Η πλειοψηφία των φωτογραφιών εκείνη την εποχή ήταν ασπρόμαυρες, καθώς η έγχρωμη φωτογραφία αποτελούσε ακόμη μια τεχνολογική καινοτομία στην οποία δεν είχαν πρόσβαση οι πολεμικοί ανταποκριτές.
Από τη mixanitouxronou.gr: Ο πιλότος της ΡΑΦ, Τζέιμς Τζόνσον ποζάρει ανέμελος με τη Σάλλυ, το αγαπημένο του λαμπραντόρ τον Ιούλιο του 1944. Η φωτογραφία τραβήχτηκε ένα μήνα μετά την απόβαση στη Νορμανδία κι αποτελεί μια από τις ελάχιστες στιγμές ξεγνοιασιάς κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Σχεδόν 70 χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το Πολεμικό Μουσείο της Βρετανίας, δημοσίευσε για πρώτη φορά σπάνιες έγχρωμες φωτογραφίες που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Η πλειοψηφία των φωτογραφιών εκείνη την εποχή ήταν ασπρόμαυρες, καθώς η έγχρωμη φωτογραφία αποτελούσε ακόμη μια τεχνολογική καινοτομία, στην οποία δεν είχαν πρόσβαση οι πολεμικοί ανταποκριτές. Φυσικά, το έγχρωμο φιλμ ήταν ακριβότερο του ασπρόμαυρου και η εύρεσή του ήταν δύσκολη.
Παραμένει άγνωστο πώς έφτασαν στα χέρια των φωτογράφων τα πολυπόθητα φιλμ, ωστόσο είναι πιθανό οι φωτογράφοι ανάμεσα στα ασπρόμαυρα πλάνα να έκαναν και προσεχτική χρήση έγχρωμου φιλμ.
Αν και αρκετές έγχρωμες φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν σε αμερικανικά περιοδικά, ο σκοπός των συγκεκριμένων πλάνων ήταν η πιο «ζωντανή» καταγραφή του πολέμου και όχι ένα ακόμη προπαγανδιστικό εργαλείο.
Μεταξύ του 1942 και 1945, τραβήχτηκαν περίπου 3.000 έγχρωμες φωτογραφίες, οι οποίες ανήκαν στο βρετανικό υπουργείο Πληροφοριών, το οποίο ήταν υπεύθυνο για το ποιες φωτογραφίες θα δημοσιεύονταν στον Τύπο. Από το 1949, όσες έγχρωμες φωτογραφίες διασώθηκαν έγιναν κομμάτι του αρχείου του βρετανικού Πολεμικού Μουσείου που έχει στη διάθεσή του σχεδόν 11 εκατομμύρια φωτογραφίες από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι σήμερα. Μέρος των έγχρωμων φωτογραφιών δημοσιεύτηκαν φέτος στο βιβλίο «The Second World War in Colour» και απεικονίζουν στιγμές της καθημερινότητας, αλλά και ηγετικές προσωπικότητες του Πολέμου, όπως ο Ουίνστον Τσόρτσιλ και ο Ντουάιτ Αϊζενχάουερ.
«Οι εικόνες σε αυτό το βιβλίο δείχνουν τις ζωντανές αποχρώσεις από τις φλόγες και τα υφάσματα, τον έντονο μπλε ουρανό, τα μαυρισμένα από τον ήλιο πρόσωπα και τα μυριάδες χρώματα του στρατιωτικού καμουφλάζ» ανέφερε ο συγγραφέας του βιβλίου Ίαν Κάρτερ. «Η ασπρόμαυρη φωτογραφία θέτει ένα εμπόδιο ανάμεσα στο υποκείμενο και τον θεατή, η έγχρωμη φωτογραφία επαναφέρει αυτή την έλλειψη σαφήνειας και αντίκτυπου. Όσο ο πιο καταστροφικός πόλεμος της ιστορίας σβήνει από την ανθρώπινη μνήμη, γίνεται όλο και πιο σημαντικό να επαναφέρουμε τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο στη ζωή»
Δείτε μερικές από τις έγχρωμες φωτογραφίες που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά μετά από 70 χρόνια:
Βρετανοί στρατιώτες θαυμάζουν τις Καρυάτιδες στην Ακρόπολη τον Οκτώβριο του 1944/αρχείο IWM
Ο στρατηγός Ντουάιτ Αϊζενχάουερ, υπεύθυνος για την απόβαση στη Νορμανδία, μαζί με τους διοικητές του στο Ανώτατο Συμμαχικό Στρατηγείο στο Λονδίνο τον Φεβρουάριο του 1944/αρχείο IWM
Μέλη της «Βοηθητικής Αεροπορίας των Γυναικών» ράβουν αλεξίπτωτα για τις βρετανικές αεροπορικές δυνάμεις κατα την εισβολή στην Ευρώπη, Μάιος 1944/αρχείο IWM
Η γερμανική ναυαρχίδα «Admiral Hipper «εγκαταλείφθηκε σε ξηρή αποβάθρα στο Κίελο της Γερμανίας τον Μάιο του 1945/Αρχείο IWM
Νοσοκόμες και πιλότοι που αναρρώνουν στο Βασιλικό Αεροπορικό Νοσοκομείο «Princess Mary» στο Μπάκινγχαμσαϊρ τον Αύγουστο 1943. Το νοσοκομείο άνοιξε το 1927 και αντιμετώπισε περίπου 20.000 τραυματίες της RAF κατά τη διάρκεια του πολέμου/ Αρχείο IWM
Ο Άλφρεντ Κάμπιν, στρατιώτης του 6ου Τάγματος Πεζικού του Ντάραμ, κατά τη διάρκεια μάχης στη Βρετανία τον Μάρτιο 1944/Αρχείο IWM.Ι
Για τη συγκεκριμένη φωτογραφία, ο Ίαν Κάρτερ είπε: «Αυτό είναι ένα από τα αγαπημένα μου πλάνα. Μπορείτε να δείτε το μαύρισμα στο πρόσωπο του ανθρώπου και μπορείτε να δείτε ότι είναι ένας βετεράνος της ερήμου. Αυτός ήταν μέρος μιας ολόκληρης σειράς που ελήφθη σε ασπρόμαυρο, με μερικά μόνο χρωματικά πλάνα. Ο στρατιώτης σκοτώθηκε στη Νορμανδία, αλλά απαθανατίζεται από αυτή την εικόνα».
Ο στρατηγός Μπέρναρντ Μοντγκόμερι εξηγεί τη στρατηγική των συμμάχων στον βασιλιά Γιώργο VI στο τροχόσπιτο διοίκησής του στην Ολλανδία τον Οκτώβριο του 1944/ Αρχείο IWM.
Παιδιά πάνω σε άρμα «Σέρμαν» στη Σικελία τον Αύγουστο του 1943/Αρχαίο IWM
Σχεδιογράφοι, βοηθοί της Εδαφικής Υπηρεσίας στο Ντόβερ τον Δεκέμβριο του 1942/ Αρχείο IWM
Ντόπιοι εργάτες βοηθούν τους τεχνίτες RAF να αλλάξουν τον κινητήρα ενός «Lockheed Hudson» στη Γκάμπια τον Απρίλιο του 1943/Αρχείο IWM
Υπεύθυνος για τις προφυλάξεις εναέριας επιδρομής, επιθεωρεί τα κατεστραμμένα κτίρια στο Χόλμπορν του Λονδίνου. Οι περισσότεροι ήταν εθελοντές και ένας στους έξι ήταν γυναίκες/Αρχείο IWM
Ένα πλήρωμα από το 6ο θωρακισμένο τμήμα, καθαρίζει το εσωτερικό του πυροβόλου όπλου στο Ελ Αρούσα στην Τυνησία, τον Μάιο του 1943/ Αρχείο IWM
Ολλανδοί πολίτες χορεύουν στους δρόμους μετά την απελευθέρωση του Αϊντχόβεν από συμμαχικές δυνάμεις τον Σεπτέμβριο του 1944/ Αρχείο IWM
«Το σημαντικότερο γεγονός σε αυτή τη φωτογραφία είναι το πορτοκαλί. Όταν οι Ολλανδοί απελευθερώθηκαν, κρέμασαν πορτοκαλί σημαίες και φύλλα. Όλα αυτά σε μια ασπρόμαυρη φωτογραφία θα χάνονταν»ανέφερε ο Κάρτερ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου