Τρίτη 19 Ιουλίου 2016

Δημόσιο: Ποιοι ωφελούνται από την αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα



Πρόσθετη βαθμολογική εξέλιξη και «έξτρα» μοριοδότηση ενόψει των διαδικασιών στελέχωσης θέσεων ευθύνης στη Δημόσια Διοίκηση αποκτούν πλέον υπάλληλοι που έχουν εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα. Το πολυαναμενόμενο, για σημαντική μερίδα υπαλλήλων, Προεδρικό Διάταγμα που «ξεκλειδώνει» την αναγνώριση προϋπηρεσίας έως επτά ετών στον ιδιωτικό τομέα σε συναφές αντικείμενο με αυτό στο οποίο απασχολούνται σήμερα δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (Α’ 127/2016), τις προηγούμενες ημέρες, ικανοποιώντας ένα αίτημα των εργαζομένων.
Πλέον, αναγνωρίζεται προϋπηρεσία στην Ελλάδα και σε κάθε άλλο κράτος – μέλος της Ε.Ε., με πλήρη ή μερική απασχόληση, όσο και προϋπηρεσία από άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος ή με έμμισθη εντολή.
Οι υπάλληλοι με προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα θα ωφεληθούν στη βαθμολογική τους εξέλιξη (ανεβαίνοντας βαθμολογικό κλιμάκιο), καθώς και στη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων ή επιτελικών στελεχών (που θα επιλεγούν μέσω του Μητρώου), λαμβάνοντας αντίστοιχη μοριοδότηση.
Τα οφέλη αυτά αφορούν κυρίως νέους στον δημόσιο τομέα εργαζόμενους.
Οφέλη στις αποδοχές τους θα πρέπει να αναμένουν εφόσον «ξεπαγώσουν» οι μισθολογικές ωριμάνσεις, δηλαδή το 2018.
Οι προϋποθέσεις αναγνώρισης προϋπηρεσίας και η συνάφεια
Όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr, η προϋπηρεσία συνίσταται σε:
α) άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος ή απασχόληση με έμμισθη εντολή
β) εξαρτημένη μισθωτή εργασία.
Η προϋπηρεσία πρέπει:
α) να έχει αποκτηθεί μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών της κατηγορίας / εκπαιδευτικής βαθμίδας, στην οποία υπηρετεί ο υπάλληλος κατά το χρόνο της ένταξης, και μετά την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος, όπου αυτή απαιτείται,
β) να είναι συναφής σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 5 το οποίο αναφέρεται στη συνάφεια αντικειμένου προϋπηρεσίας: «Η συνάφεια του αντικειμένου της προϋπηρεσίας κρίνεται σε σχέση με τα αντικείμενα, στα οποία απασχολούνται οι υπάλληλοι ή είναι δυνατόν κατά τις οργανικές διατάξεις της υπηρεσίας τους να απασχοληθούν.»
Διαδικασία αναγνώρισης προϋπηρεσίας και δικαιολογητικά
Προκειμένου να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία ο ενδιαφερόμενος υπάλληλος υποβάλλει αίτηση στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού, όπου ανήκει οργανικά. Η αίτησή του, προκειμένου να εξεταστεί, πρέπει να συνοδεύεται από τα αναφερόμενα στις παραγράφους 2 και 3 του παρόντος άρθρου δικαιολογητικά.
Αίτηση για αναγνώριση προϋπηρεσίας του άρθρου 2 μπορεί να υποβληθεί και σε περίπτωση μετάταξης σε άλλο κλάδο ή σε άλλη υπηρεσία, εφόσον η προϋπηρεσία
αυτή δεν έχει ήδη αναγνωριστεί. Οι έννομες συνέπειες που απορρέουν από την αναγνώριση προϋπηρεσίας του άρθρου 2 δεν αίρονται σε περίπτωση υπηρεσιακής μεταβολής του υπαλλήλου. Οι αιτήσεις αναγνώρισης παραπέμπονται στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο εντός μηνός από την υποβολή τους στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού.
Τα δικαιολογητικά για τους ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα και όσους απασχολούνται με έμμισθη εντολή είναι:
α) Βεβαίωση από το οικείο επαγγελματικό Επιμελητήριο ή Σύλλογο, από την οποία να προκύπτει η ιδιότητα του μέλους και η διάρκειά της, εφόσον η ιδιότητα αυτή είναι υποχρεωτική για την άσκηση του επαγγέλματος.
β) Εφόσον η ιδιότητα του μέλους επαγγελματικού Επιμελητηρίου ή Συλλόγου δεν είναι υποχρεωτική για την άσκηση του επαγγέλματος, προσκομίζεται άδεια άσκησης επαγγέλματος ή βεβαίωση από την αρμόδια διοικητική αρχή ότι πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος ή επαγγελματική ταυτότητα, καθώς και βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα, από την οποία να προκύπτει η διάρκεια της ασφάλισης.
γ) Εφόσον η άδεια άσκησης επαγγέλματος ή η επαγγελματική ταυτότητα ή η έκδοση βεβαίωσης της περίπτωσης (β) δεν προβλέπονται, προσκομίζεται βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα, από την οποία να προκύπτει η διάρκεια της ασφάλισης καθώς και οποιαδήποτε άλλα έγγραφα και στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει αποδεδειγμένα η προϋπηρεσία, η διάρκεια και η συνάφειά της σύμφωνα με το άρθρο 5. Ως στοιχεία που μπορεί να προσκομίσει ο αιτών υπάλληλος αναφέρονται ενδεικτικά τα ακόλουθα: συμβάσεις παροχής υπηρεσιών ή έργου, βιβλία του ΚΒΣ, δελτία απόδειξης παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ.
δ) Βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα από την οποία να προκύπτει ότι έχουν καλυφθεί όλες οι προς αυτόν ασφαλιστικές εισφορές του υπαλλήλου για το χρονικό διάστημα που επιχειρείται να αναγνωριστεί ως προϋπηρεσία κατά τις διατάξεις του παρόντος.
Τα δικαιολογητικά για τους παρέχοντες μισθωτή υπηρεσία είναι τα ακόλουθα:
α) Άδεια άσκησης επαγγέλματος ή βεβαίωση από την αρμόδια διοικητική αρχή ότι πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος ή επαγγελματική ταυτότητα, όπου απαιτούνται, καθώς και βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα, από την οποία να προκύπτει η διάρκεια της ασφάλισης και το είδος της εργασίας.
β) Εφόσον από τα ανωτέρω δεν προκύπτει η διάρκεια και το είδος της απασχόλησης, απαιτείται επιπλέον βεβαίωση του εργοδότη, στον οποίο απασχολήθηκε, στην οποία να αναφέρεται ο χρόνος και το είδος της απασχόλησης του υπαλλήλου.
γ) Βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα από την οποία να προκύπτει ότι έχουν καλυφθεί όλες οι προς αυτόν ασφαλιστικές εισφορές του υπαλλήλου για το χρονικό διάστημα που επιχειρείται να αναγνωριστεί ως προϋπηρεσία κατά τις διατάξεις του παρόντος.
Ο ρόλος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο προβαίνει στην εξέταση των δικαιολογητικών των παραγράφων 2 και 3 και αποφαίνεται επί της αιτήσεως εντός τριών (3) μηνών από την παραπομπή σε αυτό του σχετικού ερωτήματος.
Το αρμόδιο όργανο εκδίδει τη σχετική απόφαση εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη διατύπωση σύμφωνης γνώμης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Με την απόφαση αναγνώρισης του χρόνου προϋπηρεσίας του άρθρου 2 πραγματοποιείται και η κατάταξη σε βαθμό ή ο συνυπο λογισμός της ως πλεονάζοντος χρόνου στον βαθμό που ήδη κατέχει ο υπάλληλος.
Για τους υπηρετούντες κατά τη δημοσίευση του παρόντος υπαλλήλους ισχύουν οι προθεσμίες του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 καθώς και της παραγράφου 4.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου