Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

Ρομπότ που παίζει σκάκι και είναι αήττητο κατασκεύασαν φοιτητές του Πολυτεχνείου Κοζάνης


Το Cronus, ένα αυτοποιημένο σύστημα με αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης που παίζει σκάκι, κατασκεύασαν φοιτητές, μέλη της ομάδας ρομποτικής Hyperion Robotics του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.    


Αποτελείται από ένα ρομποτικό βραχίονα που κάνει όλες τις κινήσεις πάνω στη σκακιέρα, πατώντας ακόμη και το χρονόμετρο δίνοντας τον χρόνο στον αντίπαλο, και έναν υπολογιστή που ελέγχει μέσω αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης όχι μόνο την ανάπτυξη του παιχνιδιού αλλά και τις κινήσεις του βραχίονα πάνω στην παλέτα.   

Όπως αναφέρει ο λέκτορας του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής, Μηνάς Δασυγένης, το εν λόγω πρότζεκτ, υλοποιήθηκε «για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από προπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας».   

«Η κατασκευή μας, το Cronus, δεν προσφέρει την ίδια γοητεία όπως είναι να παίζεις μ' έναν άνθρωπο», σημειώνει ο 20χρονος Βασίλης Τζήκας «αλλά η πιθανότητα του να κάνει λάθος ή να ηττηθεί είναι μηδαμινή». 



Το Cronus, ένα αυτοποιημένο σύστημα με αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης που παίζει σκάκι, κατασκεύασαν φοιτητές, μέλη της ομάδας ρομποτικής Hyperion Robotics του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.    

Αποτελείται από ένα ρομποτικό βραχίονα που κάνει όλες τις κινήσεις πάνω στη σκακιέρα, πατώντας ακόμη και το χρονόμετρο δίνοντας τον χρόνο στον αντίπαλο, και έναν υπολογιστή που ελέγχει μέσω αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης όχι μόνο την ανάπτυξη του παιχνιδιού αλλά και τις κινήσεις του βραχίονα πάνω στην παλέτα.   

Όπως αναφέρει ο λέκτορας του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής, Μηνάς Δασυγένης, το εν λόγω πρότζεκτ, υλοποιήθηκε «για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από προπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας».   

«Η κατασκευή μας, το Cronus, δεν προσφέρει την ίδια γοητεία όπως είναι να παίζεις μ' έναν άνθρωπο», σημειώνει ο 20χρονος Βασίλης Τζήκας «αλλά η πιθανότητα του να κάνει λάθος ή να ηττηθεί είναι μηδαμινή». 



Ποιο ήταν όμως το πιο δύσκολο σημείο στην υλοποίηση του πρότζεκτ; «Ότι είχαμε ένα υλικό, τον βραχίονα, που δεν ήταν η δουλειά του να παίζει σκάκι ή να προγραμματίζεται, αλλά να αναπαράγει μόνο συγκεκριμένες κινήσεις», απαντά η 21χρονη προγραμματίστρια της ομάδας Ακριβή Κασκατζή.   

Όπως εξηγεί, «καταφέραμε να δώσουμε απαντήσεις σε διάφορα προβλήματα κάνοντας τον βραχίονα λειτουργικό πάνω στη σκακιέρα». Ο άμεσος στόχος που έχει τεθεί για το επόμενο διάστημα είναι «να βελτιώσουμε τον χρόνο απόκρισης της μηχανής και να μπορεί το ρομπότ μας να παίζει σε τρεις σκακιέρες ταυτόχρονα». 


Ποιο ήταν όμως το πιο δύσκολο σημείο στην υλοποίηση του πρότζεκτ; «Ότι είχαμε ένα υλικό, τον βραχίονα, που δεν ήταν η δουλειά του να παίζει σκάκι ή να προγραμματίζεται, αλλά να αναπαράγει μόνο συγκεκριμένες κινήσεις», απαντά η 21χρονη προγραμματίστρια της ομάδας Ακριβή Κασκατζή.  

Όπως εξηγεί, «καταφέραμε να δώσουμε απαντήσεις σε διάφορα προβλήματα κάνοντας τον βραχίονα λειτουργικό πάνω στη σκακιέρα». Ο άμεσος στόχος που έχει τεθεί για το επόμενο διάστημα είναι «να βελτιώσουμε τον χρόνο απόκρισης της μηχανής και να μπορεί το ρομπότ μας να παίζει σε τρεις σκακιέρες ταυτόχρονα». 


Ο Αντώνης Χατζησάββας αναφέρει ότι τις επόμενες ημέρες «η ομάδα θα βρεθεί στη Γαλλία προκειμένου να συμμετάσχει στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό με θέμα τις ρομποτικές πόλεις του μέλλοντος και την ορθή διαχείριση των πόρων για την προστασία του περιβάλλοντος» που θα πραγματοποιηθεί στην La Roche Sur Yon από 9-13 Μαΐου.   

Τα μέλη της ομάδας Hyperion Robotics του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής του Πολυτεχνείου Κοζάνης τα τελευταία χρόνια μετρούν πρωτιές, βραβεία και συμμετοχές σε ολυμπιάδες ρομποτικής.   


 Πηγή: www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου