Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

ΦΩΚΙΔΑ, υποβάθμιση σχολείων… Ευαγγέλου «Αδιαπραγμάτευτες οι αλλαγές»

-Κανέναν ρόλο δεν θα παίξουν οι γνωματεύσεις των Δημοτικών Συμβουλίων, αφού η τακτική τους είναι πάντα «όχι σε όλα», όπως χαρακτηριστικά λέει.

-Απομένει να δούμε, πως θα το χειριστούν τα δυο Δημοτικά Συμβούλια, η Βουλευτής κ. Μανδρέκα, αλλά προπάντων η τοπική κοινωνία, οι σύλλογοι δασκάλων και γονιών.
Σταδιακά οδηγούμαστε στην περσινή πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, όπως φαίνεται και από τις αλλαγές που προωθεί η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η οποία έχει σταλεί ήδη στους Δημους Δελφών και Δωρίδας.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα μας ο κ. Ευαγγέλου χαρακτηρίζει «ήπιες» τις αλλαγές που έχει προτείνει, τονίζοντας ότι πιο ήπιες δεν γίνονται. Ξεκαθαρίζει δε ότι η γνωμοδότηση των δυο Δημοτικών Συμβουλίων δεν θα επηρεάσει στο παραμικρό, ενώ τονίζει ότι η τακτική των δήμων είναι γνωστή «λένε όχι σε όλα». Με απόλυτο τρόπο και αυστηρό κάνει σαφές ότι οι προτεινόμενες αλλαγές «είναι αδιαπραγμάτευτες και θα προχωρήσουν».
Ακόμη δεν στέγνωσε το μελάνι από τις εκτεταμένες καταργήσεις και συγχωνεύσεις που έγιναν στο νομό μας το 2012 και ο κ. Ευαγγέλου προτείνει την κατάργηση με τη μέθοδο των συγχωνεύσεων επτά σχολείων, Νηπιαγωγείων και Δημοτικών και τον υποβιβασμό άλλων πέντε.
Ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας υποστηρίζει ότι κανονικά τα σχολεία Λιδωρικίου και Ευπαλίου 4/θέσια έπρεπε να γίνουν, καθώς δεν έχουν το απαιτούμενο αριθμό μαθητών. «Παρόλα αυτά, είπαμε να μην πειράξουμε το Ευπαλίο, μιας που είναι πρωτεύουσα πρώην δήμου. Όμως το Λιδωρίκι, ακόμη και μετά την απορρόφηση των μαθητών της Αμυγδαλιάς θα παραμένει ένα πολύ μικρό αριθμητικά σχολείο», τονίζει. Δεν παραλείπει δε να συμπληρώσει ότι τα τελευταία χρόνια στο δήμο Δελφών δεν έγινε καμιά αλλαγή, αν και θα έπρεπε.
Απομένει να δούμε, πως θα το χειριστούν τα δυο Δημοτικά Συμβούλια, η Βουλευτής κ. Μανδρέκα, αλλά προπάντων η τοπική κοινωνία, οι σύλλογοι δασκάλων και γονιών.
Η πρόταση
Για το δήμο Δελφών το «μενού» περιλαμβάνει:
Υποβιβασμό του 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Δελφών σε 5/θέσιου. Το σχολείο σήμερα έχει 47 μαθητές.
Υποβιβασμό του 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Πολυδρόσσου σε 5/θέσιο.
Υποβιβασμό του 3/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Επταλόφου σε 2/θέσιου.
Υποβιβασμό του 2/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Χρισσού, σε 1/θέσιο. Το σχολείο έχει 10 παιδιά.
Προτείνεται η κατάργηση του 1/θέσιου Νηπιαγωγείου Αγίας Ευθυμίας και του Ειδικού Νηπιαγωγείου, η λειτουργία του οποίου είχε ανασταλεί. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείεται του χρόνου ή αργότερα να προκύψει ανάγκη λειτουργίας του ξανά, επειδή πιθανόν θα υπάρχουν παιδιά που το χρειάζονται.
Για το δήμο Δωρίδας η πρόταση είναι πολύ πιο ακραία και περιλαμβάνει:
Α) Συγχωνεύσεις των κάτωθι Δημοτικών Σχολείων:
2/θέσιο Μαραθιά στο 6/θέσιο Ευπαλίου. Το πρώτο έχει 26 παιδιά και το δεύτερο 76.
1/θέσιο Αμυγδαλιάς στο 6/θέσιο Λιδωρικίου. Το πρώτο έχει 10 παιδιά και το δεύτερο 68.
Β) Συγχωνεύσεις Νηπιαγωγείων:
1/θέσιο Μαραθιά με 1/θέσιο Ευπαλίου. Το πρώτο έχει 5 παιδιά και το δεύτερο 23.
1/θέσιο Αμυγδαλιάς με 1/θέσιο Λιδωρικίου. Το πρώτο έχει 2 παιδιά και το δεύτερο
1/. Το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο Αμυγδαλιάς είχε επιχειρηθεί και στο παρελθόν να κλείσει. Οι βασικοί λόγοι που διατηρήθηκε είναι η μεγάλη απόσταση από το Λιδωρίκι, το κακό οδικό δίκτυο, όπως και η επικινδυνότητα ης μεταφοράς των μικρών μαθητών, δεδομένου ότι όλο το χειμώνα έχει χιόνι.
1/θέσιο Καστρακίου με το 1/θέσιο Μαλαμάτων. Το πρώτο έχει 8 παιδιά και το δεύτερο 12.
Γ) Υποβιβασμό Δημοτικού Σχολείου
Προτείνεται το 6/θέσιο Λιδωρικίου να υποβιβαστεί σε 5/θέσιο. Παρά το γεγονός ότι θα αφομοιώσει τους μαθητές της Αμυγδαλιάς και θα έχει συνολικά 78 παιδιά και παρά το γεγονός ότι είναι το Δημοτικό Σχολείο που βρίσκεται στην έδρα του δήμου, προτείνεται ο υποβιβασμός του.
Όπως φαίνεται για μια ακόμη φορά επιχειρείται η εκτεταμένη συρρίκνωση των σχολείων του νομού και της δυναμικής τους, στο βωμό της μείωσης των κρατικών δαπανών.
Τα δυο Δημοτικά Συμβούλια και οι Επιτροπές Παιδείας πρέπει άμεσα να επιληφθούν της πρότασης και να τη συζητήσουν. Είναι πασιφανές πια ότι η παιδεία οδεύει να γίνει αγαθό πολυτελείας και οι τοπικοί φορείς πρέπει άμεσα όχι μόνο να πάρουν θέση, αλλά και να λάβουν μέτρα για το άμεσο «φρενάρισμα» αυτής της πολιτικής!
Η πρόταση που μάλλον δεν αποφύγαμε
Δημοσιεύουμε ξανά την πρόταση που είχε κάνει το υπουργείο την Άνοιξη του 2013, διότι θεωρούμε ότι οδηγούμαστε ολοταχώς σε αυτήν. Η διαφορά είναι ότι θα πάμε με δόσεις!!!
Δήμος Δελφών
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας από 9/θέσιο να υποβιβαστεί σε 6/θέσιο.
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας από 8/θέσιο να υποβιβαστεί σε 6/θέσιο.
Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας από 8/θέσιο να υποβιβαστεί σε 5/θέσιο.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιτέας που πρόπερσι προέκυψε από τη συγχώνευση του 1ου με το 2ο προτείνεται από 12/θέσιο να υποβιβαστεί σε 9/θέσιο.
Το 3ο Δημοτικό ΣχολείοΙτέας από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 5/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Κίρρας από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Χρισσού από 2/θέσιο να υποβιβαστεί σε 1/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Δελφών από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Δεσφίνας από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Γραβιάς που σταδιακά τα προηγούμενα χρόνια κατάργησαν και συγχώνευσαν όλα τα σχολεία των γύρω χωριών από 6/θέσιο προτείνεται να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Νηπιαγωγείο Γραβιάς από 2/θέσιο προτείνεται να υποβαθμιστεί σε 1/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Πολυδρόσου, που πρόπερσι καταργήθηκε το Γυμνάσιο και μάλιστα όταν είχε δαπανηθεί ένα μεγάλο ποσό για την αποκατάσταση του σχολείου, προτείνεται από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Επταλόφου από 3/θέσιο να υποβιβαστεί σε 2/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Γαλαξιδίου από 8/θέσιο να υποβιβαστεί σε 5/θέσιο.
Δήμος Δωρίδας
Το Δημοτικό Σχολείο Ερατεινής από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Ευπαλίου από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Λιδωρικίου από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
 

1 σχόλιο:

  1. ...κι έπεται η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Ο μεγάλος αδελφός με το όνομα myschool θα γεννήσει κι άλλες συγχωνεύσεις-καταργήσεις γιατί το ζητούμενο είναι η εξοικονόμηση χρημάτων μέσω της περιστολής των δαπανών και της απόλυσης εκπαιδευτικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή