Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022

Ξεκινά η μάχη του 1 δισ. ευρώ με το Μπράλος-Άμφισσα – Πως θα τρέξουν οι άλλοι 3 διαγωνισμοί



Με την δημοπράτηση σήμερα 15 Φεβρουαρίου του οδικού τμήματος Μπράλος-Άμφισσα ξεκινά ακόμα ένα πακέτο έργων ύψους 1 δισ. ευρώ από το υπουργείο Υποδομών.

Τα έργα αυτά είναι τμήματα αξόνων ή συμπληρώνουν εκκρεμότητες που έχουν μείνει από παλιά. Στο πρώτο έργο που θα δούμε να ξεκινά, αφορά σε τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο από τον Μπράλο μέχρι την Άμφισσα.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ). Με τη δημοπράτηση προβλέπεται παράλληλα αύριο να γίνει και η αποσφράγιση των προσφορών.

Αντικείμενο της παρούσας σύμβασης είναι μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και τη δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα. Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)

-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700).

Τα άλλα τρία έργα και η προσφυγή

Την επόμενη Τρίτη 22 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση και για άλλα τρία μεγάλα οδικά έργα. Αυτά είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (το πρώτο νέο έργο που αφορά την Αττική Οδό), το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και η Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών.

Όπως έγινε γνωστό, προδικαστική προσφυγή στη ΑΕΠΠ, για το έργο του ΒΟΑΚ, κατέθεσε η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ κατά των όρων διακήρυξης. Σύμφωνα με αυτή η προσφυγή θα συζητηθεί στις 2 Μαρτίου οπότε προφανώς θα υπάρξει και παράταση στον συγκεκριμένο διαγωνισμό μέχρι την λήψη απόφασης από την ΑΕΠΠ.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει κόστος με ΦΠΑ 434 εκατ. ευρώ, η Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών 210 εκατ. ευρώ και το τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος 186 εκατ. ευρώ. Τα έργα αναμένεται να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης (για το τμήμα του ΒΟΑΚ).

Το πακέτο του ενός δις ευρώ έχει κινητοποιήσει τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες που ομολογουμένως τρέχουν και δεν φτάνουν από την πληθώρα των έργων που έχουν βγει προς δημοπράτηση.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαμόρφωση των συμμαχιών μεταξύ των μεγάλων ομίλων καθώς στους διαγωνισμούς των τελευταίων μηνών είδαμε σημαντικές αποφάσεις που έφεραν κοντά τις κορυφαίες επιχειρήσεις της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου