Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

Ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο των εικαστικών παρεμβάσεων σε δημόσιους χώρους στην Ιτέα με την εμβληματική τοιχογραφία στην Μεταμορφώσεως





Άλλη μια πρόταση της τουριστικής ομάδας Ιτέας έγινε πραγματικότητα στο πλαίσιο της δραστηριοποίησης της Κοινότητας Ιτέας.
Ευχαριστούμε πολύ τον καλλιτέχνη μας, Αλκιβιάδη Αβαρκιώτη για την εθελοντική προσφορά του, την έμπνευση και σχεδίαση του εικαστικού.
Ακόμα ευχαριστούμε για την παροχή υλικών το Δήμο Δελφών και ιδιώτη χορηγό για τη σκαλωσιά.
Σκοπός μας να ομορφύνουν παραμελημένες γωνιές της πόλης μας είτε με εικαστικές δημιουργίες είτε με μικρές πηγές πράσινου.
Προσεχώς περισσότερα..



Κοινότητα Ιτέας


 
«leave no one behind» είναι ο τίτλος του γιγάντιου Εικαστικού έργου που δεσπόζει εδώ και κάποιες ημέρες σε κεντρική διασταύρωση  στο Εμπορικό Κέντρο της πόλης μας.
Πρόκειται για έμπνευση και δημιουργία του νεαρού Αλκιβιάδη Αβαρκιώτη, (γιο του Βασίλη Αβρακιώτη και την Ειρήνης Παπανδρέου) απόφοιτο της Αρχιτεκτονικής Σχολής & του Ινστιτούτου Καλών Τεχνών της Σιένα (SART)  
Να θυμίσουμε πως η διπλωματική του εργασία έχει τίτλο
« Αποκατάσταση Μύλων Παπαλεξανδρή -  Κέντρο Ανάδειξης Ελαιοπαραγωγικού Πολιτισμού» η οποία αρίστευσε  και παρουσιάζει μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις αξιοποίησης του εν λόγω χώρου.
Το μόνο σίγουρο είναι πως όταν η Ιτέα αξιοποιεί τα παιδιά τις προκύπτουν  συνέργειες και δίδουν μια δυναμική που μπορεί να αλλάζει μια πόλη….
Το συγκεκριμένο έργο έχει μέγεθος 8Χ7 μέτρα και ανήκει σε μια γενικότερη τάση εξωραϊσμού δημοσίων χώρων της πόλης μέσω εικαστικών παρεμβάσεων που καλλιεργείται τον τελευταίο χρόνο στο πλαίσιο της δράσης της Κοινότητας Ιτέας και πιο συστηματικά πλέον μετά την σύσταση της ομάδας τουριστικής ανάπτυξης και προβολής τον περασμένο Ιούνιο.
     Σύμφωνα με τον Αλκιβιάδη  που μίλησε στο ΚΑΡΤΕΡΙΑ, «το έργο περιλαμβάνει συμβολικά στοιχεία και αναφέρεται στην συνεργασία, στην αλληλεγγύη και στην συμφιλίωση»

Λίγα λόγια για τον Αλκιβιάδη:
«Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1995 και μεγάλωσα στην Ιτέα Φωκίδας.
Το 2013 ξεκίνησα να σπουδάζω στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΑΠΘ, ενώ το φθινόπωρο του 2017 φοίτησα μέσω υποτροφίας στο Ινστιτούτο Καλών Τεχνών της Σιένα (SART), όπου και ασχολήθηκα με τη ζωγραφική και την κεραμική.
Το πρώιμο σώμα του έργου μου διατηρεί αυστηρές γεωμετρίες με αποκλειστική χρήση του άσπρου και του μαύρου, έχοντας άμεση επιρροή από τις αρχιτεκτονικές μου σπουδές. Αποτελείται κυρίως από απεικονίσεις φανταστικών χώρων και καταστάσεων και δομείται γύρω από την σχέση κενού-πλήρους. Κατά την διαμονή μου στην Σιένα είχα την δυνατότητα να πειραματιστώ με νέα για εμένα υλικά και τεχνικές που οδήγησαν σε διαφορετικές προσεγγίσεις των εννοιών που ήδη με απασχολούσαν. Τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι με νέες συνθέσεις χρησιμοποιώντας και ψηφιακά εργαλεία.

πηγή : https://www.topikap.gr/

Οι γιγάντιες Εικαστικές παρεμβάσεις στους ιστούς των πόλεων ξεκίνησαν το 1920 στο Μεξικό, ανήκουν στο ρεύμα του μουραλισμού ή αλλιώς τοιχογραφίας όπου σημαντικοί εκπρόσωποι του ρεύματος της εποχής, όπως Ορόσκο, ο Ριβέρα και ο Σικέιρος, επέλεγαν να ζωγραφίζουν σε δημόσιους χώρους μεγάλα σε μέγεθος έργα με θεματικό περιεχόμενο τους κοινωνικούς προβληματισμούς της εποχής τους.

Το συγκεκριμένο ρεύμα γνωρίζει μια έκρηξη δημιουργίας στην Ελλάδα όπου πάρα
πολλοί καλλιτέχνες μετά από πρόσκληση αυτών που έχουν τους χώρους καλούνται να δημιουργήσουν σημεία εικαστικής αναφοράς. «Στις πόλεις υπάρχει πληθώρα σημείων και επιφανειών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποθετήρια εικόνων, ώστε η πόλη και οι πολίτες να έχουν την δυνατότητα να ζούνε την τέχνη μέσα στο ίδιο το χώρο της καθημερινότητας τους» αναφέρει ο Γιάννης Ζιώγας.
Η ματιά του Εικαστικού σε πλείστες περιπτώσεις αποκαλύπτει λεπτομέρειες σε επιρροές και συμπεριφορές ανθρώπων εξαιτίας της τέχνης και ο Γιάννης Ζιώγας αναφέρει ως παράδειγμα τους χώρους και τα σημεία των τοιχογραφιών όπου «ανεξάρτητα της θετικής ή αρνητικής γνώμης, μπορεί να γίνουν σημεία συνάντησης των πολιτών, όπου μπορεί να ενεργοποιήσουν αυθόρμητα έναν διάλογο όπου οι άνθρωποι θα ανταλλάξουν απόψεις.»
Ο Δήμος Δελφών από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε από τους συμβούλους της Κοινότητας, στήριξε εμπράκτως το εγχείρημα. 


Τι σημαίνει να μην αφήσεις κανέναν πίσω;
«leave no one behind»



Με την υιοθέτηση της Ατζέντας του 2030, τα κράτη μέλη του ΟΗΕ δεσμεύτηκαν να διασφαλίσουν ότι «κανείς δεν θα μείνει πίσω» και «θα επιδιώξουν να φθάσουν πρώτα αυτούς που έχουν μείνει πίσω».
Πέντε παράγοντες προτείνονται ως κλειδί για την κατανόηση του ποιος μένει πίσω και γιατί: διακρίσεις, τόπος κατοικίας, κοινωνικοοικονομική κατάσταση, διακυβέρνηση, και ευάλωτοι απέναντι σε αναταράξεις (π.χ. κλιματική αλλαγή, βία, συγκρούσεις, κίνδυνοι φυσικών καταστροφών, εκτόπιση πληθυσμού, καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στον τομέα της δημόσιας υγείας, οικονομικές κάμψεις, και άλλες αναταράξεις).
Οι παράγοντες μπορούν να εφαρμοστούν χρησιμοποιώντας μια τριπλή προσέγγιση: για την εξέταση των μειονεκτημάτων που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι και στους πέντε παράγοντες. ενδυνάμωση εκείνων που μένουν πίσω [ή που κινδυνεύουν να μείνουν πίσω]· και για τη θέσπιση συμπεριληπτικών, διορατικών και προοδευτικών πολιτικών ΣΑΑ.


Το leave no one behind είναι γενικά σύνθημα κοινωνικής αλληλεγγύης και υποστήριξης σε όσους το χρειάζονται έτσι ώστε να φθάσουν στο ίδιο επίπεδο με τους υπόλοιπους
το είχε κι ο Ομπάμα σλόγκαν για τα παιδιά στα σχολεία, να μάθουν όλα, να μη μείνει κανένα πίσω.



 Ο Καλλιτέχνης με τον πρόεδρο της Ιτέας Λύτρα Ιωάννη και την τοπική σύμβουλο Ιωάννα Καλλία συντονίστρια της Τουριστικής Επιτροπής.












7 σχόλια:

  1. Εύγε σε όλους τους Συμμετέχοντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η πιο ευχάριστη έκπληξη που μου έχει δώσει αυτή η πόλη. Χίλια μπράβο στη δημοτική ενότητα Ιτέας. Το έργο είναι καταπληκτικό. Ευχαριστούμε τον κ. Αβαρικιωτη που μας το χάρισε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όμορφο ! Να συνεχίσετε να ομορφύνετε την πόλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο για την πρωτοβουλία, μακάρι να συνεχιστεί αυτή η δράση και να γεμίσει η πόλη μας από όμορφες εικαστικές παρεμβάσεις από διάφορους καλλιτέχνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο στον καλλιτέχνη και σ'αυτούς που τον στηρίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εύγε και παλι ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ... και για το έργο ΚΑΙ για τον ιδρώτα που εχυσες. Πολυ θα ηθελα να ενταχθώ στην ομάδα σου εθελοντικά, για ν'αλλάξουν προς το καλύτερο καποιες όψεις-προσόψεις της περιοχής μας, ωστε να ευφραίνεται η ψυχή μας (εως τωρα ειμαι one's man army)...
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΙΒΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγχαρητήρια Άλκη μου. Είμαι πολύ περήφανη για σένα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή