Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019

MarineTraffic: Μια ελληνική εταιρεία επιδιώκει να γίνει το Google της θάλασσας !

Η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία συλλογής δεδομένων θέσης πλοίων στον κόσμο είναι ελληνική, λειτουργεί με όρους Σίλικον Βάλεϊ, παράγει ποιοτικές θέσεις εργασίας και επεκτείνεται αθόρυβα σε θάλασσες και στεριές. 
Το MarineTraffic μοιάζει με ένα κομμάτι από το μέλλον στα μάτια ενός εξωτερικού παρατηρητή ωστόσο, για την ομάδα του, αυτό είναι το παρόν. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO 



Η ιστορία του MarineTraffic είναι μία ιστορία την οποία κάποιος πρέπει να αφηγηθεί», μας λέει ο COO της εταιρείας Νίκος Ψαλτόπουλος. «Αντιπροσωπεύει τόσα για πολλούς. Για τον ιδρυτή μας, Δημήτρη Λέκκα, που ξεκίνησε με πάθος κάτι και το είδε να εξελίσσεται σε μια παγκόσμια και αξιοσέβαστη δύναμη, για τους νέους ανθρώπους που μόλις αποφοίτησαν και έρχονται εδώ σε ένα πρωτόγνωρο περιβάλλον, για εκείνους που βρίσκονται εκεί έξω, νιώθουν πως δεν υπάρχει ελπίδα, και η κρίση τους έκανε κυνικούς». 

Για εκείνον το MarineTraffic ήταν η αφορμή να εγκατασταθεί στην Ελλάδα μαζί με την οικογένειά του. Γεννημένος στη Μελβούρνη, με μακρά επαγγελματική πορεία στην Αυστραλία, ήρθε εδώ για το MarineTraffic, σε μία περίοδο που η φυγή από τη χώρα αποτελούσε δελεαστική επιλογή για πολλούς νέους υψηλού μορφωτικού επιπέδου. 

Για την απόφασή του είναι κατηγορηματικός. Δεν έχει μετανιώσει στιγμή για τον ερχομό του στη χώρα. «Ήθελα να είμαι κομμάτι MarineTraffic. Εδώ δημιουργείς το μέλλον και ταυτόχρονα αφήνεις κληρονομιά» υπογραμμίζει, προσθέτοντας πως παράλληλα θέλει να αλλάξει το κυρίαρχο αφήγημα για την Ελλάδα, καθώς ένα από τα στοιχήματα του MarineTraffic είναι να μετατρέψει το brain drain σε brain gain.   

Μας αρέσει αυτό που κάνουμε, είμαστε περήφανοι αν κάποιος έχει γράψει ένα καλό κομμάτι κώδικα, επιδιώκουμε την εργασιακή ηρεμία και στο τέλος της ημέρας να μπορούμε να πιούμε μια μπίρα, χωρίς να έχουμε κάνει υποχωρήσεις στο προϊόν μας. 

«Πολλοί πιστεύουν πως η χώρα είναι μια χαμένη υπόθεση. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Έχουμε μεγάλες ευκαιρίες στα χέρια μας» υποστηρίζει, απαριθμώντας τις περιπτώσεις των ελληνικών start-ups και κάνοντας λόγο για μια νέα γενιά ανθρώπων που παίρνει πρωτοβουλίες. Για τον Νίκο Ψαλτόπουλο, που λέει ρητά, χωρίς να λειαίνει τον λόγο του, ότι ο χρόνος μας είναι πεπερασμένος, το ζήτημα είναι το «δεν γίνεται» να μετατρέπεται σε «γίνεται». «Αν περιμένουμε, κάποιος άλλος θα κάνει αυτό που σκεφτόμαστε». 


Τι είναι και τι κάνει το MarineTraffic 
Το MarineTraffic γεννήθηκε πριν από δώδεκα χρόνια όταν η καινοτομία ήρθε να συναντήσει την μεγαλύτερη και ίσως παραδοσιακότερη βιομηχανία της χώρας: τη ναυτιλία. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO 


Τα γραφεία του MarineTraffic φαίνονται να έχουν προσγειωθεί στη Λεωφόρο Κατεχάκη από μία άλλη εργασιακή πραγματικότητα. Στο ισόγειο, το πρώτο πράγμα που θα αντικρίσει κάποιος είναι ένα μπιλιάρδο. Ίσως θα είχε ενδιαφέρον η άποψη των κοινωνιολόγων της εργασίας, για το πώς ένα σύμβολο της σχόλης μπήκε σταδιακά στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις ως ένα σημείο συνάντησης εργαζομένων, δεσίματος και εν τέλει ενίσχυσης της παραγωγικότητας. 

Η εταιρεία μετράει ήδη δύο χρόνια στα νέα της γραφεία με τους κοινόχρηστους χώρους, τη μινιμαλιστική αισθητική, το δωμάτιο του διαλείμματος στο υπόγειο με το ποδοσφαιράκι και το πινγκ πονγκ, το lunch room και τα φυτά στα παράθυρα. Στους ορόφους του κτιρίου φιλοξενούνται σχεδόν εκατό εργαζόμενοι των εννιά τμημάτων του MarineTraffic, παραδοσιακών ή νεοσύστατων. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αυτοπροσδιορίζονται ως «μέλη της ομάδας», σηματοδοτώντας έτσι την αλλαγή στην εργασιακή κουλτούρα που το MarineTraffic προωθεί.   

Το MarineTraffic γεννήθηκε πριν από δώδεκα χρόνια όταν η καινοτομία ήρθε να συναντήσει τη μεγαλύτερη και ίσως παραδοσιακότερη βιομηχανία της χώρας: τη ναυτιλία. «Το προϊόν εξελίσσεται συνεχώς και με νέα εργαλεία προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς» μας λέει ο CEO Δημήτρης Μέμος. Τι κάνει όμως το MarineTraffic; Καταγράφει τη θέση όλων των πλοίων σε όλο τον κόσμο σε πραγματικό χρόνο και μέσα από αυτά τα δεδομένα συνθέτει χρήσιμη πληροφορία για το ναυτιλιακό οικοσύστημα που αποσκοπεί στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της λειτουργίας του. 

Χρήστες του MarineTraffic και των freemium υπηρεσιών του είναι δυνητικά όλοι όσοι εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με ένα πλοίο και τα προϊόντα που μεταφέρει. Πλοιοκτήτες, διαχειριστές, ναυτιλιακές, πράκτορες, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, ασφαλιστικές, κυβερνητικοί οργανισμοί, τράπεζες, λιμενικές αρχές και επιβάτες αξιοποιούν τα δεδομένα που η πρωτοποριακή πλατφόρμα παρέχει. Το MarineTraffic εξυπηρετεί ήδη εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. 

«Πλέον μπορούμε να λέμε χωρίς περιστροφές ότι είμαστε ηγέτες στον χώρο. Νομίζω πως και από την πλευρά της αγοράς έχει χτιστεί αυτή η εικόνα, γεγονός που μας ανταμείβει γιατί έχουμε δουλέψει πολύ συστηματικά για να φτιάξουμε ένα προϊόν που καλύπτει τις ανάγκες μιας τόσο απαιτητικής βιομηχανίας αλλά και το brand που το υποστηρίζει» αναφέρει ο Δημήτρης Μέμος, υποστηρίζοντας πως μέσα σε μια παραδοσιακή βιομηχανία, όπως αυτή της ναυτιλίας, μια εταιρεία τεχνολογίας μπορεί να καρπωθεί τις ευκαιρίες που αναδύονται. 

Οι φουρτούνες - Στους NY Times με φόντο το Ιράν 
«Αποτελεί ευθύνη για εμάς. Δεν μπορούμε, ελαφρά τη καρδία, να δίνουμε πληροφορίες. Πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO 


Τα νερά δεν είναι πάντα ήρεμα ωστόσο. Το MarineTraffic βρέθηκε, για πολλοστή φορά, στο επίκεντρο των εξελίξεων μετά την επίθεση ενάντια στα δύο τάνκερ στον Περσικό Κόλπο. «Είμαστε το σημείο αναφοράς, παγκοσμίως πλέον, για πληροφορίες σε ό,τι αφορά τέτοια συμβάντα» αναφέρει ο Δημήτρης Μέμος, λίγες μέρες αφότου τα διεθνή Μέσα αναγνώρισαν την ελληνική επιχείρηση ως την εγκυρότερη πηγή για τα ρεπορτάζ τους. 

«Αποτελεί ευθύνη για εμάς. Δεν μπορούμε, ελαφρά τη καρδία, να δίνουμε πληροφορίες. Πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι». Σχετικά με το περιστατικό στον Περσικό Κόλπο ήταν το MarineTraffic που διέψευσε τη βύθιση του ενός από τα δύο τάνκερ και οι New York Times επικαλέσθηκαν τα δικά του δεδομένα για να μεταδώσουν την είδηση. 

«Κάθε τέτοιο συμβάν προκαλεί μια συζήτηση γύρω από τη διαφάνεια, τον διαμοιρασμό της πληροφορίας και τα open data. Παίζουμε έναν ρόλο που μπορεί να φαίνεται μικρός αλλά στην πραγματικότητα υπάρχει μεγάλο υπόβαθρο πίσω του. Ειδικά αν μπει στο πλαίσιο Τραμπ - fake news, καταλαβαίνει κάποιος πόσο σημαντικό είναι να υπάρχουν ακριβείς πληροφορίες τη στιγμή που χρειάζονται», αναφέρει ο Δημήτρης Μέμος. 

Από την Αγία Ελένη ως τα Γκαλαπάγκος 
O Solution Advisor Λάρι Καυκαρίσιος. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO 

Για τον Λάρι Καυκαρίσιο το MarineTraffic είναι η πρώτη ελληνική επιχείρηση όπου απασχολείται μετά από έντεκα χρόνια. «Χρησιμοποιούσα το MarineTraffic ως απλός χρήστης. Το είχα ανοιχτό στο σπίτι μου σε καθημερινή βάση». Ο Solution Advisor της εταιρείας δουλεύει στο τμήμα το μάρκετινγκ και βοηθάει τις επιχειρήσεις να βρουν το προϊόν που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. 

«Όταν ξέρεις ότι μπορείς να εκφραστείς στη δουλειά σου και πως μπορείς να περάσεις καλά μέσα σε ένα όμορφο περιβάλλον, είσαι ακόμα πιο ελεύθερος να χρησιμοποιήσεις όποιο ταλέντο έχεις», αναφέρει για την εργασιακή καθημερινότητα στο MarineTraffic. 

«Οτιδήποτε βλέπουμε εδώ ή ακόμα και έξω από εδώ έχει περάσει από ένα καράβι, πράγμα που αρκετός κόσμος αγνοεί» αναφέρει. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού του ΟΗΕ, δια θαλάσσης μεταφέρεται το 90% το παγκόσμιου εμπορίου. Ο Solution Advisor της εταιρείας υποστηρίζει πως το MarineTraffic είναι ένα εργαλείο που κάνει απίστευτα εύκολη την καθημερινότητα των επιχειρήσεων καθώς δίνει λύσεις.    

«Οι καθυστερήσεις, για παράδειγμα», αναφέρει ο Λάρι Καυκαρίσιος, «κοστίζουν στις επιχειρήσεις, τόσο σε χρήμα όσο και σε φήμη. Με το MarineTraffic ο έλεγχος γυρνάει στα χέρια τους. Μπορούν με απόλυτη ειλικρίνεια να ενημερώσουν τον πελάτη τους, επικαλούμενες ασφαλή στοιχεία, για το πότε θα παραδοθεί το προϊόν που έχει ζητήσει». Με τον Λάρι επικοινωνούν χρήστες και δυνητικοί πελάτες από όλο τον κόσμο. «Την τελευταία εβδομάδα μίλησα με την κυβέρνηση της Αγίας Ελένης, με μία εταιρεία στο Τρινιδάδ, με έναν ερευνητικό οργανισμό στα Γκαλαπάγκος και με επιστήμονες στην Ανταρκτική».   

Ο Solution Advisor του Marine Traffic αυτοπροσδιορίζεται ως οπαδός διαφορετικότητας όπου τέτοιες συνθήκες του προσφέρουν ευχαρίστηση. Προερχόμενος από μια ναυτική οικογένεια συνήθισε την ύπαρξη πληθώρας ερεθισμάτων στο περιβάλλον του. «Όταν κάνεις Πάσχα σε ένα φορτηγό καράβι είναι τελείως διαφορετικό από το να πηγαίνεις στο χωριό». Ο ίδιος υποστηρίζει πως το εύρος είναι τεράστιο και μέσα σε ελάχιστο διάστημα μπορεί να μιλήσει με ανθρώπους που είναι φορείς διαφορετικής κουλτούρας και αντίληψης. 

Το γεγονός αυτό απαιτεί ευελιξία και διάθεση για ενεργητική ακρόαση. Σύμφωνα με τον Νίκο Ψαλτόπουλο, άλλωστε, η βαθιά κατανόηση των αναγκών των πελατών και η κοινότητα που συγκροτείται γύρω τους είναι βασικό κλειδί της επιτυχίας του MarineTraffic. «Δεν σταματάμε την ειλικρινή αλληλεπίδραση μαζί τους, είναι το όχημα που θα μας πάει παρακάτω» υπογραμμίζει ο COO της εταιρείας. 

Η ραχοκοκαλιά της εταιρείας προσπαθεί να παραμένει παρέα 

Ο Front-end Platform Lead Γιώργος Πατατούκας. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO 




«Είμαστε η πολυπληθέστερη ομάδα και η ραχοκοκαλιά της εταιρείας» μας λέει εκ μέρους των μηχανικών ο Front-end Platform Lead Γιώργος Πατατούκας. Έχοντας δουλέψει στο παρελθόν σε ναυτιλιακές, είναι επικεφαλής ενός νευραλγικού πόστου αφού όλα τα εγχειρήματα περνάνε από την ομάδα του. 

Μέσα στην τετραετία που βρίσκεται στο MarineTraffic είδε την ομάδα του να γιγαντώνεται, να οργανώνεται, να διαχωρίζεται με κριτήριο τη λειτουργικότητα, να υιοθετεί συγκεκριμένους τρόπους εργασίας και να αλλάζει, χωρίς ωστόσο να χάνει τον χαρακτήρα της παρέας που είχε από την σύστασή της. 

«Δίνουμε χώρο και χρόνο στην ατομική ανάπτυξη και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων», αναφέρει, προσθέτοντας πως το βασικότερο στοιχείο για έναν νεοεισερχόμενο είναι να μπορέσει να δέσει με την υπόλοιπη ομάδα. «Κανένα μέλος της ομάδας δεν θα βρει ένα πρόβλημα και θα σκεφτεί πως είναι κάποιου άλλου». 

Ποιες είναι όμως οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ομάδα σε τεχνικό επίπεδο; «Βασιζόμαστε σε οικοσυστήματα που αλλάζουν. Πάντα θα έρθει η στιγμή που το σύστημα θα αλλάξει, θα προχωρήσει και θα πρέπει να το ακολουθήσεις και εσύ με χρονοβόρες αλλαγές» αναφέρει ο Front-end Platform Lead, προσθέτοντας πως στόχος είναι ο καθαρός κώδικας με την ομάδα να παρακολουθεί σε εβδομαδιαία βάση διαλέξεις. 

Ως εκ τούτου είναι σημαντικό να διατηρείται η λειτουργικότητα της πλατφόρμας και από την άλλη η παραγωγή νέων προϊόντων που ωθούν την ομάδα στα όριά της. «Μας αρέσει αυτό που κάνουμε, είμαστε περήφανοι αν κάποιος έχει γράψει ένα καλό κομμάτι κώδικα, επιδιώκουμε την εργασιακή ηρεμία και στο τέλος της ημέρας να μπορούμε να πιούμε μια μπίρα, χωρίς να έχουμε κάνει υποχωρήσεις στο προϊόν μας». 



Η επένδυση στον άνθρωπο 
Ο CEO Δημήτρης Μέμος. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO 

«Η αλήθεια είναι ότι έχουμε ρίξει μεγάλο βάρος στους ανθρώπους τα τελευταία χρόνια. Πιστεύω πως όταν οι άνθρωποι εξελίσσονται η εταιρεία και το προϊόν ακολουθεί. Παλιά ερχόμουν με μια τρελή ιδέα και την υλοποιούσαμε. Πλέον όμως έχουμε διαμορφώσει ένα πλαίσιο στο οποίο λειτουργούμε, έχουμε συμφωνήσει ότι η προσωπική εξέλιξη είναι προτεραιότητα και οι προτάσεις προκύπτουν» αναφέρει ο Δημήτρης Μέμος και προσθέτει πως πλέον μια νέα ομάδα μέσα στην εταιρεία ασχολείται με το προσωπικό. 

«Εφαρμόζουμε κάποιες από τις πρακτικές που έχουμε δει να δουλεύουν σε άλλες εταιρείες ανά τον κόσμο, στις οποίες έχω εκτεθεί μέσω της συμμετοχής μου στο Entrepreuners' Organization» προσθέτει ο CEO του MarineTraffic. Η Μαρία Τουμπανάκη αποτελεί μέρος της ομάδας του ανθρώπινου δυναμικού. Αναλαμβάνει, μεταξύ άλλων, χρησιμοποιώντας ερευνητικά εργαλεία, όπως ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις, να κατανοήσει την οπτική της ομάδας, το πώς τα μέλη της αλληλεπιδρούν, να εντοπίσει τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία. 

«Είμαστε 107 άτομα σε όλον τον κόσμο και 85 στην Ελλάδα» μας λέει η People Experience Manager της εταιρείας που εργάζεται για να βελτιώνει την εργασιακή εμπειρία στο MarineTraffic. Με το προσωπικό του MarineTraffic να έχει διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια η ίδια υποστηρίζει πως η κουλτούρα της επιχείρησης αναπτύσσεται μαζί με τους εργαζόμενούς της. 

Πώς όμως μία ομάδα αποκτά κοινή συνείδηση όταν μέλη της είναι διασκορπισμένα ανάμεσα σε Αθήνα, Οξφόρδη, Σιγκαπούρη, ενώ άλλα δουλεύουν μεμονωμένα από απόσταση σε Ισπανία, Φιλιππίνες, Βραζιλία, Σουηδία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο; 


H People Experience Manager Μαρία Τουμπανάκη και ο COO Nίκος Ψαλτόπουλος. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO 




«Φροντίζουμε να γίνονται επισκέψεις στα γραφεία, διοργανώνουμε δύο summits τον χρόνο όπου συμμετέχουμε όλοι μας και πέρα από αυτό, ανάλογα με τις ανάγκες, κανονίζουμε ταξίδια, συναντήσεις και στρατηγικά meetings. Στην ουσία συναντιόμαστε τουλάχιστον μια φορά το τρίμηνο» εξηγεί η Μαρία Τουμπανάκη, προσθέτοντας πως είναι συνηθισμένο για το προσωπικό του MarineTraffic να περνάει λίγες εβδομάδες εργασίας στις χώρες που η εταιρεία έχει αναπτυχθεί. 

Η επικοινωνία αποτελεί κλειδί και για το δέσιμο των μελών της εβδομάδας και το MarineTraffic εργάζεται για να τη διευκολύνει, ενώ αξιολογεί διαρκώς τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας. Πλάι σε αυτά πραγματοποιούνται Q&A sessions, στα οποία οι συμμετέχοντας βοηθούν, παίρνοντας διάφορους ρόλους, στη βελτίωση των προϊόντων, ενώ το open door policy δίνει την ευκαιρία σε όλους να μπορούν να μιλήσουν ανά πάσα στιγμή με όλους. 

Ποιος όμως είναι ο ιδανικός υποψήφιος για το MarineTraffic; «Επιλέγουμε άτομα που θέλουν να αναπτυχθούν» αναφέρει η Μαρία Τουμπανάκη, προσθέτοντας πως το MarineTraffic δίνει βάρος στα τυπικά προσόντα του υποψήφιου αλλά κυρίως στην προσωπικότητα. 

Εντός και εκτός των γραφείων της Κατεχάκη 
Η εταιρεία μετράει ήδη δύο χρόνια στα νέα της γραφεία με τους κοινόχρηστους χώρους, τη μινιμαλιστική αισθητική, το δωμάτιο του διαλείμματος στο υπόγειο με το ποδοσφαιράκι και το πινγκ πονγκ, το lunch room και τα φυτά στα παράθυρα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO 



Πέρα από τα summits τα μέλη της ευρύτερης ομάδας συναντιόνται εκτός των γραφείων. Οι εργαζόμενοι στο MarineTraffic έχουν φτιάξει τη δική τους ομάδα ποδοσφαίρου, προπονούνται για Μαραθώνιο συμμετέχουν σε μαθήματα ιστιοπλοΐας και σχεδόν όλοι μαζί κάνουν ορειβασία μία φορά τον χρόνο. Οι Πέμπτες είναι αφιερωμένες στα cocktails, ενώ η εταιρεία γιορτάζει την Τσικνοπέμπτη και το Oktoberfest, διοργανώνει πάρτι και μία φορά τον χρόνο τα γραφεία ανοίγουν για τους συγγενείς και τους φίλους των εργαζομένων. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται αναρίθμητες ακόμα δράσεις, από γιόγκα ως μαθήματα αυτοάμυνας. «Μία από τις αξίες μας είναι το have fun» σημειώνει η Μαρία Τουμπανάκη, μαζί με μία σειρά ακόμα δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. 



Το μέλλον 




  Το MarineTraffic μοιάζει με ένα κομμάτι από το μέλλον στα μάτια ενός εξωτερικού παρατηρητή, ωστόσο, για την ομάδα του, αυτό είναι το παρόν. Μέσα από την επιμονή στην καινοτομία, τη συνεχή πρόκληση για βελτίωση με σεβασμό στην προσωπικότητα του καθενός, τη βαθιά εν τέλει ριζωμένη ιδέα της προόδου στην ηγεσία και στους εργαζόμενους, τα επόμενα χρόνια για την επιχείρηση αυτή που γιγαντώθηκε και έγινε παγκόσμια δύναμη κατά τη διάρκεια της ελληνικής κρίσης αποτελούν ένα κρίσιμο στοίχημα. 


Ο Νίκος Ψαλτόπουλος δεν κρύβει τις προσδοκίες του. «Μπορούμε να γίνουμε το Google της θάλασσας» αναφέρει. Πώς όμως θα γίνει εφικτό κάτι τέτοιο; «Ο λόγος που βρισκόμαστε σήμερα εδώ είναι επειδή οι άνθρωποι μπορούν να συμβάλουν με τις ιδέες τους» υποστηρίζει. Η θεμελιώδης αυτή αρχή βρίσκεται εγγεγραμμένη άλλωστε στην πράξη γέννησης του MarineTraffic, όταν ραδιοερασιτέχνες από όλο τον κόσμο ξεκίνησαν να στέλνουν τα δεδομένα που λάμβαναν με πομπούς. 

«Είναι μεγάλη η βιομηχανία. Τα τελευταία δύο χρόνια έχει μεγαλώσει η ομάδα. Μπορούμε να περάσουμε στην επόμενη φάση όπου θα δημιουργήσουμε εντυπωσιακά πράγματα» λέει ο Γιώργος Πατατούκας ενώ έξω από το γραφείο όπου μιλάμε, δύο μέλη της ομάδας των data πετούν ένα μπαλάκι το ένα στο άλλο. «Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο πρόσβασης στην ευρύτερη αγορά της ναυτιλίας που δεν υπάρχει πουθενά αλλού» υποστηρίζει ο Δημήτρης Μέμος. «Η ναυτιλία ως αγορά είναι κατακερματισμένη. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν ανεπάρκειες στην εφοδιαστική αλυσίδα. Και ο ρόλος ο δικός μας είναι να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα και να μειώσουμε τον κατακερματισμό». 

Μένει να αποδειχθεί λοιπόν αν το MarineTraffic θα αποτελέσει αυτό το σημείο αναφοράς που έχουν ανάγκη όλοι οι εμπλεκόμενοι στη ναυτιλία. Από τον χρόνο που θα χρειαστούν τα ρυμουλκά για να οδηγήσουν ένα πλοίο στον ασφαλέστερο ντόκο, ως την ενημέρωση για τις καιρικές συνθήκες για την εύρεση της καλύτερης πορείας και των ιδανικών ταχυτήτων και από τα δεδομένα που συλλέγουν οι εταιρείες που μπαίνουν στην εποχή των data driven αποφάσεων ως τον συντονισμό των λειτουργιών στα λιμάνια, το όραμα σχηματίζεται με σαφήνεια. Και το MarineTraffic καλείται να ενώσει όλες αυτές τις τελείες για να σχηματισθεί στις οθόνες του, για πρώτη φορά στην ιστορία, η εικόνα της όλης ναυτιλίας.








ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΝΟΤΑΡΑΚΗΣ 17.7.2019 | 11:30 

Πηγή: www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: