Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

Στοπ της ελληνικής νομοθεσίας στην αξιοποίηση αυτοκινήτου υδρογόνου


Η ελληνική νομοθεσία, εμπόδιο στην αξιοποίηση αυτοκινήτου υδρογόνου που είναι έτοιμο να βγει στην αγορά

 
Αυτοκίνητο υδρογόνου, έτοιμο να βγει στην αγορά, κατασκεύασε ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης, το οποίο μάλιστα, έχει λάβει διεθνείς διακρίσεις, ωστόσο η ελληνική νομοθεσία εμποδίζει την εμπορική αξιοποίηση του εντός συνόρων.

Αυτό αναφέρει ο ΣΚΑΙ, για το Εco Racer, αυτοκίνητο 100% ελληνικής σύλληψης, σχεδίασης και κατασκευής, που "γεννήθηκε" στα εργαστήρια του Πολυτεχνείου Κρήτης από μια ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.

Κινείται με υδρογόνο και με εξαιρετικές επιδόσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας, αφού χρειάζεται ένα λίτρο καύσιμου για 434 χιλιόμετρα.

"Πρόκειται για ένα όχημα που θα μπορούσε κάλλιστα να περάσει στη μαζική παραγωγή με κάποιες τροποποιήσεις, ακόμη και με κόστος κάτω των 10.000 ευρώ, ώστε να κατασκευάζεται πλήρως στη χώρα μας και να εξάγεται όχι να εισάγεται!", αναφέρει ο ΣΚΑΙ.

Το αμάξωμα του οχήματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για να έχει χαμηλό βάρος, διαθέτει σασί αλουμινίου από ειδικά κράματα και κινείται από κυψέλες υδρογόνου, είναι αθόρυβο, και αυτό που παράγει ως αποτέλεσμα της κίνησης του είναι απλώς νερό, δηλαδή εκπέμπει μηδενικούς ρύπους.


Το Eco Racer δεν εχει τίποτα να ζηλέψει από ανάλογα μοντέλα που αναπτύσσονται σε εργαστήρια και αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού, και επιβραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς με το 1ο βραβείο ασφάλειας και το 4ο εξοικονόμησης καύσιμου.

 
Αυτή τη στιγμή λείπει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να επιτρέπεται η μαζική παραγωγή αυτού του οχήματος. Ακόμη και αν εμφανιστεί δηλαδή ενδιαφερόμενος επενδύτης δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του Εco Racer στην Ελλάδα γιατί ο νόμος δεν το επιτρέπει.

"Ελπίζω η Ελλάδα να αλλάξει, να αλλάξουν οι νομοθεσίες να γίνει πιο ευέλικτη. Ιδέες όπως βλέπετε υπάρχουν και ελπίζουμε να υπάρξουν πρωτοβουλίες για να συνδεθεί η επιχειρηματικότητα με το Πολυτεχνείο", σχολίασε στο Eco News ο φοιτητής Παναγιώτης Μπάζιος.

 
Σημειώνεται ότι η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου της Κρήτης μετείχε χτες στο TedxΑcademy συνεισφέροντας μαζί με αλλά δημιουργικά ανήσυχα και καινοτόμα και μυαλά από τους χώρους της επιστήμης του πνεύματος και των τεχνών στο όραμα για μια Ελλάδα με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον που θα βρίσκεται στην πρωτοπορία και όχι στα μετόπισθεν.
 
 

 

1 σχόλιο:

  1. Σε πιάνει ρε παιδάκι μου, μια στεναχώρια, μια ψυχοπλάκωση, ένα σαν κάτι άδικο και συνάμα περήφανο συναίσθημα, για τούτα εδώ που συμβαίνουν στον τόπο μας. Μιά ομάδα παιδιών, δεν τρέχανε στα καφενεία και τα μπαράκια, δεν κουβαλάγανε άνομα και παράνομα σύνεργα και μαζευόντουσαν με τις ώρες, για να βγάλουνε την ενέργειά τους, την καπατσωσύνη τους, τις γνώσεις τους πάνω στην πρόοδο και την επιστήμη και νάρχεται αυτό το κωλοκράτος και να τους λέει : "Ε, καί; Εδώ μετράνε οι σφραγίδες και τα άλλα κόλπα! Που πάς ρε Καραμήτρο!" Κι απελπίζεσαι εσύ, όχι τα παιδιά! Και λές, μα είναι δυνατόν να ασχολούμαστε 3 μέρες τώρα για την ημι-παραίτηση του Μεϊμαράκη και τα 11,5 δίς και να συνεδριάζουνε κάθε δεύτερη μέρα τα τρία υποζύγια της Τρόϊκας κι ένας απ' τους 3 να μήν βγαίνει απ' έξω απ' την πόρτα και να πεί: Τί λένε μωρέ τούτα τα κοπέλλια; Να χ... και τους νόμους και τις παραγράφους! Ετούτοι εδώ θα δώσουνε δουλειά σε χίλιους και θα μαζευτούνε από παντού για να το μοσχοαγοράσουν κι εμείς τους λέμε, άμα δεν έχεις πρωτόκωλο απ' την Μέρκελ, τον Σρόϋτερ και το τμήμα διεκπεραίωσης, δεν κουνιέσαι καθόλου; Ποιός είπε ότι θέλει την ανάπτυξη; Ο Σαμαράς, ο Βενιζέλος ή ο Κουβέλης; Δουλοπάροικοι κοτσαμπάσηδες και μαστιγοφόροι στα Ρωμαϊκά Λατιφούντια, μας κυβερνάνε μωρέ, κι εμείς καμαρώνουμε για την πεθαμένη Ελλάδα που βάφτηκε μπλέ ή πράσινη ή πορτοκαλιά ή κόκκινη. Και πανηγυρίζουμε την πείνα μας και τον ξεπεσμό μας, ενώ τα βλέπουμε να μας έρχονται τρέχοντας.
    Τα κοπέλλια όμως, είναι σίγουρο ότι κάποιος κουτόφραγκος θα τα πάρει έξω κι εμείς θα λέμε περήφανοι, τον πήραμε τον Δήμο (ποιοί;) ή την πήραμε την έδρα (όλοι;)...
    Ένας Ιτιώτης αχρωμάτιστος

    ΑπάντησηΔιαγραφή