Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2021

Tι λέει ο Elon Musk για το υδρογόνο;

Επίθεση κατά της υδρογονοκίνησης είχε εξαπολύσει ο Elon Musk, χαρακτηρίζοντας την τεχνολογία «υπερβολικά ηλίθια». Που οφείλεται το μένος του;



«Υπερβολικά ηλίθια» είχε χαρακτηρίσει πριν από λίγα χρόνια ο Elon Musk την τεχνολογία κυψελών καυσίμου η οποία χαίρει της υποστήριξης της Toyota και αρκετών άλλων εταιρειών.

Τότε, πολλοί είχαν καταλογίσει εμπάθεια στον ισχυρό άνδρα της Tesla, κατηγορώντας τον πως υπονομεύει τις προσπάθειες κάποιων αυτοκινητοβιομηχανιών να προκρίνουν μια εναλλακτική πρόταση για την ηλεκτροκίνηση, απέναντι στα επαναφορτιζόμενα μηδενικών ρύπων μοντέλα.

Τα λόγια του Elon Musk επανέρχονται στο προσκήνιο μετά από πρωτοβουλία του Anmar Frangoul, ενός δημοσιογράφου του CNBC, ο οποίος επιχειρεί να τα αποκωδικοποιήσει. Σύμφωνα με τον Frangoul, η εναντίωση του αφεντικού της Tesla στα ηλεκτρικά με κυψέλες καυσίμου έγκειται σε κάποια εγγενή μειονεκτήματα του υδρογόνου, όπως είναι οι δυσκολίες στην αποθήκευσή, τη μεταφορά και τη διαχείρισή του.

Το κύριο πρόβλημα του υδρογόνου ως αέριο καύσιμο, βέβαια, αφορά τους κινδύνους που οφείλονται στην ευκολία διαρροής και ανάφλεξής του. Αναμφίβολα, ούτε οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δεν είναι… αγγελικά πλασμένες, μιας και ένα βραχυκύκλωμα μπορεί να προκαλέσει από ανάφλεξη μέχρι και έκρηξη.

Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης πως αμφότερες οι τεχνολογίες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Ο Elon Musk, όμως, έχει ήδη δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στη γιγάντωση της Tesla και στην ανάδειξή του σε πλουσιότερο άνθρωπο του πλανήτη.

Παράλληλα, ο Elon, όπως και ο εγκάρδιος φίλος του και επικεφαλής της VW, Herbert Diess, φαίνεται πως υποστηρίζουν τη χρήση του υδρογόνου, αλλά όχι στον αυτοκινητικό κλάδο

Χαρακτηριστικό είναι ένα tweet του Diess, στο οποίο αναφέρει: «Είναι καιρός οι πολιτικοί να αποδεχθούν την επιστήμη. Το πράσινο υδρογόνο χρειάζεται για τον χάλυβα, τα χημικά, τα αεροσκάφη… και δεν πρέπει να καταλήγει στα αυτοκίνητα. Είναι υπερβολικά ακριβό, αναποτελεσματικό, αργό και δύσκολο στη μεταφορά του».

Από την άλλη, οι εγχώριοι αντίπαλοι της VW, Daimler και BMW έχουν διαθέσει σημαντικούς πόρους στο υδρογόνο την ίδια ώρα που επιχειρούν να επιταχύνουν την επέκταση του δικτύου σταθμών πλήρωσης.


Θετικά δείγματα γραφής έχουν δώσει και οι Toyota και Hyundai με τα Mirai και Nexo αντίστοιχα. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι τα αυτοκίνητα υδρογόνου διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης που πιστοποιούνται υπό αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας. 

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου