Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2019

ΙΤΕΑ... ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗ



Με το που βρέθηκα στην Ιτέα, ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανα ήταν να επισκεφθώ τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, για να τον γνωρίσω αλλά και για να «συστηθώ», δηλώνοντας ότι επιθυμία μου ήταν να συνεισφέρω ό,τι μπορούσα στην τοπική κοινωνία, κυρίως με βάση τις πολλές εμπειρίες που είχα αποκομίσει από μία «γεμάτη» επαγγελματική διαδρομή.
Η ανταπόκριση ήταν πολύ θετική και εκείνο που μου ζητήθηκε ήταν να καταθέσω στον Δήμο όποιες ιδέες και προτάσεις είχα. Ανταποκρινόμενος και εγώ σε αυτή την πρόσκληση, υπέβαλα άμεσα κάποιες προτάσεις. Μεταξύ αυτών ήταν και μία που αναφερόταν στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στα σχολεία, μέσω μίας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, Junior Achievement Greece / Σωματείο Επιχειρηματικότητας  Νέων.
Δυστυχώς, αυτή τη φορά δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση. Εγώ όμως δεν απογοητεύτηκα και επανήλθα με νέα, σχετική με την προηγούμενη, πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση.
Κάποια στιγμή, πολύ αργότερα, γνώρισα σε μία εκδήλωση τον Αντιδήμαρχο αρμόδιο για θέματα Παιδείας. Μίλησα μαζί του, αναφέρθηκα στη συγκεκριμένη πρότασή μου και του εξέφρασα το παράπονό μου, που κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτή. Η δική του αντίδραση ήταν να μου ζητήσει να στείλω και σε εκείνον αυτά που είχα υποβάλει στο παρελθόν, πράγμα που έκανα αμέσως με την παρακάτω επιστολή.
«ΘΕΜΑ : ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Χάρηκα πολύ για γνωριμία που είχαμε χθες στην Ημερίδα για τη Διαχείριση Απορριμμάτων στον Δήμο Δελφών.
Περισσότερο όμως χάρηκα που είσαι εκπαιδευτικός και έτσι θα καταλάβεις καλύτερα το θέμα που θέλω να θέσω υπόψη σου.
Πριν από λίγες μέρες, σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης διάβασα την παρακάτω αναφορά :
«Η Σύρος κατακτά την Ρομποτική! Πρώτη θέση για το 2ο Γυμνάσιο Σύρου σε Πανελλήνιο διαγωνισμό.
Την πρώτη θέση στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 το οποίο έλαβε χώρα στο Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο του Γαλατσίου, κατέλαβαν 3 μαθητές του 2ου Γυμνάσιου Σύρου.

Αξίζει να αναφερθεί πως οι μαθητές ξεπέρασαν τους 2000 με συνολικά 454 ομάδες από όλη την Ελλάδα να διαγωνίζονται στην μεγάλη γιορτή της ρομποτικής.

Ο διαγωνισμός αφορά μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ξεκίνησε τον Οκτώβριο με την ανακοίνωση των θεμάτων, συνεχίστηκε με πέντε μήνες εντατικής δουλειάς, κορυφώθηκε με τους 13 προκριματικούς διαγωνισμούς και οδεύει, πλέον, στην ολοκλήρωσή του με τον Τελικό.

Το γυμνάσιο παρουσίασε ρομποτικές κατασκευές με θέμα «Οι δρόμοι του κρασιού στη Βόρεια Ελλάδα» και «Πρωτέας», ενώ οι μαθητές Λυκείου «Smart Cities».

Τελικά τα παιδιά μας έδειξαν το πόσο ικανά μπορεί να γίνουν μέσα από ένα Πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής, κάνοντας υπερήφανους, καθηγητές, συμμαθητές γονείς και Συριανούς!

Αξίζουν πραγματικά πολλά συγχαρητήρια στην συριανή ομάδα και ειδικότερα στους Μάρκο Μανταδάκη, Πέτρο Μανταδάκη και Μάριο Ρούσσο, καθώς και στον καθηγητή τους, Γιάννη Μαραγκό.

Μετά από μια ιδιαίτερα σκληρή και ιδιαίτερα ανταγωνιστική διαδικασία, η Συριανή ομάδα του 2ου Γυμνασίου Σύρου κατέκτησε την 1η θέση.

Η ομάδα μας καταδεικνύει με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής, καθώς και της ευρύτερης μεθοδολογίας στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, μπορεί να κάνει την μάθηση συναρπαστική και όμορφη.

Πολλά συγχαρητήρια στα αγόρια μας για την ΠΡΩΤΗ θέση στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ρομποτικής στην Αθήνα!!!».

Η παραπάνω ανάρτηση με γέμισε με υπερηφάνεια αλλά και θλίψη. Υπερηφάνεια διότι υπάρχουν τοπικές κοινωνίες που αγωνίζονται και διακρίνονται, αλλά και θλίψη διότι δύο φορές στο παρελθόν είχα κάνει προτάσεις στη δική μας τοπική κοινωνία, οι οποίες, όπως φαίνεται, έπεσαν στο κενό.

Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2018, έστειλα στον Αντιδήμαρχο Ιτέας την παρακάτω επιστολή :

Αγαπητέ κ. Αντιδήμαρχε
Σε συνέχεια της προσωπικής μας επαφής, σας στέλνω μία ιδέα που ο Δήμος θα μπορούσε να υλοποιήσει.
Αναφέρεται σε προγράμματα ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας που απευθύνονται σε μαθητές, από το Δημοτικό μέχρι το Γυμνάσιο, είναι αναγνωρισμένα και δεν έχουν το παραμικρό κόστος.
Σας στέλνω κάποιο ενημερωτικό υλικό και είμαι στη διάθεσή σας για αναλυτικότερη συζήτηση.
Ο συμπολίτης σας
Σαράντης Μιχαλόπουλος


Τον προηγούμενο Νοέμβριο επανήλθα στο θέμα με την παρακάτω επιστολή μου :

Αγαπητέ κ. Αντιδήμαρχε
Σε συνέχεια της πρότασης που σας έστειλα για τα προγράμματα ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας που απευθύνονται σε μαθητές, από το Δημοτικό μέχρι το Γυμνάσιο, σας στέλνω και ένα πληροφοριακό έντυπο για ένα παρεμφερές πρόγραμμα που αναφέρεται σε Μαθητικές «Εικονικές Επιχειρήσεις».
Όπως διαβάζω, είναι και αυτό χωρίς κανένα κόστος για τα παιδιά και τα σχολεία και υλοποιείται από τον ίδιο φορέα με αυτόν που ανέφερα στην προηγούμενη πρότασή μου, δηλαδή το ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων)». 
Δυστυχώς, και αυτή τη φορά η προσπάθειά μου δεν έφερε αποτέλεσμα. Ούτε καν μία απάντηση ότι κάποια στιγμή θα εξέταζαν την πρότασή μου.
Σήμερα διάβασα στις ειδήσεις ότι η Υπουργός Παιδείας, μιλώντας στην ημερίδα «Εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα» του Junior Achievement Greece/Σωματείο Επιχειρηματικότητας  Νέων, ανακοίνωσε ότι μελετάται και η εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία,  στο πλαίσιο νέων θεματικών που θα εισαχθούν στο σχολείο.
Είπε, μεταξύ άλλων η Υπουργός :
«Θα ήθελα να ξεκινήσω την τοποθέτησή μου με τρία παραδείγματα:
Παράδειγμα πρώτο: Μία ομάδα μαθητών Λυκείου από τη Ρόδο κατασκευάζει συσκευή που δίνει στον ασθενή τα φάρμακά του την ώρα ακριβώς που πρέπει να τα λάβει. Η συσκευή μιλάει με τη φωνή του εγγονού του παππού και της γιαγιάς, υπενθυμίζοντάς τους ότι πρέπει να λάβουν το χάπι τους. Τότε, αυτόματα κυλάει μέσα από ένα δοχείο το χάπι της συγκεκριμένης ώρας. Σε περίπτωση μη λήψης φαρμάκου, η συσκευή στέλνει αυτόματα SMS σε κινητό που έχουμε ορίσει ενημερώνοντας τον παραλήπτη για την ημέρα και την ώρα παράλειψης.
Παράδειγμα δεύτερο: Μία ομάδα μαθητών Γυμνασίου της Πιερίας δημιουργεί έναν κάδο που έχει μέσα ζυγαριά και ανταμείβει τον χρήστη που ανακυκλώνει περισσότερο, με πόντους εκπτώσεων σε συνεργαζόμενα καταστήματα ή στα δημοτικά τέλη. Οι πόντοι πιστώνονται μέσω wifi σε ειδική κάρτα, η οποία χρησιμοποιείται και για να ανοίγει αυτόματα ο κάδος με ενέργεια από φωτοβολταϊκό πάνελ που υπάρχει στην οροφή.
Παράδειγμα τρίτο: Μία ομάδα μαθητών Λυκείου από την Καβάλα επιδιώκει να διευρύνει και να εξατομικεύσει την εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας. Γιατί; Γιατί στις πολυκατοικίες ηλιακοί συλλέκτες εγκαθίστανται μόνο μετά από συλλογική απόφαση. Επινόησε λοιπόν ένα προϊόν που αναρτάται στον τοίχο έξω από οποιοδήποτε παράθυρο και φέρει έναν ανακλαστήρα χάρη στον οποίο οι ηλιακές ακτίνες συγκεντρώνονται στο εσωτερικό ενός χώρου.
Κυρίες και κύριοι, όχι τα παραδείγματα που ακούσατε δεν είναι από start up της Silicon Valley, αν και θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι. Είναι μόνο τρεις από τις χιλιάδες εξαιρετικές εικονικές επιχειρήσεις που μαθητές της χώρας μας ίδρυσαν στο πλαίσιο του προγράμματος του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων. Ένα πρόγραμμα που τα τελευταία 15 χρόνια έχει προσφέρει μοναδικές εκπαιδευτικές εμπειρίες και πλούσιες δεξιότητες σε 150.000 μαθητές και φοιτητές στη χώρα μας, με τη σύμπραξη 4.000 καθηγητών και 5.000 εθελοντών.
Το πρόγραμμα αυτό καλλιεργεί όλες αυτές τις δεξιότητες και συμπυκνώνει όλες αυτές τις αξίες για τις οποίες αγωνιζόμαστε και τις οποίες επιδιώκουμε να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας: Καινοτομία, βιωματική γνώση, συνεργατικότητα, ευγενής άμιλλα, αριστεία, επιχειρηματικό νου, δημιουργικότητα.
Και τα πορίσματα της σημερινής έρευνας αλλά και διεθνών ερευνών έχουν αποδείξει στην πράξη τα πολλαπλά οφέλη προγραμμάτων επιχειρηματικής εκπαίδευσης για τους μαθητές:
•    Ενισχύουν τη συνεργασία στο πλαίσιο της ομάδας.
•    Καλλιεργούν τη δημιουργική́ σκέψη, την προσπάθεια για επιτυχία.
•    Ενισχύουν τις επιχειρηματικές δεξιότητες των μαθητών.
•    Οδηγούν σε μεγαλύτερη απασχολησιμότητα.
Κυρίες και Κύριοι, έχω αναφερθεί ξανά δημοσίως σε αυτό αλλά θα το επαναλάβω: στην σύντομη πορεία μου στην πολιτική έχω διαπιστώσει ότι οι δύσκολες στιγμές, οι πικρίες, οι απογοητεύσεις είναι συχνές. Υπάρχουν όμως και οι στιγμές εκείνες που είναι τόσο ελπιδοφόρες, τόσο ενθαρρυντικές, τόσο δυνατές, που σε ενισχύουν στη δυναμική συνέχιση της προσπάθειας για το κοινό καλό. Μία από αυτές τις τόσο δυνατές στιγμές ήταν η συμμετοχή μου πέρυσι στην έκθεση των τελικών διαγωνιζομένων μαθητών στον διαγωνισμό Εικονική Επιχείρηση 2018. Είχα προγραμματίσει να περάσω από την έκθεση για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, παρέμεινα εν τέλει για ώρες επισκεπτόμενη επιχείρηση μετά από επιχείρηση, θαύμασα τους μαθητές μας, τα επιτεύγματα τους, τις καινοτόμες ιδέες τους τις οποίες παρουσίαζαν με τόσο ενθουσιασμό! Και βεβαίως συγκινήθηκα από τους εκπαιδευτικούς που με υπερηφάνεια για τους μαθητές τους άλλα πάντοτε με διακριτικότητα, ήταν στο πλευρό τους.
Κυρίες και Κύριοι, ασφαλώς και βασική αποστολή του σχολείου αποτελεί η μεταλαμπάδευση γνώσεων. Δεν είναι όμως μόνο αυτή – κατά τη γνώμη μας – η αποστολή του. Αποστολή του είναι και να βγάλει στην κοινωνία πιο σφαιρικά καλλιεργημένους ανθρώπους, προσωπικότητες που θα έχουν εξοπλιστεί με όλες εκείνες τις δεξιότητες και με όλα εκείνα τα εναύσματα που θα τους είναι απαραίτητα στη μετέπειτα πορεία τους, σε ένα ολοένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Και ναι, οι δεξιότητες και τα εναύσματα που αποκτώνται μέσα από προγράμματα επιχειρηματικής εκπαίδευσης είναι εξαιρετικά χρήσιμες στη μετέπειτα πορεία των μαθητών. Για αυτό και στο Υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο νέων θεματικών που θα εισάγουμε στο σχολείο και που αποβλέπουν ακριβώς σε αυτήν την πιο σφαιρική διαπαιδαγώγηση, μελετάμε και την εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία, και έχουμε ήδη ζητήσει τη συνδρομή του ΣΕΝ σε αυτήν την προσπάθεια.
Θα ήθελα να συγχαρώ θερμά τον πρωτοπόρο αυτό οργανισμό, την ηγεσία του, τους εθελοντές του, όλο το ανθρώπινο δυναμικό του. Πάνω από όλα όμως θα ήθελα να συγχαρώ τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που αφοσιώθηκαν στην υλοποίηση του προγράμματος και μας επέτρεψαν να έχουμε σήμερα αυτά τα τόσο ελπιδοφόρα πορίσματα.
Σας ευχαριστώ πολύ».
Εγώ δεν έχω να προσθέσω τίποτε, παρά μόνο να εκφράσω το παράπονό μου που τόσο απλά πράγματα δεν γίνονται στον τόπο μας, όταν κάπου αλλού κάποιοι άλλοι, δάσκαλοι, δημοτικοί άρχοντες, ακόμη και τα ίδια τα παιδιά, φαίνεται να ανοίγουν δρόμους στο μέλλον. Κρίμα !

Σαράντης Μιχαλόπουλος

Κάτοικος Ιτέας

13 σχόλια:

  1. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΟΥΝ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ-ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΥΣ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥΣ-ΙΚΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΔΙΧΩΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΩΧΑΔΕΛΦΙΣΜΟ...
    ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΙ ΕΔΩ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΒΑΛΕΙ ΣΤΟ ΜΑΤΙ Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΘΕΛΕΙ ΕΡΗΜΟ ΓΙΑ ΧΩΜΑΤΕΡΗ, ΑΥΤΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ. ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΕΠΙΠΌΛΑΙΑ ΤΑ ΑΠΟΔΙΔΟΥΜΕ ΣΤΟ ΚΑΚΟ ΤΟ ΜΑΤΙ, ΣΤΟ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΠΩΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΧΡΟΝΙ ΑΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΉΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΗΤΤΟΠΑΘΕΙΑ ΩΣΤΑ ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΑΝΕ ΟΣΟΙ ΤΟΥΣ ΚΟΒΕΙ ΛΙΓΟ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΑΛΕΨΟΥΝ. ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕΙ ΑΠΟ ΠΕΡΥΣΙ ΣΑΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΈΠΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΎΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΆ ΚΑΙ ΜΌΝΟ ΤΡΕΊΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΠΟΛΥ 600 ΜΕ 800 ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΔΕΛΦΩΝ. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ ΜΟΡΦΩΜΈΝΟ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΦΡΑΓΚΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ. ΟΤΙ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΟΡΙΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ. ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΠΡΟΚΥΡΗΞΑΝ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑΤΡΟΥ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΤΗΝ ΑΜΦΙΣΣΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΡΧΟΤΑΝΕ ΚΑΝΕΝΑΣ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΨΑΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΓΙΑΤΙ. ΟΛΟ ΜΙΖΕΡΙΑ ΚΑΙ ΓΡΙΝΙΑ ΓΙΑΤΙ ΠΟΝΑΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΟΥΝΙΕΤΑΙ ΤΟ ΧΕΡΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΧΩΝΕΥΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΜΕΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΣΟ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΚΑΙ ΓΙΑΤΡΕΥΕΤΑΙ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΕΙ Ο ΔΙΑΟΛΟΣ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΤΟΥΜΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΞΙΩΣΕΙΣ ΟΤΑΝ ΣΕ ΕΧΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕΙ ΧΩΜΑΤΕΡΗ. ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ ΩΣ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟ. ΜΕΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΎΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΣΟΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕΝΟΥΝ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΒΛΑΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΠΡΙΝ ΚΡΊΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΟΠΟΊΑ ΚΙ ΑΝ ΕΊΝΑΙ Η ΘΈΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΟΝΩΝΙΚΟ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΆΝΤΕ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΉ ΠΡΏΤΑ. ΌΣΟΝ ΑΦΟΡΆ ΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΉ ΚΎΡΙΕ Σ. Μ. ΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΏ ΠΩΣ ΡΟΜΠΌΤ ΣΗΜΑΊΝΕΙ ΕΡΓΑΤΗΣ. ΚΑΙ ΚΆΘΕ ΡΟΜΠΌΤ ΣΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΉ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΣΗΜΑΊΝΕΙ ΑΠΌ ΜΊΑ ΩΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ. ΚΛΕΊΝΟΥΝ Η ΠΟΥΛΆΝ ΤΗ ΛΑΡΚΟ, ΞΕΠΟΥΛΑΝ ΤΗΝ ΥΠΌΛΟΙΠΗ ΔΕΗ ΚΑΙ ΟΙ ΝΈΟΙ ΠΟΥ ΠΑΊΡΝΟΥΝ ΒΡΑΒΕΊΑ ΣΤΗ ΜΑΘΗΤΙΚΉ ΤΟΥΣ ΖΩΉ ΠΆΝΕ ΣΤΑ ΞΈΝΑ ΣΑΝ ΜΕΓΑΛΏΣΟΥΝ ΓΙΑΤΊ ΕΔΏ ΑΝ ΤΟΥΣ ΑΦΉΣΟΥΝ ΤΑ ΡΟΜΠΌΤ ΘΑΧΟΥΝ 400 €/ΜΉΝΑ. ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΊΝΕΤΕ; ΕΊΝΑΙ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΌΣ...... ΔΑΣΚΑΛΟΣ

      Διαγραφή
  3. γεμισαμε αναρχοκουκουεδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί Συμπολίτες, χρόνια πολλά με υγεία και αγάπη. Θα ήθελα να μοιραστώ την γνώμη μου. Λείπω απο την Ιτέα 20 χρόνια και η νοσταλγία είναι τόσο έντονη που πονάει. Εζησα εποχές με πολύ κόσμο σε αυτή την υπέροχη πόλη. Ολα αυτά τα χρόνια που λείπω σε Ελλάδα και εξωτερικό είδα τόσα μέρη μικρά και μεγάλα που χωρίς να έχουν το παραμικρό να επιδείξουν με λίγο διαφημιση και στήριξη έγινα πόλοι έλξης απο ταξιδιώτες εντός και εκτός χώρας. Ετσι δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτή η υπέροχη πόλη που συνδυάζει ιστορία βουνό θάλασσα και τόσα άλλα πράγματα αργοπεθαίνει. Βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα την ιδέα του Κύριου περί ρομποτικής και ελπίζω να πραγματοποιηθεί και να είναι η απαρχή της αναγέννησης αυτής της υπέροχης πόλης που αγαπάμε και είναι κομματι της ψυχής μας.
    Χρόνια πολλά και καλη χρονιά σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποια ρομποτική και ιστορίες για αγρίους ρε μάστορα????????????
    Ότι του έρθει του καθενός λέει, εδώ ο κόσμος καίγεται και.....
    Η Ιτέα θέλει και πάσχει από αλλά ζητήματα σοβαρά, ζωής και θανάτου! Η Ιτέα θέλει επενδύσεις και ηγέτες με Αρ....δια για να πάει μπροστά και να ξαναγεμίσει ζωή και τουρισμό. Άσε τη ρομποτική τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Σαράντης Μιχαλόπουλος

    παρακαλώ το βιογραφικό σας για να δουμε για τι μιλάμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. όλες οι προσπάθειες γα την ανάδειξη ενός τόπου είναι καλοδεχούμενες. Δεν ιεράρχησε κανείς τα βήματα για την τουριστική ανάπτυξή μας.. Σκέψεις καλοδεχούμενες είναι και εποικοδομητικές. Αλίμονο να δαιμονοποιούμε κάθε λογικό άνθρωπο στην περιοχή μας και να φωνάζουμε δίκην ποδοσφαιρικού αγώνα συνθήματα εναντίον του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η πόλη αυτή δεν έχει μέλλον όσο υπάρχει μεγάλος αριθμός ανόητων,κομπλεξικών,μίζερων,συνάμα όμως ψωροπερήφανων κατοίκων.
    Ένας απίστευτος συνδυασμός τοπικισμού
    και γκρίνιας για τα χάλια του τόπου ταυτόχρονα!
    Κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί το προφανές...οτι η πόλη αυτή αργοπεθαίνει,οτι όσο περνά ο καιρός
    Ο πληθυσμός μειώνεται όπως και η κυκλοφορία... για να μην αναφέρω την κατάσταση των υποδομών...
    Ξέρετε κάτι;;... Δεν λυπάμαι καθώλου!
    Θα συμβεί ότι αξίζει να συμβεί και οι τελευταίοι καλοί άνθρωποι θα εγκαταλείψουν τον τόπο αυτό ολοκληρώνοντας έτσι την καταστροφή της Ιτιάς!
    Αυτό που θα μείνει θα είναι ένα...συγχωρέστε με για την έκφραση...κολωχόρι κατοικούμενο απο τρισάθλιους εναπομείναντες κολωχοριάτες, μίζεροι και βλάκες...εντελώς αναίσθητοι...οι ποιό αποτυχημένοι θα χάσκουν ατενίζοντας τον Κορινθιακό.
    Τώρα κάποιοι ψωροπερήφανοι Ιτιώτες, ίσως θυμώσουν με τα παραπάνω.
    Μα...αυτή είναι η αλήθεια... και πονάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το παράπονο όχι μόνο σωστό είναι ..μα είναι overdose για πολλούς
    ..!..κατά τα άλλα τους φταει ο δήμαρχος Αράχωβας με τα happenings....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν δεν πηγαίνουμε .. να δούμε τον Ηνίοχο και να καταλάβουμε το τι βλέπουμε ..με την βοήθεια ιστορικού βεβαια(για όσους χρειάζεται)..ξανά και ξανά..
    τότε αυτά που έγραψε ο κος Σαραντόπουλος .. μπορεί να είναι και σαν τον χρησμό της Πυθίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητοί συμπολίτες Χρόνια πολλά
    1) Ενδιαφέρον από τα παιδιά υπάρχει - Από την πολιτεία δυστυχώς δεν υπάρχει (π.χ. φορολογεί υπερβολικά τους σκληρούς δίσκους στους Η/Υ !!!!)
    2) Δάσκαλοι υπάρχουν και έχουν την διάθεση αφιλοκερδώς να διαβάσουν και να προχωρήσουν ακόμα παραπέρα οι ίδιοι και τα παιδιά μας -αίθουσες και εξοπλισμός δεν χορηγούνται (ούτε από Δήμο ούτε από "Νομαρχία")
    Το συμπέρασμα είναι ότι ο Δήμος μας έχει δημοτικούς σύμβουλους κατά 80% με γνώσεις Λυκείου άντε και μερικούς με πτυχίο Τ.Ε. και προφανώς δεν τους απασχολεί το θέμα ,γιατί και αυτές τις γνώσεις από σπόντα τις απόχτησαν.
    Όσον αφορά τους ιδιώτες φορείς υλοποίησης τέτοιων σκέψεων και προτάσεων , αν δεν έχουν κέρδος δεν ενδιαφέρονται (ας αφήσουμε λοιπόν τις βαρύγδουπες εκφράσεις περί επιχειρηματικότητας και τις εκδηλώσεις που κάνει κάθε χρόνο η πολιτεία μέσω του Επαγγελματοβιομηχανικού Επιμελητηρίου.
    Κάποιος προηγούμενος σχολιαστής μίλησε για έλλειψη Αρ..διων. Δεν αμφιβάλω για τον ανδρισμό των των δημοτικών και πολιτικών αρχόντων, αλλά αμφιβάλλω για πολιτική τους αντίληψη που έχουν και τους κομματικούς χώρους που εκπροσωπούν, όταν εκλέγονται, κατά πόσο είναι ικανοί να έχουν και να διαθέσουν τις γνώσεις τους στην υπηρεσία της κοινωνίας μιας και εκλέγονται από αυτή για λύσουν τα προβλήματά της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύγε !Ετσι απλά τα είπες όλα ... Χρόνια σου πολλα...

      Διαγραφή