη φάρσα…

1:00 π.μ.-- το γιγαντιαίο 300 μέτρων πλήρως φορτωμένο πλοίο Dalí αποπλέει μετά τα μεσάνυχτα απ' το λιμάνι της Βαλτιμόρης προς την γέφυρα για να την διασχίσει.

1:23 π.μ. -- οι κάμερες δείχνουν ακόμη το πλοιο κανονικά στην πορεία του να περάσει κάτω απ' τη γέφυρα ενώ αυτοκίνητα κυκλοφορούν πάνω της.

1:24 π.μ.-- οι κάμερες δείχνουν τα φώτα του πλοίου να σβήνουν και να ανάβουν πάλι από την γεννήτρια. Το καράβι χάνει τιμόνι. Οι μηχανές σβήνουν. Φουντάρει άγκυρα για να κόψει όσο μπορεί.

1:26 π.μ. -- τα φώτα του Dali φαίνεται να σβήνουν και πάλι.

1:26 π.μ. ακόμη οχήματα διασχίζουν την πολυσύχναστη γέφυρα. Αυτή την ώρα το πλοίο, με δύο ειδικευμένους πλοηγούς για την έξοδο απ' το λιμάνι και τον καπετάνιο στη γέφυρα, εκπέμπει σήμα κινδύνου και ειδοποιεί τις αρχές.

1:27 π.μ -- Η μονάδα ασφαλείας μεταφορών του Maryland (Transportation Unit dispatchers) λαμβάνει το σήμα και καλεί σε δευτερόλεπτα, κυριολεκτικά, την τοπική αστυνομία και την τροχαία να σταματήσουν την κυκλοφορία και να εμποδίσουν όλα τα οχήματα να εισέλθουν στη γέφυρα που είναι 2,6 χιλιόμετρα μήκος. "Υπάρχει πλοίο που πλησιάζει χωρίς πηδάλιο!" ακούγεται να λέει στις ηχογραφήσεις ο αρμόδιος υπάλληλος. Ναι εκεί όλα είναι ηχογραφημένα.

1:28 π.μ. -- μαύρος καπνός βγαίνει απ' το πλοιο ενώ χτυπάει τον πυλώνα.

Σε αυτά τα κρίσιμα δύο λεπτά, λιγότερο από δύο λεπτά, η κυκλοφορία έχει διακοπεί. Οι είσοδοι έχουν μπλοκαριστεί απ' τις Αρχές. Τα τελευταία οχήματα φεύγουν τρέχοντας ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν καταρρεύσει. Οι διάλογοι των αστυνομικών στα 90 δευτερόλεπτα (από 1:27:53 ως 1:29:51!) στα σχόλια.

Η γέφυρα πέφτει. Οι μόνοι που δεν προλαβαίνουν να απομακρυνθούν είναι 8 εργαζόμενοι των συνεργείων συντήρησης που βρίσκονται στην γέφυρα.

1:40 π.μ. ειδοποιείται η πυροσβεστική.

1:50 π.μ η πυροσβεστική είναι στον τόπο του δυστυχήματος.

6:26 π.μ. . -- πρωινή Ενημέρωση τύπου από τον Αρχηγό της πυροσβεστικής ενώ η ακτοφυλακή ψάχνει για τυχόν επιζώντες απ' το προσωπικό συντήρησης.

Η Αστυνομία, αναφέρουν τα μέσα, είχε 90 δευτερόλεπτα να σταματήσει την κυκλοφορία και να αδειάσει την 2,6 χιλιομέτρων γέφυρα. Οι κάμερες δείχνουν πως τα κατάφερε.

Σε 3 λεπτά ο επιχειρησιακός υπάλληλος επιφυλακής ειδοποίησε χωρίς εγκρίσεις, προϊσταμένους, πολιτικούς, χωρίς τίποτα την αστυνομία. Κι οι αστυνομικοί υπηρεσίας χωρίς να ρωτήσουν κανένα άλλον έκλεισαν κι άδειασαν τη γέφυρα με οποίες δυνάμεις είχαν ήδη κοντά όσο πιο γρήγορα μπορούσαν.

Δεν θέλω καν να φανταστώ τι θα συνέβαινε στην Ελλάδα σε τέτοια περίπτωση πχ στο Ρίο Αντίρριο. Ευτυχώς που η γέφυρα αυτή είναι μάλλον πιο γερή. Ή στον Πειραιά αν χάσει τιμόνι ένα μεγάλο κοντεινεράδικο κοντά σε επιβατηγό μπρος στην μπούκα του λιμανιού.

Σε μια χώρα που η φωτιά κατέβαινε απ' το βουνό στο Μάτι μισή ώρα και βάλε, όλοι ήταν ανευθυνουπευθυνοι, δεν γνώριζαν τι και πως να κάνουν και έψαχναν τον δήμαρχο στη Μύκονο, την περιφερειάρχη και τον υπουργό.

Που δύο τραίνα κινούνταν σε πορεία σύγκρουσης με πλήρη ταχύτητα και κάνεις δεν παρενέβη από όσους θα μπορούσαν να έχουν εικόνα.

Στη χώρα που το Σάμινα έσκασε στα βράχια, η γεννήτρια δεν λειτούργησε, οι μηχανικοί δεν ενημέρωσαν για το ρήγμα, ούτε ο καπετάνιος το λιμενικό, πρώτα να ρωτήσουν την εταιρεία, ο θάλαμος επιχειρήσεων μάθαινε τα νέα απ' τα κανάλια και τα κινητά των ναυαγών ενώ το λιμενικό έφτασε αργότερα απ τους ψαράδες.

Πρακτικά σε μια χώρα που κάνεις δεν είναι σε επιφυλακή, δηλαδή υπεύθυνος, ένας άνθρωπος των επιχειρήσεων να αποφασίσει σε δευτερόλεπτα. Και η όποια απόφαση λαμβάνεται κατόπιν διαβουλεύσεων με τον προϊστάμενο, τον δήμαρχο, τον περιφερειάρχη τον υπουργό, τον πρωθυπουργό. Που η πολιτική έχει ξεχαρβαλώσει κι ευνουχίσει την διοίκηση. Που κάνεις δεν θα πει ένα μπράβο σε αυτόν που απέτρεψε την καταστροφή κάνοντας τη δουλειά του, αλλά πιθανότατα θα βρει τον μπελά του γιατί διέκοψε την κυκλοφορία των τραίνων ή των δρόμων χωρίς έγκριση.

Στις ΗΠΑ οι άνθρωποι των κρατικών υπηρεσιών που έδρασαν άμεσα κάνοντας το καθήκον τους σύμφωνα με το πρωτόκολλο αντιμετώπισης κινδύνου και την εκπαίδευση τους, αναφέρονται από τα μέσα και τους πολιτικούς ως ήρωες.

Πηγή πληροφοριών ABC

Σε περίπτωση δημοσίευσης μόνο τα αρχικά…

ΓΔ

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου