Οι «χρυσές» αμοιβές για τα ναυτικά επαγγέλματα έφεραν εντυπωσιακά
ξανά στην κορυφή της εκτίμησης των νέων Ελλήνων την απασχόληση με τα
επαγγέλματα που θεμελίωσαν την τεράστια ναυτική μας παράδοση, όπως γράφει η
Wall Street Journal.
Η κάποτε ταχέως αναπτυσσόμενη ελληνική οικονομία παρείχε
ευκολότερες επιλογές απασχόλησης και οι Έλληνες ναυτικοί «άφησαν στο πόδι τους»
αλλοδαπούς να στελεχώνουν τα πληρώματα των ελληνόκτητων πλοίων. Μπροστά στο
φάσμα της ανεργίας και την έλλειψη προοπτικής μίας σύντομης οικονομικής
ανάκαμψης, οι νέοι στην Ελλάδα όλο και περισσότερο στρέφονται ξανά σε
επαγγέλματα που απαξίωναν, σημειώνει η εφημερίδα.
Χιλιάδες αίτησης εγγραφής στις σχολές που σχετίζονται με το
εμπορικό ναυτικό επιβεβαιώνουν περίτρανα το γεγονός ότι οι Έλληνες σε καιρό
κρίσης ακούνε «το κάλεσμα της θάλασσας».
Η ανεργία είναι στο 26,8% και αναμένεται να συνεχίσει να
αυξάνεται, με το ποσοστό να αγγίζει το 60% για τους νέους ως 25 ετών. Όσοι
βρίσκουν δουλειά, βλέπουν τις προτεινόμενες αποδοχές να έχουν συρρικνωθεί
δραματικά. Ο βασικός για τους νέους είναι πλέον στα 510 ευρώ, την ώρα που ένας
άπειρος ναύτης παίρνει τα τετραπλάσια, ένας νέος αξιωματικός πάνω από 3.000
ευρώ και ένας καπετάνιος ή πρώτος μηχανικός μέχρι και 12.000 ευρώ μηνιαίως.
Ο Χάρης Βαφιάς του ομώνυμου ναυτιλιακού κολοσσού σημειώνει
ότι «αυξήθηκαν αλματωδώς οι νέοι που προσπαθούν να βγουν στη θάλασσα, καθώς δεν
υπάρχουν δουλείες έξω και δεν μπορείς να βγάλεις αλλού τέτοια λεφτά». Η εποχή
που είχαν κακομάθει με την «εύκολη ζωή» στην ξηρά «πέρασε ανεπιστρεπτί. Τώρα εν
μέσω κρίσης άλλαξαν τα πράγματα· πολλοί νέοι θα είναι τυχεροί εάν βρουν μία
ημιαπασχόληση με 300 ευρώ μηνιαίως».
Το 2012 3.640 άτομα ζήτησαν να εγγραφούν για να εργαστούν
στα ελληνόκτητα πλοία, είτε ως αξιωματικοί είτε ως ναύτες, αριθμός
υπερδιπλάσιος αυτών πέντε χρόνια πριν, το 2007.
Στην ναυτική εκπαίδευση και τις 10 σχολές που λειτουργούν
στην Ελλάδα οι αιτήσεις υπερτετραπλασιάστηκαν πέρυσι, στις 4.751, με μόλις έναν
στους τέσσερις να γίνεται πλέον δεκτός. Το 2007-2008 είχαν μπει όλοι.
Η καθίζηση της οικονομικής δραστηριότητας στους άλλους κλάδους
και η αδυναμία του τουρισμού λόγω ευρώ και κακής διεθνούς εικόνας, επανέφερε
την ναυτιλία και στην περίοπτη θέση που της αρμόζει: πλέον, αποτελεί το 16% της
ελληνικής οικονομίας και προσφέρει 200.000 θέσεις εργασίας, οι οποίες είναι
πολλαπλάσιες εάν υπολογιστούν ως απόλυτο ποσό, λόγω των μεγάλων αμοιβών.
Το κάλεσμα της θάλασσας την δύσκολη ώρα είναι σαφές κυρίως
στους φοιτητές των σχολών. Ο Στέφ.Βαρώτσης από την Χίο, παραδοσιακή πατρίδα
αξιωματικών του ελληνικού ναυτικού, ετοιμάζεται του χρόνου να αποφοιτήσει και
είναι αισιόδοξος. Η ελληνική ναυτιλία τα πήγαινε πάντα καλά, ό,τι και να
συνέβαινε αλλού. Η θάλασσα πάντα σώζει την Ελλάδα. Είναι ένα επάγγελμα που δεν
θα πεθάνει ποτέ».
ΕΚΕΙ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΟΥΝ ΝΑ ΣΚΥΛΟΠΝΗΓΟΜΑΣΤΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑΥΤΙΚΟΣ ΔΕ Σ'ΑΡΕΣΕΙ, ΜΕΤΑΛΛΩΡΥΧΟΣ ΔΕ Σ'ΑΡΕΣΕΙ, ΕΛΑΙΟΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΔΕ Σ'ΑΡΕΣΕΙ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΑΝΩΝΥΜΕ 9:37