Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

"ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ"

Από πού πηγάζουν οι … χαρές και τα πανηγύρια για το Διαγώνιο άξονα; (Ν.Δρόλαπα)

 


 

Αλήθεια, που τη βρήκαν τόση χαρά ;  

     Πως επιχειρούν, τόσο απροκάλυπτα,  να μας κοροϊδέψουν ;

     Γιατί με μισόλογα κρύβουν την αλήθεια ;

     Ποιο δρόμο ξεκινούν να φτιάξουν ;

     Γιατί αναφέρονται, αόριστα και στερεότυπα στον ΔΙΑΓΩΝΙΟ  άξονα ; 

     Διερωτήθηκαν μήπως, με τα 4,7 χιλιόμετρα που χρηματοδοτούν ενταφιάσουν οριστικά το πολυπόθητο για τη περιοχή και ολόκληρη την Ελλάδα έργο του αυτοκινητόδρομου Θερμοπυλών -  Αντιρρίου ;        

     Ποιο διαγώνιο οδικό άξονα εννοούν, με τα 4,7 χιλιόμετρα δρόμου ; Τον ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ;   Αυτόν,  που με τις σήραγγες στη διάβαση του Παρνασσού και όπου αλλού χρειασθεί  ( Μπράλλο,  Άγιο Νικόλαο ), με τις μεγάλες ευθυγραμμίσεις και τις ανοιχτές στροφές θα μειώσουν το μαρτυρικό ταξίδι των δυόμισι – τριών ωρών σε μισή με μία ώρα ;

     Ή, εννοούν την επισκευή του εργοταξιακού δρόμου των μεταλλείων των Βωξιτών, για να μείνουμε στα ίδια ;

     Πολλοί ρωτούν και ξαναρωτούν και απάντηση δεν παίρνουν.

     Δεν λύνονται όμως έτσι τα προβλήματα. 

     Δεν είναι αρκετές οι ερωτήσεις στη Βουλή, οι βολιδοσκοπήσεις προθέσεων και οι ανακοινώσεις με τη σκέψη σε κάποιο υφυπουργείο…  

     Με την απόπειρα χειραγώγησης και παραπλάνησης της κοινής γνώμης, πίσω πάμε, μπροστά δεν πάμε. 


     ΤΩΡΑ είναι η κατάλληλη ώρα.  Το ξεκίνημα να γίνει από τα δύσκολα.  Από τις σήραγγες. Που η διάνοιξή τους θα αναλώσει τα μισά κονδύλια από αυτά που διαδίδουν επίτηδες για να αποτρέψουν τη κατασκευή τους.  Και πέραν αυτού,  με τις σήραγγες επιβεβαιώνεται η ολοκλήρωση  του αυτοκινητόδρομου.  Θα χορηγηθούν και οι υπόλοιπες χρηματοδοτήσεις χωρίς να χρειασθούν οι περιττές απαλλοτριώσεις και οριοθετήσεις των χειμάρρων.               

     ΤΩΡΑ  ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ,  λαμβανομένων υπόψη και των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν σε έργα Εθνικής κλίμακας, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με κατάλληλους χειρισμούς και  επιμονή, ο δικός μας αυτοκινητόδρομος μπορεί να συμπεριληφθεί στα υπό κατασκευή έργα, όπως, η οδός Πάτρας – Πύργος σε συνέχεια της Ολυμπίας οδού που φέρνει τον αυτοκινητόδρομο αυτό μια ανάσα από την Αρχαία Ολυμπία για να δικαιολογήσει και το όνομά της, ο Περιφερειακός της Θεσσαλονίκης, η επέκταση της Ιονίας οδού έως τη Κακαβιά, η μεταμόρφωση της σημερινής καρμανιόλας που συνδέει τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης και η παράκαμψη της Χαλκίδας.

      Και νέες γενιές οδικών έργων θα ακολουθήσουν.  Γι΄αυτό πρέπει άμεσα να διεκδικήσουμε αυτό που μας ανήκει και το οποίο ακριβώς συμπίπτει με αυτό που απαιτεί η  οδική ενοποίηση των αυτοκινητοδρόμων της Χώρας, για την οικονομία των εθνικών μεταφορών, τη τουριστική ανάπτυξη και την οδική ασφάλεια. 

     Ισχυρισμοί όπως, είναι μικρή η ωφέλεια, το κόστος είναι μεγάλο, ότι δεν είναι εφικτή η αποφυγή περιοχών NATURA, ή, ότι δεν είναι βιώσιμος ο αυτοκινητόδρομος αυτός λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας, επειδή όλοι τον αποφεύγουν ως το χειρότερο δρόμο, κλπ,  δεν ευσταθούν.  Και όσον αφορά τις υπάρχουσες ή μη ολοκληρωμένες γενικές και ειδικές μελέτες που να εκφράζουν τα ζητούμενα και  τις απαιτήσεις και προϋποθέσεις του κορυφαίου αυτού έργου, χρειάζεται περισσότερη ενημέρωση και  κυρίως επαλήθευση των αναφερόμενων στοιχείων.

     Το ζήτημα είναι καθαρά πολιτικό και ανάγεται στις ισχυρές πιέσεις που πρέπει να ασκήσουν σε Κυβερνητικό επίπεδο οι αιρετοί μας – αν μπορούν --, γιατί,  τα επιχειρήματα είναι ισχυρά και γνωστά σε όλους και κερδίζουν αυτοί που αγωνίζονται, διεκδικούν και δεν συμβιβάζονται με τα ελάχιστα. 

     Επιβάλλεται το έργο να προγραμματισθεί και να μελετηθεί σωστά, παραβλέποντας τα όποια μεγάλα συμφέροντα, όταν μάλιστα,  από τα 32  δισεκατομμύρια που θα λάβει η Ελλάδα από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα διατεθεί μεγάλο μέρος για τους μεγάλους οδικούς άξονες.  

      Ας αναλάβουν όλοι  λοιπόν τις ευθύνες τους, ιδιαίτερα  για το πρώτο τμήμα, από την είσοδο της Γραβιάς μέχρι το 51ο χιλιόμετρο στην είσοδο των Βωξιτών, που ενώ δεν προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό, θα αποτελέσει εμπόδιο για το συνολικό έργο και θα μειώσει την αξία του. 

    Ας σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μη διαφεύγουν με τη γνωστή στάση τους, που διακρίνεται από μία Ομιλούσα Σιωπή.-

11 σχόλια:

  1. ΜΗ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ
    ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΚΟΜΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ
    ΔΗΛΑΔΗ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ
    Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΘΑ ΤΟ ΕΧΕΙ ΠΑΛΙ ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΤΙ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΕΙ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟΝΤΟΥΛΑΠΟ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ 5 ΧΙΛ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΓΙΑ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Ο ΔΡΟΛΑΠΑΣ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙ.
    ΤΟ ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΓΡΑΒΙΑΣ-ΑΜΦΙΣΣΑΣ ΟΠΟΥ Ο ΜΠΟΥΓΑΣ ΚΥΡΙΩΣ (ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ), ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΣΑΝ ΤΗΝ ΕΡΓΑΡΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΣΤΗ ΦΩΚΙΔΑ. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΟ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ, ΟΠΟΥ ΣΤΟ ΚΟΣΜΗΜΑ ΤΟΥ "ΜΑΡΚΙΔΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΜΦΙΣΣΗΣ" ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΟΥΝ ΕΝΑ ΔΙΩΡΟΦΟ ΑΧΡΕΙΑΣΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΕΙ ΤΟ ΧΩΡΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα μας βάλουνε και διόδια στα μεταλλεία :

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάποιες παρατηρήσεις και πληροφορίες
    1. Δεν μιλάμε σε καμία περίπτωση για αυτοκινητόδρομο στο μελετημένο έργο στο τμήμα Μπράλος Άγιος Νικόλαος. Για την εκλαΐκευση του θέματος ο αυτοκινητόδρομος έχει διαχωρισμένη επιφάνεια κυκλοφορίας (και πολλά άλλα). Στη μελέτη του υπόψη έργου (μικρό τμήμα της οποίας δημοπρατείται προς κατασκευή) έχει υιοθετηθεί ενιαίο οδόστρωμα με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος 11 μέτρα. Επί πλέον οι σήραγγες που προβλέπονται είναι μονές αμφίδρομης κυκλοφορίας.
    2. Ν. 3555/2007 (ΦΕΚ Α 81) «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου «Ιονία Οδός» από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) − Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετηρίου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι − Χαλκίδα και λοιπές διατάξεις» στο άρθρο 4.7.iv της Σύμβασης Παραχώρησης προβλέπει ότι «το Ελληνικό Δημόσιο δικαιούται να προγραμματίζει, μελετά και κατασκευάζει χωρίς να γεννάται καμία υποχρέωση προς τον Παραχωρησιούχο τον οδικό άξονα Λαμίας Αντιρρίου, πλην της περιπτώσεως ανάπτυξής του ως αυτοκινητοδρόμου, οπότε εφαρμόζεται το άρθρο 4.6.ii της παρούσας». Αυτό σημαίνει ότι ο αυτοκινητόδρομος, αν ποτέ αποφασιζόταν, σε όλο το μήκος του θα πρέπει να έχει διόδια όχι μικρότερα από το 85% του Ανωτάτου Ορίου Τελών Διοδίων της σύμβασης αυτής, αλλιώς ο Παραχωρησιούχος θεμελιώνει δικαίωμα αιτήματος αποζημίωσης (για παρόμοιο λόγο έχει βαλτώσει και τελικά ακυρωθεί σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα Θήβα Υλίκη)
    3. Με τους υφιστάμενους και προβλεπόμενους σε βάθος εικοσαετίας κυκλοφοριακούς φόρτους δεν υπάρχει περίπτωση να χρηματοδοτηθεί έργο αυτοκινητοδρόμου από κοινοτικούς πόρους ή να προσελκύσει δανειακά κεφάλαια ως έργο παραχώρησης. Οι εποχές που η χώρα κατασκεύαζε αυτοκινητοδρόμους με φόρτους 5.000 ή ακόμη και 2.000 οχήματα/ ημέρα (ΕΜΗΚ) (π.χ. το τμήμα Λεύκτρο Σπάρτη) έχουν παρέλθει. Επίσης εξ όσων γνωρίζω δεν υπάρχει οποιαδήποτε μελέτη και έρευνα προέλευσης προορισμού για να τεκμηριωθεί η λειτουργική κατάταξη του δρόμου, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και δυνατότητες του εγκάρσιου αυτού άξονα. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΕΙ ΣΤΗ ΚΑΡΤΕΡΙΑ, ΠΕΘΑΝΕ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ; ΟΥΤΕ ΧΟΥΝΤΑ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. όπως το είπε στο σχόλιο 10:04πμ

    δεν υπάρχει οποιαδήποτε μελέτη και έρευνα προέλευσης προορισμού για να τεκμηριωθεί η λειτουργική κατάταξη του δρόμου, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και δυνατότητες του εγκάρσιου αυτού άξονα

    και σύμφωνα με τα προηγούμενα που έγραψε δεν πρόκειται να γίνει αυτοκινητόδρομος όσο υπάρχουν οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Γιάννενα, Κόρινθος, Εγνατία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μ αυτό το σκεπτικό των επαϊόντων , προλαλησάντων ...κάποιοι με τα έργα "πασαλείμματα" που ο βουλευτής εξήγγειλε , θα ξοδέψουν τα λεφτά του δημοσίου για να εξυπηρετήσουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό , ιδιωτικό συμφέρον.. και να βάλουν και κάποιοι εργολάβοι κατασκευαστλες ζεστό χρήμα στην τσέπη της..
    Η Φωκίδα θα παραμείνει απομονωμένη απ την υπόλοιπη Ελλάδα , βορά στα συμφέροντα αυτών που την θέλουν για χωματερή..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για να γίνει αυτός ο δρόμος όπως στας ευρώπας, θα έπρεπε απλά να φτιαχτούν συραγγες που απαγορεύεται να φτιαχτούν όταν γίνονται εξορύξεις στην περιοχή. Κάπου υπάρχει και κάποιος νόμος περιορισμός για το πόσα χιλιόμετρα μακριά πρέπει να απέχει κατελαχιστον η συραγγα από μεταλλευτική περιοχή. Μην ανησυχείτε, απλά ψάχνοντας έστω και μετά από τοσα χρόνια, ανακαλύπτουμε ποια είναι η κατάρα του τόπου. Στο επόμενο επεισόδιο θα κατανοήσουμε πως η μόνη διέξοδος για επιβίωση, είναι να σταματήσουμε να προσκυνάμε την κατάρα που μας στερεί τα καρβέλια κάθε φορά που μας πετάνε ψίχουλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αναφερόμενος και στα δύο παραπάνω σχόλια 10 : 04 π.μ. και 06 : 09 μ.μ. επιβεβαιώνεται ο
    δρόλαπας ότι δεν υπάρχει μελέτη αυτοκινητόδρομου, αφού καλά καλά δεν υπάρχει πλήρη
    μελέτη ούτε για τα 4,7 χλμ. με τις ελλείψεις που προέκυψαν λόγω απαλλοτριώσεων
    και της οριοθέτησης των χειμάρρων. Άλλο όμως θέλω να υπογραμμίσω,
    γιατί και το δύο σχόλια αναφέρονται ( τυχαία ; ) ότι τάχατες δεν
    υπάρχει μελέτη προέλευσης και προορισμού για να κατατάξουν το
    δρόμο σε κατηγορία και ότι ( και πάλι τάχατες ), ότι, αφού υπάρχουν
    συμβάσεις παραχώρησης σε άλλους αυτοκινητόδρομους, δεν
    πρόκειται να γίνει ο αυτοκινητόδρομος αυτός. Ο ισχυρισμός ότι δεν
    υπάρχει μελέτη προέλευσης για τον αυτοκινητόδρομο επειδή δεν
    αναφέρεται ότι ξεκινάει από μία πόλη συγκεκριμένα, δεν ευσταθεί,
    γιατί στον δρόμο αυτό θα εισρέουν όχι μόνο για διακίνηση προϊόντων
    από δύο εισόδους της Χώρας ( Προμαχώνας και Έβρος ), από Θράκη ,
    Μακεδονία και Θεσσαλία προς Πάτρα – Ιταλία, αλλά και οι τουριστικές
    – ταξιδιωτικές μεταφορές από τουριστικούς προορισμούς των ως άνω
    περιοχών προς Δελφούς και Ολυμπία, άρα, υπάρχει και προορισμός,
    που για εμάς στη Φωκίδα είναι το ζητούμενο, χωρίς να διασπάται η
    συνολική κίνηση προς άλλες κατευθύνσεις μέσω άλλων
    αυτοκινητοδρόμων. Προπέτασμα καπνού και δικαιολογίες αποτελούν και αυτά που διαχέονται
    από τους εδώ πολιτικούς ότι δεν γίνεται αυτοκινητόδρομος γιατί έχει υιοθετηθεί πλάτος
    δρόμου 11 μέτρων { από ποιόν ; ή ότι ( προσέξτε γιατί } θα μπουν διόδια, ή το αμίμητο, ότι
    έχει χαμηλό
    κυκλοφοριακό φόρτο, γιατί όλοι τον αποφεύγουν με το χάλι που έχει σήμερα.
    Το συμπέρασμα δε το οποίο εξάγεται, είναι, ότι πέραν των άλλων,
    κρίνεται κυρίως η ανυπαρξία πολιτικών
    ανδρών ικανών να σηκώσουν τη Φωκίδα λίγο ψηλότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εργολάβοι θα τσεπώσουν το χρήμα τα μεταλλιώτικα θα περνάνε σε καινούργιο οδόστρωμα και τα υπόλοιπα περί έναρξης του νέου δρόμου σανός για το λαό της Φωκίδας, Γιαννάκη κόψε το δούλεμα βαρεθήκαμε άλλαξε το τροπάριο κι εσύ πολιτικάντης της δραχμής μπας και τα πιστεύεις κιόλας αυτά που μας λες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οι δικαιολογίες είναι σαν τις...τρυπίδες , ο καθένας έχει κι από μία.
    Αν δεν θέλεις να κάνεις κάτι ...βρίσκεις ένα σωρό δικαιολογίες...

    Η παράκαμψη του Μαλλιακού δεν επιλέχθηκε επειδή ....αν γινόταν γέφυρα από Εύβοια θα κινδύνευε...από σεισμούς...και θα τραυμάτιζε την πανίδα και την χλωρίδα της Εύβοιας (φεύ , τους πήρε ο πόνος τους άπληστους..)ενώ η αλήθεια ήταν ότι τα ...λάδια με τον αυτοκινητόδρομο που τελικά κατασκευάσθηκε , είχε πολλές αποζημιώσεις για τους παρατρεχάμενους και χρήμα για τους Έλληνες εργολάβους . ( Τονίζω το Έλληνες εργολάβους , γιατί η γέφυρα από Εύβοια θα είχε στην συντριπτική πλειοψηφία ξένους εργολάβους)
    Δεν τρώμε όλοι κουτόχορτο . Κόψτε το .

    ΑπάντησηΔιαγραφή