Παρασκευή 22 Μαΐου 2020

ΑΜΦΙΣΣΑ «…..Δημιουργική …. Κρυπτοπολιτική » (Του Νίκου Δρόλαπα)


Μετά το πρώτο αποτυχημένο εγχείρημα, προετοιμάζεται η επανάληψη της χωροταξικής αταξίας με θύματα τρία Σχολεία.  Το ένα, το 1ο Δημοτικό, Κληροδότημα της πόλεως Αμφίσσης. Τι κι αν έχει χαρακτηρισθεί ως διατηρητέο, τι κι αν αποτελεί κορυφαίο στοιχείο της συλλογικής μνήμης του τόπου.
      Χρειάσθηκε η αγαστή συνεργασία ετερόκλητων, φαινομενικά,  ‘’δυνάμεων’’ για να …μη γίνει αυτό που έπρεπε.  
      Εγκαταλείφθηκε η δυνατότητα ανέγερσης των δύο Ειδικών Σχολείων στο χώρο που αγοράσθηκε για το σκοπό αυτό και μπροστά στη πρόσοψη του κτιρίου του 1ουΔημοτικού, θα τοποθετηθεί ένα τριώροφο μόρφωμα, αταίριαστο με τον περιβάλλοντα χώρο, παραβλέποντας μάλιστα,  πολλά και σοβαρά δεδομένα.
      Για να μη διακοπεί το έργο ‘’εν τώ γεννάσθε’’, επειδή από το σημείο αυτό διέρχονται αρχαιότητες, δεν θα κατασκευασθούν ωφέλιμοι υπόγειοι χώροι, η θεμελίωση δεν θα έχει αρκετό βάθος, θα είναι σχεδόν επιφανειακή για το τριώροφο αυτό κτίριο, παρά το γεγονός ότι αποτελεί κτίριο συνάθροισης κοινού και η σεισμικότητα της ευρύτερης περιοχής θέτει δομικές προϋποθέσεις.
      Καταλαμβάνεται μεγάλο τμήμα του προαυλίου. Αυτό όμως, για τα τρία περίπου χρόνια της διάρκειας των εργασιών θα μετατρέψει το Σχολείο σε εργοτάξιο, με διακίνηση βαρέων οχημάτων και μέσων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των μικρών μαθητών.
      Δεν έχει εξασφαλισθεί κατάλληλος χώρος στέγασης των μαθητών του Ειδικού Σχολείου.
      Το νέο Σχολείο δεν θα διαθέτει τις απαιτούμενες ισόγειες αίθουσες, ούτε τον αναγκαίο φωτισμό και αερισμό από ανατολικά, όπου παραμένει αδιάνοιχτος δρόμος του σχεδίου πόλεως πίσω από τα βοηθητικά κτίρια του Σχολείου, στην ιδιοκτησία της οικογένειας Πρασσά. Δεν υπήρξε σχετική ενημέρωση αν αγοράσθηκε συμπληρωματικό οικόπεδο.
      Οι δύο εικόνες που συνοδεύουν το κείμενο αυτό, καταδεικνύουν το λάθος που έχει ξανά δρομολογηθεί.
      Η μία από αυτές, παρουσιάζει το προτεινόμενο τριώροφο σε σχέση με το παραδοσιακό κτίριο.
      Η άλλη, τα δύο ξεχωριστά κτίρια, με έτοιμες, εγκεκριμένες και δωρεάν μελέτες από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, νυν Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., για να έχει κάθε Σχολείο τη δική του στέγη. Για το Ειδικό Σχολείο που ΄΄προσωρινά΄΄ φιλοξενείται στο 1ο Δημοτικό και το Σχολείο : ‘ ’ Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης’’  (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) για μεγαλύτερα παιδιά ηλικίας Γυμνασίου, που φιλοξενείται στο Κληροδότημα Κονιάκου.
      Έτσι, και τα δύο Σχολεία θα μπορούσε να έχουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις, γιατί τα κτίρια αυτά, ως ειδικά κτίρια, πρέπει να διαθέτουν όλους τους προβλεπόμενους χώρους που περιγράφονται στις οικείες προδιαγραφές, ώστε η παρεχόμενη αγωγή να είναι από κάθε άποψη η επιστημονικά ενδεδειγμένη.
      Αγνοήθηκαν όλα αυτά --  τα απαράβλεπτα --, με τη συνεργασία πολιτικών παραγόντων.
      Μία παλαιόθεν επιθυμία του κ. Ι. Μπούγα, από τότε που ήταν πάλι Βουλευτής, ανέλαβε να διεκπεραιώσει ο πρώην Δήμαρχος κ. Αθ. Παναγιωτόπουλος, με τη σύμπραξη και του πρώην Βουλευτή κ. Ηλ. Κωστοπαναγιώτου, ο οποίος, ως Κυβερνητικός Βουλευτής τότε άνοιγε τις πόρτες για το ενιαίο τοπικό σύστημα εξουσίας στο οποίο είχε προσχωρήσει  θέλοντας να ανταποδώσει τη παρασχεθείσα προς αυτόν βοήθεια, σε πολλά ζητήματα.
       Ήταν δε, τόσο στενή η συνεργασία των φαινομενικά πολιτικών αντιπάλων, που στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές ο κ. Κωστοπαναγιώτου εγκατέλειψε ακόμη και τον επίσημο υποψήφιο Δήμαρχο του ΣΥΡΙΖΑ, τον κ. Εμμανουήλ, ο οποίος θα διεκδικούσε τη Δημαρχία τη δεύτερη Κυριακή, γιατί ο κ. Παναγιωτόπουλος θα ερχόταν τρίτος ή τέταρτος.
       Όμως και παρά την υποστήριξη των κ.κ. Κωστοπαναγιώτου και Μπούγα, ο κ. Παναγιωτόπουλος αποδοκιμάσθηκε από το εκλογικό σώμα και έχασε με μεγάλη διαφορά από τον νυν Δήμαρχο.
       Κάπως έτσι χάθηκαν τρία χρόνια με τις μελέτες και δώδεκα συνολικά για τα Ειδικά Σχολεία μας, σε βάρος του τόπου και των μαθητών, προς απογοήτευση των γονέων.
       Έφεραν και τον πρώην Περιφερειάρχη κ. Μπακογιάννη σε δύσκολη θέση να χρηματοδοτήσει το έργο, με διπλάσιο προϋπολογισμό από αυτόν που του είχαν δώσει αρχικά. Τώρα, φέρνουν προ τετελεσμένων τον νυν Περιφερειάρχη και τον νυν Δήμαρχο και βλέπουμε.  Κάπου ενδιάμεσα εμφανίσθηκε και ο κ. Δελμούζος, ο οποίος, ως νεοεισαγόμενος στο θέμα, είπε σε συνέντευξή του ότι αυτός φτιάχνει το Ειδικό Σχολείο ( ! ).
       Όμως, ακόμη υπάρχει καιρός…!, αφού δεν έχει εξασφαλισθεί προς το παρόν η απαιτούμενη πίστωση στο σύνολό της.
      Ας αλλάξουν σχεδιασμό οι σημερινοί διοικούντες. 
      Αν προχωρήσουν στην ενδεδειγμένη κίνηση, θετική θα είναι η ανταπόκριση όλων.-

3 σχόλια:

  1. ΑΝΤΕ ΠΑΛΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΕΜΕ:
    1)ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΜΕΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ,
    2)ΤΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗΚΕ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΡΤΙΟ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΟ ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΟ ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ,ΟΧΙ ΔΥΟ,
    ΩΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΚΕ ΔΡΟΛΑΠΑ?
    3)ΕΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ ΙΣΟΝ ΙΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ,
    4)ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΟΣΟ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ? ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΝΟΙΑΖΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ?ΣΑΣ ΣΙΧΑΘΗΚΑΜΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ.ΕΛΕΟΣ ΨΥΧΟΠΟΝΙΑΡΗΔΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΑΝΑ ΑΜΕΑ, οι αναφορες σου δειχουν ατομο με γνωσεις σχετικά με το θεμα Ειδικο Σχολειο. Καταρχας, μιλαμε για 1 σχολειο, 1 σχολειο 2 βαθμιδων, 2 σχολεια για 2 ανεξάρτηες βαθμιδες; Ειναι δυνατο ο ΔΗΜΟΣ να δαπανησε αν δεν κανω λαθος πανω απο 600.000€ για ενα οικοπεδο ΑΡΤΙΟ αλλα ΜΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΟ; Αδυνατο! Απίστευτο! Και επιπλέον αναφέρεις οτι η εκτασή του δεν μπορει να καλυψει την κατασκευη του ικανου σε μεγεθος κτιρίου -αν γινει καποτε οικοδομησιμο το οικόπεδο- που θα στεγάσει ενα Ειδικό Σχολειο; Τότε τί; Μας φταιει η αναφορά του Δρόλαπα; Αληθειες δεν γραφει; Ποια σχέση εχουν το διατηρητέο με το προτεινόμενο; Ειναι δυνατο να οικδομείται κτιριο που προορίζεται για σχολείο με τυφλή όψη στον αδιάνοιχτο δρόμο -όπως περιγράφει ο Δρόλαπας; Πως φωτίζεται; Πως αερίζεται; Καλύπτει αυτο το μικρό σε μέγεθος εκτρομα τις αναγκες ενός Ειδικού Σχολείου; Από το σχέδιο που παρουσιάζει ο Δρόλαπας -αν ισχύει- δειχνει ότι παραμενουν οι παλαιές αίθουσες στο ισόγειο. Αυτό δεν ξεκίνησε ως χωρος αθλητικών δραστηριοτήτων ου 1ου Δημοτικού; Λέτε οτι τα παιδια του Ειδικού Σχολείου πρέπει να συστεγάζονται. ΟΚ. Αλλά ετσι κατα πως φαίνεται με μια λειψή πρόταση και αστοχη μελέτη, υποβιβάζονται και τα δύο ζητούμενα. Αφαιρείται ζωτικός χώρος από το 1ο Δημοτικό και γίνεται ενα -αγνωστο ακομη- κτιριο που υποθετικά θα στεγάσει χωρίς να καλύπτει βασικές ανάγκες το Ειδικό ή τα Ειδικά Σχολεία; Αν γνωρίζετε περισσότερα ας μας τα παρουσιάσετε γιατι ανοιγει ενα μεγαλο θεμα εδω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα ειδικα σχολεια συνηιως ειναι χαμηλα κτισματα και δη ισογεια για αμεση επαφη των μαθητων με το προαυλιο και το χωρο δραστηριοτητων. Δημιουργουν μεγαλες καλυψεις σε επιφανειες, με εσωτερικες μικρες αυλες και αιθρια κλπ. Αυτη η προταση μοιαζει σαν να κουρευτηκε στο τελειωμα η να ανα μενει καποια προσθηκη. Κακωε ειναι στο ιδιο υψος με το διατηρητεο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή