Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020

Ποιοι στήριξαν την Τροπολογία-“πλυντήριο” διώξεων Αιρετών-Υπαλλήλων ΟΤΑ


Έντονο προβληματισμό και ερωτήματα έχει εγείρει τα τελευταία 24ωρα το θέμα που ανέδειξε ο AIRETOS , για την βουλευτική Τροπολογία που “ξέπλυνε” το αξιόποινο πράξεων Αιρετών και Υπαλλήλων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, παύοντας ποινικές και πειθαρχικές διώξεις και σταματώντας κάθε διαδικασία καταλογισμού εις βάρος τους.


Η ρύθμιση – “πλυντήριο” αποτελεί πλέον το άρθρο 67 του ψηφισθέντος Ν/Σ, που εντός της ημέρας αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ώστε ξεκινήσει η ισχύς της.


Κατετέθη μόνο από έναν βουλευτή της Ν.Δ., τον κ. Ν. Κακλαμάνη, έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό, Π. Θεοδωρικάκο, και το γεγονός ότι θα αποτελεί πλέον Νόμο του Κράτους οφείλεται στην ψήφο περισσότερων του ενός πολιτικών κομμάτων που από κοινού τη στήριξαν με θετική ψήφο:


- Ν.Δ.: ναι

- ΣΥΡΙΖΑ: ναι

- Κίνημα Αλλαγής: όχι

- Κ.Κ.Ε.: ναι

- Ελληνική Λύση: όχι

- ΜέΡΑ25: παρών


Tο ακριβές τελικό περιεχόμενο του άρθρου, έχει ως εξής:


« Δαπάνες ενταλμάτων γενομένων επί τη βάση ελέγχων Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Αίρεται το αξιόποινο των πράξεων Αιρετών και Υπαλλήλων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού, οι οποίες αφορούν πληρωμές ενταλμάτων που έλαβαν χώρα μέχρι 31.7.2019 και οι οποίες διενεργήθηκαν επί τη βάση ελέγχων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου και παύουν οριστικά οι ποινικές και πειθαρχικές διώξεις εναντίον των προσώπων αυτών, καθώς και κάθε διαδικασία καταλογισμού σε βάρος τους. »


Τα ερωτήματα που προκαλεί είναι αναρίθμητα, για παράδειγμα:


Γιατί δόθηκε τέτοιο “αχανές” χρονικό εύρος, που ανατρέχει απεριόριστα στο παρελθόν προς της 31ης Ιουλίου 2019 ;


Γιατί το άρθρο αφορά πληρωμές που έγιναν «επί τη βάση» ελέγχων του Ελεγκτικού Συνεδρίου και των ΥΔΕ, όμως για αυτές “σβήνει” γενικόλογα και οριζόντια όλες τις διώξεις, ανεξαρτήτως των λόγων για τους οποίους ασκήθηκαν ;  


Γιατί, δηλαδή, δεν τίθεται ρητά συσχέτιση, ώστε οι λόγοι των διώξεων να ήταν αποκλειστικά μεταξύ εκείνων των παραμέτρων νομιμότητας που ήλεγξε το ΕλΣυν στο πλαίσιο της προληπτικής του αρμοδιότητας ;


Οι ελεγκτικές / δικαστικές εξελίξεις που ακολούθησαν μετά την πληρωμή των ενταλμάτων, όπως πορίσματα των Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, ΕΔΕ, Εισαγγελικές κρίσεις για την άσκηση διώξεων, πράξεις καταλογισμών κ.ο.κ., στο εξής πετιούνται “στον κάλαθο των αχρήστων” και οι εμπλεκόμενοι έτσι απλά “ξελασπώνουν” ;


Διαθέτει το Υπουργείο αριθμητικά στοιχεία για το πόσοι Αιρετοί και πόσοι Υπάλληλοι υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της ; 


Συνεννοήθηκε με το Υπουργείο Δικαιοσύνης; Ρώτησε την ΚΕΔΕ; Την ΕΝΠΕ; Την ΠΟΕ-ΟΤΑ; Τους θεσμικούς φορείς της Δικαιοσύνης; Την Εθνική Αρχή Διαφάνειας; Ποια είναι γνώμη τους;


Για το πλήθος αυτών και άλλων τόσων ερωτημάτων που συζητιούνται έντονα τις τελευταίες ημέρες, δεν υπάρχουν επίσημες απαντήσεις, καθώς ο Π.Θεοδωρικάκος στη Βουλή δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει στους Βουλευτές -και κατ’ επέκταση στο λαό- γιατί αποφάσισε να παρέμβει στις υποθέσεις που εκκρεμούν, μεταξύ άλλων, και στη Δικαιοσύνη. 


Ανέφερε στην Ολομέλεια λακωνικά μόνο τα αναγκαία, δηλαδή τον αριθμό της Τροπολογίας και ότι την κάνει αποδεκτή, τίποτα περισσότερο.   Ομοίως, ο βουλευτής που την κατέθεσε, δεν τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια για να στηρίξει την Τροπολογία του. 


Ολόκληρο το ψηφισθέν Ν/Σ στην τελική του μορφή, όπου περιλαμβάνεται και το συγκεκριμένο αρ.67 (στη σελ.56 του αρχείου), βρίσκεται ΕΔΩ


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου