Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

Στο μικροσκόπιο οι 303 απ'ευθείας αναθέσεις του Δήμου Δελφών



Για ανωμοτί καταθέσεις κλήθηκαν τέσσερα μέλη της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής από τον κ. Εισαγγελέα, καθώς ερευνάται καταγγελία πολιτών για τις εκατοντάδες αναθέσεις που έγιναν το καλοκαίρι του 2014. Την καταγγελία είχαν κάνει τον Οκτώβριο του 2014 οι κύριοι Χρήστος Βανδώρος και Πέτρος Βέργος, ενώ καλούνται να καταθέσουν ανωμοτί ο τότε Δήμαρχος κ. Θανάσης Μανανάς και οι τότε Αντιδήμαρχοι κ. Στάθης Μαντζώρος, κ.Παναγιώτης Ταγκαλής και κ.Λέλα Μπακολουκά.

Η διερεύνηση αφορά τις κατηγορίες της απιστίας για τον πρώην Δήμαρχο Θανάση Μανανά και τον κ. Στάθη Μαντζώρο, όπως και της παράβασης καθήκοντος για την κ. Λέλα Μπακολουκά και τον κ. Παναγιώτη Ταγκαλή. Η κλήση σε ανωμοτί κατάθεση δεν σημαίνει ότι σίγουρα θα καταλήξει η υπόθεση σε ακροατήριο, αλλά ότι αντιμετωπίζονται ως «πιθανοί κατηγορούμενοι», αλλά από τις καταθέσεις και την προανάκριση η υπόθεση μπορεί αν καταλήξει στο αρχείο, αν και συνήθως τέτοιες κατηγορίες καταλήγουν στο ακροατήριο. 

Για την ιστορία να υπενθυμίσουμε ότι οι κ. Βέργος και Βανδώρος, εκτός από την καταγγελία στον κ. Εισαγγελέα είχαν τοποθετηθεί δημοσίως, τόσο στον τύπο όσο και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το θέμα, όπως το τοποθετούσαν τότε αφορούσε ότι από 4 Ιουνίου έως 28 Αυγούστου του 2014, η Δημοτική Αρχή Μανανά ενέκρινε 303 απ' ευθείας αναθέσεις έργων και προμηθειών, τονίζοντας ότι ο αριθμός είναι υπερβολικά μεγάλος σε σχέση με τον πληθυσμό, τις ανάγκες του δήμου, αλλά και το διάστημα στο οποίο δόθηκαν που ήταν περίπου 60 εργάσιμες. 
Για να ενισχύσουν την καταγγελία τους οι δυο πολίτες υπενθύμιζαν τα λόγια του νέου αντιδημάρχου Οικονομικών κ. Λουκά Αναγνωστόπουλου, λίγο πριν αναλάβει τα καθήκοντά του, ο οποίος είχε καταγγείλει μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο τον Ιούλιο του 2014, την «βιομηχανία» των απ' ευθείας αναθέσεων καθώς και τις δηλώσεις του ότι με την ανάληψη των καθηκόντων από την νέα Δημοτική Αρχή θα κάνει λεπτομερή επανέλεγχο όλων αυτών των Συμβάσεων των Αναθέσεων. 

Οι κ. Βανδώρος και Βέργος τόνιζαν ότι τόσες αναθέσεις σε ένα Δήμο ο οποίος είναι βουτηγμένος στα χρέη, από μια απερχόμενη «υπηρεσιακή» Δημοτική Αρχή, αν μη τι άλλο γεννά εύλογα ερωτήματα τα οποία χρήζουν διερεύνησης. Είχαν δε καταθέσει και τις 303 αναθέσεις στον κ. εισαγγελέα, ζητώντας να διερευνηθεί ποινικά η διάπραξη ενδεχομένως εγκλημάτων σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος. 
Για να ενισχυθεί η καταγγελία οι δυο δημότες είχαν καταθέσει και μια σειρά στοιχεία, όπως την καταγγελία των Δημοτικών συμβούλων κυρίων Δρακάκη Γεώργιου, Αναγνωστόπουλου Λουκά και Βλαχοδημητρίου Ευθύμιου, του Δήμου Δελφών για παράνομη ανάθεση, ΑΔΑ: Β4Μ1Ω9Θ-14Μ που αναρτήθηκε και στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ και αφορούσε την δημιουργία ιστοσελίδας με τίτλο «Δημιουργία ενοποιημένης διαδικτυακής παρουσίας Δήμου Δελφών» και η οποία, σύμφωνα πάντα με την καταγγελία, είχε δοθεί σε συγγενικό πρόσωπο της τότε Αντιδημάρχου Ιτέας για το ποσό των 20000 ευρώ. 

Πιο συγκεκριμένα είχαν καταγγείλει «φωτογραφικές» αναθέσεις, χρησιμοποιώντας την ΑΔΑ: Ω1ΠΣΩ9Θ-ΕΣ6, η οποία αναρτήθηκε στο «Διαύγεια» σε 36΄λεπτά μετά από την προθεσμία υποβολής προσφορών, όπως ανέφεραν. 
Επίσης, με τις ΑΔΑ: ΒΙΦΔΩ9Θ-6ΕΙ με αριθμό Πρωτοκόλλου 13593/12-5-2014 και ΑΔΑ: 6Τ0ΙΩ9Θ-ΠΕΔ με αριθμό Πρωτοκόλλου 17750/19-6-2014 είχαν υποστηρίξει ότι με την προχειρότητα και την ασυνεννοησία που επικρατεί μεταξύ των «κρατούντων» έχουν ως αποτέλεσμα να δίνεται με απευθείας ανάθεση το ίδιο έργο, δύο φορές, στον ίδιο άνθρωπο, με διαφορετικά ποσά, σε διαφορετικές ημερομηνίες. 
Οι κ. Βανδώρος και Βέργος θεώρησαν ότι ο λόγος του επείγοντος τον οποίο πολλές φορές επικαλέστηκαν τα μέλη της Δημοτικής Αρχής για να κάνουν τις απευθείας αναθέσεις, δεν δικαιολογεί πράξεις όπως οι Α) ΑΔΑ: 7ΕΙ3Ω9Θ-ΡΟΘ, «Έγκριση των τευχών της μελέτης και απευθείας ανάθεση για την παροχή της υπηρεσίας ΄΄Τεκμηρίωση, ταυτοποίηση και ανάδειξη του Τουριστικού προϊόντος ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ 1821 του Δ. Δελφών΄΄» και Β) ΑΔΑ:79Σ4Ω9Θ-Φ18, «Έγκριση των τευχών της μελέτης και απευθείας ανάθεση για την παροχή της υπηρεσίας πιστοποιημένη μετάφραση κειμένων τουριστικής προβολής σε 6 γλώσσες για τις ανάγκες τις νέας ιστοσελίδας www.visitdelfi.gr του Δήμου Δελφών», Γ) ΑΔΑ:Ψ72ΤΩ9Θ-Λ32, επισκευή, αντικατάσταση περιφράξεων΄΄ Εργασίες επισκευής και αντικατάστασης περιφράξεων όταν και όπου παραστεί ανάγκη, υποστηρίζοντας ότι πουθενά δεν τεκμηριώνεται ο «επείγων» χαρακτήρας, τονίζοντας πως πρόκειται για καταστρατήγηση του νόμου και «καταχρηστικές χαριστικές αναθέσεις»! 

Μεταξύ άλλων οι καταγγέλλοντες υποστήριζαν ότι ο Δήμος Δελφών «των 22000 κατοίκων, ο οποίος ακροβατεί οικονομικά ενέκρινε 568 απευθείας αναθέσεις έργων και προμηθειών σε 46 εργάσιμες ημέρες. Είχαν δε, καταγράψει 79 αναθέσεις για ελαστικά, ανταλλακτικά και σέρβις αυτοκινήτων σε χρόνο λιγότερο των 2 μηνών. Με τις 36 εξ αυτών να έχουν γίνει τον Ιούλιο 2014 και τις 43 τον Αύγουστο 2014. 
Όπως επίσης και οι 14 αναθέσεις σε μια ημέρα που αποτελούν ρεκόρ για το βιβλίο Guiness», όπως είχαν τονίσει στο Δημοτικό Συμβούλιο. 
Εξέφραζαν δε, την απορία τους για την σπουδή την οποία επέδειξαν οι τότε διοικούντες κατά την άποψή τους και «τον αγώνα δρόμου στον οποίο επιδόθηκαν εν μέσω θέρους, για το μοίρασμα των εκατοντάδων αναθέσεων, όταν μάλιστα έχουν αποδοκιμαστεί από τους πολίτες του Δήμου, στις λίγο πριν διεξαχθείσες εκλογές», υποστήριζαν. 
Επιπλέον αναφέρονταν στις κατατμήσεις, όπως τα ανταλλακτικά και τα ελαστικά ανά αριθμό κυκλοφορίας οχήματος, η προμήθεια αναλώσιμων υλικών, όπως της γραφικής ύλης ανά υπηρεσία, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι δεν δικαιολογούνται σε τέτοιο βαθμό από ένα μικρό Δήμο, και «έβλεπαν» ως σκοπό την περιγραφή του νόμου με ξεπέρασμα του νόμιμου ορίου. 

Οι κ. Βανδώρος και Βέργος υποστήριζαν ότι για τον τρόπο που γίνονταν τότε οι αναθέσεις, δεν αφορούσαν διαδικασίες που κάλυπταν έκτακτες ανάγκες ή ανάγκες που προέκυπταν από ειδικές συνθήκες, αλλά για διαδικασίες που κάλυπταν όλες τις ανάγκες όλων των περιστάσεων. 
Χρησιμοποιούσαν δε ως παράδειγμα ότι «στο επίπεδο των Τεχνικών Υπηρεσιών δίδονται σε εξωτερικό ανάδοχο εργασίες που αφορούν μεταφορά μπαζών, καθαρισμούς κοινόχρηστων χώρων, επισκευές οχημάτων, επισκευή και αντικατάσταση κάθε είδους ηλεκτρολογικού, υδραυλικού κτλ εξοπλισμού, ελαιοχρωματισμοί μέχρι και συντήρηση σχαρών ομβρίων υδάτων. Σε επίπεδο υπηρεσιών πρασίνου δίνονται τα πάντα, που αφορούν καθαρισμούς βλάστησης, καθαρισμούς ρεμάτων κτλ. Μέχρι και ο καθαρισμός των νεκροταφείων έχει δοθεί σε ιδιώτες. Σε εργολάβο πέρασε και η ανακύκλωση», όπως χαρακτηριστικά διατείνονταν τότε δημοσίως οι δυο καταγγέλλοντες. 

Η δήλωση του κ. Ταγκαλή, σε επιστολή που έστειλε στο Amfissapress την 31/8/2012, στην οποία ισχυριζόταν ότι υπάρχουν αναθέσεις που πρώτα εκτελούνται και κατόπιν εν καιρώ περνάνε από το Δημοτικό συμβούλιο και αναρτώνται στο Διαύγεια, δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά την παραδοχή μιας «παρανομίας» που κάνουν όλοι οι δήμοι της χώρας και η οποία υπαγορεύεται από τις αγκυλώσεις και τις δυσλειτουργίες του νόμου που διέπει τους ΟΤΑ. Άλλωστε ο κ.Ταγκαλής δεν είχε ανακαλύψει την Αμερική, έτσι έκαναν όσοι άσκησαν διοίκηση, έτσι κάνουν και σήμερα. Οι «ζαρντινιέρες της Γιαγτζή» είναι μόλις μια σταγόνα στον ωκεανό των αναθέσεων και φυσικά δεν τις τρώει η μοναξιά, αφού έχουν χιλιάδες άλλες περιπτώσεις να τους κάνουν παρέα! 
Τέλος, το επιχείρημα που χρησιμοποίησαν οι δυο πολίτες το οποίο αφορούσε την απόρριψη αυτών των συμβάσεων και τη μη νομιμοποίηση – έγκρισή τους από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ήταν αυτό που έφερε σήμερα τους τέσσερις προαναφερόμενους αυτοδιοικητικούς σε ανωμοτί κατάθεση, που πρακτικά σημαίνει κατάθεση χωρίς όρκο, καθώς αντιμετωπίζονται ως πιθανοί κατηγορούμενοι.

orafok.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου