Η Παλαιά Γέφυρα Μόρνου, ένα εξαιρετικό έργο μηχανικής, κατασκευής μεταξύ του 1933-1936, βρίσκεται πάνω από το ποταμό Μόρνο. Η γέφυρα έχει συνολικό μήκος 225,00μ. και αποτελείται από πέντε (5) ίσα αμφιέρειστα τοξωτά ανοίγματα μήκους περίπου 45,00μ έκαστο.
Ενώνει την Φωκίδα με την Αιτωλοακαρνανία, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
Πρόκειται για μια πάρα πάρα πολύ σημαντική γέφυρα, που χρήζει άμεση αποκατάσταση!
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Κώστα Μπακογιάννη, ενέταξε τη μελέτη σε χρηματοδοτικό εργαλείο της Περιφέρειας.
Πραγματοποιήθηκαν ήδη γεωμετρική και στατική αποτύπωση των δομικών μελών του φορέα, ερευνητικές εργασίες και εργαστηριακοί έλεγχοι προσδιορισμού της κατάστασης των υλικών κατασκευής του τεχνικού (σκυρόδεμα, χάλυβα), αποτίμηση του είδους και των διαστάσεων της θεμελίωσης και δειγματοληπτικές γεωτρήσεις για τη διερεύνηση του υπεδάφους θεμελίωσης. Ένα σημαντικότατο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, επιτέλους πραγματοποιείται.
Peggy Aravantinou
ΜΟΣΧΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Σπέτσαι, 1886 – Αθήναι, 1964
Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1907), TECHNISCHE HOCHSCHÜLE MÜNCHEN (1912) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων Δ΄ Τάξεως.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΛΗΠΤΟΥ
Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 327.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΛΗΠΤΟΥ
Ο Μόσχος Αγγέλου Διαμαντόπουλος εγεννήθη εις Σπέτσας εις τα 1886. Έκτοτε:
1. 1907: Απεφοίτησεν της ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ εν ΕΘΝΙΚΩ ΜΕΤΣΟΒΙΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΩ.
2. 1908: Διετέλεσεν Μηχανικός Τοπογράφος παρά τη «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».
2. 1912: Απεφοίτησεν της TECHNISCHE HOCHSCHÜLE εν Μονάχω Γερμανίας
3. 1912 – 1918: Διετέλεσεν Διευθυντής παρά τω ΤΜΗΜΑΤΙ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ παρά τη ΑΝΩΝΥΜΩ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΣΠΗΛΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΓΑΠΗΤΟΣ και Σία».
4. 1918 – 1942: Διετέλεσεν Διευθυντής παρά τη ΟΜΟΡΡΥΘΜΩ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ ΜΟΣΧΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ και Σία» (ήτις μετετράπη εις ΑΝΩΝΥΜΟΝ ΤΕΧΝΙΚΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑΝ μετά τινά χρόνον) δι’ ης εξετέλεσεν πλείστα σοβαρά Δημόσια Τεχνικά Έργα εν οίς Οδικά, Οικοδομικά και Υδραυλικά:
α) Ανακατασκευή του ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΡΕΤΤΑΝΙΑΣ εν Αθήναις.
β) Κατασκευή της Γεφύρας υπέρ του Ποταμού Μόρνου εν τη Οδώ Αθηνών – Μεσολογγίου.
γ) Κτηριακαί Εγκαταστάσεις του Νέου ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΥ ΑΘΗΝΩΝ παρά τω Φαλήρω.
δ) Τεχνικά Έργα Αποχετεύσεως Θεσσαλονίκης.
ε) Εργοστάσιον ΦΙΞ εν Αθήναις παρά τη Λεωφόρω Συγγροού.
ς) Τεχνικά Έργα Υπογειώσεως παρά τοις ΕΛΛΗΝΙΚΟΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙΣ (εν Κ/Ξ).
ζ) Λοιπαί Ιδιωτικαί Οικοδομαί.
Απεβίωσεν εν Αθήναις εις τα 1964.
__________________________
Βιβλιογραφικαί Αναφοραί:
1. Κωνσταντίνος Κιτσίκης, «ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΕΤΗΡΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – Τόμος ΙΙ: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑΙ ΑΡΧΑΙ ΤΟΥ Τ.Ε.Ε., ΜΗΤΡΩΟΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ Τ.Ε.Ε., ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ, ΑΝΩΝΥΜΟΙ ΤΕΧΝΙΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΑΙ», Εκδόσεις ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΝ ΕΛΛΑΔΟΣ, Αθήναι 1934.
2. Περιοδικόν «ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ – ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΙΣ», Τεύχος: 237, Απρίλιος 1964, σελ. 58, ΤΕΧΝΙΚΑ ΠΕΝΘΗ: ΜΟΣΧΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ή γέφυρα άρχισε να κατασκευάζεται το 1936 κ παραδόθηκε στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 1938...ως προς την εκτέλεση έργο αποκλειστικά του Μεταξα,μιας κ ο σχεδιασμός για την ζεύξη του Μορνου καρκινοβατουσε απ το 1907...
ΑπάντησηΔιαγραφήτο παλιο ειναι εδω. πηξαμε στις μελετες και οι μελετες δεν είναι εργα. ειναι ενας φακελος που μπορει να μεινει για παντα σε καποιο υπογειο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριοι και κυρίες της περιφέρειάς δεν έχετε να παρουσιάζεται έργο,μηδέν,αρνητικο πρόσημο,μελετες , μελέτες και μετά ξανά νεες εγκρισεις.ουφ κουράστηκα με να πατε σπιτι και νανι
ΑπάντησηΔιαγραφή