Κίνητρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την αντικατάστασή τους από ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται πως ετοιμάζει πλέον η κυβέρνηση.
Ειδικότερα, τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να συμπεριλάβουν στον κλιματικό νόμο διατάξεις που θα καθιερώνουν την ενίσχυση των οδηγών ΙΧ, των ιδιοκτητών ταξί και των εταιρειών προκειμένου να αποσύρουν τα επιβατικά οχήματα που έχουν στην κατοχή τους, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα». Επί της ουσίας πρόκειται για μια νέου τύπου απόσυρση η οποία στοχεύει στην αντικατάσταση του ήδη υφιστάμενου στόλου από νέα, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.Η νομοθετική ρύθμιση που θα ενταχθεί στον νόμο για την κλιματική αλλαγή θα είναι γενικού χαρακτήρα και θα ανοίγει τον δρόμο ώστε τα κίνητρα, οι όροι και οι προϋποθέσεις που θα ισχύσουν ανά κατηγορία ιδιοκτητών οχημάτων, να ενεργοποιούνται με τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις.
Επιδοτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Στο πλαίσιο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να προχωρήσει σε βελτιώσεις του προγράμματος, ώστε να ενισχυθούν τα κίνητρα της ηλεκτροκίνησης. Πιο συγκεκριμένα οι αλλαγές που έρχονται είναι:
- Κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς επιδοτούμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά τη λήξη της ελάχιστης αποδεκτής περιόδου χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Στόχος είναι να γίνει πιο προσιτή η χρονομίσθωση και να μειωθεί το κόστος των μισθωμάτων, ενθαρρύνοντας τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων.
- Αύξηση του μέγιστου αριθμού οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μια επιχείρηση από τρία σε δέκα 10 τόσο για την ηπειρωτική όσο και για τη νησιωτική χώρα.
- Αύξηση, σχεδόν στο διπλάσιο, του ποσού επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Θα ανέλθει στις 22.500 ευρώ μαζί με το όφελος της απόσυρσης.
- Επιλέξιμες θα είναι πλέον και δημοτικές επιχειρήσεις όπως και εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
- Επιλέξιμα για επιδότηση ποδηλάτων θα είναι και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, ξενοδοχεία, εταιρείες διανομής (delivery).
- Επιλέξιμη η επιδότηση αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» φορτιστή και από τα νομικά πρόσωπα, εκτός των φυσικών προσώπων που ίσχυε έως σήμερα.
14.000 αιτήσεις για το πρόγραμμα
Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που τρέχει ήδη από τον Αύγουστο του 2020 κατόπιν ψήφισης του νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς έχει δεχτεί μέχρι στιγμή 14.000 αιτήσεις από φυσικά και νομικά πρόσωπα για επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων. Αντιστοιχούν στο 25% των πόρων του προγράμματος. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το 2019 κυκλοφορούσαν στην χώρα 1.345 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μόνο το 2020 ταξινομήθηκαν 2.135. Με αποκορύφωμα τον Δεκέμβριο του 2020, που το ποσοστό στις ταξινομήσεις έφτασε στο 10%. Δηλαδή 1 στα 10 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ήταν ηλεκτρικό. Το 2020 έδωσε τη σκυτάλη στο 2021 το οποίο προς το παρόν κάνει ένα δυναμικό σπριντ έχοντας ήδη σημειώσει το εντυπωσιακό ποσοστό του 5,5%.Περίπου 18 μήνες πριν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 0,7%.
Όπως όλα δείχνουν ο στόχος για 3.795 νέες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2021 θα καλυφθεί. Επιβεβαιώνοντας το δυναμικό ξεκίνημα, το 2020 για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ελλάδα παρουσίασε μείωση, κατά 7,1%, σε σχέση με το 2019.
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ, ΚΑΙ οικονομικό ΚΑΙ περιβαλλοντολογικό, θα είναι πολλαπλώς μεγαλύτερο με τη χρήση μπαταριών στα οχήματα. Αυτό θα το διαπιστώσουμε σε 5-8 χρόνια από σήμερα, όταν οι υδροφόροι ορίζοντες θα αρχίσουν να δηλητηριάζονται από τις εναποθέσεις αυτών των υλικών. Μετά ίσως έχουμε και επισιτιστική κρίση, με κάποιους να μονοπωλούν τα τρόφιμα και το νερό ...για το καλό μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος το παρόν ας υποκύψουμε στα δέλεαρ, και ας κάνουμε πλουσιότερους τους αλλοδαπούς παραγωγούς.
--- γηινοανέβατος ---