Τετάρτη 18 Αυγούστου 2021

ΔΥΟ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΜΦΙΣΣΑΣ : «Αφού δεν μπορούν να κάνουν καλό, κάνουν κακό !» , του Νίκου Δρόλαπα

             


                                     
     

Στη πόλη της Άμφισσας λειτουργούν από εικοσαετίας δύο Ειδικά Σχολεία. Το ένα, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, στεγασμένο « προσωρινά ! » από το 2002 στο διαμορφωμένο υπόστεγο του 1ου Δημοτικού Σχολείου, το άλλο, ‘’ Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης’’  (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.), για παιδιά ηλικίας Γυμνασίου, μεταφερόμενο, από ακατάλληλο σε ακατάλληλο κτίριο. 

     Προ δεκαετίας, αγοράσθηκε πανάκριβο ( 600.000 ευρώ )  οικόπεδο «ημετέρων» στη περιφερειακή οδό Άμφισσας, αλλά χωρίς να διαθέτει το απαιτούμενο εμβαδόν για την ανέγερση και των δύο Σχολείων στον χώρο αυτό.. 

     Όμορος ιδιοκτήτης προσέφερε την απαιτούμενη έκταση, ακόμη και με ανταλλαγή, προκειμένου να γίνουν τα δύο Ειδικά Σχολεία. Πλην όμως, ο πρώην  Δήμαρχος Δελφών κ. Αθ. Παναγιωτόπουλος, σε συνεννόηση τότε με τον νυν τοπικό Βουλευτή κ. Ι. Μπούγα, απέκρουε συνεχώς την εν λόγω πρόταση, επειδή η κ. διευθύντρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και σύζυγος του Βουλευτή είχε δεθεί με τον χώρο και ήθελε να ανεγερθεί ( μόνο ) το Σχολείο που υπηρετούσε μέσα στο προαύλιο του 1ου Δημοτικού Σχολείου, γιατί και το αγορασθέν οικόπεδο δεν ήταν σε κεντρικό σημείο.

     Το Διδακτήριο του 1ου Δημοτικού, είναι Δωρεά του Ευεργέτη της πόλεως Αμφίσσης Πέτρου Μαρκίδη, είναι Κληροδότημα.  Το ομώνυμο  Ίδρυμα, παρέχει Υποτροφίες στους αριστούχους μαθητές και για τις μετέπειτα σπουδές τους.  Διέθετε καταθέσεις και μετοχές εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες, περιέργως πως, μειώθηκαν τόσο, μέχρι που περικόπτονται και οι Υποτροφίες, χωρίς καμία λογοδοσία, χωρίς ποτέ να έχει δημοσιευθεί ισολογισμός από τους «διαχειριστές», τα ίδια και τα ίδια σχεδόν πρόσωπα που εξανέμισαν τις τεράστιες περιουσίες και των άλλων Κληροδοτημάτων της πόλης, χωρίς να αποδοθούν ευθύνες σε κανέναν. 

     Το κτίριο αυτό, εξαιρετικής Αρχιτεκτονικής, πέτρινο εξ ολοκλήρου, είναι χαρακτηρισμένο ως Διατηρητέο κτίριο ( Φ.Ε.Κ.  αριθ. 166/10-05-2012, α/α  34 ), αποτελεί το πλέον φωτογραφιζόμενο αξιοθέατο της πόλης, αφού μάλιστα η πρόσοψή του προβάλει στην εμβληματική όψη του Ιστορικού Κάστρου των Σαλώνων.  Συνιστά δε, αξιολογότατο μνημείο της Συλλογικής Μνήμης γενεών και γενεών μαθητών του και των κατοίκων.

     Το υπό κατασκευή τριώροφο κτίριο, συνολικής επιφάνειας δόμησης 800 τετρ. μέτρων, ουδεμία αισθητική συνάφεια έχει με το παραδοσιακό αυτό κτίριο. Τοποθετείται μπροστά στη πρόσοψή του, την οποία θα σκεπάσει και θα αποκρύψει, ανεπιτρέπτως, υποβαθμίζοντας ένα κτίριο νεώτερης Αρχιτεκτονικής, Πολιτιστικής και Παραδοσιακής Κληρονομιάς, συνιστώντας παράλληλα και μία βάναυση πρόκληση για την Ιστορία της πόλης.   

     Στο στάδιο ακόμη των χωματουργικών εργασιών ήρθε στην επιφάνεια τείχος, χωρίς να έχει επίσημα προσδιορισθεί η περίοδος στην οποία ανήκει, το οποίο σκεπάσθηκε αμέσως με χώματα. 

     Σημειωτέον δε, ότι αποφεύχθηκε η επιβαλλόμενη έγκριση μελετών και εργασιών για παρέμβαση σε Ιστορικό τόπο και στο περιβάλλον Νεώτερων Μνημείων. Δεν ενημερώθηκε η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δυτικής Ελλάδας, ούτε το Υπουργείο Περιβάλλοντος. 

     Για τους ανωτέρω λόγους, κρίνεται απολύτως ορθή και αναγκαία η προσωρινή διακοπή εργασιών να γίνει οριστική για το έργο αυτό με τον ψευδεπίγραφο τίτλο  : « ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΠΤΕΡΥΓΑΣ ΣΤΟ 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΦΙΣΣΑΣ », αφού δεν πρόκειται για επέκταση του 1ου Δημοτικού,  αλλά για την (επιζήμια) κατασκευή του Ειδικού Δημοτικού.

      Θεωρείται πλέον, οφειλόμενη ενέργεια,  από τους εμπλεκόμενους φορείς ( και τα αναμεμιγμένα πρόσωπα ), η επανένταξη νέου έργου με την ίδια χρηματοδότηση των 1.500.000 ευρώ, για την ανέγερση και των δύο Ειδικών Σχολειών μαζί στο αγορασθέν οικόπεδο για το σκοπό αυτό, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και τις μελέτες του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων ( Κτ. Υποδομών Α.Ε. ) για τα Ειδικά Σχολεία.

     Ας αφήσουν τη Φωκίδα, όπως την έχουν εγκαταλείψει. 

     Είναι προτιμότερο. 

     Κι ας μη δημιουργούν άλλα τεχνητά εμπόδια, πότε με τον ψευτο- διαγώνιο άξονα και πότε με τις …διαχρονικές… δεσμεύσεις τους για την εκπαίδευση… 

5 σχόλια:

  1. Η ΚΥΡΙΑ ΨΑΛΤΗ ΑΚΟΥΕΙ Η ΑΣΧΟΛΕΙΤΕ ΜΕ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑΚΑ ΔΕΙΠΝΑ ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΑΛΛΟΝ Η ΜΝΗΜΗ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΣΕ ΟΤΙ ΣΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ.
    1)ΤΟ 2007 ΜΕ ΖΕΣΤΟ ΧΡΗΜΑ 1.000.000 ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΣΚ ΤΟ ΕΡΓΟ ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ ΕΙΧΑΝ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΙΑ ΝΑ "ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ" ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ!
    ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΠΟΥΡΔΕΣ!ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΧΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ.
    2)ΤΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗΚΕ ΟΝΤΩΣ ΔΕΝ ΟΙΚΟΔΟΜΕΙΤΟ ΑΛΛΑ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΙΘΩΡΟΠΟΙΟΥΝΤΑΝ ΚΑΙ 3)ΟΙ ΑΜΕΑ ΕΧΟΥΝ ΣΙΧΑΘΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΑ ΤΑ 14 ΧΡΟΝΙΑ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΟΥΣ. ΑΙ ΣΙΧΤΙΡ ΠΙΑ !!!!!!!!!!!!!!!! ΜΕ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΔΟΞΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΩΝ ΝΤΟΥΒΑΡΙΩΝ ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.14 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΑΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΟΛΙ ΒΙΟΛΑΚΙ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΜΕΑ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ.
    ΣΤΟ ΑΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΑΡΑΠΕΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δηλ. αν καταλαβαίνω καλά, γίνονται 3 σοβαρά θέματα εδώ: 1. οι διαχειριστές των κληροδοτημάτων δεν έλέγχονται από κανέναν και από καμία δημόσια αρχή, ουτε λογοδοτούν πουθενά; (οπότε όταν χρεωκοπούν -πχ. γηροκομείο, κι εξανεμίζονται οι περιουσίες τους, δεν φέρει κανείς την ευθύνη;), 2. επειδή δεν βολεύεται η διευθύντρια του ειδ. σχολείο, σύζυγος του βουλευτή, δεν προχωρά η ανέγερση των νέων σχολείων στον χώρο που αγοράστηκε για τον σκοπό αυτό ; 3. Η αρχαιολιογική υπηρεσία, που τρέχει αμέσως και απαγορεύει ανέγερση ακόμα κααι ...καλύβας αν υπάρχει υποψία αρχαίου, εδώ κάνει τα στραβά μάτια; Ειλικρινά δεν θέλω να πιστέψω ότι είμαστε τόσο... Μπου$$$λο κράτος! (και κοινωνία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ΦΩΚΙΔΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΖΟΥΝ.
    ΤΑ ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή