Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023

Ο τουρισμός αλλάζει το τοπίο στο λιανεμπόριο



Του Γιώργου Λαμπίρη

Νέα δεδομένα έχει φέρει, και θα φέρει ακόμα περισσότερες εξελίξεις για το ελληνικό λιανεμπόριο, η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα, η αυξημένη τουριστική προσέλευση επισκεπτών τα τελευταία χρόνια και ουσιαστικά οι σημαντικές επενδύσεις που σχετίζονται με την ανάπτυξη νέων υποδομών ψυχαγωγίας και διασκέδασης των επισκεπτών. Κυριότερη εξ αυτών είναι το Ελληνικό, όπου η δημιουργία των δύο σημαντικών εμπορικών κέντρων, του Riviera Galleria και του Vouliagmenis Mall, θα ενισχύσει καθοριστικά την καταναλωτική κίνηση στα Νότια Προάστια τα επόμενα χρόνια, αλλάζοντας ριζικά το τοπίο. Εκτός από το Vouliagmenis Mall, που θα φιλοξενεί οίκους απευθυνόμενους και σε πελάτες μέσου ή χαμηλότερου εισοδήματος, το Riviera Galleria, αντίστοιχα, θα απευθύνεται σε υψηλότερα εισοδήματα, προβάλλοντας ουσιαστικά και μια μορφή αγορών σε είδη πολυτελείας. 

Μεγάλοι οίκοι κάνουν άφιξη στη Μαρίνα Βουλιαγμένης

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικό παράδειγμα, όμως, αποτελεί η Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Η υποδομή που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο, και ήδη έχει ολοκληρωθεί ο προβλήτας ελλιμενισμού των σκαφών, θα περιλαμβάνει και έναν σημαντικό αριθμό καταστημάτων. Ο προβλήτας έχει ήδη ολοκληρωθεί και οι πρώτοι ελλιμενισμοί σκαφών θα γίνουν από τα τέλη αυτού του μήνα και ύστερα. Σε ό,τι αφορά τα πρώτα εμπορικά καταστήματα, θα λειτουργήσουν από τον Απρίλιο και η εγκατάσταση των υπολοίπων από αυτά θα ολοκληρωθεί στις αρχές το φετινού καλοκαιριού, ήτοι τον Ιούνιο. Μεγάλοι οίκοι λιανικής, όπως η Louis Vuitton, η Dior, η Bottega Venetta, η Loro Piana, αλλά και το σημείο πολυτελούς εστίασης Caffè Cova, είναι μόνο μερικές από τις διεθνούς φήμης μάρκες που θα εγκατασταθούν εκεί. Σημειώνεται ότι το Caffè Cova είναι ένα από τα παλαιότερα ζαχαροπλαστεία, ντελικατέσεν και καφετέριες του Μιλάνου, μέλος τόσο αυτό, όσο και οι προαναφερόμενες αλυσίδες λιανικής, του γαλλικού ομίλου Moët Hennessy Louis Vuitton. Ενδιαφέρον για την εγκατάστασή της στη Μαρίνα Βουλιαγμένης φέρεται κατά πληροφορίες να επέδειξε και η Rolex, ωστόσο δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής κάποια συμφωνία, ενώ, όπως πληροφορούμαστε, στον τομέα της πολυτελούς ωρολογοποιίας υφίσταται συζήτηση και με σημαντικό οίκο προερχόμενο από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. 

Κινητικότητα στο λιανεμπόριο εκτιμάται ότι θα φέρει και η Μαρίνα Αλίμου, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή της, καθότι και εκεί είναι προγραμματισμένο να δημιουργηθούν 30 καταστήματα στη νέα εποχή της μαρίνας, ανάμεσα στα οποία θα βρίσκονται εμπορικά καταστήματα, χώροι εστίασης καθώς και ένα σούπερ-μάρκετ που θα εξυπηρετεί κυρίως τα ελλιμενιζόμενα σκάφη αλλά και τους περίοικους. Πρόκειται για έναν προορισμό που συνδέεται άμεσα με την τουριστική κίνηση της χώρας, και συγκεκριμένα της πρωτεύουσας, δεδομένου ότι ένας σημαντικός αριθμός τουριστών, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο, συρρέουν στις εγκαταστάσεις της Μαρίνας Αλίμου για να μισθώσουν κάποιο σκάφος. Και, επομένως, η ύπαρξη καταστημάτων λιανικής αξιώσεων μπορεί να προσφέρει την ψυχαγωγία της κατανάλωσης σε πολλούς από τους επισκέπτες της συγκεκριμένης τουριστικής υποδομής, την οποία διαχειρίζεται ο όμιλος Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής, Άκτωρ Παραχωρήσεις. 

Από τα παραπάνω δεν θα μπορούσε κανείς να παραλείψει την εμβληματική εγκατάσταση λιανικής της Μυκόνου, το Nammos Village, στην παραλία Ψαρού. Σε αυτό βρίσκονται συγκεντρωμένοι μερικοί από τους διασημότερους οίκους μόδας του κόσμου. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι η Cartier ήταν η μπουτίκ με τις υψηλότερες πωλήσεις το καλοκαίρι του 2022, οι οποίες υπερέβησαν τα 8 εκατομμύρια ευρώ. Και εκεί υφίστανται πολλές από τις γνωστές μάρκες του ομίλου Moët Henessy Louis Vuitton, όπως Loro Piana, Gucci, Louis Vuitton. Επίσης υπάρχουν οίκοι όπως οι Valentino, Fendi, Giorgio Armani, Bulgari, Vilebrequin και αρκετοί ακόμα. Υπολογίζεται ότι ο συνολικός τζίρος του Nammos Village κατά την προηγούμενη καλοκαιρινή τουριστική περίοδο ξεπέρασε τα 50 εκατομμύρια ευρώ. Δεν είναι τυχαίο ότι διεθνείς τουριστικές ιστοσελίδες, και όχι μόνο, μεταξύ αυτών και η βρετανική "Telegraph", έχουν αφιερώσει αρκετό μελάνι για να προτείνουν επιλογές αγορών προς τους εκάστοτε επισκέπτες-καταναλωτές που επιλέγουν τη Μύκονο για τις διακοπές τους. 

Η Αθήνα προορισμός "city break"

Σε κάθε περίπτωση, το σχήμα πόλεων που μπορούν να λειτουργήσουν με τη μορφή του city break, όπως δηλαδή συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το Μιλάνο ή τη Ρώμη, θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να λειτουργήσει και στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο ο εκάστοτε ταξιδιώτης θα έχει τη δυνατότητα να επισκεφθεί τη χώρα μας για ένα τριήμερο Παρασκευής, Σαββάτου, Κυριακής και να κάνει τα ψώνια του στην Αθήνα ή να περιηγηθεί στα αξιοθέατα. Η Μύκονος έχει ήδη κινηθεί αρκετά βήματα μπροστά, έχοντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο διαθέσιμων καταστημάτων, πολυάριθμες ακτές και αμέτρητες επιλογές διασκέδασης, η Αθήνα κάνει και εκείνη με τη σειρά της βήματα, ενώ η Θεσσαλονίκη έχει παραμείνει, θα έλεγε κανείς, στάσιμη. Παρά το γεγονός ότι έχει όλες τις προδιαγραφές να προσελκύσει ξένο τουρισμό για πολυτελείς αγορές. Ωστόσο έως αυτήν τη στιγμή δεν έχουν γίνει οι κινήσεις εκείνες που να είναι ικανές να προσελκύσουν γνωστούς οίκους μόδας παγκοσμίου βεληνεκούς. 

Για να δούμε την εικόνα και όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία για το 2022, η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε σε 22,73 εκατ. άτομα, καταγράφοντας αύξηση κατά 84,1% σε σύγκριση με το 2021 και μείωση κατά 11,1% σε σύγκριση με το 2019. Για το 2022 είχαν υπολογιστεί 15 δισ. ευρώ ως έσοδα στον Προϋπολογισμό, στόχος ο οποίος επετεύχθη και ξεπεράστηκε κατά τουλάχιστον 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Πρόσφατα μάλιστα το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Associated Press κατέγραψε εικόνες από το κέντρο της Αθήνας τις πρώτες ημέρες του 2023, αποτυπώνοντας έναν σημαντικό αριθμό ξένων επισκεπτών που βρίσκονται ήδη στη χώρα μας και προδιαγράφοντας τις προοπτικές για τη συνέχεια του έτους.

πηγή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου