Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

Ανακοίνωση 15μελούς Δεσφίνας: “Παλεύουμε για το σχολείο μας, το χωριό μας, το μέλλον μας, τη ζωή μας”



“Παλεύουμε  για το σχολείο μας, το χωριό μας, το μέλλον μας, τη ζωή μας” αναφέρει στην ανακοίνωση του το 15μελές του Λυκείου Δεσφίνας που με απόφασή του συνεχίζει την κατάληψη με στόχο να ανατραπεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που καταργεί τα ολιγομελή τμήματα προσανατολισμού.


Στη Δεσφίνα καταργούνται δύο τέτοια τμήματα, ανθρωπιστικών σπουδών και οικονομίας πληροφορικής, και αναγκάζει 6 συνολικά μαθητές, σχεδόν στο μέσο της χρονιάς , να μετακομίσουν στο Λύκειο της Ιτέας πηγαινοερχόμενοι καθημερινά, αν και η Δεσφίνα με το υψόμετρο των 700 μέτρων και το επικίνδυνο οδικό δίκτυο  θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άνετα ως δυσπρόσιτο  και να εξαιρεθεί από τον γενικό κανένα.
Η ανακοίνωση του 15μελούς
Με την απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Δημητρίου, καταργούνται δύο κατευθύνσεις της Γ Λυκείου [ανθρωπιστικών σπουδών και οικονομίας πληροφορικής] στο σχολείο μας , στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Δεσφίνας. Γιατί; Λόγω του μικρού αριθμού μαθητών, τρεις ανά κατεύθυνση. Ως συνέπεια αυτής της πράξης έξι συμμαθητές μας οφείλουν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει το σχολικό έτος και να μετακινηθούν στο Λύκειο Ιτέας.
Και αν πολλοί αναγνώστες αναρωτηθούν γιατί είναι τόσο τραγικό αυτό, ας σκεφτούν λίγο τα παρακάτω.
Γιατί ο περιφερειάρχης δεν ενέκρινε την λειτουργία ή μη των ολιγομελών τμημάτων από την αρχή της σχολικής χρονιάς ; (στοιχειώδης υπευθυνότητα)
Γιατί δεν το έκανε έστω έως το τέλος του Σεπτέμβρη, οπότε όσοι μαθητές επιθυμούσαν να αλλάξουν κατεύθυνση, να μπορούσαν να το κάνουν, μια και είχαν την δυνατότητα αυτή έως 30-9-17; (στοιχειώδης οργάνωση)
Γιατί η περιοχή της Δεσφίνας δεν θεωρήθηκε ειδικών συνθηκών, μιας και βρίσκεται σε υψόμετρο 700 μ. , με δύσκολο δρόμο προς Ιτέα; (στοιχειώδης γεωγραφική γνώση της περιοχής).
Γιατί να γίνει μια τέτοια ενέργεια , όταν δεν υπάρχει οικονομικό όφελος μιας και στο σχολείο μας οι υπάρχοντες καθηγητές επαρκούν για την κάλυψη των διδακτικών ωρών των κατευθύνσεων ; (στοιχειώδης λογική).
Γιατί να διαταραχθεί η ψυχολογική ισορροπία των μαθητών της Γ’ Λυκείου και των γονιών τους, λόγω της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος στο μέσο της χρονιάς; (στοιχειώδης παιδαγωγική γνώση)
Γιατί να κλείνουν σχολεία εξαιτίας μικρού αριθμού μαθητών ;Βοηθάει αυτό στην αποκέντρωση; Πρώτα δημιουργούμε τις δομές, σχολεία, και μετά δίνουμε κίνητρα για αποκέντρωση. (στοιχειώδης πολιτική γνώση).
Το σχολείο μας, μετά από γενική συνέλευση και ψηφοφορία των μαθητών, αποφάσισε, ως μέσο αντίδρασης, την κατάληψη.
Εδώ και τρεις εβδομάδες προσπαθούμε να ανατρέψουμε αυτήν την άδικη και παράλογη
απόφαση.
Στον αγώνα μας συμπαραστάτες είναι οι γονείς μας και όλοι οι κάτοικοι της Δεσφίνας, μιας και η υποβάθμιση του σχολείου μας, οδηγεί στην υποβάθμιση του χωριού μας.
Ψηφίσματα διαμαρτυρίας επιδόθηκαν στον Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης Ν. Φωκίδας, στον Περ/κό Δ/ντή εκπ/σης Στ. Ελλάδας, στον Δήμο Δελφών, στον βουλευτή του νομού μας. Επίσης, κλείσαμε συμβολικά τον δρόμο Δεσφίνας-Λειβαδιάς, συμμετείχαμε στο εκπαιδευτικό συλλαλητήριο που διοργάνωσε η Ε.Λ.Μ.Ε. Φωκίδας και προετοιμάζουμε δράσεις την ημέρα της παρέλασης και κάθοδο στην Αθήνα στις 30-10-17 ενόψει των κινητοποιήσεων που διοργανώνει η Συνομοσπονδία των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.
Κόπτονται οι ιθύνοντες για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και την ψυχική ισορροπία των μαθητών, όταν οι ίδιοι με τις ενέργειές τους την διαταράσσουν.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ενάντια στην εφαρμογή της άδικης απόφασης.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ενάντια στην απογοήτευση και την κούραση που μας προκαλούν οι άλογες και χωρίς κανένα ενδιαφέρον για μας αποφάσεις των υπευθύνων.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ για το σχολείο μας, το χωριό μας, το μέλλον μας, τη ζωή μας.
15μελές Γ/σίου με Λ.Τ. Δεσφίνας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου