Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ :

Έκθεση 4ου τριμήνου σχετικά με την εκτέλεση του Προϋπολογισμού Οικονομικού Έτους 2015



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Την 25η Φεβρουαρίου 2016  η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Δελφών, με την υπ. αριθ. 48/2016 της (ΑΔΑ 63ΩΠΩ9Θ-ΤΜΥ), ενέκρινε τα αποτελέσματα της εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του 4ου και τελευταίου τριμήνου του έτους 2015.  Στα αποτελέσματα ενσωματώνονται και τα τελικά αποτελέσματα της πορείας εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του έτους 2015 και συνεπώς δίνεται η δυνατότητα της συνολικής αποτίμησης των μεγεθών του. Τα βασικά σημεία αναφοράς είναι ως παρακάτω:

 Ο Προϋπολογισμός του 2015 έκλεισε Ισοσκελισμένος, με συνολικά 'Έσοδα και Έξοδα ύψους 45.422.146,79 εκ. ευρώ, έναντι 47.583.377.17 εκ. ευρώ του 2014. 

Αναφορικά με τα Τακτικά Έσοδα (Κ.Α.0): Στον κωδικό (01) - Πρόσοδοι από Ακίνητη Περιουσία (Μισθώματα), προϋπολογίσθηκαν 523.764,99 χιλ. ευρώ και βεβαιώθηκε το 99,94% επί αυτών. Η όποια απόκλιση που παρουσιάζεται στα εισπραχθέντα, 36,40% επί των προϋπολογισθέντων, οφείλεται στις νομικές εκκρεμότητες που είχαν προκύψει με τις εταιρείες Vector Αιολική Δεσφίνας Α.Ε. & Vector Αιολική Νότιας Δεσφίνας Α.Ε και οι οποίες διευθετήθηκαν οριστικά τον Δεκέμβριο του 2015 με τροποποιήσεις στα μισθωτήρια συμφωνητικά. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος ήταν να εισπραχθούν τα οφειλόμενα (περίπου 670.000 χιλ. ευρώ) τον Ιανουάριο του 2016. Το αντίστοιχο διάστημα του έτους 2014, είχαν προϋπολογισθεί 557.170,97 χιλ. ευρώ ενώ είχε βεβαιωθεί το 97,11% και εισπραχθεί το 39,70%. 

Στον κωδικό (03) - Έσοδα από Ανταποδοτικά Τέλη και Δικαιώματα ( Υπηρεσίες Καθαριότητας & Ηλεκτροφωτισμού - Υδρεύσεως - Αρδεύσεως - Αποχέτευσης) προϋπολογίσθηκαν 2.585.524,29 εκ. ευρώ, βεβαιώθηκαν 2.521.391,71 εκ. ευρώ και εισπράχθηκαν 2.113.988,52 εκ. ευρώ. Τα αντίστοιχα μεγέθη του 2014 ήταν, 2.540.295,00 προϋπολογισθέντα, 2.483.700,37 βεβαιωθέντα (97,77%) και 2.076.971,13 εισπραχθέντα (81,76%). Από την παράθεση των μεγεθών είναι σαφές ότι σχεδόν το σύνολο των προϋπολογισθέντων εσόδων βεβαιώθηκε, δηλαδή ποσοστό 97,51%, ενώ η εισπραξιμότητα ανήλθε στο άκρως ικανοποιητικό ποσοστό του 81,76%, εάν μάλιστα αναλογιστούμε την βαθιά οικονομική κρίση που βίωσε η χώρα κυρίως το δεύτερο εξάμηνο του προηγούμενου έτους και που είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή τραπεζικής αργίας βραχείας διαρκείας, η οποία διήρκεσε έως και την 20η Ιουλίου 2015 ενώ οι κεφαλαιακοί έλεγχοι ( Capital Controls ) εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι και σήμερα. 

Στον Κωδικό (ΚΑ 06) - Έσοδα από Επιχορηγήσεις (Θεσμοθετημένοι πόροι για κάλυψη Λειτουργικών Δαπανών και Γενικών Δαπανών - ΚΑΠ), είχαν προϋπολογισθεί 7.097.619,50 εκ. ευρώ, ενώ βεβαιώθηκαν και εισπράχθηκαν 6.599.038.11 εκ. ευρώ. Στους ίδιους κωδικούς για το έτος 2014 είχαν εγγραφεί 7.677.123,71 εκ. ευρώ, ενώ βεβαιώθηκαν και εισπράχθηκαν 6.995.541,79 εκ. ευρώ αντίστοιχα. Παρατηρείται λοιπόν μείωση στην Κρατική Χρηματοδότηση κατά 396.503,61 χιλ. ευρώ σε σύγκριση με το 2014. Η μείωση θα ήταν μεγαλύτερη εάν δεν είχε αποδοθεί η προτελευταία δόση της συμφωνίας του 2009 μεταξύ της τότε κυβέρνησης και της τότε ΚΕΔΚΕ, ποσού ύψους 843.000 χιλ. ευρώ. Αναφορικά με τα Έκτακτα Έσοδα (Κ.Α.1): Στον Κωδικό (ΚΑ 12) - Επιχορηγήσεις για Κάλυψη Λειτουργικών Δαπανών είχαν προϋπολογισθεί 861.135,59 χιλ. ευρώ, ενώ βεβαιώθηκαν και εισπράχθηκαν 770.876.13 χιλ. 4 ευρώ. Στους ίδιους κωδικούς για το έτος 2014 είχαν εγγραφεί 1.476.366,19 εκ. ευρώ, ενώ είχαν βεβαιωθεί και εισπραχθεί 938.060,82 χιλ. ευρώ αντίστοιχα. Παρατηρείται μείωση επί των βεβαιωθέντων της τάξης του 17,82% σε σύγκριση με το 2014 . 

Στον Κωδικό (ΚΑ 13) - Επιχορηγήσεις για Επενδυτικές Δαπάνες ο οποίος αναλύεται στους τριτοβάθμιους ΚΑ 131 - Επιχορηγήσεις από Θεσμοθετημένους Πόρους για Επενδυτικές Δαπάνες (κυρίως πρώην ΣΑΤΑ) και ΚΑ 132 - Λοιπές Επιχορηγήσεις για Επενδύσεις και Έργα, προϋπολογίσθηκαν 21.383.301,47 εκ. ευρώ ενώ βεβαιώθηκαν και εισπράχθηκαν 2.993.000.07 εκ. ευρώ. Το αντίστοιχο διάστημα του 2014 είχαν εγγραφεί 24.747.718,41 εκ. ευρώ ενώ είχαν βεβαιωθεί και εισπραχθεί 3.091.302,80 εκ. ευρώ. Όσο αφορά τον ΚΑ 131 εισπράχθηκαν 698.781,24 χιλ. ευρώ έναντι 882.099,31 του 2014. Στον ΚΑ 132 εισπράχθηκαν 2.294.218,83 εκ. ευρώ έναντι 2.209.203,49 εκ. ευρώ του 2014. Από τα έργα που εγράφησαν στον ΚΑ 132 πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι στην επόμενη τριμηνιαία έκθεση, 1ο Τρίμηνο του 2016, το ποσό εγγραφής του έργου του ΧΥΤΥ περίπου 11.300.000 εκ. ευρώ θα διαγραφεί, λόγω της πραγματοποίησης του μέσω του ΦΟΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας και κατόπιν οδηγίας από το αρμόδιο Υπουργείο. 

Αναφορικά με τα Έσοδα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΚΑ 2): Στον (ΚΑ 21) - Τακτικά Έσοδα Π.Ο.Ε. που Βεβαιώνονται και Εισπράττονται για Πρώτη Φορά προϋπολογίσθηκαν 1.561.775,82 και βεβαιώθηκαν 1.558.957,93 εκ. ευρώ, δηλαδή το 99,81% ενώ εισπράχθηκαν 1.209.076,07 εκ. ευρώ (77,41%) . Το 2014 είχαν προϋπολογισθεί 1.396.255,61 εκ. ευρώ ενώ 1.239.197,83 εκ. ευρώ είχε βεβαιωθεί, δηλαδή ποσοστό 88,75% και είχαν εισπραχθεί 933.985,08 χιλ. ευρώ (66,89%). Παρατηρούμε σαφή βελτίωση των μεγεθών σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, η οποία σε απόλυτους αριθμούς είναι 275.090,99 χιλ. ευρώ, δηλαδή αύξηση κατά 22,75%. 

Αναφορικά με τις Εισπράξεις από Δάνεια και Απαιτήσεις από Π.Ο.Ε. (ΚΑ 3): Στον KA 32 Εισπρακτέα Υπόλοιπα Προηγούμενων Οικονομικών Ετών προϋπολογίσθηκαν 3.630.864,05 εκ. ευρώ ενώ βεβαιώθηκε το 98,97% και εισπράχθηκε το 14,89%. Το αντίστοιχο διάστημα του 2014 είχαν εγγραφεί 3.688.416,83 εκ. ευρώ ενώ βεβαιώθηκε το 95,03% και εισπράχθηκε το 27,82%. 
Παρατηρούμε ότι ενώ η βεβαίωση των Εσόδων αυτών ανέρχεται περίπου σε ποσοστό 100% επί των προϋπολογισθέντων, η εισπραξιμότητα βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα και παρά τις προσπάθειες που καταβάλαμε με εφαρμογή αναγκαστικών μέτρων είσπραξης (ΚΕΔΕ), όπως κατασχέσεις εις χείρας πιστωτικών ιδρυμάτων καθώς και με ορισμό δικηγόρων για άσκηση ένδικων μέτρων κατά των μεγαλοοφειλετών. Να αναφερθεί ότι τον μήνα Δεκέμβριο, πρώτος μήνας εφαρμογής των ΚΕΔΕ, οι κατασχέσεις απέδωσαν 18.403,22 χιλ. ευρώ. Η αύξηση του ποσοστού είσπραξης εμφανίζει μεγάλες δυσκολίες, λόγω της μη είσπραξης των οφειλών αυτών επί σειρά ετών αλλά και των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα Ελληνικά νοικοκυριά και επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια. 
Επίσης ως Οικονομική Υπηρεσία έχουμε προβεί στις κάτωθι ενέργειες: α) έχουμε διαβιβάσει στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος του Δήμου μας καθυστερηματικούς καταλόγους οφειλετών με εντολή διακοπής παροχών ύδρευσης, σύμφωνα με τα ισχύοντα της παρ.4, άρθρο 15 του κανονισμού Ύδρευσης και Αποχέτευσης του Δήμου, για οφειλές ύδρευσης-αποχέτευσης άνω των 150,00 €, β) έχουμε προβεί στην στέρηση πιστοποιητικού φορολογικής ενημερότητας από τις Δ.Ο.Υ. των οφειλετών και την εφαρμόζουμε καθολικά για οφειλές άνω των 300,00 € όπως ορίζεται από τις διατάξεις της αριθ. 4508/30-10-1997(ΦΕΚ 1029Β) Κυβερνητικής Απόφασης, 

Συμπερασματικά και όσο αφορά τα ΈΣΟΔΑ, είναι φανερό ότι παρατηρείται διαρκής συρρίκνωση της Κρατικής Χρηματοδότησης των Θεσμοθετημένων Πόρων, τάση η οποία προβλέπεται να συνεχισθεί και τα επόμενα χρόνια. Από την άλλη πλευρά, ως Οικονομική Υπηρεσία, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια στο να βεβαιώνονται τα Έσοδα χωρίς καθυστερήσεις και με αυτό τον  τρόπο αυξάνουμε τα ταμειακά διαθέσιμα, ενώ παράλληλα εκλείπει ο κίνδυνος παραγραφής αυτών και ταυτόχρονα εισπράττεται το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό επί των προϋπολογισθέντων. Η προσπάθεια αυτή έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς όπως είναι φανερό και από τα παρατιθέμενα στοιχεία των Κωδικών (ΚΑ) 03, 21 και 32, δηλαδή των κωδικών που αφορούν κατά αποκλειστικότητα την εύρυθμη λειτουργία των τμημάτων Εσόδων και Ταμείου της Οικονομικής Διεύθυνσης του Δήμου μας.

Όσο αφορά το σκέλος των Δαπανών και παρά την άκρως αρνητική δημοσιονομική συγκυρία είναι φανερό ότι κατεβλήθη κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να εξοφλούνται οι τρέχουσες υποχρεώσεις και οφειλές ενώ παράλληλα συνεχίστηκε με ικανοποιητικό ρυθμό η τακτοποίηση υποχρεώσεων από παρελθόντα οικονομικά έτη. Οι πληρωμές κινήθηκαν στα ίδια περίπου επίπεδα σε σύγκριση με το έτος 2014, 17.628.181,93 εκ. ευρώ, έναντι 17.804.574,11 εκ. ευρώ το 2015. 
Στους επιμέρους κωδικούς (Κ.Α.) πρέπει να παρατηρήσουμε τον ΚΑ 63- Φόροι-Τέλη, όπου πληρώθηκαν 322.790,23 χιλ. ευρώ έναντι 65.326,53 χιλ. ευρώ του 2014. Η απόκλιση αυτή οφείλεται στην καταβολή των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων των Δημοτικών Επιχειρήσεων καθώς και αρκετών από τα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ του Δήμου Δελφών. Τα ποσά παρακρατήθηκαν από την ΔΟΥ και το ΙΚΑ Άμφισσας μέσω των τελών άσκησης μεταλλευτικών δραστηριοτήτων. 
Στην κατηγορία (7) Επενδύσεις η απορροφητικότητα των κονδυλίων κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα, περίπου στο 10%. Η μεγάλη αυτή απόκλιση σε σχέση με τα προϋπολογισθέντα στην πραγματικότητα είναι επίπλαστη και αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά στα αποτελέσματα του 1ου Τριμήνου του 2016, μιάς και τα 11.300.000 εκ. ευρώ του έργου του ΧΥΤΥ απεντάχθηκαν από τον Προϋπολογισμό του 2016 λόγω της υλοποίησης του έργου από τον ΦΟΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας. Παράλληλα καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια, μαζί με τις Διευθύνσεις Τεχνικών Υπηρεσιών και Πληροφορικής, προκειμένου να απορροφηθούν κονδύλια ΕΣΠΑ της προγραμματικής περιόδου 2007-2013. 
Στον Κ.Α. (8) Πληρωμές ΠΟΕ, Αποδόσεις και Προβλέψεις, πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΚΑ 83 - Επιχορηγούμενες Πληρωμές Υποχρεώσεων ΠΟΕ, εμφανίζεται μηδενικός κατά το 2015 ενώ το 2014 είχαν προϋπολογισθεί 704.667,04 χλ. ευρώ και πληρωθεί 412.021,28 χιλ. ευρώ. Σημαντικό επίσης γεγονός είναι ότι οι πληρωμές ΠΟΕ (ΚΑ 81) ξεπέρασαν το 1.000.000 εκ. ευρώ, πράγμα σημαντικό κυρίως για την τοπική αγορά στην οποία οφείλονται σημαντικά ποσά για μεγάλο χρονικό διάστημα. 


Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών

Λουκάς Ι. Αναγνωστόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου