Δευτέρα 8 Απριλίου 2019

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ… ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Η ΦΩΚΙΔΑ (ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ)



Κατά 25 εκ. υπολείπεται η Φωκίδα της Ευρυτανίας στον απολογισμό έργου, ενώ στον ίδιο νομό αφιερώθηκε το 12%,4 των δημόσιων επενδύσεων έναντι 7% της Φωκίδας…
Αναπαραγωγή της στασιμότητας στη Φωκίδα και χωρίς αναπτυξιακή προοπτική στον τομέα των έργων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η απερχόμενη περιφερειακή περίοδος 2014-19.
Κι αυτό δεν είναι κάτι που το λέμε εμείς, αλλά τα νούμερα, οι πίνακες, τα τεκμήρια και τα στοιχεία που αφορούν στον τομέα των έργων στη Φωκίδα, των οποίων το κόστος ανέρχεται στο ποσό των 74.027.935,53 ευρώ.
Από τον πίνακα που παρουσιάζουμε προκύπτουν ορισμένα ποιοτικά στοιχεία και κάποια πολιτικά συμπεράσματα. Κατ αρχάς από το σύνολο των 73 έργων κόστους 74 εκ. ευρώ 14 είναι εκείνα που έχουν υλοποιηθεί, συνολικού προϋπολογισμού 10 εκ €, άλλα είναι προς υλοποίηση, ενώ άλλα πρόκειται να δημοπρατηθούν ή είναι προς υπογραφή της σύμβασης.
Σημαντικό ποσό, περί τα 5 εκ. απορροφάται από την εκκλησία, χωρίς το 1,5 εκ. του περιφερειακού Τρικόρφου, συνιστώντας την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ως σημαντικό “χορηγό” της. Βέβαια, μεγάλο ποσό αφιερώνεται στην Μητρόπολη της Άμφισσας και την αποκατάσταση των τοιχογραφιών Παπαλουκά, ένα έργο που αποτελούσε ζητούμενο σαράντα και πλέον χρόνων, από τότε που την αναγκαιότητά του ανέδειξε στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ κι η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα με συστηματική έρευνα και αρθρογραφία, και που όταν αποπερατωθεί θα είναι πλέον ένα μνημείο-κόσμημα για την Άμφισσα, πανελλήνιου ενδιαφέροντος από πολιτισμικής πλευράς και με την επισκεψιμότητα που θα επιφέρει.
Από εκεί και πέρα, ως προς το Δήμο Δελφών η μερίδα του λέοντος πήγε στην πρωτεύουσα του νομού, με έργα συνολικού προϋπολογισμού περί τα 20 εκ. ευρώ, τη στιγμή που για την Ιτέα δαπανήθηκαν τα μισά, εκ των οποίων τα μισά πάλι αφορούν σε δύο έργα, το Γηροκομείο και το Αποχετευτικό της Κίρρας. Ταυτόχρονα, δημοφιλείς προορισμοί, όπως οι Δελφοί και το Γαλαξίδι μαζί παίρνουν 5,5, εκ, το 25% από ότι συνολικά δαπανάται για την Άμφισσα.
Πολύ σημαντικό, εν τούτοις, είναι το ότι στη λίστα των έργων κυριαρχούν παρεμβάσεις σχετικές με υποδομές, βελτιώσεις δρόμων και λοιπά έργα σε διάφορους τομείς, αλλά δεν υπάρχει ούτε ένα σημαντικό έργο αναπτυξιακής πνοής, που να προωθεί την αύξηση σημαντικών και όχι εποχιακών θέσεων εργασίας και, πρωτίστως, να βοηθάει έστω και λίγο την αναπτυξιακή στροφή που έχει υπαρξιακή ανάγκη ο τόπος. Το έργο της άρδευσης του ελαιώνα έχει σταματήσει, ο αναδασμός της πεδιάδας του Μόρνου εξέθεσε τον προγραμματισμό της περιφέρειας, για τα ορεινά δεν λήφθηκε η παραμικρή αναπτυξιακή μέριμνα και για την παραλία Τολοφώνας τα γεγονότα είναι πρόσφατα και γνωστά.
Ως προς τους οδικούς άξονες οι παρεμβάσεις αφορούν συντηρήσεις του δικτύου και σε κατασκευή κόμβων στη Δωρίδα και στο ΒΙΟ.ΠΑ., τα οποία ήταν βέβαια αναγκαία, αλλά όχι με αναπτυξιακή δυναμική. Ο μόνος καινούριος δρόμος είναι ο περιφερειακός της Άμφισσας ως το Κάστρο, έργο κι αυτό ιδιαίτερα σημαντικό, αλλά ξανά όχι ως εφαλτήριο ανάπτυξης όλου του νομού.
Ωστόσο, εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η παράβλεψη μιας βασικής αρχής της περιφερειακής πολιτικής. Η ενδοπεριφερειακή ανισότητα. Ήδη το 2014 η Φωκίδα υστερούσε κατά πολύ σε όλους τους τομείς από τους τρεις μεγαλύτερους νομούς της περιφέρειας. Η απερχόμενη περιφερειακή αρχή, όπως συγκλίνουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία όχι μόνο ανακύκλωσε αυτή την κατάσταση, αλλά την όξυνε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πίνακας με τις δημόσιες επενδύσεις ανά περιφερειακή ενότητα.
Ενώ η Φθιώτιδα αναδεικνύεται πρωταθλήτρια έχοντας απορροφήσει το 40% επί του συνόλου, για τη Φωκίδα περίσσεψε μόλις το 7%, την ώρα που στην Ευρυτανία κατευθύνθηκε το 12,4%, κοντεύοντας ο συγκεκριμένος νομός να φτάσει ακόμα και την Βοιωτία που κυμάνθηκε στο 17,2%. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο νομό αυτό προωθήθηκαν πρωτοβουλίες και δράσεις περί τα 100. εκ σε 180 (!) έργα (το πρωτοσέλιδο των “Ευρυτανικών Νέων” που δημοσιεύουμε είναι τεκμήριο μη επιδεχόμενο εύκολης διάψευσης ή κατά το δοκούν ερμηνείας), τη στιγμή που με βάση την τελευταία απογραφή πληθυσμού διαθέτει το… ήμισυ των κατοίκων της Φωκίδας (20.081 έναντι 40. 343)…





8 σχόλια:

  1. Την Φωκίδα θέλουν οι δυνάμεις της ΒΙΑ να την κάνουν ΧΩΜΑΤΕΡΗ.
    Ο Νομός θα βρεθεί έξω απ τους μεγάλους δρόμους σύντομα.
    Πρέπει να κατανοήσουν όλοι οι κάτοικοι της περιοχής των Δελφών πως αν δεν περιορισθούν οι δραστηριότητες
    που βλάπτουν τον τουρισμό και δεν αναδειχθούν οι παραλίες των Δελφών , το μέλλον θάναι δυσοίωνο.
    Εξ άλλου δεν χρειάζεται να ψάχνει κανείς τα ίχνη ..το λιοντάρι είναι πάνω απ το κεφάλι μας με το στόμα του ορθάνοιχτο να μας κατασπαράξει.
    Όλη η Ελλάδα θα βουλιάζει στον τουρισμό και στην ανοικοδόμηση με βίλες και οι Δελφοί θα συρρικνώνονται γύρω απ το μουσείο τους...
    Όσον αφορά στην κατανομή των πόρων μέσα στον ίδιο των Δήμο , έ αυτό είναι αποτέλεσμα της επικράτησης των τοπικιστών που άλλοι συνειδητά ( επί πληρωμή ) και άλλοι ασυνείδητα (βερμπαλιστές ηλίθιοι) εξυπηρετούν τα συμφέροντα της ΒΙΑ.
    Μάλιστα ο αυτοδιοικητικός εκπρόσωπος της ΒΙΑ ο επονομαζόμενος και I'll be back , δήλωσε : " τι θέλετε εκεί στην Ιτέα ; πλάζ και παραλίες ; ...
    Αυτές οι κατάπτυστες θέσεις του , βρίσκουν συμμάχους τους ανεγκέφαλους δημότες του δήμου Δελφών που πολεμάνε την ανάπτυξη στην μοναδική περιοχή του δήμου με 5 χιλιόμετρα θαλάσσιο μέτωπο που μπορεί να αναπτυχθεί και να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της τουριστικής ανάπτυξης του δήμου.
    Και εις άλλα με υγεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ηθελα να ηξερα τι εκανε ο Βαγγελης τοσα χρονια εκει ( εκτος του μισθου ) καθως και η κυρια ( και αυτη με μισθο ) που συνηθιζει να αυτοδιαφημιζεται για τα εργα που εκανε ή μελετησε για τον νομο ( για την ακριβεια για την Ιτια το ενδιαφερον της ). Οσο για τον Σταθη αυτος τωρα θυμηθηκε οτι ηταν περιφερειακος και τρεχει για ψηφους.Ολοι οι παραπανω να ειναι ¨υπερηφανοι¨οτι οδηγησαν την Φωκιδα ενα ¨η μαλλον πολλα σκαλια πιο κατω.Οσο για τον πρωτο την εκανε και δεν ειναι υποψηφιος οσο για τους αλλους που ξαναθελουν την ψηφο μας για τις καρεκλες τους και τα φραγκα , στο χερι μας ειναι να τους ΄ανταμοιψουμε ΄οπως τους πρεπει και τους χρειαζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΕ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΙ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΤΕΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ. ΕΤΣΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΕΠΕΞΕΛΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥ ΘΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΕΝΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΟΘΗΚΕΥΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ ΙΔΙΩΤΕΣ.
    ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΡΓΑ ΙΔΙΩΤΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΩΞΙΤΗΣ.
    ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΕ ΜΕΛΑΝΙ ΚΑΦΕΤΙΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΟΥΝ ..ΧΘΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ηρεμήστε αδερφοί. Την Φωκίδα μας την έχει επιλέξει ο καλός Θεούλης να την κάνει Παράδεισο στη Δεύτερη Παρουσία. Για αυτό τώρα ο προορισμός της είναι να σκάβεται και να ανασκολωπόνεται. Να υποφέρει και να μαρτυρά. Υπομονή λοιπόν, και μην πάτε κόντρα στο θέλημα του Θεού. Κάποτε θα έρθει και ο Παράδεισος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η Φωκίδα είναι ένας τόπος που χρειάζεται οπωσδήποτε παρεμβάσεις και έργα που θα φέρουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας. Πολύ σωστά επισημαίνεται ότι έχει ένα παραλιακό μέτωπο που θα έπρεπε με κάθε τρόπο να αξιοποιηθεί και να αναδειχθεί. Γι' αυτό, πρέπει να επισημανθεί με κεφαλαία γράμματα, η καταστροφή που θα επιφέρει το σχεδιασθέν έργο της "Βελτίωσης της οδού Ιτέας-Ναυπάκτου" στην περιοχή του Γαλαξιδίου.
    Σε μια σημαντική περιοχή, που προσελκύει τουρισμό λόγω του γραφικού της τοπίου και με ελάχιστες καλές παραλίες, έχει σχεδιαστεί ένα έργο εντελώς αναχρονιστικά, επάνω στο παραλιακό μέτωπο, αυτό που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και να αποτελέσει μεγάλο πλεονέκτημα για την περιοχή.
    Θα πρέπει λοιπόν όλοι οι υπεύθυνοι να σκεφθούν πιό σωστά και να επανεξετάσουν το θέμα. Ο δρόμος αυτός με την βαριά κυκλοφορία φορτηγών και την επακόλουθη όχληση, δεν είναι δυνατόν να τοποθετείται στην παραλία δημιουργώντας "φράγμα" προς τη θάλασσα. Ένας τέτοιος δρόμος θα πρέπει να παρακάμπτει τη συγκεκριμένη περιοχή και ακόμη καλύτερα, θα έπρεπε να σχεδιαστεί με διαδρομή από Άμφισσα-Βουνιχώρα-Αγ. Ευθυμία και κατάληξη κοντά στην Ερατεινή (υφιστάμενη σύνδεση). Έτσι, θα υπήρξε ανάπτυξη για τα ορεινά μέρη και βεβαίως, η τελική διαδρομή Λαμίας-Αντιρίου θα ήταν συντομότερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μηπως ¨ξεχασατε΄καποιο σχολιο ¨η δεν ¨βολευει¨.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για να μην χαλάσει ούτε το υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο καλύτερα η χάραξη του δρόμου να γίνει από Παύλιανη-Στρώμη-Αθανάσιο Διάκο-Δάφνο-Πενταγιούς-Κροκύλειο-Τείχιο-Ευπάλιο. Έτσι και η διαδρομή θα είναι συντομότερη και θα αναπτυχθούν και αυτές οι περιοχές. Η παραλιακή Φωκίδα ας μείνει στην απόμόνωση και στη γραφικότητά της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έχουμε άλλους ανίκανους να τους εκλέξουμε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή