Το «επαγγελματικό τους σπίτι», όπως αποκαλούν τη μαρίνα Αλίμου, τη μεγαλύτερη στην Ελλάδα, φοβούνται ότι θα χάσουν οι ιδιοκτήτες των τουριστικών επαγγελματικών σκαφών-γιότινγκ με τη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίησή της, καθώς εκτιμούν ότι ο νέος διαχειριστής της δεν είναι σίγουρο πως θα κρατήσει και θα προτιμήσει τα δικά τους σκάφη για τα οποία από το 2000 τηρείται επαγγελματικό τιμολόγιο ελλιμενισμού και υπηρεσιών.
Η μαρίνα Αλίμου είναι η κύρια επαγγελματική βάση του κλάδου, αφού ελλιμενίζονται σε αυτήν περισσότερα από 1.000 σκάφη, σχεδόν το 90% της χωρητικότητάς της, και η αναμενόμενη ιδιωτικοποίησή της έχει προκαλέσει ανασφάλεια στους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι ζητούν την παρέμβαση της πολιτείας προκειμένου να μη διωχθούν από αυτήν όταν θα περάσει στα χέρια ιδιώτη.
Το ζήτημα αυτό όπως και οι δυσλειτουργίες του κλάδου ήταν τα κύρια θέματα που αναδείχθηκαν σε σχετική ημερίδα που διοργάνωσε ο ΣΙΤΕΣΑΠ (Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Ανευ μονίμου Πληρώματος), μέλη του οποίου είναι περισσότερες από 750 επιχειρήσεις (ιδιοκτήτες και διαχειριστές περισσότερων από 3.000 σκαφών διαφόρων κατηγοριών) και απασχολούν πάνω από 5.000 εργαζομένους σε πλήρη ή εποχική απασχόληση.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, ο ετήσιος τζίρος του κλάδου ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ, στον οποίο προστίθεται ο αποδιδόμενος ΦΠΑ, ενώ επηρεάζει περίπου 50 διαφορετικά επαγγέλματα.
Την αντίθεση του ΣΙΤΕΣΑΠ στην ιδιωτικοποίηση της μαρίνας κατέθεσε στην ομιλία της η πρόεδρος του Συνδέσμου, Ελένη Βρυώνη, εφόσον, όπως είπε, δεν προστατεύονται τα συμφέροντα του κλάδου (επαγγελματικός χαρακτήρας και επαγγελματικό τιμολόγιο) και ζήτησε από την πολιτεία να έχει ο κλάδος ένα «επαγγελματικό σπίτι» στη μαρίνα Αλίμου.
Οπως ανέφερε, ο ελληνικός στόλος επαγγελματικών σκαφών αναψυχής εκτιμάται ότι αποτελείται από περισσότερα από 4.800 σκάφη (70% ιστιοφόρα και 30% μηχανοκίνητα) τα οποία φέρουν ελληνική επαγγελματική άδεια και στην πλειονότητά τους φιλοξενούν από 6 έως 12 άτομα και ζήτησε από τους εκπροσώπους της πολιτείας να θωρακίσουν τον κλάδο θεσμικά, να τον υποστηρίξουν και να του δώσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα λειτουργίας.
Εκανε γνωστό επίσης ότι το ΤΑΙΠΕΔ τούς ενημέρωσε πως διασφαλίζεται μόνο ένα ποσοστό 60% των θέσεων για επαγγελματικά σκάφη μειούμενο κατά 20% κάθε χρόνο, χωρίς καμία δέσμευση για το τιμολόγιο, και απευθυνόμενη στους εκπροσώπους της κυβέρνησης που ήταν στην ημερίδα τούς έθεσε τα εξής ερωτήματα:
■ Πού θα πάνε τα 1.000 σκάφη όταν πρακτικά κλείσετε αυτή τη μαρίνα στους επαγγελματίες;
■ Γιατί δεν θεσμοθετείται, όπως για τις επιχειρήσεις, μια «βιομηχανική ζώνη για το γιότινγκ» όπου θα ελλιμενίζονται μόνο επαγγελματικά σκάφη;
Τρία βασικά αιτήματα θέτουν τα μέλη του ΣΙΤΕΣΑΠ:
■ Διατήρηση της μαρίνας Αλίμου ως επαγγελματικής βάσης, νομικά κατοχυρωμένης και υπό καθεστώς τύπου βιομηχανικής ζώνης για τα επαγγελματικά σκάφη.
■ Νομική εξασφάλιση της προστασίας του τιμολογίου των επαγγελματικών σκαφών που βασίζεται σε ήδη υπάρχουσα συμβατική σχέση μεταξύ του κράτους και των επαγγελματικών φορέων του κλάδου.
■ Θεσμική και ανταγωνιστική θωράκιση του κλάδου.
Τωρα ερχεται και η ιδιωτικοποιηση στη μαρινα και βλεπω να γινεται αναταραχη με τα σκαφη.αν μπει ιδιωτης θα μπει σε σειρά αυτό το χάλι αλλα που να βρεθει επενδυτής.δειτε λιγο εδω κοντα στα Καμμένα Βούρλα πως λειτουργεί το λιμανακι με τον ιδιωτη που επενδυσε
ΑπάντησηΔιαγραφή