Η Αίγυπτος έβαλε σε κίνηση σχέδιο για τη βελτίωση της διώρυγας του Σουέζ κάνοντας επιπλέον 10 χιλιόμετρα προσβάσιμα σε αμφίδρομη κυκλοφορία, ενώ θα διαπλατύνει και θα εμβαθύνει άλλα 30 χιλιόμετρα, δήλωσε ο πρόεδρος της αρχής που διαχειρίζεται τη υδάτινη οδό, την Τρίτη.
Ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπιέ, παραχωρώντας την πρώτη συνέντευξη Τύπου σχετικά με την επέκταση που ξεκίνησε τον Ιούνιο, είπε ότι θα ήταν πολύ ακριβό να διευρυνθεί ολόκληρο το μήκος της υδάτινης οδού που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τη Μεσόγειο.
Ωστόσο, το αμφίδρομο τμήμα θα επιμηκυνθεί στα 85 χιλιόμετρα από 75 χιλιόμετρα, είπε.
Η παγκόσμια ναυτιλιακή κυκλοφορία διακόπηκε πέρυσι όταν ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κόλλησε στο νότιο τμήμα του καναλιού μήκους 190 χιλιομέτρων για περίπου μια εβδομάδα.
Οι εργασίες στοχεύουν κυρίως στην αύξηση της ασφάλειας. Μόλις τελειώσει, ο χρόνος διέλευσης για να περάσει ένα πλοίο από το κανάλι θα παραμείνει περίπου 11 ώρες, είπε ο Ραμπιέ.
Η δεύτερη φάση του έργου συνίσταται στη διεύρυνση του τμήματος μήκους 30 χιλιομέτρων που εκτείνεται νότια μέχρι το στόμιο του καναλιού με εκσκαφή 40 μέτρων από την ανατολική πλευρά του. Αυτό το τμήμα, όπου κόλλησε το Ever Given, θα βαθύνει επίσης κατά έξι πόδια.
"Αυτό είναι ένα δύσκολο τμήμα του καναλιού", είπε, προσθέτοντας ότι "η εμβάθυνση και η διαπλάτυνση θα εξομαλύνουν τις στροφές του καναλιού σε αυτό το σημείο" και θα μειώσουν τις επιπτώσεις των νότιων ανέμων.
Το έργο θα κοστίσει 3 δισεκατομμύρια αιγυπτιακές λίρες (191 εκατομμύρια δολάρια) και θα ολοκληρωθεί και θα εγκαινιαστεί έως τα τέλη Ιουνίου 2023, είπε.
Ο Ραμπιέ είπε στο CNBC Arabia χωριστά την Τρίτη ότι η αρχή εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής μετοχών ορισμένων από τις εταιρείες που κατέχει στο χρηματιστήριο της Αιγύπτου και ότι αναμένει να πουλήσει το 20% των μετοχών σε δύο ή τρία, συγκεκριμένα των Canal Rope και Canal Harbor and Great Projects.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου