Ένα δύσκολο, ακριβό, αλλά συγχρόνως ιδιαίτερα χρήσιμο έργο είναι η αναβάθμιση του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.
Η ιδέα για την κατασκευή αυτού του οδικού άξονα χρονολογείται από παλιά, όμως για πολλούς αυτή είναι η κατάλληλη χρονική περίοδος για να αναδειχθεί πάλι ως μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης.
Σήμερα, η απόσταση Πάτρας – Λαμίας είναι 185 χλμ και με την κατασκευή του διαγώνιου άξονα, θα μειωθεί στα 160 χλμ., ενώ το ταξίδι θα μειωθεί από 3 ώρες σήμερα σε 1,5 ώρα στο μέλλον. Μια τέτοια σύνδεση μεταξύ ανατολικού και δυτικού άξονα, θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που διεξάγονται οι οδικές μεταφορές της χώρας καθώς θα λειτουργούσε ως ένα τεραστιο bypass απορροφώντας κίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς την Δυτική Ελλάδα, δημιουργώντας νέα περιθώρια ανάπτυξης της κίνησης ακόμα και για την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου που πλέον θα λειτουργούσε ως είσοδος/έξοδος σε 3 οδικούς άξονες.
Επίσης οι επιλογές μετακίνησης θα ήταν ακόμα περισσότερες και θα είχαμε τη διασύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με εκείνο του Βόλου σε χρόνους που σήμερα μοιάζουν απαγορευτικοί.
Από την άλη τα μειονεκτήματα που παρουσιάζει αυτός ο άξονας είναι σημαντικά. Η χάραξη του άξονα περνά από δύσκολα, ορεινά τμήματα, τα οποία είναι αραιοκατοικημένα ενώ και το κόστος θεωρείται από πολλούς αστρονομικό.
Πρόσφατα σε απαντητικό έγγραφο του Υπ.ΥΠΟΜΕ σε σχετική ερώτηση για τον Λαμία-Αντίρριο είχε αποκαλυφθεί ότι μόνο η απόσταση Λαμίας-Άμφισσας έχει εκτιμώμενο κόστος 373,8εκατ.ευρώ και αν συνυπολογίσουμε και το κόστος του τμήματος Άμφισσας-Αντιρρίου αλλά και το κόστος των απαλλοτριώσεων, τότε μιλάμε για ένα αρκετά ακριβό έργο, που πολύ δύσκολα θα καταφέρει να βρει χρηματοδότηση.
Ωστόσο ο άξονας αυτός θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο της επικείμενης επέκτασης των φυσικών αντικειμένων των έργων παραχώρησης, συζήτηση που άνοιξε φέτος.
Ο διαγώνιος άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο είναι ένας χρήσιμος και σημαντικός δρόμος που θα προσθέσει ακόμα μεγαλύτερη αξία στο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας και αν ξεπεραστεί ο σκόπελος του μεγάλου κόστους του, τότε θα μιλάμε για μία ακόμα μεταμόρφωση των οδικών υποδομών της χώρας.
Ας γίνει η αναβάθμιση στον άξονα Λιβαδειάς-Άμφισσας, αφού αυτός είναι και φτηνότερος και εξυπηρετεί περισσότερο κόσμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήπερνανε απο το τμημα της εγνατιας και μετα στην ιονία για να κατεβουν στην δυτικη ελλάδα η κίνηση μειώθηκε απομόνωση στο νομό
ΑπάντησηΔιαγραφή