Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Όπως προκύπτει από διατάξεις που περιλαμβάνονται στο άρθρο 4 του νομοσχεδίου, η έκτακτη εισφορά του 2011 θα πληρωθεί φέτος όχι σε έξι αλλά το μέγιστο σε τρεις δόσεις ενώ σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης η έκπτωση δεν θα είναι 5% όπως πέρυσι αλλά μόλις 1,5%.

Με τις σχετικές διατάξεις ορίζεται ότι φέτος η καταβολή της έκτακτης εισφοράς θα γίνεται όπως ακριβώς εξοφλείται ο φόρος εισοδήματος. Αυτό σημαίνει ότι η έκτακτη εισφορά θα πληρώνεται μαζί με το φόρο που αναλογεί στο συνολικό καθαρό εισόδημα, το πολύ σε τρεις ίσες μηνιαίες δόσεις. Η πρώτη δόση εξοφλείται έως την τελευταία εργάσιμη του επόμενου μήνα από τη βεβαίωση του φόρου και οι δύο επόμενες με διαφορά δύο μηνών η κάθε μία.

Αν ο φόρος εισοδήματος βεβαιωθεί τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβρη, οι δόσεις περιορίζονται σε δύο ενώ αν ο φόρος εισοδήματος βεβαιωθεί από τον Οκτώβρη προβλέπεται μια κι έξω εξόφληση τον μεθεπόμενο μήνα της βεβαίωσης.

Μαχαίρι στις συντάξεις

Στο άρθρο 1 του πολυνομοσχεδίου προβλέπεται ότι από 1-1-2012 για τους συνταξιούχους του Δημοσίου, γενικά αναπροσαρμόζεται με μείωση κατά 12% το ποσό της μηναίας κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ.

Στο άρθρο 6 ακολουθεί το μαχαίρι στις επικουρικές και στις κύριες συντάξεις πλην δημοσίου. Από 1-1-2012 μειώνονται κατά 7% οι συντάξεις που καταβάλλονται από το ΝΑΤ και κατά 12% τα ποσά της μηνιαίας κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ και καταβάλλονται από την ΤτΕ καθώς και από τους λοιπούς φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας.

Μαχαίρι 12% μπαίνει και στο 50% των αποδοχών δημοσίων υπαλλήλων αορίστου χρόνου που έχουν τεθεί σε εφεδρεία και είναι η σύνταξή τους χορηγείται από το ΕΤΑΤ και το ΕΤΕΑΜ.

Στις επικουρικές:

· οι συντάξεις έως 250 ευρώ μειώνονται κατά 10% στο συνολικό ποσό από το πρώτο ευρώ. Μετά τη μείωση οι επικουρικές δεν μπορούν να είναι χαμηλότερες από 200 ευρώ .
· οι συντάξεις από 250,01 ευρώ έως 300 ευρώ μειώνονται κατά 15% (δεν μπορεί να πέσουν κάτω από 225 ευρώ)
· οι συντάξεις από 300,01 και πάνω μειώνονται κατά 20% στο συνολικό ποσό (δεν μπορούν να πέσουν κάτω από 255 ευρώ)

Οι αναδρομικές μειώσεις παρακρατούνται σε 8 ισόποσες μηνιαίες δόσεις αρχής γενομένης από τη σύνταξη Μαϊου 2012.

Μισθοί

Οι …άτυχοι της υπόθεσης είναι όσοι δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουν υποστεί ακόμα τις περικοπές που προβλέπει το ενιαίο μισθολόγιο από την 1η Νοεμβρίου 2011.

Στο νομοσχέδιο ορίζεται ότι τυχόν διαφορές αποδοχών, λόγω μείωσης αυτών από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου, που αναλογούν στο διάστημα από 1-11-2011 μέχρι και τον πρώτο μήνα εφαρμογής του, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβεί τη μισθοδοσία μηνός Απριλίου 2012, παρακρατούνται ισόποσα από τη μισθοδοσία των επομένων μηνών και μέχρι το μήνα Ιούνιο 2012.

Όσοι επομένως, για λόγους γραφειοκρατικούς ή άλλους δεν έχουν υποστεί τις μειώσεις του ενιαίου μισθολογίου, θα πληρώσουν μαζεμένα τα αναδρομικά κινδυνεύοντας ακόμα και με αρνητικό εκκαθαριστικό έως τον Ιούνιο.

Μαχαίρι 5% μπαίνει και στις αποδοχές δημάρχων και περιφερειαρχών ενώ προς τα κάτω αναπροσαρμόζονται και οι αποδοχές αντιπεριφερειαρχών (στο 75% της αντιμισθίας του περιφερειάρχη) και στους προέδρους του περιφερειακού συμβουλίου (στο 50% του περιφερειάρχη) .

Οι εκλογές

Κόντρα στις μειώσεις και τις περικοπές, η μόνη αύξηση που προβλέπεται στον προϋπολογισμό αφορά το υπουργείο Εσωτερικών όπου εγγράφεται κονδύλι εκλογών 50 εκατ. ευρώ. Το εκλογικό επίδομα όμως καθηλώνεται στα 500 ευρώ .

Οι δαπάνες

Εξοικονομήσεις 1,172 δισ. ευρώ προβλέπονται στο άρθρο 2 του νομοσχεδίου όπου αναλύεται κωδικός προς κωδικό, το «μαχαίρι» στις δαπάνες. Προβλέπονται εξοικονομήσεις:

· -100 εκατ. ευρώ οι δαπάνες του υπουργείου Άμυνας.
· -300 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις για προγράμματα εξοπλισμού των ενόπλων δυνάμεων.
· -50 εκατ. ευρώ οι αποζημιώσεις εφημεριών γιατρών ΕΣΥ.
· -43 εκατ. ευρώ από πολυτεκνικά επιδόματα.
· -25 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για επιχορηγήσεις.
· -26 εκατ. ευρώ οι επιχορηγήσεις από το υπουργείο Αργοτικής Ανάπτυξης.
· -60 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για χρηματοδοτούμενα. προγράμματα από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
· -65 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις του υπουργείου Παιδείας.

Οι περικοπές επιμερίζονται σε 10 εκατ ευρώ από επιχορηγήσεις της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, 24 εκατ. ευρώ από αμοιβές αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,15 εκατ. ευρώ από επιμίσθια προσωπικού αποσπασμένου στα σχολεία του εξωτερικού, 11 εκατ. ευρώ από επιχορηγήσεις στα ΑΕΙ για δαπάνες μισθοδοσίας έκτακτου διδακτικού προσωπικού, 14 εκατ. ευρώ από επιχορηγήσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα και 6 εκατ. ευρώ από επιχορηγήσεις σε εκπαιδευτικά ιδρύματα για δαπάνες φοιτητικής μέριμνας.

· -66 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις του υπουργείου Οικονομικών για συντάξεις δημοσίων λειτουργών.
· -15,4 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις του υπουργείου Εργασίας για επιχορήγηση στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ για τον κλάδο σύνταξης του ΤΑΠ-ΟΤΕ.
· -21,3 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις για αντιπαροχή έναντι της ενσωματωμένης στη ΔΕΗ, περιουσίας των τομέων ασφάλισης προσωπικού ΔΕΗ.
· -400 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Στο παραπάνω ποσό πρέπει να προστεθούν και περικοπές κατά 15% στις δαπάνες για λειτουργικά έξοδα, μετακινήσεις και προμήθειες σε όλα τα υπουργεία πλην υπουργείου Εθνικής Άμυνας .

Φρένο στις προσφυγές

Με άλλη διάταξη του πολυνομοσχεδίου άλλωστε, επιχειρείται να μπει φρένο στις δικαστικές προσφυγές για την αμφισβήτηση φορολογικών προστίμων, προκειμένου να αποσυμφορηθούν οι δικαστικές αίθουσες όπου παραμένουν σε εκκρεμότητα περισσότερες από 170.000 φορολογικές υποθέσεις και συνολικοί φόροι άνω των 30 δισ. ευρώ.

Ορίζεται ότι, ο υπόχρεος σε βάρος του οποίου εκδόθηκε το φύλλο ελέγχου, μπορεί , αν αμφισβητεί την ορθότητά του, να προτείνει τη Διοικητική επίλυση της διαφοράς μεταξύ αυτού και του αρμόδιου προϊσταμένου της Εφορίας.

«Εφ’ όσον η αμφισβητούμενη από τον υπόχρεο διαφορά του κυρίου φόρου, τέλους, εισφοράς ή προστίμου υπερβαίνει ο ποσό των 300.000 ευρώ, για την άσκηση της προσφυγής του φορολογουμένου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, απαιτείται , επί ποινή απαραδέκτου ασκήσεως της προσφυγής, να έχει προηγηθεί η αίτηση για υπαγωγή στη διαδικασία διοικητικής επίλυσης της διαφοράς και η ολοκλήρωση αυτής, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμά της».

ΠΗΓΗ: www.inews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου