Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Κυκλοθυμικοί, ευέξαπτοι και καταναλωτικοί όσοι χρησιμοποιούν πιο συχνά το smartphone. Πότε η υπερβολική χρήση του κινητού μαρτυρά σημάδια κατάθλιψης

SMARTPHONE

πηγή: huffingtonpost.gr

Εκτιμάται ότι ένα μέσος χρήστης ενός smartphone κοιτάει το κινητό του περίπου 150 φορές την ημέρα, ενώ οι ίδιοι οι χρήστες παραδέχονται ότι είναι εθισμένοι και απόλυτα εξαρτημένοι από τις συσκευές τους. Όλοι γνωρίζουν ότι το να έχει κανείς κολλημένο το πρόσωπό του στην οθόνη του κινητού του δεν είναι και ό,τι καλύτερο, αλλά σύμφωνα με μία νέα έρευνα μπορεί να είναι και σημάδι κατάθλιψης.
 
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Baylor, οι άνθρωποι που κοιτάζουν συνεχώς το κινητό τους μπορεί να προσπαθούν να βελτιώσουν την αρνητική τους διάθεση. Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο στο επιστημονικό περιοδικό Personality and Individual Differences, ερευνά τη σχέση ανάμεσα στον εθισμό στο κινητό τηλέφωνο και την προσωπικότητα και τα αποτελέσματά της δείχνουν ότι η εκτεταμένη χρήση συνδέεται με τη συναισθηματική αστάθεια.
Οι ερευνητές ζήτησαν από 346 φοιτητές να συμπληρώσουν μία έρευνα που μετρούσε τη χρήση του κινητού, τα 5 βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητα, τη στάση που είχε το άτομο απέναντι στα καταναλωτικά αγαθά και την ανάγκη για συγκινήσεις.
 
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι χρησιμοποιούσαν περισσότερο το κινητό τους είναι πιο επιρρεπείς στην κυκλοθυμία, στον καταναλωτισμό και έχουν ευέξαπτη συμπεριφορά και δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν σε μία δραστηριότητα.
Περιέργως, τα άτομα με μεγαλύτερο αυθορμητισμό είναι πιο επιρρεπή στον εθισμό στη χρήση κινητού. Αντίθετα, με ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι, οι εσωστρεφείς που συνήθως θα τους βρει κανείς σε μία γωνία να κοιτάζουν το κινητό τους, βρέθηκε ότι δεν συνδέονται με τον εθισμό στις ηλεκτρονικές συσκευές.
«Όπως ισχύει και για κάθε είδους εθισμού, έτσι και ο εθισμός στο κινητό τηλέφωνο είναι μία προσπάθεια για να αλλάξει η διάθεση του ατόμου», γράφει ένας από τους συγγραφείς της έρευνας. «Το να κοιτάζει κανείς συνεχώς τα email του, να στέλνει μηνύματα, να είναι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να “σερφάρει” στο διαδίκτυο μπορεί να λειτουργεί ως “μπαστουνάκι”, ώστε να μην έρθει κάποιος σε επαφή με τις ανησυχίες και τις σκέψεις του».
 
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε από την Κατερίνα Νανοπούλου.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου