Χάθηκε και η τελευταία ελπίδα να βελτιωθεί, έστω και λίγο, η κατάσταση στην εθνική οδό Άμφισσας – Ιτέας – Ναυπάκτου που σε κάθε μέτρο του έχει χαθεί και ένας άνθρωπος, όπως και στο δρόμο των Δελφών, που είναι εξίσου επικίνδυνος.
Το έργο με τίτλο «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Π.Ε. ΦΩΚΙΔΑΣ ΥΠΟΕΡΓΟ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΥΣ ΙΤΕΑΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΛΦΩΝ ΑΜΦΙΣΣΑΣ», με προϋπολογισμό 3,2 εκ ευρώ, χρηματοδοτείται από τη ΣΑΕΠ 566.
Η Περιφέρεια δεν κατάφερε να κρατήσει το έργο με αποτέλεσμα να το εγκαταλείψει ο εργολάβος. Σήμερα η σύμβαση έχει διαλυθεί και το έργο είναι στον αέρα, χωρίς κανένας να ξέρει αν ποτέ θα καταφέρει να εκτελεστεί.
Το έργο προφανώς είναι από τα βασικότερα που εκτελεί η Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας, μιας και στις εν λόγω εθνικές οδούς τα δυστυχήματα είναι συχνά και ο φόρος αίματος μεγάλος. Η βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου είναι απαραίτητη.
Εκείνο που προκαλεί αλγεινή εντύπωση είναι πως ενώ στην ουσία οι συντηρήσεις δρόμων είναι η μοναδική αρμοδιότητα της Π.Ε., ούτε καν σε αυτήν δεν μπορεί ν’ ανταπεξέλθει!
Στο έργο προβλέπονται σοβαρές εργασίες αποκατάστασης, συντήρησης και βελτίωσης τμημάτων της Ν.Ε.Ο. Ιτέας-Αντιρρίου. Η συγκεκριμένη οδός παρουσιάζει έντονη ρηγμάτωση και φθορά του οδοστρώματος σε ορισμένα τμήματά της και επιβάλλεται η αποκατάσταση τους για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας της Εθνικής οδού.
Αναλυτικότερα προβλεπόταν :
Σε περιοχές όπου υπάρχουν τεχνικά έργα (φρεάτια ομβρίων , σωληνωτοί αγωγοί, επενδεδυμένοι ταφροι κ.λ.π ) και θα υποδειχθούν από την επίβλεψη, θα γίνουν εργασίες καθαρισμού σωληνωτών/τεχνικών, καθώς μόρφωσης τάφρου τριγωνικής διατομής και τάφρου ερείσματος.
Στις ακόλουθες χιλιομετρικές θέσεις (με αρχή μέτρησης τον κυκλικό κόμβο εισόδου Άμφισσας) θα γίνουν σε όλο το πλάτος της οδού α) απόξεση (φρεζάρισμα) μέχρι 0.08μ,
β) εφαρμογή ασφαλτικής επάλειψης,
γ) διάστρωση ασφαλτικής ισοπεδωτικής στρώσης μεταβλητού πάχους με μέσο πάχος 0,04m,
δ) εφαρμογή ασφαλτικής επάλειψης,
ε) διάστρωση αντιολισθηρής ασφαλτικής στρώσης συμπυκνωμένου πάχους 0,04 m με χρήση κοινής ασφάλτου και ζ) διαγράμμιση της οδού με διπλή συνεχής γραμμή (0.25m, 0.125m/0.125m, 0.25m)
1. Στην Χ.Θ. 1+110 (πριν τον Άγιο Κωνσταντίνο) για μήκος 600μ περίπου σε όλο το πλάτος της οδού,
2. Στην Χ.Θ. 2+300 (πριν από Σερνικάκι) για μήκος 1.100μ περίπου σε όλο το πλάτος της οδού
3. Στην Χ.Θ. 19+500 (Μεγάλη Ευθεία Πριν Από Μύδια Γαλαξιδίου) για μήκος 2.100μ περίπου σε όλο το πλάτος της οδού
4. Στην Χ.Θ. 31+400 (Περιοχή Στροφή Αι Βασίλη μετά το Γαλαξίδι) για μήκος 700μ περίπου σε όλο το πλάτος της οδού
5. Στην Χ.Θ. 36+600 (Περιοχή μετά τα τούνελ προς Άγιους Πάντες) για μήκος 2.200μ περίπου και σε όλο το πλάτος της οδού.
6. Στην Χ.Θ. 40+500 (Περιοχή μετά από κόμβο Άγιων Πάντων) για μήκος 200μ περίπου και σε όλο το πλάτος της οδού
7. Στην Χ.Θ. 43+900 (Περιοχή πριν από 1η είσοδο/έξοδο Πανόρμου) για μήκος 500μ περίπου σε όλο το πλάτος της οδού
8. Στην Χ.Θ. 45+800 (Περιοχή μετά την 2η είσοδο/έξοδο Πανόρμου) για μήκος 1.200μ περίπου σε όλος το πλάτος της οδού
9. Στην Χ.Θ. 53+800 (Περιοχή Ψαρομύτας) για μήκος 800μ περίπου σε όλος το πλάτος της οδού
10. Σε λοιπές χιλιομετρικές θέσεις επί της Ν.Ε.Ο Ιτέας-Ναυπάκτου και της Υπ. 48 Άμφισσας-Δελφών που υποδειχθούν από την επίβλεψη
1. Θα γίνει τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας τύπου Ν2W2 σε διάφορες θέσεις
του Επαρχιακού και Εθνικού Δικτύου του Ν. Φωκίδας σε θέσεις που θα
υποδειχθούν από την επίβλεψη (ενδεικτικά αναφέρουμε τις εξής χιλιομετρικές
θέσεις επί της Ν.Ε.Ο. Ιτέας-Αντιρρίου – με αρχή μέτρησης τον κυκλικό κόμβο
Άμφισσας).
2. Θα τοποθετηθούν στην Ε.Ο. Ιτέας-Ναυπάκτου:
2.1. Πινακίδες επικίνδυνων θέσεων
2.2. Πινακίδες ρυθμιστικές
2.3. Πλαστικοί οριοδείκτες οδού
2.4. Προσωρινοί ανακλαστήρες οδοστρώματος
2.5. Πληροφοριακές πινακίδες.
Ζ. Εργασίες Πρασίνου
1. Θα γίνει ανανέωση κόμης/κοπή μεγάλων δένδρων επί της Ν.Ε.Ο. Ιτέας- Αντιρρίου. Στα δέντρα κατά μήκος οδικών αρτηριών το ελάχιστο ελεύθερο ύψος θα πρέπει να είναι 5.2μ από το οδόστρωμα. Το τελικό ύψος των δέντρων δε θα
ξεπερνά τα είκοσι (20) μέτρα, ώστε να μην καταπίπτουν μεγάλοι κλάδοι εντός του οδοστρώματος και να αυξηθεί η ορατότητα των διερχομένων οδηγών καθώς και το ενεργό πλάτος της οδού.
2. Θα γίνει κοπή θάμνων και δέντρων στο Εθνικό και Επαρχιακό Δίκτυο του Ν. Φωκίδας, σε θέσεις που υποδειχθούν από την επίβλεψη.
Όλες οι εργασίεςθα γίνουν σύμφωνα με τις σχετικές ΕΤΕΠ και την ΕΣΥ.
Το έργο χρηματοδοτείται από πιστώσεις Δημοσιών Επενδύσεων, ΣΑΕΠ 566, η συνολική δαπάνη του έργου ανέρχεται στο ποσό των 3.200.000,00€
Πηγή: Έντυπη ΄’έκδοση της ΩτΦ
''ΖΗΤΩ΄΄ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού δεν κατάφερε η περιφέρεια να ρίξει λίγη άσφαλτο σε αυτό το χάλι που λέγεται "εθνική"οδός κ που μόνο άρματα την διασχίζουν σε ορισμένα σημεία.. για ποια "διαγώνιο"μιλάμε μετά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέφτω από τα σύννεφα. Ο βολευτής τι λέει? Θα δούμε καμία καλή φωτογραφία του ? κανένα δελτίο τύπου ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήτω και πάλι ζήτω. Να μας ζήσουν. Να τους χαιρόμαστε. Ή μήπως κάνω λάθος και δεν μας αρέσει το πήδημα που μας πατάνε. Γιατί η συλλογική μας στάση αυτό δείχνει. Οι μισοί δεν πάνε να ψηφίσουν γιατί έτσι, μακάρι να μπορούσαν να δώσουν μιά σοβαρή εξήγηση, και μιά χούφτα απο τους άλλους μισούς βγάζουν Δημάρχους Περιφερειάρχες βουλευτές και κυβερνήσεις. Το συλλογικό όμως μένει. Ζήτω τους λοιπών. Μέχρι ... ;
ΑπάντησηΔιαγραφή