Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

Mega project στο Κατάρ διεκδικούν Έλληνες εφοπλιστές



Του Γιώργου Γεωργίου

Ένα άνευ προηγουμένου ναυπηγικό πρόγραμμα, ύψους 30 δισ. δολαρίων, στην αγορά LNG υλοποιεί το Κατάρ, με στόχο να ενισχύσει την ικανότητα παραγωγής από 77 εκατ. τόνους ετησίως σε 126 εκατ. τόνους ετησίως μέχρι το 2027.

Εκτός από την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του Κατάρ, το εν λόγω πρόγραμμα θα εξυπηρετήσει τις μεταφορικές ανάγκες της QatarEnergy και των θυγατρικών της και το project Golden Pass LNG που "τρέχει" η χώρα μαζί με τις ΗΠΑ.

Ειδικότερα, η κρατική QatarEnergy - πρώην Qatar Petroleum - έχει κλείσει θέσεις για πάνω από 100 νέα πλοία μεταφοράς LNG σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Κίνας. Μάλιστα, μέσα στον Οκτώβριο, η εταιρεία παρήγγειλε τα πρώτα τέσσερα βαπόρια στην Κίνα και τις προηγούμενες ημέρες έξι ακόμα σε δύο νοτιοκορεάτικες γιάρδες.

Ουσιαστικά η QatarEnergy τοποθετεί τις παραγγελίες και στη συνέχεια οι πλοιοκτήτες μέσω διαγωνισμών καταθέτουν προτάσεις για την αγορά των πλοίων, με κίνητρο μακροχρόνιες ναυλώσεις έως και 25 ετών με την εταιρεία.

Πρόκειται για πλοία υψηλών προδιαγραφών, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, τα οποία θα είναι έτοιμα την περίοδο 2024 - 2026. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η ναυπήγηση ενός LNG carrier αυτών των χαρακτηριστικών κοστίζει σήμερα περίπου 200 εκατ. δολάρια.

Το Κατάρ είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας LNG παγκοσμίως και εκτιμά, όπως και πολλοί αναλυτές, ότι η ζήτηση για το συγκεκριμένο καύσιμο αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες δεκαετίες, καθώς οι χώρες θα μειώνουν τη χρήση άνθρακα και πετρελαίου.

Συζητήσεις με Έλληνες εφοπλιστές

Αυτήν την περίοδο, το Κατάρ εξετάζει περιπτώσεις πλοιοκτητών υψηλού βεληνεκούς, οι οποίοι μπορούν να ανταποκριθούν στο mega project.

Ναυλομεσίτες που παρακολουθούν στενά τις διαδικασίες και γενικότερα την αγορά LNG επισημαίνουν στο Capital.gr πως ψηλά στη λίστα των υποψήφιων πλοιοκτητών βρίσκονται και ονόματα εκπροσώπων της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας.

"Φυσικά οι πρόσφατες παραγγελίες είναι μόνο η αρχή ενός τεράστιου project στο οποίο, με την πάροδο του χρόνου, θα συμμετάσχουν πολλοί πλοιοκτήτες και operators" επισημαίνει ναυλομεσίτης.

Οι "Greeks" είναι ιδιαίτερα δραστήριοι στην αγορά LNG. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ελέγχουν το 15,58% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG / LPG).

Ο μεγαλύτερος στόλος πλοίων μεταφοράς LNG ανήκει στη Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση. Συνολικά, διαχειρίζεται 42 LNG carriers, ενώ έχει υπό ναυπήγηση έξι ακόμη βαπόρια.

Το ενδιαφέρον στοιχείο για τον Όμιλο Αγγελικούση, το οποίο ίσως διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη συμμετοχή της εταιρείας στο project είναι το γεγονός ότι έχει δημιουργήσει εδώ και αρκετά χρόνια κοινοπραξία με τη Nakilat του Κατάρ, στην οποία συμμετέχει με 40%. Μάλιστα, υλοποιούν και ναυπηγικό πρόγραμμα τεσσάρων LNG carriers στη Νότια Κορέα.

Μεγάλοι "παίκτες" στην αγορά είναι ο Πήτερ Λιβανός με την GasLog, ο Γιώργος Προκοπίου με τις Dynagas και Dynagas LNG Partners, o Γιώργος Οικονόμου με την TMS Cardiff Gas, ο Βαγγέλης Μαρινάκης με την Capital Gas, ο Νικόλας Μαρτίνος με τη Thenamaris και άλλοι.


πηγή

6 σχόλια:

  1. https://bizness.gr/to-2023-i-proti-geysi-apo-ti-mega-ependysi-kilada-hills-stin-argolida-deite-foto/?utm_source=24Media&utm_medium=BON&utm_campaign=kilada+hills+argolida+2021
    και σεις μιλαγατε για επενδυση στη δεσφινα
    στην αργολιδα ναι ευκολο οδικο δικτυο καλυτερος προορισμος επιδαυρος ναυπλιο καλυτερες παραλιες κ.α.
    ποια δεσφινα και κουραφεξαλα
    σοβαρευτειτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. H επένδυση κόλλησε όχι γιατί δεν είναι όμορφη η περιοχή αλλά γιατί κάποιοι άλλοι δεν θέλουν . Κι’ αυτοί οι άλλοι είναι που κάνουν κουμάντο στην περιοχή από χρόνια , παίρνοντας τις μίζες τους..μετατρέποντας σε χωματερή τον ευλογημένο τούτο τόπο.
    Απ’την άλλη .. Μόνο ένας βλάκας υποτιμάει την αξία του τόπου του . ..
    Διάλεξε λοιπόν ή τα πιάνεις… ή βλάκας είσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέχασες να μας πεις το ανέκδοτο με την Πόντια πόρνη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 1.56 η επενδυση κολλησε απλα γιατι ηταν της πλακας οπως και αυτοι που τη σκεφτηκαν αλλα και απο οσους την υποστηριξαν δηλαδη σαν εσενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ρε κάψα με την Δεσφίνα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η κάψα δεν είναι με τη Δεσφίνα . Η κάψα είναι με την αγάπη για την περιοχή όλη . Η κάψα είναι με την οικονομική ανάπτυξη της Φωκίδας ολόκληρης και την αξιοποίηση της περιουσίας μου . Η κάψα είναι με την αγάπη για την οικογένειά μου και την επιθυμία μου να μείνουν στο τόπο τα παιδιά μου και τα ..εγγόνια μου . Η Δεσφίνα είναι μια παράμετρος του ψηφιδωτού που ονομάζεται Δελφική γη και η Δελφική γη είναι το μεγάλο αξιοποιήσιμο και αναγνωρίσιμο όνομα στα πέρατα του κόσμου .
    Εγώ νοιώθω υπερήφανος που είμαι ντόπιος και μένω στην περιοχή αυτή .Νοιώθω υπηερήφανος που ανήκω στην γη που πέρασαν όλες οι προσωπικότητες της υφηλίου . Νοιώθω υπερήφανος να λέω είμαι από την Δεσφίνα , το Γαλαξίδι , την Άμφισσα , το Χρισσό την Ιτέα , την Κίρρα , το Σερνικάκι ...Νοιώθω υπερήφανος και θέλω να δείχνω τον ωραίο τόπο μου στους φίλους και επισκέπτες της περιοχής . Γιαυτό το λόγο θέλω να αναπτυχθεί τουριστικά και να ανέβει το βιωτικό επίπεδο των κατοίκων αλλά και να γίνει τόπος έλξης και άλλων κατοίκων υψηλού ειδοδήματος ώστε να αναπτυχθεί οικιστικά η περιοχή αυτή. Αυτό που δεν θέλω είναι η μιζέρια και η κακομοιριά που μας έφερε το μοντέλο που μας έχει επιβάλει το συμφέρον των αντιπάλων της ανάπτυξης τόσα χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή