Μαρίνα Τροιζονίων: στα ίχνη της Μαρίνας Ιτέας…
Πολλές και αναίτια μυστικές συναντήσεις έχουμε πληροφορηθεί ότι πραγματοποιούνται μεταξύ πολιτικής ηγεσίας και αρμοδίων «διορισμένων και δοτών» επιβλεπόντων φορέων με αντικείμενο την διάθεση της Μαρίνας Τροιζονίων σε ιδιώτη; Δεν γνωρίζουμε.
Αυτό που γνωρίζουμε πολύ καλά είναι η κατάσταση που επικρατεί στον επίγειο παράδεισο της …ελευθερίας ( σύμφωνα με τις αρχές) και την οποία επί χρόνια καταγράφουμε.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το νησί των Τριζονιών, στη θαλάσσια περιοχή του οποίου γίνεται η αλλαγή της διεύθυνσης του ρεύματος
στον κόλπο της Κορίνθου, έχει το σχήμα μισοφέγγαρου, που οι δύο άκρες του κατευθύνονται προς την ακτή, «αγκαλιάζοντας» έναν βαθύ κόλπο ικανό να φιλοξενήσει αρκετά μεγάλα σκάφη.
Το μικρό νησί των Τροιζονίων είναι ένα μαγευτικό μέρος. Ένα πανέμορφο αλλά σχεδόν άγνωστο σύμπλεγμα νησίδων του Κορινθιακού κόλπο, μικρό αλλά… θαυματουργό. Η καλώς εννοούμενη απομόνωση το κάνει ιδανικό προορισμό για ξεκούραση και ηρεμία. Η απουσία αυτοκινήτων και γενικώς κάθε είδους τροχοφόρου εξασφαλίζει τη… μουσική της ησυχίας ενώ οι μικρές διαδρομές του νησιού καλύπτονται άνετα με τα πόδια μέσα σε παραδεισένια τοπία. Αφετηρία είναι το λιμάνι του νησιού, όπου υπάρχει και ο μοναδικός οικισμός. Στην περιοχή Αμπέλια υπάρχουν περιποιημένοι αμπελώνες. Στην Μαραβίτσα, με τελικό προορισμό την Πούντα, υπάρχει μια πανέμορφη… κόκκινη παραλία.
Στης Παπαγιάνναινας τη λάκα βρίσκεται μια ωραία παραλία με άσπρα βότσαλα.
Η λέξη τριζόνι στο λεξικό είναι «είδος εντόμου, ο γρύλος».
Τα Τριζόνια βρίσκονται σε ένα πραγματικά κομβικό σημείο και γι αυτό μπήκε από παλιά στο… μάτι των επωνύμων. Κατά καιρούς, στο ήσυχο αυτό νησί έχουν βρει καταφύγιο αρκετοί διάσημοι. Ένας από αυτούς ήταν και ο Αριστοτέλης Ωνάσης, που παραλίγο να αγοράσει τα Τριζόνια αντί για τον Σκορπιό. Οι παλαιότεροι μάλιστα ακόμα θυμούνται τις δύο φορές που ο Αριστοτέλης Ωνάσης επισκέφτηκε το νησί τους, τη μία με υδροπλάνο και την άλλη με τη θαλαμηγό «Χριστίνα».
Αυτά εξηγούν την επισκεψιμότητα του νησιού αλλά δεν εξηγούν τους λόγους για τους οποίους η Μαρίνα ή το Αγκυροβόλιο Τροιζονίων ακολούθησε την τύχη της Μαρίνας Ιτέας. Τα δύο έργα συνδέονται και αναφέρονται μαζί σε όλα τα έγγραφα των συναρμόδιων υπουργείων ως υποστηρικτικό το ένα του άλλου.
Αυτό συμβαίνει επειδή σε τόσο μικρή απόσταση δεν δικαιολογείτο τότε η κατασκευή δύο τόσο μεγάλων υποδομών ανταγωνιστικών μεταξύ τους κι έτσι οι τότε ιθύνοντες –βλέπε Δημήτρης Θάνος- έπαιξαν με τα ονόματα και τους τίτλους των δύο έργων για το κοινό συμφέρον…
Με την διαφορά ότι αν και θέρετρο με υψηλή προτίμηση δεν διαθέτει παροχές και κυρίως υπηρεσίες ασφάλειας.
Έχοντας κάνει αρκετές καταγραφές για την εγκατάλειψη και τους κινδύνους της Μαρίνας Τροιζονίων, αφού η κατάστασή της αφήνει ανοικτή την πόρτα για κάθε είδους δραστηριότητα, έχουμε παρακολουθήσει και καταγράψει τόσο τις αγωνιώδεις εκκλήσεις των κατοίκων όσο και κάποιες προσπάθειες από αρμόδιους φορείς που τελικά απέβησαν άκαρπες…
Υπάρχει λοιπόν η Μαρίνα, η οποία ποτέ δεν ολοκληρώθηκε και για τον λόγο αυτό αποτελεί ολοκληρωτικά ελεύθερο πέρασμα ή σημείο συνάντησης ή διακίνησης ή επιλογής διαφόρων δράσεων ενώ παράλληλα είναι και χώρος διάθεσης νεκρών αλιευτικών σκαφών. Στον χώρο δεσπόζει κι ένα σαπιοκάραβο που βυθίζεται στην άμμο εδώ και χρόνια.
Τα δίχτυα των ψαράδων στολίζουν γραφικά τα τσιμεντένια μπράτσα της Μαρίνας. Πολλές βάρκες και πλοιάρια βρίσκονται διάστικτα χρησιμοποιώντας προφανώς τον χώρο σαν θαλάσσιο νεκροταφείο. Στα διάφορα booking αναφέρεται ως ένα καλό μέρος για να ξεκινήσει κάποιος αν ήθελε να πάρει ένα ενδιαφέρον σχέδιο για βάρκα, αλλά το θέμα είναι πώς θα κάνει τον εντοπισμό των ιδιοκτητών.
Πάντως πέραν της κατάστασης και της φαινομενικής χρόνιας απραξίας, οι εξελίξεις πρέπει να προλαμβάνονται.
Αυτό που -μετά από τόσες συναντήσεις που πληροφορούμεθα ότι συμβαίνουν - παραμένει σαν απορία, είναι η παρέμβαση που θα κάνει – αν κάνει- ο Δήμος Δωρίδας σε όλα αυτά. Καθώς επίσης και στο ποιος φορέας είναι τελικά αρμόδιος για το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας;
Σύμφωνα με τον Καλλικράτη πλέον τα Λιμενικά Ταμεία υπάγονται στην εποπτεία της κ. Γερακούδη, δηλαδή στην υπερπεριφέρεια Θεσσαλίας – Στερεάς. Στην περίπτωση αυτή πως εμπλέκονται βουλευτές και πρόεδροι αντί Δήμαρχοι και Γενικοί;
Βαρειά πράγματα για να τα αναλύσει κανείς, και κουράστηκα…
ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΦΩΚΙΣ
ερμη φωκιδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤουριστική ανάπτυξη με διαφήμιση από τη Πολιτεία, Περιφέρεια και Δήμους και με καλό service λογικές τιμές ευγένεια αλλά και τόσο κοντά στην Αθήνα θα πετύχουμε κάτι σίγουρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητή Καρτερία Θα ήθελα να σας ευχηθώ καλό ταξίδι και καλή επιτυχία στον κόσμο της blogoσφαιρας. Έχω να επισημάνω κάποια προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας επισκέπτης στο νησί, τα οποία όμως με λίγη θέληση και συνέπεια όλα διορθώνονται. Το πρώτο πρόβλημα για μένα είναι οι παραλίες και ο τρόπος πρόσβασης σε αυτές. Καθώς εκτός απο την πούντα στην οποία φτάνεις με τα πόδια σχεδόν σε 30 λεπτά, είναι και άλλες παραλίες εξίσου πιό όμορφες οι οποίες είναι προσβάσημες μόνο απο την θάλασσα με καραβάκι το οποίο έχει σαν κόστος μεταφοράς να σε πάει και γυρίσει να σε πάρει 25 ευρώ είτε είναι ένας είτε είναι παρέα 8 ατόμων.Αυτό λοιπόν μπορεί να διορθωθεί ανοίγοντας έναν μικρό δρόμο πλάτους 2,5 μέτρων και να διασχίζεται με ενοικιαζόμενα ποδήλατα ή με άλογα και μόνο απαγορεύοντας κάτι άλλο αυστηρώς και δια ροπάλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλο ένα πρόβλημα είναι ο καθαρισμός των παραλιών απο κάθε είδους σαβούρα που ξεβράζει η θάλασσα ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να χαρεί την θάλασσα και την παραλία προτρέποντάς τον φεύγοντας απο εκεί να την αφήσει πιό καθαρή απο ότι την βρήκε.
Το φαγητό καιη διαμονή είναι εξίσου καλά αλλά λίγο τσουχτερά στις τιμές πάντα σε σχέση με απέναντι, κάνοντας το νησί επισκέψιμο αυθημερόν και μόνο.
Αυτά τα προβλήματα τα έχω επισημάνει καθότι είμαι επισκέπτης του νησιού και της περιοχής εδώ και χρόνια και φυσικά θα συνεχίσω να είμαι γιατί μου προσφέρει ωραία διαμονή - εστίαση και προπαντώς ησυχία.
Καλό υπόλοιπο και Καλές διακοπές να έχετε.