Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

ΠΕΡΙ ΙΤΕΑΣ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΓΥΦΤΩΝ ή ΡΟΜΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ



Ένα “ανέγγιχτο” πρόβλημα


   Δεν θα ήταν δυνατόν να συμβεί σε καμία άλλη “Τουριστική Πύλη Εισόδου” της χώρας μας, αυτό το οποίο συμβαίνει συνεχώς τα τελευταία 5-6 έτη στην Ιτέα. Δεν επετράπη να συμβεί επ’ ουδενί στους Δελφούς, εμπρός από το Αρχαιολογικό Μουσείο, ή εντός της αγοράς της πόλεως. Δεν άφησαν να συμβεί οι αρχές, οι επιχειρηματίες και οι κάτοικοι στο Κατάκωλο, στην Σαντορίνη, στην Κέρκυρα, στην Ρόδο και όπου αλλού προσεγγίζουν Κρουαζιερόπλοια. Θα ήταν αδιανόητο να συμβεί σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο της Ελλάδος και σε οποιονδήποτε σημείο αφίξεων και αναχωρήσεων τουριστών. Κι όμως συμβαίνει εδώ, στην απόληξη της περιώνυμης Α’ Ζώνης του Δελφικού Τοπίου, συμβαίνει εδώ στον λιμένα των περιλάλητων Δελφών, στην πόλη με την μεγαλύτερη προοπτική αναπτύξεως του Δήμου μας, συμβαίνει στην Ιτέα.
Κι εμείς εδώ, τμήμα ενός κακόμοιρου και άβουλου Δήμου, ενός Δήμου πολιτικάντικο συνονθύλευμα οκτώ Καποδιστριακών Δήμων, ο οποίος“καμώνεται” και επαίρεται για την τουριστική (λέει) ταυτότητά του, αλλά ανίκανος να μετρήσει τα “κουκιά” του κι ανήμπορος να αξιολογήσει εάν το Α είναι πριν ή μετά από το Β.

   Τέλος Ιουλίου. Πρωΐ.  Τα δύο γνωστά σε όλους μας αυτοκίνητα (το ένα αγροτικό), καταφθάνουν στο κέντρο της πόλεως και γίνεται κατ’ αρχάς, η διόπτευση από τον Γύφτο-αρχηγό, το τι “παίζει” στο λιμάνι. Σταθμεύουν στην Άστιγγος και την Ηλία Τρίγκα (με ενδιάμεση στάση στο περίπτερο για τσίχλες-φωτό αριστερά), όπου και “ξεφορτώνουν” τους επιβαίνοντες. Δίνονται οδηγίες από τον “αρχηγό” στα 6-7 νεαρά άτομα (8-12 ετών) και γίνεται η “μοιρασιά” των τομέων της πόλεως και από ποιους θα“καλυφθούν”. Ενώ 2-3 νήπια με 2 γυναίκες εγκαθίστανται επί της Πλατείας Ηρώων, οι “εντολοδόχοι” νεαροί αναχωρούν για την παραλία. Διότι σήμερα υπάρχει Κρουαζιερόπλοιο!...

   Κι από εδώ, αρχίζει το “τουριστικό” δράμα της πόλεως. Φορτική επαιτεία στους αποβιβασθέντες από το πλοίο, επιμονή έως την αποκόμιση κάποιου κέρματος και γενικά, δημιουργία μιας εικόνας της πόλεως, ασυγχώρητης για τον πολιτισμό μας και ανεπίτρεπτης για τα ήθη και την ιστορία της μικρής μας, αλλά ανεκτικής κοινωνίας. Είμεθα καθημερινά παρατηρητές μιας παραβατικής συμπεριφοράς κάποιων Γύφτων, μιας ομάδος ξενόφερτων ανθρώπων, των οποίων η παρασιτική νοοτροπία είναι τελείως ξένη με τον τρόπο ζωής μας, με τον πολιτισμό μας και τις φιλοδοξίες μας.
Μετά από την παντοίοις τρόποις “αφαίμαξη” των τουριστών, σειρά έχουν τα παραλιακά καταστήματα με τους καταστηματάρχες να αντιδρούν, κινδυνεύοντας να χαρακτηρισθούν (από κάποιους...) ως ρατσιστές...

Δεν θα περιγράψουμε τα συμβαίνοντα στις εισόδους των Πολυκαταστημάτων της πόλεως. Ούτε και στις εισόδους των εκκλησιών.  Όπως επίσης δεν θα ασχοληθούμε με τις"επεμβάσεις" αυτών των ανθρώπων σε οικίες, διαμερίσματα και καταστήματα.

Εκείνο όμως για το οποίο έχουμε μια κάποια απορία, είναι;
Εάν εσήκωνε το τηλέφωνο ο Δήμαρχος και καλούσε τον (φίλο του) Αστυνομικό Διευθυντή και τον Λιμενάρχη Ιτέας και τους έλεγε ότι δεν θα επιτρέψει να ξανα-συμβεί αυτό στο λιμάνι των Δελφών και πύλη εισόδου τουριστών στην χώρα, τι θα έκαναν και ο ένας και ο άλλος;...

Και αυτό θα πρέπει να είναι το αντικείμενο της συζητήσεως στο αυριανό Τοπικό Συμβούλιο Ιτέας. Πιστεύουμε...

  Αθίγγανοι (από το στερητικό α και το ρήμα θίγγω-εγγίζω) ονομάζοντο οι προερχόμενοι από μια κατωτάτη κοινωνική και οικονομική ομάδα ανθρώπων στα βόρεια της Ινδίας, της οποίας ομάδος, μεγάλα τμήματα μετανάστευσαν προς τα δυτικά, με αφορμή τους πολέμους και την εξάπλωση του Μωαμεθανισμού. Το πολύχρονο πέρασμα αυτών των ανθρώπων από την Αίγυπτο, τους προσέδωσε το δεύτερο προσωνύμιο “Γύφτοι” (αιγύπτιος-γύπτιος-γύφτος), οι οποίοι  μετεφέρθησαν από τους Τούρκους και στην Ελλάδα, είτε ως πληρώματα πλοίων, είτε ως δούλοι των Οθωμανών αξιωματούχων. Τέλος, το όνομα Ρομά”, υποδηλώνει και την επί ευρωπαϊκού εδάφους από γενεών εγκατάσταση αυτών των ομάδων.

Εν ολίγοις, η αναφορά της λέξεως "Γύφτος" για αυτούς τους ανθρώπους, δεν αποτελεί υποτιμητικό χαρακτηρισμό.  Είναι πρόδηλον της καταγωγής τους.  Είναι το ίδιο με την λέξη "Σαλωνίτης" αντί του Αμφισσεύς, ή "Άσσος", αντί του Ιτεώτης.


5 σχόλια:

  1. Η διοίκηση του Δήμου και της πολιτείας στην περιοχή είναι Α Ν Υ Π Α Ρ Κ Τ Η

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα όπλα όλοι γιατί οι τοπικές "Αρχές" είναι μόνο για καμια φωτογραφία και κανένα φαγοπότι!Αν κανουν και πειράξουν κανένα γερο η κανένα παιδάκι τότε τρέξτε να κρυφτείτε!Όλοι αυτοί βολεμένοι και οι "εκλεγμένοι" τοπικοί "άρχοντες" πρέπει να βρουν μια λύση ΤΩΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα πάνε και στους Δελφούς, εξω από τον αρχαιολογικό και το μουσείο!!! Το 'αστείο" της υπόθεσης είναι ότι ενώ αυτοί, "γύφτοι, αγράμματοι κλπ.", έχουν μία άψογη "διοίκηση και οργάνωση" στην επιχείρησή τους, οι "δικοί μας", υψηλοσπουδαγμένοι, γραβατωμένοι και περί πολλού, είναι σκέτο... σκορποχώρι! Μαντέψτε ποιος είναι ο κερδισμένος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν την επιχειρησιακή οργάνωση των γύφτων την είχε το κράτος, θα πηγαίναμε πολύ μπροστά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στου κουφου την πορτα όσο θέλεις βροντα.... Δεν ιδρώνει το αυτι τους... Παρτε αποφασει οτι θα ζουν μαζί μας.. Κριμααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή