ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟΥ
"Η ΑΛΚΥΩΝ"
Τ.θ. 34 ΑΙΓΙΟ 25100 -
Κορινθιακός: Eνιαία περιοχή, με ενιαία Χωροταξία και Διοίκηση
ΠΡΟΣ. ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΛΙΜΕΝΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Υπουργείο Ναυτιλίας (
Γραφείο Υπουργού)
Υπουργείο Τουρισμού (
Γραφείο Υπουργού)
Υπουργείο Πολιτισμού ( Γραφείο Υπουργού)
ΘΕΜΑ. ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΛΙΜΕΝΩΝ 2013 – 2018, ΛΙΜΕΝΑΣ
ΙΤΕΑΣ
Κε Γενικέ
Γραμματέα,
Η Ομοσπονδία
μας ιδρύθηκε το έτος 1996, είναι
η μετεξέλιξη του ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟΥ με έτος ιδρύσεως το 1978 , απαρτίζεται από δεκάδες ενεργούς συλλόγους όλων των τέως Νομών που βρέχονται από τον
Κορινθιακό κόλπο. Κοινός μας σκοπός
είναι η προστασία και βιώσιμη ανάπτυξη
του θαλάσσιου οικοσυστήματος του Κορινθιακού κόλπου και η αξιοβίωτη
πρόοδος των πολιτών που ζουν και δραστηριοποιούνται στο
χερσαίο και θαλάσσιο τμήμα του κόλπου.
Η
Ομοσπονδία μας αναδεικνύει , προωθεί , συντονίζει και διεκδικεί την
επίλυση των μεγάλων προβλημάτων της
περιοχής αυτής.
Στον
στρατηγικό σχεδιασμό λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που
καταρτίσθηκε τον Δεκέμβριο του έτους 2012, ο λιμένας της Ιτέας κατατάσσεται
στην κατηγορία Κ3 ( Λιμένες μείζονος ενδιαφέροντος).
Επίσης στις κατηγορίες χρήσης λιμένων Πίνακας σελ. 34, που όπως αναφέρεται, αποτυπώθηκαν
βάσει της πραγματικής κίνησης του λιμένα, χαρακτηρίζεται από τις
κατηγορίες - Γενικά εμπορεύματα, φορτία
χύδην , ακτοπλοΐα , κρουαζιέρα, αναψυχή, αλιευτικά.
Μέχρι
πριν από δύο μήνες δεν είχε καταγραφεί στην Εθνική στρατηγική λιμένων 2013 –
2018 η κίνηση της κρουαζιέρας την οποία προσθέσατε εκ των υστέρων μετά από τις
αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας αφήνοντας όμως και το «Χύδην Φορτίο».
Σύμφωνα
μα αυτά που εμείς γνωρίζουμε την τελευταία εικοσαετία δεν υπήρξε κίνηση χύδην φορτίων στον λιμένα ( μώλο ) της Ιτέας.
Εμπορευματική
κίνηση χύδην φορτίων γίνονται στις
λιμενικές εγκαταστάσεις της εταιρείας S
& B ΑΕ ( βωξίτης) στην θέση ΚΕΦΑΛΗ σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρων από
τον μώλο.
Την
ίδια χρονική περίοδο και ιδίως τα τελευταία έτη έχουμε αυξητικές τάσεις στην επισκεψιμότητα
των κρουαζιερόπλοιων στον μώλο της Ιτέας με τελικό προορισμό των επισκεπτών
τους Δελφούς.
Το
«λάθος» του Στρατηγικού Σχεδιασμού Λιμένων στην μη αναφορά της κρουαζιέρας είχε
σαν αποτέλεσμα η κρουαζιέρα να μην αναφέρεται σαν δραστηριότητα στο λιμάνι της
Ιτέας στο ¨ Εθνικό Ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού
΄΄ που δημοσιεύτηκε τον Δεκέμβριο του 2013 και κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει κάτι για την αποκατάσταση της
αλήθειας.
Τελικό
αποτέλεσμα μιας σειράς καταγεγραμμένων τέτοιων «λαθών» τα τελευταία τρία
χρόνια, έχει οδηγήσει τελικά οι Δελφοί
να μην αναφέρονται πουθενά στο «
Εθνικό ειδικό χωροταξικό του τουρισμού ». Η μόνη αναφορά του όσον αφορά την τουριστική επισκεψιμότητα της ευρύτερης
περιοχής των Δελφών είναι για την μαρίνα που βρίσκεται δίπλα στον
μώλο της Ιτέας για την οποία η πολιτικές που έχουν ακολουθηθεί μέχρι σήμερα έχουν αποτέλεσμα αυτό που αποτυπώνεται στους Διεθνείς
Τουριστικούς Οδηγούς εκ των οποίων σας αποστέλλουμε συνημμένα αποσπάσματα από
τρείς χαρακτηριστικές περιπτώσεις δύο εντύπων (εκ των μεγαλύτερης κυκλοφορίας του είδους
τους διεθνώς ) και ένα ψηφιακό site.
Κε
Γενικέ φαντάζεστε μία προβλήτα κάθετου άξονα
προς την θάλασσα πλάτους 40
μέτρων να υποδέχεται εναλλάξ
ή και ταυτόχρονα φορτοεκφόρτωση
χύδην φορτίου και υποδοχή κρουαζιερόπλοιου ή κρουαζιερόπλοιων ;
Και
ευλόγως τίθενται τα κάτωθι ερωτήματα.
- Με
βάσει τις υπάρχουσες υποδομές του λιμανιού τηρούνται ο διεθνής κώδικας ασφάλειας
πλοίων και λιμενικών εγκαταστάσεων ( ISPS Code
) της Οδηγίας 65/2005 Ε.Κ. και της οδηγίας 65/2010 Ε.Ε.;
- Πως
αξιολογεί Το Υπουργείου Ναυτιλίας και
Αιγαίου την επιχειρησιακή λιμενική λειτουργία
του λιμένα Ιτέας ως προς τους
άξονες (στρατηγικός σχεδιασμός λιμένων)
4.4.5 Υπηρεσίες προστασίας περιβάλλοντος;
4.4.6 Εξυπηρέτηση επιβατών;
4.4.7 Ασφάλεια;
Εμείς
αισθανόμαστε ντροπή και οργή γι΄ αυτά
που αντικρίζουν οι επισκέπτες του δεύτερου
πιο σημαντικού πολιτιστικού μνημείου της χώρας μας, μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής
κληρονομιάς της UNESCO που είναι οι Δελφοί και είμαστε
σίγουροι ότι εάν επισκεφτείτε προσωπικά την περιοχή θα συμφωνήσετε μαζί μας.
Εκφράζοντας τα ανωτέρω συναισθήματα των πολιτών που ζουν
και δραστηριοποιούνται στον Κορινθιακό Κόλπο και θέλοντας να συμβάλλουμε ώστε
να λυθούν βασικά προβλήματα που έχει η λιμενική ζώνη της Ιτέας και κατ΄ επέκταση
της εικόνας που δείχνει η χώρα μας στο εξωτερικό, ζητάμε συνάντηση μαζί σας.
Με
Τιμή
Για
το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΣ
ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ VAGNON
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ "ΑΛΚΥΩΝ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΔΗΜΟΣ ΟΜΩΣ ΑΦΗΝΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΚΑΘΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ.
Ο ΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ?ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ Η ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ?
ΘΑ ΠΕΙΤΕ ΓΝΩΣΤΟ!
ΤΟΤΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ?
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ (ΜΑΖΙ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΤΕΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ).