Οι φοιτητές που επιλέγουν μέχρι σήμερα να έρθουν για σπουδές στην Άμφισσα έχουν μέσο όρο απο 4 μέχρι 12 με άριστα το 20 .Ας μην προσπαθήσει κάποιος να αλλάξει θέμα αν έχω κάνει κανένα βαθμό λάθος στο πάνω ή κάτω όριο. Σε κάθε περίπτωση οι σχολές της Άμφισσας δεν επιλέγονται απο μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν παραπάνω απο το να διαβάσουν για να γράψουν παραπάνω απο 4 έως 12 κατά μέσο όρο. Σωστό ή λάθος; Οι μαθητές που ενδιαφέρονται για σπουδές όσο το 4 έως 12 με άριστα το 20, έχουν ανάλογη θέληση για πραγματικές σπουδές, έρευνα , επιστημονικό έργο κλπ. Όλοι όσοι έχουν την στοιχειώδη σχέση με την εκπαίδευση, γνωρίζουν πολύ καλά ότι και παιδιά προικισμένα απο την φύση με μέτρια έως πολύ μέτρια μυαλά, όταν για οποιοδήποτε λόγο προσπάθησαν με θέληση και αποφασιστικότητα πέτυχαν αριστεία και στις σπουδές και στην ζωή τους. Η Άμφισσα επιλέγεται με 4 έως 12 με άριστα το 20 προφανώς περισσότερο ως πρόσχημα σπουδών για συνέχιση της ανέμελης ζωής και πολύ λιγότερο εξαιτίας πραγματικού ενδιαφέροντος για σπουδές. Δεν είναι τυχαίο ότι οι σχολές της Άμφισσας έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό φοιτητών που δεν έρχονται καν να γραφτούν στην σχολή ή γράφονται και μετά τα παρατάνε. Όταν τα παιδιά με πρώτο ενδιαφέρον στην φοιτητική ζωή βλέπουν που είναι η Άμφισσα, φεύγουν και δεν ξαναγυρνούν. Οι καθηγητές που διδάσκουν τέτοιο φοιτητικό κοινό, δεν μπορεί παρά να επηρεάζονται ανάλογα για το διδακτικό τους κλπ επιστημονικό τους έργο. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι οι μη ντόπιοι καθηγητές των μέχρι σήμερα σχολών, μένουν κατά κύριο λόγο Λαμία ή Λιβαδειά και έρχονται μονοημερής τις μέρες που έχουν μάθημα και ξαναφεύγουν.
Με λίγα λόγια, οι μόνοι που έχουν δικαιωθεί είναι αυτοί που έλεγαν ότι δεν πρόκειται οι σχολές να ανεβάσουν την Άμφισσα, η Άμφισσα θα χαντακώσει όποια σχολή και να έρθει εδώ. Η Άμφισσα βρίσκεται σε τέτοιο γενικό παραγωγικό , οικονομικό, κοινωνικό κλπ, περιβάλλον, αποκρουστικό και ανθρωποδιωκτικό ακόμα και για όσους γεννήθηκαν σε αυτή. Ο μόνιμος πληθυσμός την Άμφισσας και του Δήμου Δελφών μειώνεται χρόνο με το χρόνο με όλο και γρηγορότερους ρυθμούς. Υπάρχουν κάποιοι που χωρίς να ασχοληθούν με τους λόγους που συμβαίνει αυτό περιμένουν να έρθουν εδώ ξένοι και μάλιστα νέοι γεμάτοι όρεξη για ζωή για να περάσουν τα φοιτητικά χρόνια της ζωής τους; Όταν ντόπια παιδιά λένε να φύγω και να μην ξανάρθω; Γιατί να μην πάνε σε μία άλλη σχολή σε ένα άλλο τόπο με πολύ περισσότερους κατοίκους και πολύ περισσότερους φοιτητές, με περισσότερη ζωή, με περισσότερες δραστηριότητες; Αν υπάρχουν ακόμα Αμφισσιώτες που αγαπάνε την Άμφισσα, θα πρέπει να παραμερίσουν τους αυτοκαταστροφικούς τοπικιστές της Άμφισσας να ασχοληθούν κατεπειγόντως με την Άμφισσα σαν πρωτεύουσα και κέντρο ενός πανέμορφου και ευλογημένου Δήμου Δελφών. Χωρίς τον υπόλοιπο Δήμο η Άμφισσα πεθαίνει και τελικά θα γίνει άλλη μιά επαρχιακή πόλη φάντασμα.Όταν όλοι αναγνωρίζουν ότι ο Δήμος Δελφών είναι πανέμορφος και ευλογημένος απο πλευράς φύσης και ιστορίας, το πρόβλημα το έχει προφανώς στην πολιτική και κοινωνική ζωή. Και μιάς και εμείς είμαστε οι κοινωνία της, αν αλλάξουμε εμείς θα αλλάξει και η πολιτική της. Όταν η Άμφισσα γίνει η πρωτεύουσα ενός μοναδικού Δελφικού Τοπίου όπου ο καθένας θα θέλει να ζήσει εκεί κάποιες μέρες της ζωής του κάθε χρόνο και θα θεωρούνται προνομιούχοι όσοι ζούν μόνιμα σε αυτόν, τότε όποια σχολή και να φέρεις, θα έχει και ζήτηση, και ζωή και μέλλον. Αν κάποιος βρει παγκοσμίως ένα παράδειγμα πόλης με πανεπιστήμια κλπ, στο κέντρο μιάς βιομηχανικής περιοχής του πλέον βαριού τύπου όπως αυτή της μεταλλευτικής δραστηριότητας, με τους όρους και τον τρόπο που ασκείται στην Φωκίδα, τότε κάνω λάθος και η Άμφισσα μπορεί να γίνει η δεύτερη περίπτωση παγκοσμίως. Αλλιώς όσοι περιμένουν ανάπτυξη πανεπιστημιακού κέντρου στην Άμφισσα, απλά δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα και απλά βαυκαλίζονται.
Προς Ανώνυμος 12.42 Αγαπητέ κύριε/ αγαπητή κυρία (κατά περίπτωση), ας έχουμε καλύτερη ενημέρωση και ας είμαστε αντικειμενικοί, κυρίως αυτά. Λοιπόν: Οι φοιτητές που περνούν στην Άμφισσα γράφονται όλοι. Δεν είναι η πόλη το πρόβλημα, είναι οι υποδομές. Ακριβά νοίκια, έλλειψη εστίας, έλλειψη πρόσθετων δραστηριοτήτων, έλλειψη ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, σημαντική υστέρηση σε ακαδημαϊκές παροχές σε σχέση με αυτές που απολαμβάνουν οι συνάδελφοί του στην έδρα του Πανεπιστημίου (ΤΕΙ παλιότερα), πλήρης αδιαφορία από τους τοπικούς παράγοντες. Όλα κινούνται στη λογική «αφού είχαν την ατυχία να έρθουν εδώ, να τους τα φάωμεν!». Και τα παιδιά δεν είναι ηλίθια, μια χαρά καταλαβαίνουν. Και μιας και δεν λαμβάνουν τίποτα άλλο παρά ένα «ξερό μάθημα» (όπως λένε και τα ίδια), επιλέγουν να απαξιώσουν και αυτά την Άμφισσα και να παρακολουθούν τα μαθήματα από το σπίτι τους ή να έρχονται μόνο για τις εξετάσεις.
Επομένως, σε σχέση με την πορεία της τριτοβάθμιας στην Άμφισσα, την ευθύνη να την αναζητήσετε στους τοπικούς άρχοντες που χρησιμοποίησαν το θέμα για να στήσουν πολιτικές καριέρας και για να μπαλώσουν την ένδεια των πολιτικών τους. Αλλά δεν ακούω και τίποτα σοβαρό για το θέμα αυτό. Θυμηθείτε ότι η Άμφισσα είναι η μόνη πόλη (;) που είχε την εύνοια της κομματοκρατίας (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) και άλλαξε 3 φορές γνωστικό αντικείμενο ως ΤΕΙ χωρίς να προσλάβει παράλληλα νέο διδακτικό προσωπικό (με 4-5 καθηγητές «την έβγαζε», είτε το γνωστικό αντικείμενο ήταν τα τουριστικά, είτε το μάρκετινγκ είτε ο πολιτισμός!). Και για αυτό την ευθύνη την έχει η κάθε φορά κυβέρνηση. Μόνο επί ΣΥΡΙΖΑ ήρθαν 3 επιπλέον εκπαιδευτικοί και προκηρύχτηκαν 2 θέσεις οι οποίες και καλύφθηκαν. Κανείς άλλος δεν ενδιαφέρθηκε ουσιαστικά για την τριτοβάθμια στην πόλη.
Σε ό,τι αφορά το διδακτικό προσωπικό, ο απαξιωτικός τρόπος με τον οποίο αναφέρεστε σε αυτό σας εκθέτει. Γιατί στο τμήμα υπηρετούν και διδάσκουν εξαιρετικοί επιστήμονες στον τομέα τους, με μεγάλη επαγγελματική εμπειρία και ερευνητικό έργο, ενώ η Άμφισσα έχει την τιμή (αλλά δεν την αντιλαμβάνεται καν) να υπηρετεί στην πόλη εκπαιδευτικός που στον ευρωπαϊκό αξιολογικό πίνακα κατέχει υψηλότατη θέση. Επιπλέον, και αυτό επίσης δεν το ξέρει η πόλη της Άμφισσας, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (μαζί με άλλα 5 ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια) συμμετέχει στο Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου, EU-CONEXUS, σε θεματική ενότητα του οποίοι συμμετέχουν δύο (2) εκπαιδευτικοί από την Άμφισσα. Άτομα απέναντι στα οποία, εκπρόσωπος της τοπικής διοίκησης απευθύνθηκε με τρόπο υποτιμητικό, ειρωνικό και απαξιωτικό, όπως και για τη δουλειά τους.
Αναφορικά με το ζήτημα «τι μέλλον περιμένει την Άμφισσα», αυτό κυρίως αφορά τους κατοίκους. Δεν ξέρω αν φταίει ο … «τόπος», η «ιστορία», η «γεωγραφία», η «ξεροκεφαλιά», τα «συμφέροντα», τα «μικροσυμφέροντα», τα «κομματικά» ή η … «εταιρία». Ξέρω ότι κάθε άλλος τόπος (και εδώ θα συμφωνήσω μαζί σας) που θα είχε τόσα θαυμάσια βουνά, ενδιαφέρουσα ακτογραμμή, παραδοσιακά μέρη, λιμάνι και μαρίνες, χιονοδρομικό κέντρο στα λίγα χιλιόμετρα, ξακουστά μέρη όπως οι Δελφοί και το Γαλαξίδι, παραδοσιακό ελαιώνα, ένα ποτάμι και μια λίμνη όπως ο Μόρνος και η λίμνη του, εξαιρετική παράδοση και γαστρονομία …κλπ., και κλαιγόταν για την κατάντια και την παρακμή του, μάλλον θα ήταν για … «ψυχίατρο». Μοιραία θα υποστεί και τα χειρότερα. Και ναι, θα το χάσει και το πανεπιστημιακό τμήμα, και τους φοιτητές (όσων χαμηλών επιδόσεων και αν είναι) και τους εκπαιδευτικούς (όποιοι κι αν είναι αυτοί).
Οι φοιτητές που επιλέγουν μέχρι σήμερα να έρθουν για σπουδές στην Άμφισσα έχουν μέσο όρο απο 4 μέχρι 12 με άριστα το 20 .Ας μην προσπαθήσει κάποιος να αλλάξει θέμα αν έχω κάνει κανένα βαθμό λάθος στο πάνω ή κάτω όριο. Σε κάθε περίπτωση οι σχολές της Άμφισσας δεν επιλέγονται απο μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν παραπάνω απο το να διαβάσουν για να γράψουν παραπάνω απο 4 έως 12 κατά μέσο όρο. Σωστό ή λάθος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μαθητές που ενδιαφέρονται για σπουδές όσο το 4 έως 12 με άριστα το 20, έχουν ανάλογη θέληση για πραγματικές σπουδές, έρευνα , επιστημονικό έργο κλπ. Όλοι όσοι έχουν την στοιχειώδη σχέση με την εκπαίδευση, γνωρίζουν πολύ καλά ότι και παιδιά προικισμένα απο την φύση με μέτρια έως πολύ μέτρια μυαλά, όταν για οποιοδήποτε λόγο προσπάθησαν με θέληση και αποφασιστικότητα πέτυχαν αριστεία και στις σπουδές και στην ζωή τους. Η Άμφισσα επιλέγεται με 4 έως 12 με άριστα το 20 προφανώς περισσότερο ως πρόσχημα σπουδών για συνέχιση της ανέμελης ζωής και πολύ λιγότερο εξαιτίας πραγματικού ενδιαφέροντος για σπουδές. Δεν είναι τυχαίο ότι οι σχολές της Άμφισσας έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό φοιτητών που δεν έρχονται καν να γραφτούν στην σχολή ή γράφονται και μετά τα παρατάνε. Όταν τα παιδιά με πρώτο ενδιαφέρον στην φοιτητική ζωή βλέπουν που είναι η Άμφισσα, φεύγουν και δεν ξαναγυρνούν.
Οι καθηγητές που διδάσκουν τέτοιο φοιτητικό κοινό, δεν μπορεί παρά να επηρεάζονται ανάλογα για το διδακτικό τους κλπ επιστημονικό τους έργο. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι οι μη ντόπιοι καθηγητές των μέχρι σήμερα σχολών, μένουν κατά κύριο λόγο Λαμία ή Λιβαδειά και έρχονται μονοημερής τις μέρες που έχουν μάθημα και ξαναφεύγουν.
Με λίγα λόγια, οι μόνοι που έχουν δικαιωθεί είναι αυτοί που έλεγαν ότι δεν πρόκειται οι σχολές να ανεβάσουν την Άμφισσα, η Άμφισσα θα χαντακώσει όποια σχολή και να έρθει εδώ. Η Άμφισσα βρίσκεται σε τέτοιο γενικό παραγωγικό , οικονομικό, κοινωνικό κλπ, περιβάλλον, αποκρουστικό και ανθρωποδιωκτικό ακόμα και για όσους γεννήθηκαν σε αυτή. Ο μόνιμος πληθυσμός την Άμφισσας και του Δήμου Δελφών μειώνεται χρόνο με το χρόνο με όλο και γρηγορότερους ρυθμούς. Υπάρχουν κάποιοι που χωρίς να ασχοληθούν με τους λόγους που συμβαίνει αυτό περιμένουν να έρθουν εδώ ξένοι και μάλιστα νέοι γεμάτοι όρεξη για ζωή για να περάσουν τα φοιτητικά χρόνια της ζωής τους; Όταν ντόπια παιδιά λένε να φύγω και να μην ξανάρθω; Γιατί να μην πάνε σε μία άλλη σχολή σε ένα άλλο τόπο με πολύ περισσότερους κατοίκους και πολύ περισσότερους φοιτητές, με περισσότερη ζωή, με περισσότερες δραστηριότητες;
Αν υπάρχουν ακόμα Αμφισσιώτες που αγαπάνε την Άμφισσα, θα πρέπει να παραμερίσουν τους αυτοκαταστροφικούς τοπικιστές της Άμφισσας να ασχοληθούν κατεπειγόντως με την Άμφισσα σαν πρωτεύουσα και κέντρο ενός πανέμορφου και ευλογημένου Δήμου Δελφών. Χωρίς τον υπόλοιπο Δήμο η Άμφισσα πεθαίνει και τελικά θα γίνει άλλη μιά επαρχιακή πόλη φάντασμα.Όταν όλοι αναγνωρίζουν ότι ο Δήμος Δελφών είναι πανέμορφος και ευλογημένος απο πλευράς φύσης και ιστορίας, το πρόβλημα το έχει προφανώς στην πολιτική και κοινωνική ζωή. Και μιάς και εμείς είμαστε οι κοινωνία της, αν αλλάξουμε εμείς θα αλλάξει και η πολιτική της. Όταν η Άμφισσα γίνει η πρωτεύουσα ενός μοναδικού Δελφικού Τοπίου όπου ο καθένας θα θέλει να ζήσει εκεί κάποιες μέρες της ζωής του κάθε χρόνο και θα θεωρούνται προνομιούχοι όσοι ζούν μόνιμα σε αυτόν, τότε όποια σχολή και να φέρεις, θα έχει και ζήτηση, και ζωή και μέλλον. Αν κάποιος βρει παγκοσμίως ένα παράδειγμα πόλης με πανεπιστήμια κλπ, στο κέντρο μιάς βιομηχανικής περιοχής του πλέον βαριού τύπου όπως αυτή της μεταλλευτικής δραστηριότητας, με τους όρους και τον τρόπο που ασκείται στην Φωκίδα, τότε κάνω λάθος και η Άμφισσα μπορεί να γίνει η δεύτερη περίπτωση παγκοσμίως. Αλλιώς όσοι περιμένουν ανάπτυξη πανεπιστημιακού κέντρου στην Άμφισσα, απλά δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα και απλά βαυκαλίζονται.
Προς Ανώνυμος 12.42
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ κύριε/ αγαπητή κυρία (κατά περίπτωση), ας έχουμε καλύτερη ενημέρωση και ας είμαστε αντικειμενικοί, κυρίως αυτά.
Λοιπόν: Οι φοιτητές που περνούν στην Άμφισσα γράφονται όλοι. Δεν είναι η πόλη το πρόβλημα, είναι οι υποδομές. Ακριβά νοίκια, έλλειψη εστίας, έλλειψη πρόσθετων δραστηριοτήτων, έλλειψη ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, σημαντική υστέρηση σε ακαδημαϊκές παροχές σε σχέση με αυτές που απολαμβάνουν οι συνάδελφοί του στην έδρα του Πανεπιστημίου (ΤΕΙ παλιότερα), πλήρης αδιαφορία από τους τοπικούς παράγοντες. Όλα κινούνται στη λογική «αφού είχαν την ατυχία να έρθουν εδώ, να τους τα φάωμεν!». Και τα παιδιά δεν είναι ηλίθια, μια χαρά καταλαβαίνουν. Και μιας και δεν λαμβάνουν τίποτα άλλο παρά ένα «ξερό μάθημα» (όπως λένε και τα ίδια), επιλέγουν να απαξιώσουν και αυτά την Άμφισσα και να παρακολουθούν τα μαθήματα από το σπίτι τους ή να έρχονται μόνο για τις εξετάσεις.
Επομένως, σε σχέση με την πορεία της τριτοβάθμιας στην Άμφισσα, την ευθύνη να την αναζητήσετε στους τοπικούς άρχοντες που χρησιμοποίησαν το θέμα για να στήσουν πολιτικές καριέρας και για να μπαλώσουν την ένδεια των πολιτικών τους. Αλλά δεν ακούω και τίποτα σοβαρό για το θέμα αυτό.
Θυμηθείτε ότι η Άμφισσα είναι η μόνη πόλη (;) που είχε την εύνοια της κομματοκρατίας (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) και άλλαξε 3 φορές γνωστικό αντικείμενο ως ΤΕΙ χωρίς να προσλάβει παράλληλα νέο διδακτικό προσωπικό (με 4-5 καθηγητές «την έβγαζε», είτε το γνωστικό αντικείμενο ήταν τα τουριστικά, είτε το μάρκετινγκ είτε ο πολιτισμός!). Και για αυτό την ευθύνη την έχει η κάθε φορά κυβέρνηση. Μόνο επί ΣΥΡΙΖΑ ήρθαν 3 επιπλέον εκπαιδευτικοί και προκηρύχτηκαν 2 θέσεις οι οποίες και καλύφθηκαν. Κανείς άλλος δεν ενδιαφέρθηκε ουσιαστικά για την τριτοβάθμια στην πόλη.
Σε ό,τι αφορά το διδακτικό προσωπικό, ο απαξιωτικός τρόπος με τον οποίο αναφέρεστε σε αυτό σας εκθέτει. Γιατί στο τμήμα υπηρετούν και διδάσκουν εξαιρετικοί επιστήμονες στον τομέα τους, με μεγάλη επαγγελματική εμπειρία και ερευνητικό έργο, ενώ η Άμφισσα έχει την τιμή (αλλά δεν την αντιλαμβάνεται καν) να υπηρετεί στην πόλη εκπαιδευτικός που στον ευρωπαϊκό αξιολογικό πίνακα κατέχει υψηλότατη θέση. Επιπλέον, και αυτό επίσης δεν το ξέρει η πόλη της Άμφισσας, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (μαζί με άλλα 5 ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια) συμμετέχει στο Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου, EU-CONEXUS, σε θεματική ενότητα του οποίοι συμμετέχουν δύο (2) εκπαιδευτικοί από την Άμφισσα. Άτομα απέναντι στα οποία, εκπρόσωπος της τοπικής διοίκησης απευθύνθηκε με τρόπο υποτιμητικό, ειρωνικό και απαξιωτικό, όπως και για τη δουλειά τους.
Αναφορικά με το ζήτημα «τι μέλλον περιμένει την Άμφισσα», αυτό κυρίως αφορά τους κατοίκους. Δεν ξέρω αν φταίει ο … «τόπος», η «ιστορία», η «γεωγραφία», η «ξεροκεφαλιά», τα «συμφέροντα», τα «μικροσυμφέροντα», τα «κομματικά» ή η … «εταιρία». Ξέρω ότι κάθε άλλος τόπος (και εδώ θα συμφωνήσω μαζί σας) που θα είχε τόσα θαυμάσια βουνά, ενδιαφέρουσα ακτογραμμή, παραδοσιακά μέρη, λιμάνι και μαρίνες, χιονοδρομικό κέντρο στα λίγα χιλιόμετρα, ξακουστά μέρη όπως οι Δελφοί και το Γαλαξίδι, παραδοσιακό ελαιώνα, ένα ποτάμι και μια λίμνη όπως ο Μόρνος και η λίμνη του, εξαιρετική παράδοση και γαστρονομία …κλπ., και κλαιγόταν για την κατάντια και την παρακμή του, μάλλον θα ήταν για … «ψυχίατρο». Μοιραία θα υποστεί και τα χειρότερα. Και ναι, θα το χάσει και το πανεπιστημιακό τμήμα, και τους φοιτητές (όσων χαμηλών επιδόσεων και αν είναι) και τους εκπαιδευτικούς (όποιοι κι αν είναι αυτοί).