Στην περιοχή των 2 δισ. ευρώ πρόκειται να ανέλθει το τίμημα της παραχώρησης της Αττικής Οδού, όπως εκτιμά η διοίκηση της Ισπανικής Abertis.
Aνεξάρτητα, από την έκβαση της ιδιωτικοποίησης όπως δηλώνει στο bankingnews, στοχεύει να εισέλθει στην αγορά των παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα εξαγοράζοντας ποσοστό, ύστερα από μια αποεπένδυση από επενδυτικό ταμείο ή κατασκευαστική εταιρεία.
Ο διευθύνων σύμβουλος κ. J. Aljaro υπενθυμίζει πως η Abertis απέκτησε μ αυτή την διαδικασία δυο αυτοκινητοδρόμους από το Αυστραλιανό Μacquarie fund σε Ινδία και Μεξικό.
Κατά την άποψη του, ύστερα από την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας με προσέλκυση διεθνών επενδυτών τα τελευταία χρόνια, και η Αττική Οδός αποτελεί ένα περιουσιακό στοιχείο του οποίου η αξία θα αποτυπωθεί με την ιδιωτικοποίηση.
Εξάλλου, σε σχετική ερώτηση αναγνωρίζει ότι, σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχουν ελάχιστες παραχωρήσεις με τις υψηλές αποδόσεις, όπως της Αττικής Οδού.
Η Αbertis διαχειρίζεται σε 15 χώρες ένα δίκτυο από 8.000 χλμ αυτοκινητοδρόμων σε Ευρώπη, Βόρειο και Νότιο Αμερική και ανήκει στους ομίλους Mundis, ACSy, Ηoctief.
Το 2023 η Αbertis διένειμε μερίσματα 600 εκατ. ευρώ στους μετόχους της, ενω εξαγόρασε τους πύργους εταιρείας κινητής τηλεφωνίας στους ιταλικούς αυτοκινητοδρόμους.
Σε ό,τι αφορά την αυτόνομη κάθοδο της στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού, η διοίκηση δηλώνει ότι, εφόσον επικρατήσει στην παραχώρηση της Αττικής Οδού προτίθεται να πωλήσει ένα μειοψηφικό ποσοστό σε μια ελληνική κατασκευαστική εταιρεία, προκειμένου να κατανοήσει τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς μέσα από την οπτική ενός τοπικού παίκτη της αγοράς.
Γι αυτό τον λόγο έχει εξετάσει 2-3 εταιρείες ωστόσο η σύμβαση συμμετοχής δεν επιτρέπει τις συνομιλίες πριν την κατάληξη του διαγωνισμού.
Συνεργάτες της Abertis στην Ελλάδα, ως νομικός εκπρόσωπος είναι η Δικηγορική εταιρεία Κουταλίδη ενώ για την χρηματοδότηση του έργου συμφώνησε με τις τράπεζες Εθνική και Eurobank, εξασφαλίζοντας ευνοϊκούς χρηματοοικονομικούς όρους. Σχετικά, με το τρέχον περιβάλλον της ανόδου των επιτοκίων, αλλά κυρίως της μείωσης του αντιτίμου των διοδίων που προβλέπει η σύμβαση (2,5 ευρώ έναντι 2,8 ευρώ ) ο οικονομικός διευθυντής της Abertis κ. A. Rogowski Vidal αναγνωρίζει ότι, θα μειώσει την τελική χρηματοδοτική πρόταση, ωστόσο την υπηρεσία θα χρησιμοποιούν εκατομμύρια χρήστες καθημερινά, συνεπώς εκ των πραγμάτων απαιτείται ευρεία αποδοχή προκειμένου να καταστεί οικονομικά βιώσιμο.
Το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει την Abertis, ως κομμάτι του DΝΑ της είναι πως δημιουργεί μακροχρόνιες σχέσεις ως εταίροι του Δημοσίου από την έναρξη έως το τέλος των παραχωρήσεων και σε τοπικό επίπεδο μέσω του Abertis Foundation. Συνολικά διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία 7 δις. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών της το 2022 ανήλθε σε 5,1 δισ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη σε 3,5 δισ. ευρώ, ο καθαρός δανεισμός 21,8 δισ. ευρώ και οι επενδύσεις τα 4 τελευταία χρόνια έφθασαν τα 4,6 δισ. ευρώ.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου