Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Η δύναμη της διαφήμισης (μια μικρή όμορφη παρουσίαση της Ιτέας στο discoverArachova)







Η Δύναμη της διαφήμισης είναι τεράστια . Σ αυτήν οφείλονται κατά κύριο λόγο οι τουριστικοί «παράδεισοι» που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια .

Μέσω των ΜΜΕ , εντυπώνεται στο μυαλό του ατόμου μια «ωραιοποιημένη» εικόνα  ενός τόπου που επιδρά σαν πυξίδα στην βούλησή του και επηρεάζει τις αποφάσεις του.

Ας θυμηθούμε τα παλιότερα χρόνια στα σχολικά βιβλία που εντύπωναν στο μυαλό των μαθητών τις εικόνες εκείνες που θα τους επηρέαζαν τα μεταγενέστερα χρόνια σαν ενήλικες και σαν καταναλωτές «τουριστικού προϊόντος».

Πως δημιουργήθηκαν άραγε οι νησιωτικοί τουριστικοί προορισμοί στην Ελλάδα ;

Κυρίως σαν προϊόν διαφήμισης . ‘Όχι επειδή έχουν καθαρές θάλασσες (αυτό εξυπακούεται), αλλά επειδή εκεί στα συγκεκριμένα νησιά είχαν πάει διακοπές και οι διάφοροι επώνυμοι.
Επομένως στο μυαλό μας εντυπώνεται  σαν φαντασίωση η «ανάγκη» να περάσουμε τις διακοπές μας , εκεί που συχνάζουν και οι διάφοροι επώνυμοι για να τους δούμε ή ακόμη και να συγχρωτισθούμε μαζί τους.

Εκτός της διαφήμισης των ΜΜΕ , σημαντικό ρόλο παίζει και ο ντόπιος παράγοντας ενός τόπου που για κάποιους είναι και πιο σημαντικός. Έτσι , ο ξενοδόχος , ο εστιάτορας , ο ιδιοκτήτης του καφέ-μπάρ , ο οδηγός ταξί , ο περιπτεράς , ο καϊκτσής , ο βενζινοπώλης , γίνονται οι πραγματικοί πρεσβευτές και «διαφημιστές» μιας περιοχής. Σκεφτείτε πως αν οι κατάλληλοι άνθρωποι ήταν στις κατάλληλες θέσεις πόσο αυτό θα επηρέαζε και θα επιδρούσε στην προβολή ενός τόπου...

Ένας επαγγελματίας απ αυτούς που προανέφερα ακόμη και με λιγοστές γνώσεις της ιστορίας και της κουλτούρας της περιοχής, αλλά με πραγματική αγάπη για την δουλειά και τον τόπο του, θα μπορούσε να κεντρίσει την φαντασία του επισκέπτη και να του δημιουργήσει εικόνες που θα επηρέαζαν τις  επιλογές του , για ολιγοήμερη χαλάρωση , τόσον του ίδιου όσο και του περίγυρού του.

Έχουμε παραδείγματα αρκετά, που επαγγελματίες , ειδικότερα στον χώρο της εστίασης έγιναν πραγματικοί πρέσβεις του τόπου τους , δημιούργησαν ένα καθεστώς και απέκτησαν ένα πελατολόγιο με αυξητικές τάσεις , με αποτέλεσμα να γίνουν «σημεία αναφοράς» των επισκεπτών σε βαθμό τέτοιο που άκουγε κανείς ..πάμε ένα σαββατοκύριακο εκεί που θα μας περιποιηθεί και θα μας κρατήσει συντροφιά με την ανιδιοτελή προσφορά του ,ο τάδε..

Καλώς ή κακώς , η δική μας περιοχή έχει ανάγκη τόσον της διαφήμισης των ΜΜΕ , όσον και της προσφοράς των επαγγελματιών αλλά και των κατοίκων της . Μέσω αυτών διαχέεται η αγάπη για τον τόπο , ένα τόπο πραγματικά ευλογημένο μα τόσο αδικημένο.

Η περιοχή μας , μόλις 2 ώρες από την πρωτεύουσα , έχει να προσφέρει σωρεία τουριστικών αξιοθέατων και μάλιστα σε κοντινές μεταξύ τους αποστάσεις και θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει , κύριο τουριστικό προορισμό των Αθηναίων .

Εμπρός λοιπόν ας «ξεσκουριάσουμε»..


1 σχόλιο:

  1. Ευχαριστουμε πολυ τις οποιες προσπαθειες γινονται και απο οποιους γινονται για να διφημισουν την πολη μας η οποια αξιζε οντως καλλυτερης τυχης , διοτι οι Τοπικοι Αρχοντες κοιμουνται ακομη υπνον βαθυ ή κατευθυνομενο . Τι το ωραιοτερο απο το σημερινο πρωινο με το κρουαζιεροπλοιο BERLIN στο λιμανι να το ομορφαινει και να δειχνει σε καποιους την χρηση του λιμανιου !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή