Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

Η ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΒΓΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΑΦΡΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ


Άρθρο από τον Απρίλιο του 2011

Η Ελλάδα ζητεί την επενδυτική συνεργασία των εταιρειών κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια, τα οποία συγκριτικά με τα υπόλοιπα της Μεσοείου είναι τα πιο φθηνά.

Η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί στον υπ΄ αριθμόν 1 προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και να προσελκύσει σημαντικό κομμάτι από την "πίτα" των τουριστών της κατηγορίας, όμως και στον τομέα αυτό υστερεί σημαντικά σε θέματα υποδομών.

Το περασμένο Σάββατο προσέγγισε στα Χανιά το πρώτο κρουαζιερόπλοιο της σεζόν με περισσότερους από 3.000 επιβάτες, οι οποίοι έτυχαν θερμής υποδοχής. Οι ίδιες εικόνες θα επαναληφθούν σύντομα και στα λιμάνια άλλων νησιών μας, όπως είναι η Ρόδος, αλλά και στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Η θάλασσα της Μεσογείου καθίσταται παγκόσμιο κέντρο κρουαζιέρας και η Ελλάδα ασθμαίνουσα τρέχει να προλάβει τις εξελίξεις. Και αν πέρυσι το καμποτάζ δυναμίτισε πολλές φορές την κρουαζιέρα, φέτος το πρόβλημα μετατίθεται σε θέματα λιμενικών υποδομών, σε συνδυασμό με τα ζητήματα ασφάλειας.

Ευνοείται
Το σίγουρο είναι πάντως ότι εκτός από τον Πειραιά και η διοίκηση του ΟΛΘ ΑΕ υπολογίζει σε αύξηση 15-20% των αφίξεων τουριστών κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη από φέτος. Και αυτό επειδή ευνοείται η κρουαζιέρα από τη μείωση των τελών ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων σε ποσοστό της τάξης του 20- 25%, αλλά και από τις αλλαγές δρομολογίων στη Μεσόγειο λόγω των γεγονότων στη Β. Αφρική.

Η Ελλάδα ζητά επίσης και την επενδυτική συνεργασία των εταιρειών κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια, τα οποία συγκριτικά με τα υπόλοιπα της Μεσογείου είναι τα πιο φθηνά, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνουν ακόμα πιο ελκυστικά για την προσέλκυση τουριστών.

Γ.Νικητιάδης
Το μεγάλο πλεονέκτημα

Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Νικητιάδης, στην πρόσφατη έκθεση κρουαζιέρας στο Μαϊάμι, αναφέρθηκε εκτενώς στον ελληνικό χώρο τονίζοντας ότι αποτελεί μια απαράμιλλη περιοχή για κρουαζιέρες. Επισήμανε ότι η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό δυνητικών λιμένων κρουαζιέρας σε όλη τη Μεσόγειο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σε κάθε λιμάνι, έτσι ώστε η εμπειρία που θα ζήσει ο επιβάτης? τουρίστας να είναι μοναδική. Και δήλωσε ιδιαίτερα αισιόδοξος για τις προοπτικές που υπάρχουν στη χώρα μας. Επίσης μίλησε για τις ενέργειες της κυβέρνησης στον τομέα της προσέλκυσης εξειδικευμένων μορφών τουρισμού μεταξύ των οποίων και η κρουαζιέρα που αποτελεί πρωτεύοντα στόχο. Από φέτος


Ομάδα εργασίας για "κλείσιμο" συμβάσεων

Η πολιτική ηγεσία (ο υπουργός θαλάσσιων υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Διαμαντίδης και ο υφυπουργός Πολιτισμού-Τουρισμού κ. Νικητιάδης) στην παγκόσμια έκθεση κρουαζιέρας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Μαϊάμι (Seatrade Cruise Ship­ping), δεσμεύθηκαν ότι η Ελλάδα εγγυάται την ασφάλεια των τουριστών και των πλοίων και παράλληλα υποσχέθηκαν αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας των κρουαζιερόπλοιων.

Τα μέτρα ασφαλείας καθορίζονται από τον Διεθνή Κώδικα για την Ασφάλεια Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code) και το κόστος εφαρμογής μόνο για τα 12 μεγάλα λιμάνια εθνικής σημασίας είχε υπολογιστεί στο παρελθόν στα 380 εκ. ευρώ για μια δεκαετία, ενώ η χώρα οφείλει να εναρμονίσει ακόμα 68 λιμάνια με τον ISPS Code, χωρίς ωστόσο να έχει υπολογιστεί το κόστος γι' αυτά.

Κίνητρα
Αναφορικά δε με τις συμβάσεις που πρέπει να υπογράψει κάθε κρουαζιερόπλοιο με σημαία τρίτης χώρας, για να κάνει επιβίβαση και αποβίβαση σε ελληνικά λιμάνια, ο κ. Διαμαντίδης διευκρίνισε ότι πρόκειται για "έγγραφη δήλωση συνεργασίας", που μπορεί να λυθεί οποτεδήποτε αζημίως για τις εταιρείες. Γι' αυτόν το λόγο θα λειτουργήσει μια "ομάδα εργασίας" μεταξύ του υπουργείου και των εταιρειών προκειμένου να υπάρχει άμεση συνεννόηση για όλα τα θέματα. Όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία Windstar, του ομίλου της Carnival, που σημειωτέον έχει προγραμματίσει ήδη κρουαζιέρες με αφετηρία τον Πειραιά, εξέφρασε το ενδιαφέρον να υπογράψει σύμβαση.

ΕΦΗ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου