Τρίτη 13 Μαΐου 2014

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ - ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ


Έρχονται εκλογές και συγκεκριμένο γεγονός κατέστησε υποχρεωτικό  να  θυμηθούμε  την πορεία της τουριστικότητας του λιμανιού της Ιτέας, του λιμανιού των Δελφών,  από το 2011 μέχρι σήμερα.
Με την ανάληψη της αποχωρούσας σήμερα Δημοτικής Αρχής την άνοιξη του 2011 μυστηριωδώς ένα σαπιοκάραβο συλλαμβάνεται για λαθρεμπόριο και αντί να το πάνε κατευθείαν για παροπλισμό σε μία περιοχή που δεν θα ενοχλούσε  κάποιοι τοπικοί αρμόδιοι (άγνωστοι μέχρι σήμερα ποιοι) δέχονται αδιαμαρτύρητα να δέσει στον μόλο των Δελφών, στο μόλο της Ιτέας. Λίγο μετά άρχισε η αντίδραση κατοίκων και επαγγελματιών του Τουρισμού και αφού πέρασε το καλοκαίρι του 2011 τελικά το πλοίο φεύγει λόγω των κοινωνικών πιέσεων και μόνο και όχι λόγω αυτόβουλης δράσης των  Αρμοδίων. Για τους 13.207 τουρίστες που ήρθαν στο λιμάνι των Δελφών το 2011, η θέα από το Λαρνάκι δίπλα στην πόλη να κυριαρχεί καθώς πλησίαζαν από μακριά  και ένα σαπιοκάραβο απέναντί τους όλες τις ώρες που έμεναν δεμένοι στο λιμάνι έκανε σαφές ότι κανένας δεν ήθελε  να ξανάρθουν του χρόνου για να μείνουν μερικές μέρες με την παρέα ή την οικογένειά τους. 
  Με την αναχώρησή του   λαθρεμπορικού το Φθινόπωρο του 2011,  όλοι ανακάλυψαν έκπληκτοί  ότι όσο τα φώτα της δημοσιότητας έπεφταν στο σαπιοκάραβο το φορτηγό πλοίο Παρνασσός είχε  μετατρέψει σε αγκυροβόλιο τον μόλο των Δελφών όλα τα Σαββατοκύριακα, αργίες, τριήμερα κ.λ.π.. Τις μέρες δηλαδή που το λιμάνι των Δελφών θα έπρεπε να παρουσιάζει στους περαστικούς   την ομορφότερη θέα  του  μήπως και μας προτιμήσουν για το καλοκαίρι συνέβαινε  και πάλι το αντίθετο. Αντιδράσεις και πάλι από την μία,   σιωπηρή συνενοχή από τους Αρμόδιους.  Όλο το καλοκαίρι του 2012 το Παρνασσός  μαζί και με όποιο σαπιοκάραβο φορτηγό ξέμενε από ναύλο κοσμούσαν την Νότια θέα της πόλης ώστε να μην έχει κανείς που να σταθεί. Δύο πλευρές της πόλης που βλέπουν θάλασσα, η μία στο Λαρνάκι και η άλλη στα φορτηγά σαπιοκάραβα. Ολοκληρωτική θέα που σίγουρα δεν επέτρεψε και πάλι   σε κανέναν από του 12.455 επισκέπτες κρουαζιέρας να σκεφτεί ότι θα μπορούσε να έρθει τον επόμενο χρόνο για μερικές μέρες.
Τον Δεκέμβριο του 2012 συντάσσεται η «Εθνική Στρατηγική Λιμένων» όπου το Υπ. Ναυτιλίας χαρακτηρίζει το λιμάνι των Δελφών «Χύμα Φορτίου» αλλά όχι «κρουαζιέρας». Η Δημοτική Αρχή απούσα (ή σκοτεινά παρούσα άρχισε να ακούγεται αργότερα) ομοίως και το Λιμενικό Ταμείο. Μόλις κάτοικοι επαγγελματίες και Φορείς αντιλήφθησαν το γεγονός άρχισαν και πάλι οι αντιδράσεις. Σε ερώτηση στην βουλή  το Υπ. Ναυτιλίας απαντά συν των άλλων http://karteria1.blogspot.gr/2013/11/blog-post_997.html ότι οι χαρακτηρισμοί δόθηκαν από την πραγματική κίνηση του λιμανιού. Γνωρίζοντας όλοι την πραγματική κίνηση του λιμανιού η αντίδραση έγινε ακόμη μεγαλύτερη καταλήγοντας η βουλευτής να δημοσιεύσει Δελτίο Τύπου  ότι  κατόπιν ενεργειών της προστέθηκε και η «κρουαζιέρα» στον χαρακτήρα του λιμανιού. Κανείς δεν κατάλαβε όμως  γιατί βάση της πραγματικής κίνησης δεν διαγράφηκε το «Χύμα Φορτίο» αν όχι και το «Εμπόριο»;  Η σκέψη ότι οι Αρμόδιοι προσπαθούν εσκεμμένα να θάψουν την κρουαζιέρα και μαζί τον τουρισμό των Δελφών που έμοιαζε πριν απίστευτη άρχισε να αιωρείται.   
Στο εντωμεταξύ και ενώ τα φώτα ήταν πάλι στραμμένα αλλού το πλοίο Παρνασσός έχει κάνει μόνιμο αγκυροβόλιο τον μώλο και όλα τα Σαββατοκύριακα, Χριστούγεννα , Πρωτοχρονιά Καθαρά Δευτέρα και Πάσχα     και όλο το καλοκαίρι του 2013 περνά με το πλοίο Παρνασσός να κάνει επισκευές, ηλεκτροκολλήσεις μέσα στον κατακαλόκαιρο ακόμα και τον Αύγουστο  δίπλα στα κρουαζιερόπλοια,  και τρείς φορές επίσης μέσα στην φούλ σαιζόν τρία φορτηγά πλοία ξεφόρτωσαν  Χύμα φορτίο πνίγοντας την πόλη στην σκόνη. Οι αντιδράσεις κατοίκων και καταστηματαρχών δεν συγκίνησαν και πάλι κανέναν. Ούτε Δημοτική αρχή ούτε Περιφέρεια.  Όλοι αναρμόδιοι ή χωρίς εφόδια. Κανένας δεν θίχτηκε για αυτή την κατάντια ώστε να παραιτηθεί ή έστω να υποδείξει  ποιος είναι τελικά υπεύθυνος. ¨Όλοι εγκληματικά συνένοχοι. Την ίδια εποχή  η Δημοτική αρχή του Βόλου οργάνωσε τους  υπόλοιπους φορείς όπως Λιμενικό  Ταμείο , Επιμελητήριο κ.λπ. και ήρθαν  απ’ ευθείας σε επαφές  με εταιρίες κρουαζιέρας για να αναπτύξουν την κίνηση της κρουαζιέρας το 2014 και τα επόμενα χρόνια. Το κίνητρο που προσέφερε ο Βόλος ήταν μια προετοιμασμένη για  στους επιβάτες των πλοίων  αγορά και η επίσκεψη στα  Μετέωρα τρείς ώρες πήγαινε έλα από το λιμάνι. Το ίδιο έγινε και στην Κόρινθο (μετά την γέφυρα του Ρίο και αυτή όπως το λιμάνι των Δελφών) και πλήθος άλλων Δημοτικών αρχών στα   λιμάνια  όλης της  Ελλάδας από τον Έβρο μέχρι την Ηγουμενίτσα. Στα δημοσιεύματα οι εκπρόσωποι φορέων επαγγελματιών τουρισμού και συναρμόδιοι είπαν  τα αυτονόητα στις συνεντεύξεις. Η κρουαζιέρα έχει άμεση απόδοση αλλά αποτελεί και τον καλύτερο τρόπο ανάπτυξης όλων των άλλων ειδών τουρισμού.   Η κρουαζιέρα για τους Δελφούς κλείνει το 2013 μείων 36% από το μέσο όρο των δύο προηγούμενων ετών όταν όλα τα περιφερειακά  λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου παρουσιάζουν αύξηση από 30% έως 200%. .
Έρχεται ο Δεκέμβριος του 2013 και δημοσιεύεται το Εθνικό Ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού (ΚΥΑ 67659/ΦΕΚ3155Β/12-12-2013). Στον πρώτο στην ιστορία συγκεντρωτικό Εθνικό Νόμο με χάρτη των περιοχών που προορίζονται να αναπτυχθούν τουριστικά τα επόμενα χρόνια,  κατά λάθος ή επίτηδες  δεν υπάρχει ούτε το όνομα Δελφοί ούτε καν το χωριό των Δελφών δεν φαίνεται για τουρισμό στον χάρτη http://karteria1.blogspot.gr/2014/01/blog-post_9697.html . Ο Δήμος Δελφών απουσιάζει. Παρά τις ενέργειες της βουλευτού και σε αυτό τον Νόμο τον  καθοριστικό για το τουριστικό μέλλον του Δήμου  Δελφών  και την επιβίωση των κατοίκων του δεν αναφέρεται και πάλι  η κρουαζιέρα στο λιμάνι της Ιτέας.
Τα φορτηγά πλοία που κουβαλάνε βωξίτη εξακολουθούν να δένουν στον μώλο τα Σαββατοκύριακα, Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά 2014 κ.λ.π. και όχι στις γέφυρες φόρτωσης ή ανοιχτά όπως επί δεκαετίες πριν το 2011. Πολίτες μαζεύουν υπογραφές και πάνε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο με την στήριξη της ελάσσονος αντιπολίτευσης όπου τίποτα ουσιαστικό δεν συμβαίνει. Η σύγχυση στους κατοίκους της περιοχής γίνεται ακόμα μεγαλύτερη.  Η σχεδιασμένη υπονόμευση είναι πια η μεγαλύτερη πιθανότητα και το ερώτημα είναι τι ρόλο έπαιξαν τα σαπιοκάραβα από το 2011. Σίγουρα έδιωξαν  τουρισμό αλλά μήπως έτσι κορόιδεψαν και τον Νομοθέτη;
Φορέας του Κορινθιακού που έχει υιοθετήσει τους Δελφούς ως το στολίδι του Κόλπου  και τους έχει καταστήσει  υπόθεση και των 800.000 κατοίκων που κατοικούν γύρω από αυτόν ψάχνει σε βάθος το θέμα αρχίζοντας από το να τεκμηριώσει το γνωστό. Έγγραφο του Λιμεναρχείου Ιτέας αρχές Απριλίου λέει όλη την αλήθεια.
 
 Τα φορτηγά που δένουν όταν δεν έχουν ναύλο    στον μώλο των Δελφών με την ανοχή πονηρών και αγαθών  δεν μετράνε στην «Ενεργή Ζήτηση» του Λιμανιού.  Από το 2005 έως το 2012 η κίνηση «Χύμα Φορτίου» και «Εμπορίου» είναι μηδενική. Μόνο κρουαζιέρα και αυτή αυξανόμενη μέχρι το 2012. Παρόλα αυτά το λιμάνι των Δελφών χαρακτηρίζεται σήμερα και «Χύμα Φορτίου» και «Εμπορικό» βάση πραγματικής κίνησης όπως λέει και το Υπ. Ναυτιλίας και απουσιάζει παντελώς η κρουαζιέρα από τον  Εθνικό Τουριστικό Χάρτη του Δεκεμβρίου του 2013. Η ζημιά του λάθους για την κρουαζιέρα είναι ξεκάθαρη στην αναφορά για την κίνηση του    2013 και δεν αφήνει απορίες.
Το αποτέλεσμα φαίνεται και στους Εθνικούς Νόμους και αποφάσεις. Απέτυχαν οι Αρμόδιοι ή τελικά αυτό ήθελαν; Ανίκανοι, ικανοί ή απλά επικίνδυνοι  οι  της περιόδου 2011 - 2014 ; Και ενώ η πραγματικότητα και η σύγκριση με άλλα λιμάνια και τουριστικές περιοχές δεν θα αφήσει   καμία αμφιβολία φεύγοντας και το καλοκαίρι του 2014, το καταπληκτικό   για το λιμάνι των Δελφών είναι το θαύμα των εκλογών. Το θαύμα που δεν έγινε ούτε τα Χριστούγεννα ούτε το Πάσχα των τεσσάρων τελευταίων ετών έγινε πριν τις εκλογές του 2014.  Τα τελευταία Σαββατοκύριακα   και με το που μπήκαμε στην τελική ευθεία των εκλογών το λιμάνι ελευθερώθηκε από την   παρουσία των σαπιοκάραβων. Είναι όπως ήταν επί δεκαετίες πριν το 2011. Κάτοικοι και επισκέπτες κάθονται στα μαγαζιά της παραλίας και το βλέμμα χάνεται και πάλι στην θέα. Μια θέα πολύτιμη και ανεκμετάλλευτη μέχρι σήμερα. Και είναι αδιάφορο αρχικά αν αυτό είναι  θαύμα, κίνηση τακτικής ή ασχολήθηκαν επιτέλους και βρήκαν τον τρόπο; Αποδείχτηκε ότι το  «θαύμα»  είναι εφικτό.  Και το παρελθόν που αναφέρθηκε   πιο πάνω κάνει σαφές ότι αν  μετά τις εκλογές τολμήσουν οι «γνωστοί- άγνωστοι»  να ξαναφέρουν τα σαπιοκάραβα στο λιμάνι   αυτό θα αποτελεί ακραία προσβολή και πρόκληση σε προσωπικό επίπεδο πια για κάθε κάτοικο του Δήμου. Η υπονόμευση της οικονομίας είναι κοινό έγκλημα όταν την ίδια ώρα η φτώχια και η ανέχεια έχει γίνει καθημερινότητα για χιλιάδες συντοπίτες μας με τραγικές συνέπειες για κάποιους και με τα χειρότερα να καραδοκούν για όλους μας. 
Οι υποψήφιοι των εκλογών από την άλλη,   στις κεντρικές τους ομιλίες θα έχουν όλοι την ευκαιρία να πάρουν θέση και οι «παλιοί» να αιτιολογήσουν και την μέχρι σήμερα στάση τους. Οι ψηφοφόροι θα βγάλουν τα συμπεράσματά τους. .  
 
 
 
 

2 σχόλια:

  1. Ας το πάρουν όλοι απόφαση και ας το συνειδητοποιήσουν επιτέλους. Οταν προφέρεται στα χείλη η λέξη " Ελλάδα " στο μυαλό του κάθε ανθρώπου έρχεται αυτόματα η έννοια διακοπές-τουρισμός και αρχαίος Ευρωπαϊκός πολιτισμός. Ε λοιπόν αυτό καλούμεθα όλοι να υπηρετήσουμε σωστά..τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ και τις συναφείς υπηρεσίες που προσφέρονται για τον σκοπό αυτό . Στον διεθνή καταμερισμό εργασίας η Ελλάδα πρέπει να εισπράττει το μεγαλύτερο εισόδημα απ τις υπηρεσίες τουρισμού ..και η περιοχή των Δελφών είναι μέσα στις πλέον επισκέψιμες περιοχές της ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ Ελλάδας. Όλες οι λοιπές οικονομικές δράστηριότητες της περιοχής μας , οφείλουν να σεβασθούν την κύρια και πρωταρχικη πλουτοπαραγωγική πηγή εσόδων , ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ με το να εναρμονισθούν και να μη πληγώνουν το ΜΟΝΑΔΙΚΟ περιβάλλον στο οποίο έχουμε εμείς την τύχη να ζούμε αλλα και την ευθύνη να παραδώσουμε αλώβητο στα παιδιά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαζι με αυτο το θαυμα μηπως θα μπορουσε να παει και καποιος αρμοδιος να δει τι γινεται με το ποτισμα στα παρτερια εκει στην εισοδο της πολης απεναντι απο την SHEL ????? Στειλανε καποιον να βαλει αυτοματο ποτισμα κι αυτος θεωρησε καλο το νερο να πηγαινει ολο στην ασφαλτο και η κοκκινιλα που υπαρχει ξαναγινεται λασπη και κοκκινιζουν τα αυτοκινητα !!!! Αντε να το πλεινεις και να ξαναγινει παλι κοκκινο απο την ευεργετικη σκονη της εταιρειας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή