Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020

Οι Δελφοί σε κίνδυνο

1)Ποια γεωγραφική έκταση καταλαμβάνουν οι «Δελφοί»;



Η φράση συναγερμός πως «οι Δελφοί κινδυνεύουν» μπορεί αρχικά να ξενίζει κάποιους. Ο ισχυρισμός όμως είναι πολύ σοβαρός για να αγνοηθεί.

 

Είναι ψέμα;   Μήπως όσοι δεν έχουν καταλάβει τι συμβαίνει πρέπει κατεπειγόντως να απομακρυνθούν , εφ΄ όσον κατέχουν θέσεις ευθύνης; 

Κάποιοι υποστηρίζουν πως σε πολλές  επίσημες συζητήσεις τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί  ότι τόσο σε κυβερνητικό  όσο και σε αυτοδιοικητικό επίπεδο υπάρχει σοβαρότατο έλλειμμα γνώσης  και αντίληψης σχετικά με το θέμα. Εάν αυτό ισχύει , τότε δεν πρέπει να περιμένει κανείς καμία σωτηρία απ΄ αυτούς

 

Το μόνο σίγουρο είναι , πως κανείς αρμόδιος δεν φαίνεται  να  ενεργεί προς την κατεύθυνση να αλλάξει η φθίνουσα πορεία που έχουν σήμερα οι Δελφοί .

 

Το ανησυχητικό βεβαίως είναι ότι και κανείς εξ αυτών δεν έχει  αντικρούσει ή  διαψεύσει όσα ισχυρίζονται με επιχειρήματα και αποδείξεις αυτοί που  κρούουν το κώδωνα του κινδύνου και προκαλούν για να γίνει μια σοβαρή  δημόσια συζήτηση που θα επιτρέψει την διαμόρφωση ισχυρής προσωπικής άποψης στους πολίτες της Δελφικής γης. 


Ποια γεωγραφική έκταση καταλαμβάνουν λοιπόν οι  Δελφοί;  Είναι ο αρχαιολογικός χώρος; Είναι και το χωριό δίπλα; Είναι κάτι περισσότερο ;


Σαν ρεαλιστική  βάση πρέπει να εκτιμηθεί  τι συμβαίνει στην πράξη  (χωρίς καμία εξαίρεση) σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο για μνημεία παρόμοιας αναγνωρισιμότητας. 

Αρκεί να ληφθεί υπ’ όψη  όχι μόνο η γεωγραφική έκταση που περιλαμβάνει η σχετική  απόφαση αναγνώρισης οποιουδήποτε άλλου μνημείου   αλλά και το πραγματικό γεωγραφικό εύρος στους τομείς της προστασίας και ανάδειξης  του τοπίου , γύρω από αυτό  και την οικονομική  ανάπτυξη  και ευημερία  της τοπικής κοινωνίας.  

 

Έτσι λοιπόν , «Δελφοί»δεν μπορεί να είναι  μόνο τα  αρχαιολογικά ευρήματα και ο αρχαιολογικός χώρος, ούτε καν και το  χωριό δίπλα σε αυτά τους ίδιους λόγους  .

 

 «Δελφοί» είναι τουλάχιστον η γεωγραφική έκταση που  αποτυπώνεται πάνω στον χάρτη της απόφασης του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξίας το 1981 και έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ 551Β/15-9-1981. Την απόφαση  που υπογράφουν 10 Υπουργοί και ο τότε Πρωθυπουργός της Ελλάδας μιας άλλης εποχής που υπήρχαν ακόμα πολλοί έντιμοι ευπατρίδες πολιτικοί με  όραμα για την Ελλάδα και τους Δελφούς . Είναι δε μία απόφαση ιδιαίτερης βαρύτητας  αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα η διακυβέρνηση της χώρας στηρίζεται σε αποφάσεις ενός (Υπουργικές Αποφάσεις - ΥΑ) ή δύο , το πολύ τριών υπουργών (Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις- ΚΥΑ) . 


Όσοι υποστηρίζουν ότι οι Δελφοί κινδυνεύουν σοβαρά, υποστηρίζουν επίσης ότι οι περισσότεροι κάτοικοι των Δελφών έχουν παραπλανηθεί επί δεκαετίες και έχουν εντελώς στρεβλή άποψη για τα όρια των Δελφών. Μια πιο κοντινή ματιά στον χάρτη όπου αποτυπώνονται και τα μικρότερα χωριά της περιοχής βοηθάει στην κατανόηση των πραγματικών ορίων. 




Σε παλιότερες δημόσιες παρουσιάσεις του θέματος , πολλοί ήσαν οι πολίτες που απεκόμισαν προσωπική άποψη και κατανόησαν τον όρο Δελφικό τοπίο , με αποτέλεσμα να μπορούν να διακρίνουν τα σαφή γεωγραφικά όρια των "Δελφών" και να μπορούν να κρίνουν ποιος ή ποιοι εκ των εισηγητών ξέρουν τι λένε και ποιοι αερολογούν..


Από το 1981 μέχρι σήμερα βέβαια άλλαξαν πολλά. 


Τοπικές κοινωνίες άλλων χωρών , επιχειρούν να επεκτείνουν τα γεωγραφικά όρια των ιδιαιτέρων περιοχών τους αποσκοπώντας στην διεύρυνση της πολιτιστικής και οικονομικής τους εκμετάλλευσης .


όπως λόγου χάριν :

  • Σε μνημείο της UNESCO στο Μαρόκο, σύσσωμα τοπικοί φορείς και κυβέρνηση αιτήθηκαν την γεωγραφική  ένταξη στο μνημείο και άλλων  περιοχών (και χωριών)  γύρω από την αρχική  έκταση.

  • Με το ίδιο σκεπτικό , πολίτες και πολιτικοί της Δήμων  που γειτνιάζουν με την Γαλλική Ριβιέρα αιτούνται να συμπεριληφθούν και οι δικές τους περιοχές στην λεγόμενη παραθαλάσσια τουριστική περιοχή  «Κυανή Ακτή» ,  ώστε να  αποκομίσουν τα αντίστοιχα προνόμια και οφέλη


Για τους ίδιους λόγους θάπρεπε  Δελφοί  να είναι και  ο υπόλοιπος Παρνασσός που δεν είναι μέσα στο χάρτη της απόφασης του 1981. Ο Παρνασσός με την δική του φυσική και πολιτιστική κληρονομιά, συνέχεια και τμήμα  των Δελφών , από πάντα. Ο Παρνασσός που πριν λίγα χρόνια κατατάχθηκε από τους ακροατές μεγάλου Αμερικάνικου δικτύου σε ένα από τα δέκα «ιερά βουνά»  του κόσμου. 


«Δελφοί» θα μπορούσε να είναι η Οίτη και τα Βαρδούσια και  οποιαδήποτε γειτονική περιοχή των Δελφών της οποίας το γενικό  τοπίο δεν είναι σοβαρά υποβαθμισμένο με την κυριαρχία βιομηχανικών εγκαταστάσεων. 

«Δελφοί» θα μπορούσαν να είναι τα παράλια της Δωρίδας  , η Γκιώνα και η λίμνη του Μόρνου, το άλλο μνημείο της UNESCO  Όσιος Λουκάς, η Αντίκυρα , το Δίστομο , το Στείρι , το Κυριάκι και τα οροπέδιά τους. 

 

«Δελφοί» γεωγραφικά είναι ότι θα ορίσουμε  «εμείς»  και επαφίεται σε «εμάς»  εάν θέλουμε να επαναπροσδιορίσουμε την γεωγραφική έκταση των «Δελφών».  


Θα πρέπει βεβαίως να  λάβουμε  υπόψη ότι σε κανένα  μέρος του κόσμου , ούτε καν στις πλέον υπανάπτυκτες τριτοκοσμικές χώρες,  δεν έχει συμβεί ,  ένας τέτοιος θεσμός αναγνώρισης και προστασίας να καταργείται ή να συρρικνώνεται. Μόνο το αντίθετο συμβαίνει. 


Κατανοώντας , γνωρίζοντας και αναγνωρίζοντας την έκταση των Δελφών έστω και στα ελάχιστα γεωγραφικά όρια της επίσημης  απόφασης του 1981, τίθεται άμεσα ένα ερώτημα σχετικό με το εάν οι Δελφοί κινδυνεύουν ή όχι. 

Γνωρίζει αλήθεια κανείς έστω και ένα μνημείο  (π.χ.  της UNESCO) ,  που η περιοχή γύρω του να έχει γίνει πιο άσχημη, η κοινωνία γύρω από αυτό να έχει γίνει  πιο   φτωχή να έχει συρρικνωθεί και να έχει αλλοιωθεί ο πληθυσμός , από τότε που καταχωρήθηκε στον κατάλογο της UNESCO μέχρι σήμερα ; 


Τι συμβαίνει στους Δελφούς  συγκρίνοντας την συνολική κατάσταση του 1981 με το σήμερα; 


Μπορεί σήμερα κάποιοι, επώνυμα ή παρασκηνιακά, να έχουν εκδηλωθεί ότι θέλουν   «Δελφοί» να είναι , εάν είναι δυνατόν , μόνο ο αρχαιολογικός χώρος και το μουσείο με το διπλανό χωριό να πεθαίνει. Μπορεί κάποιοι με δημόσιες δηλώσεις  να μεθοδεύουν    την κατάργηση του υπάρχοντος θεσμού αναγνώρισης και προστασίας της γεωγραφικής έκτασης των Δελφών , ξεκινώντας από την υπονόμευσή του  στην συνείδηση  του τοπικού πληθυσμού. 


Σε κάθε περίπτωση όμως όλοι αυτοί, πολίτες και πολιτικοί,   είναι και λίγοι  και μικροί από κάθε έννοια και σίγουρα ασήμαντοι μπροστά στο Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας του 1981. 


Έτσι , «Δελφοί»  είναι κατ’ ελάχιστο αυτό που αποτυπώνει ο χάρτης της απόφασης του 1981 που οριοθετεί το ευρύτερο "Δελφικό τοπίο" .

Αυτό τουλάχιστον , μέχρις ότου όποιος θελήσει να αναθεωρήσει με νόμο τα όριά του , εξηγώντας αναλυτικά  ότι αυτό είναι το καλύτερο για το μνημείο και  την κοινωνία.


Οποιαδήποτε άλλη παράνομη μεθόδευση, αποτελεί βρώμικο πολιτικό παιχνίδι σε βάρος τόσο του μνημείου όσον και των κατοίκων του. 


 editorial


18 σχόλια:

  1. «Δελφοί» θα μπορούσε να είναι η Οίτη και τα Βαρδούσια και οποιαδήποτε γειτονική περιοχή των Δελφών της οποίας το γενικό τοπίο δεν είναι σοβαρά υποβαθμισμένο με την κυριαρχία βιομηχανικών εγκαταστάσεων.

    «Δελφοί» θα μπορούσαν να είναι τα παράλια της Δωρίδας , η Γκιώνα και η λίμνη του Μόρνου, το άλλο μνημείο της UNESCO Όσιος Λουκάς, η Αντίκυρα , το Δίστομο , το Στείρι , το Κυριάκι και τα οροπέδιά τους.

    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΜΕΣΑ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. να κοψετε τα ληγμενα εκει στους δελφους.ενα μικρο χωριο ειστε που δεν καταφερατε να αξιοποιήσετε σωστα τον πιο δημοφιλή αρχαιολογικό χωρο στην ελλαδα.γιαυτο ειστε χωριοοοο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το θέμα αγαπητέ αρθρογράφε είναι ότι όχι μόνο κάποιοι έχουν παραπλανηθεί αλλά όπως αποδεικνύουν και οι 8:00 και 9:11, υπάρχουν φανατικοί πολέμιοι κάθε προοπτικής ανάδειξης και ανάπτυξης των Δελφών. Τέτοιο μένος δεν μπορεί να εξηγηθεί στην βάση ότι αυτοί θέλουν το καλύτερο για τους Δελφούς. Αν υπήρχε σοβαρή πρόταση οικονομικής ανάπτυξης που δεν περιλαμβάνει την ανάδειξη των Δελφών θα την είχαν κάνει σημαία τα "παλικάρια" της απαξίωσης των Δελφών εδώ και χρόνια. Είναι αυταπόδεικτο ότι αυτά τα "παλικάρια" κάποιος τα ταΐζει για να κάνουν ότι μπορούν για να απαξιώνουν με κάθε ευκαιρία τους Δελφούς και να επιτίθενται σε κάθε κίνδυνο να ξεκολλήσουν οι Δελφοί από την λάσπη. Αυτός που τους πληρώνει προφανώς το κάνει επειδή βγάζει ή και θα βγάλει πολύ περισσότερα απο το να βυθιστούν οι Δελφοί ακόμα περισσότερο στην λάσπη. Ας καταλάβουμε επιτέλους ποιοί είναι αυτοί. Το πνευματικό επίπεδο των σχολιαστών φαίνεται στα γραφόμενα. Ο 9:11 ενώ ξέρει να διαβάζει και να γράφει, απο το κείμενο κατάλαβε ότι το θέμα είναι ότι Δελφοί είναι το χωριό των Δελφών. Και ο 8:00 δεν πάσχει απλά από ιδρυματισμό, τον υποστηρίζει κιόλας με φανατισμό. Διάβασε το κείμενο αλλά δεν έψαξε στον υπόλοιπο κόσμο να βρεί ένα παράδειγμα να αποδείξει ότι το κείμενο δεν τα λέει καλά. Τα ξέρει όλα μέσα απο το ίδρυμα του μυαλού του αρκεί όπως καταλαβαίνω κάποιος να του ρίχνει φρίσκις κάθε πρωί στο πιάτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαντρόσκυλα των συμφερόντων που θέλουν τους Δελφούς χωματερή των δικών τους δραστηριοτήτων θα διάβαζαν για την Αντίκυρα και το Δίστομο κλπ για να το ειρωνευτούν αλλά δεν θα διάβαζαν "οποιαδήποτε γειτονική περιοχή των Δελφών της οποίας το γενικό τοπίο δεν είναι σοβαρά υποβαθμισμένο με την κυριαρχία βιομηχανικών εγκαταστάσεων". Το τι ρόλο παίζει ο 8:00 η ψυχή του το ξέρει. Εμείς μπορούμε μόνο να μαντέψουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΔΕΛΦΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ (ΙΤΕΑ-ΚΙΡΡΑ ΧΡΙΣΣΟ ΚΛΠ) ΕΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΧΩΡΟΥΣ ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ- ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ- ΠΙΣΙΝΕΣ- ΠΑΡΚΙΝΓ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥΣ ΥΠΑΙΘΡΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.. ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΛΕΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ???
    ΣΥΝΕΦΕΡΕ ΟΜΩΣ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΤΟΥΣ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΣ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ ??
    ΓΙΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΥΤΟ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΟΥ ΠΟΙΟΙ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΔΕΛΦΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΜΥΑΛΟ, ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΤΟΠΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΑΡΠΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΌΚΑΛΟ ΣΤΟΥΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΥΣ ΤΗΣ ΒΡΩΜΑΣ. ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΡΉΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΟΝΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΒΡΩΜΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΤΣΡΟΦΙΚΟ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ; ΕΝΩ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΘΑΡΟ ΠΟΥ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ, ΑΙΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΕΞΩ ΕΞΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ας συγκριθεί το παραπάνω κείμενο με το παρακάτω και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του....
    http://karteria1.blogspot.com/2017/04/blog-post_964.html

    Επίσης διαβάστε την απόφαση του Συμβουλίου Χωροταξίας :http://www.et.gr/index.php/anazitisi-fek. Βγάλτε πάλι τα συμπεράσματά σας...

    Στο εδάφιο "ζ)" αναφέρει: ¨Το γεγονός ότι η προστασία της ευρύτερης περιοχής Δελφών πρέπει να συνδυασθεί (ΣΥΝΔΥΑΣΘΕΙ) με την λήψη των μέτρων εκείνων που απαιτούνται (ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ) για την αναγκαία (ΑΝΑΓΚΑΙΑ) οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη (ΑΝΑΠΤΥΞΗ)της περιοχής σύμφωνα με τις απαιτήσεις και την ιδιομορφία των τοπικών αναγκών"

    Προσωπικά δεν έχω δει κανέναν συνδυασμό των παραπάνω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για τους σχολιαστές 10:37 π.μ και 3:12 μ.μ

    Εσείς ή εσύ γιατί μπορεί να είναι ένα το πρόσωπο και στα δύο σχόλια, αναφέροντας Δίστομο Αντίκυρα Όσιο Λουκά αναφέρεστε και στο εργοστάσιο της αλουμίνας σε ανεμογεννήτριες και σε ιχθυοκαλλιέργειες στην περιοχή. Δηλαδή να επιβαρύνουμε περισσότερο το Δελφικό τοπίο με αυτά που κυνηγάμε;

    Αυτούς τους κατοίκους τους ρώτησε ο συντάκτης του δημοσιεύματος αν θέλουν να ενταχτούν στην Δελφική Γη; Ή μήπως παίρνουμε μια πένα και γράφουμε παπαριές για να φανατίζεται ένας και μόνο ψυχάκιας της περιοχής και να του λένε μπράβο έχεις δίκιο.

    Που διαφωνώ (έχω το σχόλιο 8:00 π.μ.) με την ανάπτυξη του Δελφικού τοπίου και που φαίνεται πως εξυπηρετώ συμφέροντα; Ξανά, ψυχάκια Κιρραίε μη βλέπεις παντού φαντάσματα και εχθρούς.

    Ας κρατήσουμε και να διαφυλάξουμε πρώτα αυτό που έχουμε και να μη βάζουμε την ουρά μας στη Βοιωτία. Θα γυρίσει μπούμεραγκ.

    Και για να συνεχίσω την ειρωνεία μου εκτός της Αττική κάντε πρόταση για να ενταχτεί η Μύκονος και η Σαντορίνη. Του χρόνου κλείστε το μάτι και στην Κρήτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή



  9. φίλε 7.54 εξυπηρετείς τα συμφέροντα της Β.Ι.Α εκών, άκων .
    Και αν εκών...τότε δικαίως ..
    Αν άκων , τότε κάπου χάνει το ροϊ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ποιός υπογράφει το παραπάνω άρθρο ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλά 8:00/7:54 δεν έχεις καταλάβει τίποτα απο όσα λέει το άρθρο. εκείνο το ρημάδι το " και οποιαδήποτε γειτονική περιοχή των Δελφών της οποίας το γενικό τοπίο δεν είναι σοβαρά υποβαθμισμένο με την κυριαρχία βιομηχανικών εγκαταστάσεων" ακόμα δεν το εχεις δει; μήπως ο ποιητής συμφωνεί μαζί σου ότι οι περιοχές που λες δεν μπορούν πλέον να μπουν στο δελφικό τοπίο και θελει απλα να αναδειξει την μεγαλη χαμενη τους ευκαιρια; τέτοια τυφλα, τετοια μειωμενη αντιληψη και θες να πεισεις οτι δεν εξυπηρετεις συμφεροντα; τσάμπα γαυγιζεις ρε κακομοιρη;
    σχετικά με τους κατοίκους των εκεί περιοχών, ποιόν να ρωτησουμε; τρεις και ο κουκος έχουν μείνει. οσοι συνταξιούχοι δεν πεθαναν προωρα απο καρκίνο και δεν μπορεσαν να φυγουν και οσοι δουλευουν στα συμφεροντα που ανάφερες. ποιος να πει τι απο αυτους; τελειωσαν σαν κοινωνία. τα σχολεια κλεινουν λόγο έλλειψης παιδιών. ενα θα μεινει και να δω που οταν ερθει η ωρα. ενα εξαρτημενο χωριο ειναι ολοι μαζι. αφησαν και τις ανεμογεννητριες των νεοναζι να εξαφανισουν τον σταυρο του ολοκαυτωματος. οχι θα μεινει ζωντανο το χωριο να εχει να λεει. τι περιμενεις να πουν;τελος το δικαιωμα να εχουν αποψη.
    και εκείνος ο ψυχακιας απο την κιρρα ποιος ειναι που σε τρελαινει τοσο πολυ να φυλαγομαστε και εμεις. αλλα μηπως;;;;; δεν βλεπεις τι διαβάζεις, δεν καταλαβαινεις τι διαβαζεις, βλεπεις ψυχακιδες που σε καταδιωκουν. μηπως να το κοιταξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  12. Επιτέλους κατανοήστε το βάρος των Δελφών και στηρίξτε την αναβάθμιση του Δελφικού τοπίου με παράλληλη ακύρωση του χωροταξικού που μας καταντάει χωματερή .
    Για όνομα του Θεού, Δήμαρχε είσαι δήμαρχος Δελφών , ένας δήμαρχος με τόσο βαρύ όνομα ακόμη και ακρόαση αν θέλει απ΄τον πρόεδρο των ΗΠΑ θα την έχει.
    Ότι θέλεις μπορείς να ζητήσεις και να τύχεις θετικής αντιμετώπισης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. εχετε μεγαλη φαση που τσακωνεστε για το εκτρωμα του δελφικου τοπιου που αναγκασε πολλους να βρουμε δουλεια σε αλλες πολεις να κανουμε εκει οικογενεια και να εγκαταλειψουμε τις εστιες μας τα πατρικα μας. αναμεσα σ΄ αυτους και γω.
    δεν μπορουμε να δουλεψουμε ολοι στα ψαρια η στα μεταλλεια και δεν ειναι οι μονες δουλειες στη περιοχη που προσπαθουν μερικοι πολιτικοι και αυτοδιοικητικοι να μας πλασαρουν για τα παιδια μας.
    φυσικα δεν μπορουμε να δουλεψουμε ολοι και στον τουρισμο το παραμυθακι που καποιοι ρομαντικοι αλλων εποχων προσπαθουν να μας το ταισουν με το ζορι.
    υπηρχαν μεταλλεια και τις δεκαετιες το 60 70 80 90 αλλα και παροπλισμeνα πλοια μεχρι τα μεσα του 80 στην ιτεα. τοτε υπηρχε τουρισμος. μετα τι αλλαξε; προσωπικα το θυμαμαι απο τις αρχες του 70 και μετα.
    μια απλη ερωτηση και ειναι αληθινη κληρονομισα 230 ελαιοδεντρα και θελω να παρω αλλα τοσα να φτιαξω εκει ενα μικρο (200 τετρ μετρα) ακινητο αποθηκη περιπου 1500 μετρα απο την ιτεα και να ασχοληθω με αυτα τα δεντρα τωρα λιγο πριν βγω στη συνταξη. απλη ερωτηση ξαναλεω. μπορω;;;;;;;; ΟΧΙ υπαρχει δελφικο τοπιο μoυ απαντουν.
    το δελφικο τοπιο ειναι καταρα για τον τοπο και οι σωστες προσπαθειες ειναι να περιοριστει και ο ελαιωνας της αμφισσας να εχει και δραστηριοτητες αλλων μορφων.
    μη γινεστε λοιπον μερικοι γραφικοι με τουρισμο και κουραφεξαλα. εχει τελειωσει για τον τοπο μας. μονο περαστκους των λιγων ωρων θα βλεπετε εμας το καλοκαιρι που ξενιτευτηκαμε για μια εβδομαδα και που εχουμε σπιτια να μενουμε περαστικα σχολεια και αντε κανα καπη της μιας βραδιας.
    σταματηστε λοιπον να σωσουμε τη δελφικη γη και αλλες τετοιες ανοησιες. το πιατο δεν το γεμιζουν ουτε τους λογαριασμους που τρεχουν δεν θα πληρωσουν.
    τελος εσεις το λετε σημερα με ενα αρθρο για την αραχωβα και τη μεγαλη ζητηση για οικιες, γιατι οχι και στους δελφους η την ιτεα και το γαλαξιδι. και μη μου πειτε παλι για μεταλλεια και ψαρια. βρειτε κατι αλλο σας παρακαλω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. κάπου έχει δίκιο ο 8.53
    Μας διαφεύγει όμως το γεγονός ότι η οριοθέτηση του Δελφικού τοπίου έγινε για να προστατευθεί ο τόπος από δραστηριότητες που το έβλαπταν τότε αλλά και στο μέλλον.
    Τελικά οι δραστηριότητες αυτές επεκτάθηκαν..Βλέπε λαρνάκι , καμνιώτισσα , ανεμοκάμπι ,βουνά Γαλαξιδίου και Δεσφίνας κλπ.
    Στην ουσία το Δελφικό τοπίο λειτούργησε σαν δίχτυ που έπιασε τα μικρά ψάρια..εσένα με το ελαιόκτημα , εμένα που περίμενα 25 χρόνια να γίνει επέκταση σχεδίου πόλεως να μπεί μέσα το οικόπεδό μου και σηκώθηκα και έφυγα από Ιτέα , ενώ τα μεγάλα ψάρια ανενόχλητα πέρασαν τα δίχτυα του Νόμου και ακόμη και σήμερα κατορθώνουν να επιβάλλουν ένα χωροταξικό που καταργεί τελείως την προστασία του Δελφικού τοπίου ενώ παράλληλα συνεχίζει να απαξιώνει το δικό μου οικόπεδο και τις δικές σου ελιές.
    Το Δελφικό τοπίο είχε σκοπό την τουριστική αξιοποίηση της περιοχής λόγω του βαρέος ονόματος των Δελφών. Όπως όμως συμπεραίνεται , ακόμη και σήμερα την αξία των Δελφών δεν την έχουμε καταλάβει , αλλά ακόμη περισσότερο οι αιρετοί μας.
    Το μοντέλο ανάπτυξης του Νομού δεν έχει αλλάξει και είναι αυτό που ευθύνεται για τα σημερινά χάλια του Νομού Φωκίδας. Τα παροπλισμένα καράβια δημιούργησαν περιστασιακά λίγες θέσεις εργασίας , θέσεις απελπισίας , όπως και οι εγκαταστάσεις των αιολικών πάρκων. Οι ζημιές όμως που άφησαν τα καράβια (προσέδωσαν βιομηχανικό χαρακτήρα σε μια περιοχή που έπρεπε τότε να αναπτυχθεί τουριστικά , όπως γινόταν σε όλη τη χώρα εκείνη την περίοδο) και τα αιολικά με την απαξίωση των πλαγιών της Δεσφίνας που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για καταλύματα και τουριστικές εγκαταστάσεις..
    Για να μη πάω μακρυά τη βαλίτσα , και συ με το ελαιόκτημα και γω με το οικοπεδάκι μου είμαστε απ την ίδια πλευρά του συρματοπλέγματος . Ο "εχθρός" είναι από την άλλη , με την διαφορά ότι εγώ τον διακρίνω έχοντας καλύτερη πληροφόρηση ενώ εσύ ακόμη τον αναζητάς ...
    Ευχαριστώ συμπατριώτη που με διάβασες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μην ομιλείτε και πολύ για τουρισμό. Φιλικό ζευγάρι φέτος το καλοκαίρι στην Ιτέα για σαβ/κο. Έβγαλαν κάρτα να πληρώσουν. Δεν έχει χαρτί το μηχάνημα λέει το αφεντικό τρομάρα του. Με παίρνουν τηλ. Πηγαίνω εγώ με κάρτα στον σερβιτόρο μετά από 5 το πολύ λεπτά. Και χαρτί είχε το μηχάνημα και όλα καλά. Δεν ξαναπάτησα στον σκιτζή ούτε εγώ ούτε η παρέα μου. Από το ξενοδοχείο κανένα παράπονο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. εσυ με το οικοπεδο εγω με τις ελιες μου καποιος αλλος με κατι δικο του.
    ξεχασα πριν να αναφερθω και στις αμιγεις κατοικιες. οι εμπνευστες τους εφυγαν απο τη ζωη. ποιες κινησεις κανουν οι αρμοδιες υπηρεσιες για να μπει ενα τελος στο εγκλημα αυτο; κινησεις που επρεπε να ζητησουν οι ιδιοι κατοικοι πολλα χρονια τωρα.
    εχω απο το 1998 να ερθω να ψηφισω για δημο και νομαρχια απο αηδια για τα ψεματα τους και τα χρονια περασαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 'Σκιτζίδες" επαγγελματίες υπήρχαν και θα υπάρχουν εσαεί . Όμως οφείλει κανείς να κρίνει περαιτέρω , κάνοντας σύγκριση της ποιότητας των μαγαζιών προ δεκαετίας και σήμερα. Η διαφορά προς το καλύτερο είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ. Οι δε μαγαζάτορες ειναι περισσότερο επαγγελματίες το δε προσωπικό είναι ΑΡΙΣΤΟ από πάσης πλευράς.
    Η αγορά έχει απαιτήσεις και το έχουν καταλάβει όλοι.
    Ευχόμαστε βεβαίως να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο το επίπεδο της εστίασης στην περιοχή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή